MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 7 FirstFirst 123456 ... LastLast
Results 26 to 50 of 165
  1. #26
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Sadix, ik ken zelf genoeg Moslims die OBL een toffe peer vinden, en die een enorme haat hebben tegen Nederland en het Westen.Ik snap ook dat de meeste Moslims gewoon een normaal leven willen, en gewoon blij zijn met wat NL ze bied.

    Maar islamistische politieke overheersing met vele negatieve effecten is helaas een feit in Pakistan, Saudi-Arabië, Iran, opkomend in Turkije, Egypte, kenya, Uganda, Indonesië, Maleisië, noem maar op. Overal in Europa zijn er grote groepen radicale Moslims waarvoor onze politici te zwak, en te laf zijn om deze aan te pakken. Ook is hierbij het probleem het volgende:
    Politicus A: We moeten iets doen aan de extremistische kant van de Islam.
    Moslim extremist tegen normale Moslim:
    Je bent toch een goede Moslim, je gaat toch niet op hem stemmen? Ben je een verrader?

    Dit scenario speelt zich dag in dag uit af in NL. Het idee van "Je bent een verrader als je niet trouw bent aan je afkomst en blind voor de minder fijne kanten in jouw geloof/land"is helaas erg wijdverspreid. Onder elke immigranten groep trouwens, zelfs onder bv Chinezen immigranten.

    Zoek maar eens op wat voor mensen achter de NMO en die turkse grote organisatie zaten(naam kwijt). Die hebben veel invloed op de gemiddelde moslim tot nu toe. Sterker nog, er is bewijs dat er vaak "stemadvies' word gegeven, zie D66.

    In de meeste landen zijn journalisten en politici bang om zich uit te spreken tegen de radicalere Moslims. En vaak is het profijtelijk, vanwege de stemmen en geld die ze ontvangen, om de extremisten te beschermen of zelfs te promoten.
    Er zijn genoeg voorbeelden alleen dit jaar nog waaruit dit blijkt dat je je leven en veiligheid niet zeker bent als je geen vriendjes ben met de meer radicalere figuren. Ze hebben erg veel macht, en vele mensen zijn dit jaar alleen al vermoord vanwege hun mening in het midden-oosten. Het is dus nodig om in Europa een machtsblok op te zetten, voornamelijk via de vrijheid van meningsuiting, om te zorgen dat deze machtige figuren uit het midden-oosten geen invloed hebben op Europese immigranten. Hier zou iedereen op zich mee eens moeten zijn.
    Saudi-Arabië en Iran, zijn landen die veel geld uitgeven en veel politieke druk uitoefenen om deze onderwerpen uit de politieke discussie te houden. Kan iemand nog de reden herinneren waarom Rasmussen geen voorzitter van de NATO mocht worden? Dit is een van de vele voorbeelden.

    Ik vond dit topic niet helemaal goed gekozen, en ik zal een analogie neerzetten waarom:
    Ten eerste, als Wilderstemmer word je al gauw genoeg bestempeld als racist, dom of anderzijds omdat de media een spuughekel heeft aan politici die hun miljarden subsidies willen aanpakken. Je zal ook zien dat politieke partijen die voor die subsidie zijn vaak erg... lief behandeld worden in de media: SP, PVDA, GL, D66. Het tegenovergestelde is helaas ook waar.

    Stel dat hier nou maar 1 Moslim, 1 Christen, 1 jood of 1 Sp-er op dit forum zou zijn. Is het dan leuk om een topic te openen: Sadix, aangezien jij zo van je koran houd of "...." jij vind het joods geloof zo geweldig, hier een filmpje (slechts een voorbeeld, no offence).
    Ik vind van niet. We kunnen er van uitgaan dat ieder op dit forum op zich een goed persoon is, we hoeven dus niet zijn manier van denken aan te vallen. Vechtsport is bij mij altijd iets geweest waar mensen elkaar kunnen waarderen ondanks hun politieke voorkeur, religie of nationaliteit. Waar je puur wordt gewaardeerd op karakter.En dit forum zie ik als een forum puur voor echte vechtsport liefhebbers.

    Ik heb het geprobeerd kort te houden, ik weet dat je hier veel mensen niet mee eens zijn, maar ik stap uit deze discussie en ik hoop dat er minder negatieve politieke topics worden geopend op MF.
    Last edited by Asura; 09-06-2011 at 17:53.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  2. #27
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Asura ik ben het niet helemaal met je eens, maar stel dat we jou geschetste situatie als scenario doortrekken: Invloeden buitenland op immigranten, die zo potentiële bedreigingen vormen.

    Wat denk jij dan als je van een praktisch oogpunt het probleem benadert wat slimmer is:
    - Dit benoemen, repressieve maatregelen nemen tegen deze bevolkingsgroep. Je weet hierbij dat dit bij die bevolkingsgroepen niet goed gaat vallen, dat heb je net zelf gezegd.
    - Juist deze groepen bij NL betrekken en zo juist onze greep op deze groep versterken. (denk hierbij gewoon aan geld erin pompen)

    Stel je bent een immigrant er wordt zoals jij illustreert aan jou getrokken door je land van herkomst. Tegelijkertijd zijn er maatschappelijke ontwikkelingen aan de hand waardoor jij je als immigrant steeds minder welkom voelt. (Waar dit laatste door komt, doet nu even niet ter zake: het gaat nu puur om het feit dat mensen dit als zodanig ervaren)
    Ik denk dat je dan eerder geneigd bent om te zeggen van: nou als ik hier niet welkom ben, rot dan maar op en dat je dus eigenlijk een averechtse werking krijgt.

  3. #28
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    leuk ff lezen............

    nee, toch niet.........
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  4. #29
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Ik had al gezegd dat ik deze thread wou afkappen maar ik geef je mijn antwoord wel in et kort:


    • Voor Pim F. werd het hele probleem met integratie standaard genegeerd. Wie erover sprak, en nog steeds, was de reïncarnatie van Adolf.
    • De afkeer tegen Nederland stamt uit de culturen van de immigranten, buitenlandse regeringen en immigranten organisaties op zoek naar support weten immigranten altijd voor zich te winnen.
    • Een anti-nationalistisch land, die geen trots heeft in zijn cultuur, verleden, waarden en wat het heeft bereikt, zal nooit en te nimmer immigranten voor zich winnen. Een Nederlander in Turkije heeft iets om zich naartoe aan te passen, een gemiddelde Turk in Nederland vind geen enkele goede reden om zijn loyaliteit te veranderen. Maar als die Turk naar Turkije gaat word hij wel als "vernederlandst" gezien, ook als hij zichzelf nooit een NL noemt. Dit zal veel immigranten ook frustreren die als echte turken willen worden gezien, en dan begint de negatieve cyclus opnieuw.
    • De tweede methode die je noemt is de methode die de pvda, sp en GL de afgelopen decenia tevergeefs hebben geprobeerd.De media doet al tientallen jaren ze best problemen te negeren en immigranten alleen in een + daglicht te zetten. Vooral tevergeefs omdat ze om stemmen te winnen niet tegen de denkbeelden van immigranten ingingen, maar deze juist bevestigden. Als die denkbeelden vooral worden bepaald door bepaalde opstandige culturele elementen, immigranten organisaties op zoek naar een loyale basis, en buitenlandse invloeden, dan vererger je het probleem juist.


    Niet echt kort maar heb het geprobeerd xD
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  5. #30

    Default

    Veel geblaat weinig wol. Wilders is niet tegen extremistische Islam, maar tegen de Islam. Je probeert het hier allemaal recht te praten maar dat gaat niet. Vrijheid van meningsuiting hoort er voor iedereen te zijn, niet alleen voor de gene die jou mening of geloof delen, zoals dat nu gebeurd.



    Lees sadix zijn post eens goed. Door op de PVV te stemmen ontneem je zijn recht en dat van vele (zoniet de meeste Moslims en anderen gelovigen) op vrijheid van menings uiting en geloof als ze hun programma er echt door krijgen. Terwijl deze mensen niets temaken hebben met wat voor extremisme in wat voor ver exotisch land dan ook. Waar heb je last van? Van een meisje of vrouw met hoofdoek?

    Geloof het of niet, ik ben het met een aantal dingen eens van de PVV, maar stop met het aanvallen van Moslims. Het kwaad zit niet in een geloof, maar in de mens. Wilders gaat te ver met zijn strijd tegen de Islam en streeft de belangrijke punten voorbij. Hierdoor is hij zelf een extremist.

    extremisme is een term die wordt gebruikt om ideeën of acties te beschrijven die volgens de critici ervan extreem zijn. Het woord extremisme wordt vaak gebruikt om een politieke ideologie te benoemen die ver van het politieke centrum of ver buiten het centrum van de maatschappij staat. Extremisme wordt wel omschreven als een systematische poging om een bepaalde ideologie tot in de uiterste consequenties, in alle delen van de samenleving door te voeren.[1]

    Daarnaast wordt de term extremisme vaak gebruikt om gewelddadige methodes aan te duiden, die worden gebruikt om een politieke of sociale verandering te veroorzaken.
    Extremisme kan, maar dat hoeft niet, gepaard gaan met het gebruik van geweld, gericht tegen bevolkingsgroepen of tegen de overheid als geheel.


    Het benoemen van een persoon, een groep of een actie als "extreem" of "extremistisch" kan een tactiek zijn om een politiek doel na te streven, waarbij de status quo verdedigd moet worden. Iemand kan voor de één een extremistische terrorist zijn, maar voor de ander een vrijheidsstrijder.

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Anyway, ik kom hier voor me plezier en politiek is niets plezierigs. Over een tijdje trol ik deze topics tot de mods geen politiek meer toelaten, en zeker niet haat tegen posters vanwege hun politieke affiniteit.

    Een en al waarheid jongens, doe er mee wat je wil. Ben je het er niet mee eens, schrijf je in voor het Mixfight café en probeer je "speciale ingrediënt" in me biertje te krijgen als ik niet kijk .
    Vrijheid van meningsuiting, je kan er blijkbaar nu al niet mee omgaan, en dat verhaal over dat biertje snap ik niet, maar dat kan aan mij liggen. (Ik drink niet nl) En ik doe niet aan haten.

    Misschien kom ik wel even kijken in het mixfight cafe, neem aan dat ik welkom ben ondanks dat ik tegen de stroom inzwem.
    Last edited by cholitzu; 10-06-2011 at 01:20.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  6. #31
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post

    Misschien kom ik wel even kijken in het mixfight cafe, neem aan dat ik welkom ben ondanks dat ik tegen de stroom inzwem.
    anders kom je bij mij een lekkere Munt thee drinken
    Home mtk-gym.nl


  7. #32
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    oke, een beetje vreemd om te zeggen dat ik niet met vrijheid van meningsuiting om kan gaan. Ik zie alleen dat veel mensen geen zin hebben in zulke topics.
    Je zal het wel nooit meemaken, maar het is niet echt aardig om een topic te richten op de politieke mening van 1 iemand. Zeker niet omdat men naar MF komt voor vechtsport, en niet om buitengesloten te worden vanwege hun politieke mening.

    ------------------------------------

    De wetten in Sharia, waar bijvoorbeeld 40% van de Moslims in Engeland voor is, zijn vooral gebaseerd op ongelijkheid van gelovigen en ongelovigen als wel op ongelijkheid tussen mannen en vrouwen. Ook gelooft ongeveer 70% in de wet dat een gelovige niet mag bekeren op straffe van de dood. Wat ik compleet niet vind passen bij de Nederlandse cultuur lol.

    Buitenlandse regeringen, Politiek gezinde Imams, en veel Moslim organisaties, zijn de reden achter dit hoge getal en de reden dat er zo veel mensen zijn die sharia, ondertussen enigszins succesvol, willen implementeren in Engeland. De reden dat politici hier niks tegen doen heb ik al beargumenteerd, of je daar nu wel of niet eens mee bent. Zolang kritiek op de Islam leid tot laffe politici die je aanvallen, of aanklagen, of zoals in Islamitische landen tot een celstraf of zelfs vaak de doodstraf , zal dit nooit veranderen.Alles wat geen kritiek kan verdragen hoort niet thuis in een vrij land. En Islam is niet gewenst aan kritiek, in het midden-oosten word kritiek namelijk afgestraft met harde hand. Dus het zal moeten veranderen, iets wat niet kon in het midden-oosten waar de wet kritiek op Islam verbied.

    Maar dit komt omdat Islam al eeuwen is behandeld zoals jij ook wenst dat Islam word behandeld. Het geloof is perfect, en bekritiseren mag niet, zo gaat het. Raar inderdaad dat iemand uit het jaar 600 niet dezelfde politieke waarden heeft die wij hier hebben in Europa. Feit is, kritiek op Islam is nergens gewenst, wat erg handig is voor machten die Islam gebruiken om hun invloed op Moslims te gebruiken. En ik vind je niet echt tegen de stroom inzwemmen hoor:P Mijn mening is wel precies het tegenovergestelde van wat Pauw & Witteman dagelijks laten horen. Ook is het niet echt netjes om te insinueren dat ik hier dingen probeer recht te praten. Ik vertel simpelweg een politieke mening die je minder vaak hoort zonder dat het woord racist erachter geplakt zit.
    ----------------

    En uiteraard ben je welkom in het Mixfight café..... Iedereen heeft een mening over iemands politieke ideeën of geloof, maar het zegt niks over de persoon zelf. Schrijf je in zou ik zeggen. Je bent meer dan welkom en ik hoop van harte dat je komt. Ook @ Sadix en alle anderen die het niet met me eens zijn. Politiek =/= vechtsport
    Last edited by Asura; 10-06-2011 at 14:23.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  8. #33

    Default

    @ Asura
    ik verkondig hier een mening die door jou niet wordt gewaardeerd, en daarom wil je opzettelijk de topics gaan trollen zoals je zelf al aangaf, zodat de mods geen politieke topics meer toelaten. Je wilt mij dus de mond snoeren. Oftewel je wilt mij het recht ontnemen om mijn mening te geven. Dus komt het er voor mij op neer dat je wel pleit voor vrijheid van meningsuiting als het in jou straatje past. Past het niet in jou straat wil je dus net zo lang gaan trollen totdat ik of iemand anders met een andere mening dan die van jou niet meer toegelaten wordt.

    Dat bedoel ik met het niet weten hoe met de vrijheid van meningsuiting om te gaan. Kom ik dagelijks tegen, mensen die misbruik maken van dit recht, alleen omdat het zogenaamd kan. ik noem dit geen vrijheid van meningsuiten, maar provoceren. Als je provoceert moet je niet gek opkijken als er een reactie komt.

    Iemand wilde het filmpje plaatsen in een topic die er weinig mee te maken heeft, en naar mijn gevoel om te provoceren, vooral omdat er totaal geen tekst of mening bij werd vermeld. Daarnaast was het deze persoon niet gelukt om het filmpje zo te plaatsen dat we het ook nog konden bekijken. Ik heb hem er even bij geholpen, en gevraagd om zijn mening hierover te uiten.

    Als je goed hebt opgelet schrijf je al enige dagen in threads van het OFF TOPIC gedeelte, dat houdt in dat hier alles geplaatst kan worden wat niet met vechtsport te maken heeft, voor de threads die niet in het OFF TOPIC gedeelte thuis horen heeft mixfight een Pit of de dungeon.

    Vraag ik me af, wie ben jij dan om dat te gaan proberen te verbieden. Dat komt me bekend voor. Is het niet veel simpeler om gewoon niet te lezen en te reageren.

    -----------------------------------------------------------------------------

    Wetten in Engeland en andere landen hebben niets met de situatie hier te maken. We wonen tenslotte in Nederland en niet in Engeland. Al vind ik de wet voor het weren van terroristen en extremisten wel een hele goede. Als ze die hier in voeren moet Geert emigreren.

    Vraag me trouwens af waar die cijfers vandaan komen, zie geen bron vermelding waardoor ik sterk de indruk krijg dat dit uit de bekende duim is gezogen.

    In Engeland wonen over het algemeen Pakistaanse imigranten die ook moslim zijn. Appels met peren vergelijken heet dat.

    Je denkt erg veel te weten over de Koran en Sharia, heb je de Koran of Sharia gelezen? Of geloof je alles wat er niet bij Pauw en witteman wordt gezegd.

    Ik ken geen enkele moslim die niet met jou in debat wilt gaan over het geloof, het enigste wat je niet moet doen is provoceren. Blijf netjes, en respectvol. Maar dat lijkt me meer dan logisch, ook niet moslims willen graag zo behandeld worden toch.

    Ik snap niet waarom er steeds een ander land uit het midden oosten als voorbeeld bij gehaald moet worden. Dit speelt totaal niet in Nederland.
    Je blijft iedereen maar over een kam scheren. Meeste moslims in nederland zijn niet extremistisch. Nu wordt " de goede moeten onder de weinige slechte lijden " toegepast.

    Ik ga toch ook niet alle agnosten verantwoordelijk houden voor de gruweldaden die zij plegen over de hele wereld.

    Er is geen enkele godsdienst zonder fundamentalistische stroming. In Amerika heb je Christelijke fundamentalisten die bommen leggen bij abortusklinieken. Maar het is onzin om een hele godsdienst over een kam te scheren.

    Maar goed we spreken elkaar nog wel als deze clown ook voor jou door de mand valt, want dat gaat zeker gebeuren.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  9. #34

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    anders kom je bij mij een lekkere Munt thee drinken
    Bedankt voor je gastvrijheid.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  10. #35
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Ik had al gezegd dat ik deze thread wou afkappen maar ik geef je mijn antwoord wel in et kort:



    • Voor Pim F. werd het hele probleem met integratie standaard genegeerd. Wie erover sprak, en nog steeds, was de reïncarnatie van Adolf.
    • De afkeer tegen Nederland stamt uit de culturen van de immigranten, buitenlandse regeringen en immigranten organisaties op zoek naar support weten immigranten altijd voor zich te winnen.
    • Een anti-nationalistisch land, die geen trots heeft in zijn cultuur, verleden, waarden en wat het heeft bereikt, zal nooit en te nimmer immigranten voor zich winnen. Een Nederlander in Turkije heeft iets om zich naartoe aan te passen, een gemiddelde Turk in Nederland vind geen enkele goede reden om zijn loyaliteit te veranderen. Maar als die Turk naar Turkije gaat word hij wel als "vernederlandst" gezien, ook als hij zichzelf nooit een NL noemt. Dit zal veel immigranten ook frustreren die als echte turken willen worden gezien, en dan begint de negatieve cyclus opnieuw.
    • De tweede methode die je noemt is de methode die de pvda, sp en GL de afgelopen decenia tevergeefs hebben geprobeerd.De media doet al tientallen jaren ze best problemen te negeren en immigranten alleen in een + daglicht te zetten. Vooral tevergeefs omdat ze om stemmen te winnen niet tegen de denkbeelden van immigranten ingingen, maar deze juist bevestigden. Als die denkbeelden vooral worden bepaald door bepaalde opstandige culturele elementen, immigranten organisaties op zoek naar een loyale basis, en buitenlandse invloeden, dan vererger je het probleem juist.



    Niet echt kort maar heb het geprobeerd xD
    - Eens dat het t/m Pim Fortuin taboe was. Ik denk alleen wel dat sinds Pim Fortuin de problematiek wél bespreekbaar is geworden. Puur het feit dat we dit nu bespreken lijkt me daar wel een voorbeeld van. Dat was daarvoor ondenkbaar geweest.

    - Dit punt vind ik onduidelijk. Bedoel je dan gewoon een logische afkeer tegen de westerse wereld die ontstaat door de cultuur of doel je nog steeds op de invloed van buiten?

    - Dit derde punt herken ik wel bij turkse mensen die ik ken. Inderdaad dat ze zowel hier niet voor Nederlander worden aangezien en in Turkije niet voor Turken. Tegelijkertijd geloof ik wel dat je veel eerder geneigd bent van een huis te houden waar je warm ontvangen wordt dan een huis waar je met de nek aangekeken wordt. Als je dat doorvertaalt naar een land: Ik geloof dat je je eerder thuisvoelt in een land waar je een bestaan opgebouwd hebt dan in een land waar je het lokale ziekenhuis schoonmaakt (als je al werk hebt). Ik geloof dan ook persoonlijk dat sommige mensen het veel ingewikkelder maken dan het is. Wanneer bepaalde etnische groepen omhoog klimmen op de sociale ladder, denk ik dat de problemen zullen verminderen. Een sociaal-economisch probleem ipv een sociaal cultureel dus.

    - Ben ik niet met je eens. De tactiek die deze partijen voornamelijk gebruikten was wat je zelf eerder al aangaf: negeren. Er is naar mijn mening nooit echt naar gekeken, totdat het eigenlijk al te laat was. Nu wordt het debat totaal gedomineerd door emotie en angst. Het is of het een of het ander en er is geen enkele middenweg mogelijk. Zowel in de politiek als in de maatschappij is er duidelijk sprake van kampenvorming.

  11. #36
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    100% eens met Asura, als je ziet hoeveel invloed Turkije hier in Nederland heeft, dan is dat schokkend!

  12. #37
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Helemaal mee eens, maar er bestaan extremisten in elke geloof. Wat ik jammer vind is dat mensen denken dat als je moslim bent achter elke handeling staat die een extremistische moslim uitvoert. Over 1 kam scheren. En dat wordt op dit moment bewust aangemoedigd.

    Beoordeel mensen naar wie ze zijn, en hoe ze zich gedragen.

    Ik heb vrienden van elk soort geloof. moslims, christenen, joden, niet gelovigen, uit elke hoek van de wereld, antilianen, marokanen turken, bosniers, serviers, joden, surinamers indo's, brazilianen, arubanen, armeniers, koerden, belgen, nederlanders etc etc. We gaan goed met elkaar om, en veroordelen elkaar niet om wat we wel of niet geloven, maar hoe we ons gedragen.

    dikke vette reps

  13. #38
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Heee! Eindelijk weer eens een interresant onderwerp
    Ik zeg: call in Bas Boon!
    Asura: Het feit dat je een A4 tje aan tekst hebt geproduceerd wil nog niet zeggen dat de inhoud verstandig is.
    Het staat vol met van die volksfront-uit-de-lucht-gegrepen-popie-jopie-feitjes. Ik weet niet wat je tegen de D66 hebt, maar het is niet de meest links-radicale beweging in Nederland, dus het is me allemaal een raadsel.
    het eerste wat iedereen doet is stoppen met nadenken en racist roepen.
    Grappig dat je de rollen omdraait. Mensen roepen racist als andere mensen zijn gestopt met nadenken en daarom andere mensen beoordeeld op hun huidskleur/ geloof. Het is juist jouw goeroe, Wilders, die dat als enige BN'er in Nederland doet. En helaas zijn er een heleboel domme mensen die dat dan ook geloven.
    Wilders is een vijand van de politieke elite
    Wilders heeft goede sponsorcontracten met Israel, de enige partij die er baat bij heeft als er een Islamitische bevolkingsgroep slecht wordt afgeschilderd.
    Ik stem op Wilders want hij heeft als enige het lef hierover iets te zeggen
    Jij stemt op Wilders omdat je het lef niet hebt om zelf over dingen na te denken.
    Sterker nog: je hebt niet eens het lef te zeggen dat Wilders een racist is. Terwijl hij toch feitelijk racistische uitspraken heeft laten vastleggen.http://www.watwilwilders.nl Dus eigenlijk heb je het lef niet om te zeggen dat je zelf racistische trekjes hebt.
    Ik heb nog wel een speciaal ingrediënt voor in je biertje:
    7 up. Dan krijg je een sneeuwwitje.....
    Last edited by PigDog; 12-06-2011 at 15:44.


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  14. #39
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Zeker! Vette reps Mike S!
    Ik hoorde laatst al van het döner-complot. Wat ze allemaal niet in die knoflooksaus douwen.
    Volgend jaar is elke nederlander doodgegaan aan EHEC..


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  15. #40
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog View Post
    Zeker! Vette reps Mike S!
    Ik hoorde laatst al van het döner-complot. Wat ze allemaal niet in die knoflooksaus douwen.
    Volgend jaar is elke nederlander doodgegaan aan EHEC..
    Een in Nederland geboren jongen, die nog nooit in Turkije heeft geweest en bijvoorbeeld een Nederlandse moeder heeft en een Turkse vader, kan opgeroepen worden voor het Turkse leger, maar jij als "defensie expert" wist dat natuurlijk al.

  16. #41

    Default

    Een jongen, geboren in Nederland met een Turkse vader en Nederlandse moeder die nog nooit in Turkije geweest heeft, kan alleen opgeroepen worden voor de Turkse dienstplicht als hij naast het Nederlandse paspoort ook het Turkse paspoort bezit. Mocht hij dit niet willen dan kan hij zijn Turkse paspoort inleveren en de Turkse dienstplicht afkopen.

    Hij krijgt dan een ander soort id, waarmee hij in Turkije gewoon de zelfde rechten behoud, en geen visa hoeft te hebben om Turkije binnen te komen.

    Als hij geen Turks paspoort heeft , hoeft hij dus ook niet in dienst.

    Voordat de dienstplicht in Nederland werd afgeschaft, waren deze regels ook van toepassing op Nederlanders in het buitenland.


    Maar wat is je punt?
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  17. #42
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Elk geloof heeft zijn eigen mening, maar ik vind het persoonlijk een beetje dom om te geloven...

    Ik denk dat mensen alles hebben verzonnen en dingen willen geloven die er niet zijn, zoals bijvoorbeeld de hemel. Veel dingen zijn al bewezen dat deze niet kloppen (uit heilige boeken) wat voor mij rede genoeg is om realist te zijn.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  18. #43

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Elk geloof heeft zijn eigen mening, maar ik vind het persoonlijk een beetje dom om te geloven...

    Ik denk dat mensen alles hebben verzonnen en dingen willen geloven die er niet zijn, zoals bijvoorbeeld de hemel. Veel dingen zijn al bewezen dat deze niet kloppen (uit heilige boeken) wat voor mij rede genoeg is om realist te zijn.
    Een geloof kan geen mening hebben, een persoon wel.

    Geloof in jezelf??????
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  19. #44
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Een geloof kan geen mening hebben, een persoon wel.

    Geloof in jezelf??????
    Mening -> uitspraken/regels. Geloof -> Religie.

    Ik weet dat ik besta.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  20. #45
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Hoe kan het nou dom zijn om te geloven dat God alles in deze wereld heeft gemaakt? Je gelooft erin, dat kun je niet onderverdelen in slim of dom. Je gelooft het of je gelooft het niet. Het heeft niets met slim of dom te maken.

    Dat jij een opmerking plaats waarin je verkondigt: "ik vind het persoonlijk een beetje dom om te geloven" Dat is echter wel een domme reactie, als je er over na had gedacht zou je weten dat geloven in een God niet onderverdeeld kan worden in slim of dom. Dat jij hier niet over hebt nagedacht maar beweert dat geloven dom is, zegt iets over je eigen domheid.

  21. #46
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Hoe kan het nou dom zijn om te geloven dat God alles in deze wereld heeft gemaakt? Je gelooft erin, dat kun je niet onderverdelen in slim of dom. Je gelooft het of je gelooft het niet. Het heeft niets met slim of dom te maken.

    Dat jij een opmerking plaats waarin je verkondigt: "ik vind het persoonlijk een beetje dom om te geloven" Dat is echter wel een domme reactie, als je er over na had gedacht zou je weten dat geloven in een God niet onderverdeeld kan worden in slim of dom. Dat jij hier niet over hebt nagedacht maar beweert dat geloven dom is, zegt iets over je eigen domheid.
    Laat maar, ik kan eeuwig gaan uitleggen, maar je krijgt toch van die rare mensen die altijd iets er op tegen gaan zeggen. Ik heb mijn punt gemaakt en ga daar maar eens over nadenken zal ik zeggen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  22. #47
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Religie is niet dom. Bepaalde minderheden geven een eigen draai aan het gehele verhaal waardoor narigheid ontstaat. Het ontstaan van die narigheid heeft met het individu te maken, niet met het geloof. Ik praat dan over me eigen geloof.

  23. #48
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Slappe lulverhaaltjes aannemen voor zoete koek zonder ook maar enige vorm van tastbaar bewijs is zoiezo dom....of die verhaaltjes nu een moslim-,joodse-,christelijke of weet ik veel wat voor religieuse achtergrond hebben! Als je zo nodig ergens in moet geloven geloof dan in jezelf! Kun je jezelf ook op afrekenen! Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  24. #49
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Slappe lulverhaaltjes aannemen voor zoete koek zonder ook maar enige vorm van tastbaar bewijs is zoiezo dom....of die verhaaltjes nu een moslim-,joodse-,christelijke of weet ik veel wat voor religieuse achtergrond hebben! Als je zo nodig ergens in moet geloven geloof dan in jezelf! Kun je jezelf ook op afrekenen! Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!
    Jonge, toon jij mij dan waarom Christelijkheid de vrijwillige celstraf van het verstand is?

    Jij gelooft in darwin, ik geloof in God
    jij gelooft in big bang theorie, ik geloof in God
    jij gelooft dat wij ooit apen waren, ik geloof in God

    Je kan zeggen, ik geloof in de big bang omdat er allerlei wetenschappelijk bewijs voor is. Gisteren was ik national geographic aan het kijken en ze beweerden dat wij afstammelingen zijn van buitenaardse wezens, ze hadden daar ook allerlei wetenschappelijk bewijs voor, interviews met professoren, etc. Je zou het bijna geloven ook omdat ze het zo overtuigend brengen, maar ik hoef jou toch niet te vertellen dat wij afstammelingen van E.T. zijn?

    Zo ook met al dat darwinisme en weet ik veel wat.

    Als je de bijbel kent (nieuwe testament), dan zou je weten dat alles draait om liefde. Hoe kun je een religie erop afrekenen als het enige wat ze prediken, liefde is?

  25. #50
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Elk geloof heeft zijn eigen mening, maar ik vind het persoonlijk een beetje dom om te geloven...

    Ik denk dat mensen alles hebben verzonnen en dingen willen geloven die er niet zijn, zoals bijvoorbeeld de hemel. Veel dingen zijn al bewezen dat deze niet kloppen (uit heilige boeken) wat voor mij rede genoeg is om realist te zijn.
    "Een beetje dom".
    Je bent zelf dom.
    Fighting is poetry in motion

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •