MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 76 to 83 of 83
  1. #76
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Tja, de hele ring was verkeerd opgebouwd, te laag voor het publiek en er was geen strak doek over de ringvloer (puzzelmatten) gespannen.
    Belachelijk gewoon! Puzzelmatten, ringtouwen los, ring veel te klein (voor een zwaargewicht MMA partij), slecht gescheidst... en dat voor een organisatie als RINGS. Sorry hoor, ik heb heel veel respect wat RINGS gedaan heeft voor het Freefight/MMA in Nederland en dankzij hen zijn er grote namen opgestaan, maar dit kan echt niet...
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #77
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Khanom Thom View Post
    Belachelijk gewoon! Puzzelmatten, ringtouwen los, slecht gescheidst... en voor een organisatie als RINGS. Sorry hoor, ik heb heel veel respect wat RINGS gedaan heeft voor het Freefight/MMA in Nederland en dankzij hen zijn er grote namen opgestaan, maar dit kan echt niet...
    Was geen RINGS gala Geronimo, het gala stond onder auspiciën van de NOVER.
    Last edited by Richelieu; 06-06-2011 at 12:02.

  3. #78
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    112
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Khanom Thom View Post
    Belachelijk gewoon! Puzzelmatten, ringtouwen los, ring veel te klein (voor een zwaargewicht MMA partij), slecht gescheidst... en dat voor een organisatie als RINGS. Sorry hoor, ik heb heel veel respect wat RINGS gedaan heeft voor het Freefight/MMA in Nederland en dankzij hen zijn er grote namen opgestaan, maar dit kan echt niet...
    Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar dit was geen RINGS gala. Het gala van Satish stond onder auspiciën van de NOVER, daar is RINGS bij aangesloten. Auspiciën verlenen betekent dat er een jury wordt afgevaardigd om de wedstrijden te leiden. De organisatie ligt in handen van de promotor. Ik mag aannemen dat jij dat toch weet?? Satish in dit geval. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de jury, aangekomen op de locatie, de ring afkeurt. Daarmee wordt het gala dan plat gelegd. Dat is dus een uitermate moeilijke beslissing. Het punt is dat promotors los werken van de bonden. Vroeger was men verplicht om de ring van de bond te nemen, maar tegenwoordig is dat niet meer het geval. Dan kan er dus een situatie voordoen zoals in den Haag.

    Milco / RINGS

  4. #79
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    286
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RINGS INFO View Post
    Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar dit was geen RINGS gala. Het gala van Satish stond onder auspiciën van de NOVER, daar is RINGS bij aangesloten. Auspiciën verlenen betekent dat er een jury wordt afgevaardigd om de wedstrijden te leiden. De organisatie ligt in handen van de promotor. Ik mag aannemen dat jij dat toch weet?? Satish in dit geval. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de jury, aangekomen op de locatie, de ring afkeurt. Daarmee wordt het gala dan plat gelegd. Dat is dus een uitermate moeilijke beslissing. Het punt is dat promotors los werken van de bonden. Vroeger was men verplicht om de ring van de bond te nemen, maar tegenwoordig is dat niet meer het geval. Dan kan er dus een situatie voordoen zoals in den Haag.

    Milco / RINGS
    Medio april had ik een ring gehuurd bij een bekend ringverhuurder. Ik had een hoge boksring 5x5, beamer, catwalk en verlichting besteld. Ik had de betaling volledig vooruit betaald. Tot mijn verbazing kwam de verhuurder drie uur te laat binnen. Vervolgens bouwde hij de ring op en ineens zag ik een lage ring. Oops.....hij had de verkeerde ring ingepakt en was enkele voedingskabels vergeten mee te nemen waarbij mijn crewmembers het initiatief namen om de kabels alsnog bij de Gamma te kopen en tot mijn verbazing geen restitutie van de verhuurder ontvingen. De drama voor elk promotor gaat verder: Een halfuur geeft de verhuurder aan dat de ring zonder canvasdoek beter is voor de MMA vechters. Ik vertrouwde op de expertise van de verhuurder, wat ik achteraf niet had moeten doen. Het blijkt dat de verhuurder de canvasdoek niet bij zich had. Tevens verzuimde hij de beamer te installeren. Aan het eind van de gala liep ik persoonlijk naar de verhuurder om hem in gebreken te stellen. Hij beweerde niet aansprakelijk te zijn voor de gebreken en dat de beamer een extra service van de zaak was. Kortom: Dit is de eerste en laatste keer dat ik een ring huur bij deze prutser.

    We hebben afgelopen donderdag onze eerste gala georganiseerd en ik erken de minpunten, waar ik als promotor aan zal werken.

  5. #80
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by RINGS INFO View Post
    Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar dit was geen RINGS gala. Het gala van Satish stond onder auspiciën van de NOVER, daar is RINGS bij aangesloten. Auspiciën verlenen betekent dat er een jury wordt afgevaardigd om de wedstrijden te leiden. De organisatie ligt in handen van de promotor. Ik mag aannemen dat jij dat toch weet?? Satish in dit geval. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de jury, aangekomen op de locatie, de ring afkeurt. Daarmee wordt het gala dan plat gelegd. Dat is dus een uitermate moeilijke beslissing. Het punt is dat promotors los werken van de bonden. Vroeger was men verplicht om de ring van de bond te nemen, maar tegenwoordig is dat niet meer het geval. Dan kan er dus een situatie voordoen zoals in den Haag.

    Milco / RINGS
    Het mes snijdt inderdaad aan twee kanten Milco. Aan de ene kant is het natuurlijk een uitermate moeilijke beslissing, maar aan de andere kant heeft de ringbouwer behoorlijk verzaakt op dit evenement, waardoor in ieder geval een vechter een zware blessure heeft opgelopen. Zoals je al aangeeft een zware beslissing, maar een bond zou in ieder geval wat aan deze wildgroei bij ringbouwers kunnen doen nu promotors niet meer verplicht zijn een ring bij de bond af te nemen. Kan een ringbouwer financieel aansprakelijk worden gesteld als een bond zou besluiten om een gala te cancelen vanwege een een wedstrijdring die niet aan de eisen voldoet? Deze eisen staan duidelijk genoeg omschreven;

    Quote Originally Posted by N.K.B.B. Reglement
    Artikel 43. RING EN TOERUSTING

    1. Een normale boksring waarbij de touwen gemeten de kleinste maat 5×5 meter moet bedragen en de grootste 6×6 meter.

    2. De ringvloer moet van een veilige constructie zijn (geheel vlak en zonder enige uitsteeksels), belegd met schuimrubberplaten van tenminste 2 cm. dik waarover een strak gespannen canvas zeil.

    3. De ring dient te zijn voorzien van tenminste vier ringtouwen met een minimale dikte van 3 cm. en een maximale dikte van 5 cm. De touwen moeten strak gespannen en bevestigd zijn aan de hoekpalen waarbij het laagste touw op een hoogte van 40 cm. van de vloer en de hoogste tenminste 120 cm. van de vloer moet zijn aangebracht. Het laagste touw moet los gespannen zijn. Een ongelukkige val van een deelnemer kan door dit touw enigszins gedempt worden.

    4. De touwen moeten omwonden zijn met een zacht martiaal en aan elke zijde van de ring verticaal met elkaar verbonden door twee canvasbanden op gelijke afstanden van elkaar en strak gespannen zijn.

    5. De tegenover elkaar gestelde hoeken moeten voorzien zijn van een rode en een blauwe hoekpolster voor de deelnemers en daartussen twee witte neutrale hoeken. De rode hoek bevindt zich links van de hoofdjurytafel.
    Last edited by Richelieu; 06-06-2011 at 12:58.

  6. #81
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by RINGS INFO View Post
    Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar dit was geen RINGS gala. Het gala van Satish stond onder auspiciën van de NOVER, daar is RINGS bij aangesloten. Auspiciën verlenen betekent dat er een jury wordt afgevaardigd om de wedstrijden te leiden. De organisatie ligt in handen van de promotor. Ik mag aannemen dat jij dat toch weet?? Satish in dit geval. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de jury, aangekomen op de locatie, de ring afkeurt. Daarmee wordt het gala dan plat gelegd. Dat is dus een uitermate moeilijke beslissing. Het punt is dat promotors los werken van de bonden. Vroeger was men verplicht om de ring van de bond te nemen, maar tegenwoordig is dat niet meer het geval. Dan kan er dus een situatie voordoen zoals in den Haag.

    Milco / RINGS
    Sorry Milco, je hebt gelijk! Ik vind het een heel goed plan dat een ring alleen via de bond gehuurd kan worden of dat er een keurmerk of iets dergelijks op komt. Dan ben je (hopelijk) hier van af en kun je de bond erop aanspreken als je iets verkeerd gaat. want wie is nu verantwoordelijk; de promotor of de bond?
    Last edited by Khanom Thom; 06-06-2011 at 13:27.

  7. #82
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    286
    vCash
    126000

    Default

    De fout van de ring ligt bij mij (Ik heb de ring bij een bekende ringverhuurder gehuurd, die zijn overeengekomen prestatie niet is nagekomen.). Ik zal voortaan in goed overleg met Milco een door Rings goedgekeurde ring huren. Dit is een leerzaam casus voor alle promotors van Nederland. Goed punt Khanom Thom!

  8. #83
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by beau01 View Post
    De fout van de ring ligt bij mij (Ik heb de ring bij een bekende ringverhuurder gehuurd, die zijn overeengekomen prestatie niet is nagekomen.). Ik zal voortaan in goed overleg met Milco een door Rings goedgekeurde ring huren. Dit is een leerzaam casus voor alle promotors van Nederland. Goed punt Khanom Thom!
    Dan ligt de fout niet bij jou, maar bij ''de bekende ringverhuurder''...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •