MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 35
  1. #1
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default Dr Dahlia Wasfi - The USA In The Middle East

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  2. #2
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

  3. #3
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  4. #4
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Niet bang zijn. De SGC beschermt ons wel.
    http://www.youtube.com/watch?v=Y42cyKoLFi4

  5. #5
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Ok, propaganda... En nu?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #6
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    Altijd makkelijk dat zeiken van 1 kant he

  7. #7
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by R.H. View Post
    Altijd makkelijk dat zeiken van 1 kant he
    Ja inderdaad, net alsof terroristen zo'n ''brave jongens'' zijn
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #8
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    647
    vCash
    30000

    Default

    Veel lui die door Israël de Jordaanoever uit gemikt zijn vluchten vervolgens richting bijvoorbeeld Jordanië of andere landen in de buurt. Die landen hebben vaak niet de middelen of de wil om die mensen op te vangen. Ze kunnen geen fatsoenlijke banen krijgen en worden de rest van hun leven achtergesteld alleen omdat ze de pech hebben om op een bepaalde plek geboren te worden. Dit zijn mensen die daardoor makkelijk te beïnvloeden zijn tot het plegen van een aanslag. Vergelijk het met een jongetje dat al jaren op school door de grote jongens gepest wordt en op een dag doordraait en een mes meeneemt naar school.

    Vergeet niet dat Israël na WO2 uit een soort schuldgevoel door de westerse wereld aan de Joden is "gegeven". Da's hetzelfde als de buurman die jouw huis aan zijn broer cadeau doet.

  9. #9
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    Het werd toch niet cadeau gegeven maar het was wel een aangewezen plek om te gaan wonen inderdaad, daar hebben de palestijnen en de joden een tijdje samen gewoond totdat de palestijnen zo'n probeerden de joden weg te jagen daar. De Israeliers reageerden daar gewoon op.

    Maar goed laten we hier maar niet te diep op ingaan want dan word het weer zo'n nutteloze discussie

  10. #10
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by R.H. View Post
    Het werd toch niet cadeau gegeven maar het was wel een aangewezen plek om te gaan wonen inderdaad, daar hebben de palestijnen en de joden een tijdje samen gewoond totdat de palestijnen zo'n probeerden de joden weg te jagen daar. De Israeliers reageerden daar gewoon op.

    Maar goed laten we hier maar niet te diep op ingaan want dan word het weer zo'n nutteloze discussie
    x2. We bereiken er toch niets mee.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  11. #11
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by citrusfruit View Post
    Veel lui die door Israël de Jordaanoever uit gemikt zijn vluchten vervolgens richting bijvoorbeeld Jordanië of andere landen in de buurt. Die landen hebben vaak niet de middelen of de wil om die mensen op te vangen. Ze kunnen geen fatsoenlijke banen krijgen en worden de rest van hun leven achtergesteld alleen omdat ze de pech hebben om op een bepaalde plek geboren te worden. Dit zijn mensen die daardoor makkelijk te beïnvloeden zijn tot het plegen van een aanslag. Vergelijk het met een jongetje dat al jaren op school door de grote jongens gepest wordt en op een dag doordraait en een mes meeneemt naar school.

    Vergeet niet dat Israël na WO2 uit een soort schuldgevoel door de westerse wereld aan de Joden is "gegeven". Da's hetzelfde als de buurman die jouw huis aan zijn broer cadeau doet.
    Dat zeggen ze heel vaak inderdaad.... wat meestal betekent dat het niet waar is:P
    Israel wil gewoon in vrede leven, de reden dat dit heel vreemd klinkt is omdat je altijd het tegenovergestelde hoort. De groepen erom heen hebben vaak andere motieven. Saudi-Arabie heeft bijvoorbeeld heel veel profijt aan deze situatie.

    Het is duidelijk dat de palestijnen al van jongs af aan word geleerd joden te haten, en geleerd hebben dat ze moeten worden uitgeroeid. Dit hoor je zelden tot nooit, aangezien het een minder populaire mening is. Ook al is Israël niet persé een legitieme staat, waarover meningen verschillen, het is er nu eenmaal. Had Europa hitler eerder door zijn kop geschoten, was het nooit gebeurd. Israël maakte van een doelloze zandvlakte een goed georganiseerde en vrije staat, en kan je nu niet van hun verwachten dat compleet gehersenspoelde palestijnen, hun land worden binnen gelaten.
    Saudi-Arabië, Egypte, Koeweit, Iran, hebben 10x de benodigde middelen om hulp aan te bieden, maar wat voor hulp bieden ze?
    Wapens, radicale Imams, noem maar op. Hoor je dit weleens op NOS? nee.

    Kunnen we trouwens alle politiek die niet relevant is voor MMA/KB van MF afhouden?
    Ik kan ook allerlei filmpjes laten zien die je nooit op het NOS ziet maar is niet echt goed voor de sfeer hierzo. Laten we als vechtsportliefhebbers alle politiek zien voor wat het is: Politiek.
    Vol met leugens en belangen van alle zijden die een gemiddelde burger niet eens kan bevatten.

  12. #12

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Dat zeggen ze heel vaak inderdaad.... wat meestal betekent dat het niet waar is:P
    Israel wil gewoon in vrede leven, de reden dat dit heel vreemd klinkt is omdat je altijd het tegenovergestelde hoort. De groepen erom heen hebben vaak andere motieven. Saudi-Arabie heeft bijvoorbeeld heel veel profijt aan deze situatie.

    Het is duidelijk dat de palestijnen al van jongs af aan word geleerd joden te haten, en geleerd hebben dat ze moeten worden uitgeroeid. Dit hoor je zelden tot nooit, aangezien het een minder populaire mening is. Ook al is Israël niet persé een legitieme staat, waarover meningen verschillen, het is er nu eenmaal. Had Europa hitler eerder door zijn kop geschoten, was het nooit gebeurd. Israël maakte van een doelloze zandvlakte een goed georganiseerde en vrije staat, en kan je nu niet van hun verwachten dat compleet gehersenspoelde palestijnen, hun land worden binnen gelaten.
    Saudi-Arabië, Egypte, Koeweit, Iran, hebben 10x de benodigde middelen om hulp aan te bieden, maar wat voor hulp bieden ze?
    Wapens, radicale Imams, noem maar op. Hoor je dit weleens op NOS? nee.

    Kunnen we trouwens alle politiek die niet relevant is voor MMA/KB van MF afhouden?
    Ik kan ook allerlei filmpjes laten zien die je nooit op het NOS ziet maar is niet echt goed voor de sfeer hierzo. Laten we als vechtsportliefhebbers alle politiek zien voor wat het is: Politiek.
    Vol met leugens en belangen van alle zijden die een gemiddelde burger niet eens kan bevatten.
    Een groot deel van het Israelische volk wil in vrede leven, net als de Palestijnen, amerikanen, en eigenlijk de gehele wereldbevolking. Niemand wil graag oorlog, behalve de mensen die er rijk van worden. Of wil je mij nu vertellen dat de palestijen graag zien dat hun vader, moeder of hele familie wordt uitgeroeid, maar de israeliers niet.

    In de 2e wereld oorlog werd de joodse kinderen ook geleerd om de nazis te haten. Althans, dat hoefde je ze misschien niet eens te leren, dat ging vanzelf. En zo is het ook in palestina.


    Wat ik erg vreemd vind is dat je eerst jou mening geeft over het hele verhaal, (het is een mening, want feiten zijn hierin duidelijk ver tezoeken) om vervolgens te vragen om hier niet op te reageren, en zelfs dit soort topics niet meer aantemaken. Komt me bekend voor deze houding.

    Israel is de agressor, palestijnen en hun kinderen zijn er de dupe van, dat is mij duidelijk, maar ook voor een groot gedeelte van de joodse bevolking is dit duidelijk.

    Dit is het off topic gedeelte. Als je niet wilt dat mensen reageren, zou ik dit soort topics niet lezen als ik jou was, en al helemaal niet reageren.


    http://www.youtube.com/watch?v=DaiUE...eature=related


    http://www.youtube.com/watch?v=7mO8CWSam2o


    http://www.youtube.com/watch?v=fZMHvpDxpbY


    http://www.youtube.com/watch?v=0hayb...eature=related
    Last edited by cholitzu; 06-06-2011 at 22:57.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  13. #13

    Default

    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  14. #14
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.680
    vCash
    125750

    Default

    @Asura

    Je praat over de haat die palestijnen hebben jegens Israeliërs.
    Hoe zou/zouden jij/jou kinderen reageren als ik een stuk land van je steel.
    Of ga je nu beweren dat de Golan heights en Oost-Jeruzalem ook al van begin af aan bij Israël hoorde?

  15. #15
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    @ Cholitzu: 2 x!

    Hoe kun je dat zeggen Asura? Palestijnen worden figuurlijk verkracht door israel en kijk wat jij zegt

  16. #16
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Hoe de staat Israël tot stand gekomen is, doet niet meer echt ter zake. De situatie nu is dat het zo is en dat je deze generatie joden daar niet op kan veroordelen, net als dat je de huidige generatie Duitsers niet op de holocaust kan veroordelen. Dit is dan natuurlijk mijn mening, maar het lijkt me duidelijk dat op een gegeven moment de situatie geaccepteerd moet worden als die is om vooruit te komen. Anders houdt het nooit op, omdat je eigenlijk een beetje aan het vechten bent omdat het gras groen is. (wat overigens wel het meest waarschijnlijke scenario is)

    Beide kanten hebben gelijk tot op zekere hoogte. Israël verdedigt haar burgers, maar gaat regelmatig over de grens door te koloniseren en toch wel een paar mensenrechten grondig te schenden.

    Daarnaast geldt voor de Palestijnen precies hetzelfde: Zij vechten voor zelfbehoud maar nemen echter vaak onschuldige burgers op de korrel. Naar mijn mening is er niets dat zoiets rechtvaardigt. Daarnaast is de eigen burger hoogstwaarschijnlijk de dupe van het gebrek aan een centraal bestuur en de machtstrijd onderling.
    Last edited by Facade; 07-06-2011 at 11:10.

  17. #17

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Hoe de staat Israël tot stand gekomen is, doet niet meer echt ter zake. De situatie nu is dat het zo is en dat je deze generatie joden daar niet op kan veroordelen, net als dat je de huidige generatie Duitsers niet op de holocaust kan veroordelen. Dit is dan natuurlijk mijn mening, maar het lijkt me duidelijk dat op een gegeven moment de situatie geaccepteerd moet worden als die is om vooruit te komen. Anders houdt het nooit op, omdat je eigenlijk een beetje aan het vechten bent omdat het gras groen is. (wat overigens wel het meest waarschijnlijke scenario is)

    Beide kanten hebben gelijk tot op zekere hoogte. Israël verdedigt haar burgers, maar gaat regelmatig over de grens door te koloniseren en toch wel een paar mensenrechten grondig te schenden.

    Daarnaast geldt voor de Palestijnen precies hetzelfde: Zij vechten voor zelfbehoud maar nemen echter vaak onschuldige burgers op de korrel. Naar mijn mening is er niets dat zoiets rechtvaardigt. Daarnaast is de eigen burger hoogstwaarschijnlijk de dupe van het gebrek aan een centraal bestuur en de machtstrijd onderling.
    Het is wel degelijk van belang hoe israel tot stand is gekomen, en nog steeds groeit.

    Israel verdedigd haar burgers niet maar brengt ze elke dag in gevaar door meer grond te stelen, palestijnen te terroriseren, en afteslachtten. Je kan toch niet van die mensen verwachtten dat ze hier bij staan te kijken zonder wat te doen. Zou jij dat accepteren?

    Israël akkoord met huizenbouw westoever

    Laatste update: 13 maart 2011 14:30 info

    JERUZALEM - Israël heeft toestemming gegeven voor de bouw van honderden huizen voor Joodse kolonisten op de bezette Westelijke Jordaanoever. Dat meldde premier Benjamin Netanyahu zondag.

    Foto: ANP
    Bekijk video
    De woningen moeten komen in Gush Etzion, Maale Adumim, Ariel en Kiryat Sefer. Dat zijn nu al de grootste nederzettingen in het bezette gebied.
    Het besluit kwam kort na de moord op een Israëlisch gezin in Itamar, een nederzetting op de westoever. Een vader, moeder en drie kinderen werden in hun bedden omgebracht met messteken. Volgens de politie zijn een aantal Palestijnen verantwoordelijk voor het bloedbad. Er is nog niemand opgepakt

    De bouw op de Westelijke Jordaanoever is omstreden. Het vormt één van de grootste drempels voor overleg tussen de Palestijnen en Israël. De vredesgesprekken liggen stil sinds Netanyahu in november weigerde een bouwstop voor het gebied te verlengen.

    Fout


    De Palestijnen reageerden dan ook geagiteerd op het Israëlische besluit. Een woordvoerder van de Palestijnse president Mahmud Abbas sprak van ''een fout'', die zeer waarschijnlijk ''grote problemen'' gaat opleveren. Ook de Palestijnse autoriteit veroordeelde de beslissing.
    Israël bezette de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem tijdens de Zesdaagse Oorlog in 1967. Enkele maanden later begon de bouw van nederzettingen in het gebied.
    Nu wonen er inmiddels ongeveer 500.000 kolonisten te midden van 2,5 miljoen Palestijnen. Volgens het Internationaal Gerechtshof in Den Haag zijn de nederzettingen in strijd met het volkenrecht en dus illegaal.
    Last edited by cholitzu; 07-06-2011 at 12:27.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  18. #18
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Je haalt twee dingen door elkaar: Hoe de staat oorspronkelijk tientallen jaren geleden tot stand gekomen is en wat de staat Israël nu nog steeds doet om het eigen grondgebied uit te breiden. Dat zijn twee verschillende dingen. Ik geef ook al in mijn post aan dat ik het koloniseren als over de grens zie en dat ik het daar dus niet mee eens ben.

  19. #19

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Je haalt twee dingen door elkaar: Hoe de staat oorspronkelijk tientallen jaren geleden tot stand gekomen is en wat de staat Israël nu nog steeds doet om het eigen grondgebied uit te breiden. Dat zijn twee verschillende dingen. Ik geef ook al in mijn post aan dat ik het koloniseren als over de grens zie en dat ik het daar dus niet mee eens ben.
    nee hoor het is op de zelfde manier gegaan. Alleen is het eerst door de UN weggegeven alsof het van hun was, en daarna wordt het door israel zelf ingepikt top op heden.

    Maar voor de palestijnen maakt het toch niet uit wie het pikt, ze zijn hun land kwijt.

    ------------------

    With countries around the world turning away Jewish refugees fleeing the Holocaust, a clandestine movement known as Aliyah Bet was organized to bring Jews to Palestine.[56] By the end of World War II, the Jewish population of Palestine had increased to 33% of the total population.[66]
    Independence and first years

    After 1945, Britain found itself in fierce conflict with the Jewish community, as the Haganah joined Irgun and Lehi in armed struggle against British rule.[67] At the same time, thousands of Jewish refugees from Europe sought shelter in Palestine and were turned away or rounded up and placed in detention camps by the British. In 1947, the British government withdrew from the Mandate of Palestine, stating it was unable to arrive at a solution acceptable to both Arabs and Jews.[68] The newly created United Nations approved the Partition Plan for Palestine (United Nations General Assembly Resolution 181) on November 29, 1947, which sought to divide the country into two states—one Arab and one Jewish. Jerusalem was to be designated an international city—a corpus separatum—administered by the UN.[69]
    The Jewish community accepted the plan,[70] but the Arab League and Arab Higher Committee rejected it.[71] On December 1, 1947, the Arab Higher Committee proclaimed a three-day strike, and Arab bands began attacking Jewish targets.[72] Jews were initially on the defensive as civil war broke out, but they gradually moved onto the offensive.[73] The Palestinian Arab economy collapsed and 250,000 Palestinian-Arabs fled or were expelled.[74]

    --------------------------------------
    Komt er in het kort op neer dat eerst de gemeente jou tuin aan de overbuurman weggeeft (onder jou protest,)en vervolgens besluit diezelfde overbuurman dat hij je huis ook erbij wilt, en dat er ook maar bij steelt.


    En daarna neemt je buurman en de gemeente een slachtoffer rol aan, omdat je je huis en tuin probeert terug te krijgen.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  20. #20
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het is bijzonder aangenaam dat ik hier zo onderwezen word. Ik had namelijk geen idee dat de vork zo in de steel zat, dank daarvoor...

    Als je ook nog een waardeoordeel over het bovenstaande wil hebben: inderdaad denk ik dat dat onrechtvaardig is geweest ten opzichte van de oorspronkelijke bewoners en het is bijzonder treurig dat het zo gelopen is. Tegelijkertijd heb ik ook een enigszins bottere maar wel praktischere gedachte erbij: GET OVER IT

    Het punt dat ik probeer te maken is dat je op een gegeven moment bepaald onrecht zal moeten aanvaarden om verder te kunnen. De joden zitten daar nu en die gaan nergens heen. Nogmaals kun je die mensen zelf daar niet persoonlijk voor verantwoordelijk houden.

    Dan zijn er op een gegeven moment twee mogelijkheden:
    - je houdt vast aan de staat zoals dat er zestig jaar geleden lag en je rust niet tot de gehele staat Israël verdwenen is
    - Je probeert er het beste van te maken om zo iedereen weer vooruit te helpen en weer een normale leefsituatie te creëren.

    Ik zou dus de tweede kiezen. Ik erken ook wel dat Israël dingen doet die de situatie alleen maar erger maken. Tegelijkertijd erger ik me ook dood aan het feit dat dit bij de Palestijnen net zo is maar dat dat goed gepraat wordt met dingen die onder meer in het verre verleden zijn gebeurd. Laten we ook niet vergeten wie vaak doelwit zijn van deze pogingen om alsnog het verloren land terug te krijgen: onschuldige burgers.

    Jij zegt dat je begrijpt dat Palestijnen zo opgroeien. Ik ook, maar ik begrijp het van Israëlische kant net zo goed.
    Last edited by Facade; 07-06-2011 at 14:01.

  21. #21

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Het is bijzonder aangenaam dat ik hier zo onderwezen word. Ik had namelijk geen idee dat de vork zo in de steel zat, dank daarvoor...

    Als je ook nog een waardeoordeel over het bovenstaande wil hebben: inderdaad denk ik dat dat onrechtvaardig is geweest ten opzichte van de oorspronkelijke bewoners en het is bijzonder treurig dat het zo gelopen is. Tegelijkertijd heb ik ook een enigszins bottere maar wel praktischere gedachte erbij: GET OVER IT

    Het punt dat ik probeer te maken is dat je op een gegeven moment bepaald onrecht zal moeten aanvaarden om verder te kunnen. De joden zitten daar nu en die gaan nergens heen. Nogmaals kun je die mensen zelf daar niet persoonlijk voor verantwoordelijk houden.

    Dan zijn er op een gegeven moment twee mogelijkheden:
    - je houdt vast aan de staat zoals dat er zestig jaar geleden lag en je rust niet tot de gehele staat Israël verdwenen is
    - Je probeert er het beste van te maken om zo iedereen weer vooruit te helpen en weer een normale leefsituatie te creëren.

    Ik zou dus de tweede kiezen. Ik erken ook wel dat Israël dingen doet die de situatie alleen maar erger maken. Tegelijkertijd erger ik me ook dood aan het feit dat dit bij de Palestijnen net zo is maar dat dat goed gepraat wordt met dingen die onder meer in het verre verleden zijn gebeurd. Laten we ook niet vergeten wie vaak doelwit zijn van deze pogingen om alsnog het verloren land terug te krijgen: onschuldige burgers.

    Jij zegt dat je begrijpt dat Palestijnen zo opgroeien. Ik ook, maar ik begrijp het van Israëlische kant net zo goed.
    Mee eens hoor Facade, maar het is voor ons makkelijker gezegd dan gedaan denk ik. De rest van de wereld vraagt nu eigenlijk aan de Palestijnen om zich erbij neer te leggen en naar een oplossing te zoeken. Maar ik denk dat er bijna het onmogelijke wordt gevraagd. Als je nagaat hoeveel mensen hiervoor al zijn vermoord en hoeveel land er al gepikt is. als je familie bent kwijtgeraakt huis en grond, wat heb je dan nog te verliezen.


    als het een eenmalige actie was geweest in 1967 was er imo geen probleem geweest, maar vanaf die periode is het alleen maar erger geworden, er is nog meer grond gepikt en dat gaat maar door.

    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  22. #22

    Default

    hier nog een intressante docu, en link. de moeite waard om te bekijken imo

    http://www.youtube.com/watch?v=0NY0JF9VBQ8

    http://www.youtube.com/watch?v=tIP4m...feature=relmfu
    Last edited by cholitzu; 07-06-2011 at 15:05.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  23. #23
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Dat GET OVER IT principe lijkt me geen goede, je moet voor je rechten opkomen.
    Zou toch gek zijn als de joden over the holocaust zouden zeggen: Get over it.

    Nee vriend niks ervan met get over it, ze hebben een heel vies spelletje gespeeld en nu mogen ze er ook voor boeten.

    Soms vraag ik me af, waarom worden de joden bijna overal gehaat? niet alleen nu, al sinds het ontstaan van het joods volk worden ze gehaat door erg veel mensen, ikzelf ben ook geen fan van joden. Ik denk dat ze altijd handelen tegen hun medemens zoals we nu zien m(zie vb palestijnen), dat is waarom ze vaak gehaat worden.

    Geloof mij, er zal weer een dag komen dat minimaal 6 miljoen joden weer vermoord zullen worden, ik ben er geen voorstander van maar het zal wel weer gebeuren. als het niet aan amerika en het westen lag, hadden de arabieren het al geklaard. Op een dag zullen er andere wereldmachten opstaan en amerika en het westen zullen macht moeten inperken, dan gaan we zien of israel nog steeds zo stoer is.

    nogmaals, niet dat ik dit wil zien gebeuren, maar ik kan er niet tegen dat ze medemensen als stuk vuil behandelen.





    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Het is bijzonder aangenaam dat ik hier zo onderwezen word. Ik had namelijk geen idee dat de vork zo in de steel zat, dank daarvoor...

    Als je ook nog een waardeoordeel over het bovenstaande wil hebben: inderdaad denk ik dat dat onrechtvaardig is geweest ten opzichte van de oorspronkelijke bewoners en het is bijzonder treurig dat het zo gelopen is. Tegelijkertijd heb ik ook een enigszins bottere maar wel praktischere gedachte erbij: GET OVER IT

    Het punt dat ik probeer te maken is dat je op een gegeven moment bepaald onrecht zal moeten aanvaarden om verder te kunnen. De joden zitten daar nu en die gaan nergens heen. Nogmaals kun je die mensen zelf daar niet persoonlijk voor verantwoordelijk houden.

    Dan zijn er op een gegeven moment twee mogelijkheden:
    - je houdt vast aan de staat zoals dat er zestig jaar geleden lag en je rust niet tot de gehele staat Israël verdwenen is
    - Je probeert er het beste van te maken om zo iedereen weer vooruit te helpen en weer een normale leefsituatie te creëren.

    Ik zou dus de tweede kiezen. Ik erken ook wel dat Israël dingen doet die de situatie alleen maar erger maken. Tegelijkertijd erger ik me ook dood aan het feit dat dit bij de Palestijnen net zo is maar dat dat goed gepraat wordt met dingen die onder meer in het verre verleden zijn gebeurd. Laten we ook niet vergeten wie vaak doelwit zijn van deze pogingen om alsnog het verloren land terug te krijgen: onschuldige burgers.

    Jij zegt dat je begrijpt dat Palestijnen zo opgroeien. Ik ook, maar ik begrijp het van Israëlische kant net zo goed.

  24. #24
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Dat GET OVER IT principe lijkt me geen goede, je moet voor je rechten opkomen.
    Zou toch gek zijn als de joden over the holocaust zouden zeggen: Get over it.

    Nee vriend niks ervan met get over it, ze hebben een heel vies spelletje gespeeld en nu mogen ze er ook voor boeten.

    Soms vraag ik me af, waarom worden de joden bijna overal gehaat? niet alleen nu, al sinds het ontstaan van het joods volk worden ze gehaat door erg veel mensen, ikzelf ben ook geen fan van joden. Ik denk dat ze altijd handelen tegen hun medemens zoals we nu zien m(zie vb palestijnen), dat is waarom ze vaak gehaat worden.

    Geloof mij, er zal weer een dag komen dat minimaal 6 miljoen joden weer vermoord zullen worden, ik ben er geen voorstander van maar het zal wel weer gebeuren. als het niet aan amerika en het westen lag, hadden de arabieren het al geklaard. Op een dag zullen er andere wereldmachten opstaan en amerika en het westen zullen macht moeten inperken, dan gaan we zien of israel nog steeds zo stoer is.

    nogmaals, niet dat ik dit wil zien gebeuren, maar ik kan er niet tegen dat ze medemensen als stuk vuil behandelen.
    Mag hopen voor je dat er niemand van de AIVD loopt mee te gluren hier, mafkees.

  25. #25
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    X2, niet helemaal normaal als je zo denkt vind ik..

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •