MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 5 FirstFirst 12345 LastLast
Results 76 to 100 of 114
  1. #76
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Beste mijnheer Pepels,

    Uw probleem is dat door het gebruiken van algemene terminologie U dezelfde fout maakt als de media, namelijk een hele groep in diskrediet brengen.
    U geeft zelf in uw reactie aan dat dat niet de bedoeling was maar het staat er wel en wordt wel als zodanig gelezen.
    De ouders van uw pupillen hebben nu van de Sensei zelf gehoord dat kickboxers allemaal tuig zijn en dat je beter karate kan gaan doen.

    Ik kan dit nauwelijks een stap in de goede richting noemen.

    Zoals U merkt kan ook een bericht op de website worden opgepikt en door heel Nederland gaan zwerven en U draagt dan ook niet bij tot een verbetering van het kickboxklimaat in Nederland. Ik kan u aanraden volgende keer wat voorzichtiger te zijn in uw uitlatingen .

    Groeten,
    Bromios (Brommie)
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #77
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Zoals ik ook al zei een column lokt reacties of wordt gelezen zoals men hem wel of niet wil lezen wat betreft inhoud. Het was ook geen column in een groot magazine, open forum of andere openbaar medium. Het stond op een website van een van onze Dojo's en was een reactie op vragen van bv ouders van leden die vaak denken dat full contact karate bv hetzelfde is als kickboxen e.d Ze horen alleen de info die ze van de media krijgen en gaan dat geloven zoals hun dat opvatten op de moment. Kickboksvolk is als zodoende niet alleen als negatief bedoeld. Stond gisteren nog met zo'n 50 kickboxers om me heen in de noordzee, en kan het verhaal nu nog vertellen. Dat kooigevecht van enkele weken terug was bv super en er gebeurde totaal niets negatiefs, dat lees je niet terug in het AD en zie je niet terug op TV, nee alleen de slechte zaken, zoals de meisje van 15 dat die vrouw had geslagen, allereerst weet ik niet in welke sfeer dat is gebeurd en ten tweede klopt het dat als dat meisje handbal had gedaan het nooit in de media was verschenen. En dat is voer voor ambtenaren en kakkers die niet verder kijken dan dat ze willen. Pak bv het EK Kyokushinkai Karate ieder jaar in Den Haag, de organisatie krijgt geen subsidie voor onkosten of de zaalhuur, maar de judobond krijgt de hele zaal een week van te voren GRATIS, terwijl de opbrengst van het EK ook nog eens naar KIKA gaat. De voetbalploeg wint de ek of wk of wat dan ook en worden in bootjes over de grachten gevaren en gehuldigd als dat ze prinsen waren. Nederlandse vechters in diverse systemen winnen in het buitenland en komen terug in een nagenoeg lege aankomsthal. U heeft ook gelijk dat voor anderen dan voor diegene waarvoor de column was bedoeld het woord kickboxvolk een zwaardere lading heeft dan de bedoeling was naar buiten toe, neemt niet weg dat hiermee de groep bedoeld is en was die het keer op keer gewoon verpest. Wat dat andere in die column betreft kan en wil ik u alleen maar zeggen dat ging om een gala waar wij non-profit aan deelnamen en waar een prijs te winnen was van 750 (1e) en 250 (2e) euro. Wij hadden ruim van te voren aangegeven dat wij wilden dat het gehele prijzengeld naar KIKA zou gaan (dit kan de organisatie van dhr Hoyer bevestigen) ipv naar de winnaars omdat ik vond dat we zo als groep vechtsporters iets goeds konden doen uit naam van Karate, Kungfu, Kickboxen wat dan ook, nou dat is niet gebeurd dat was een vrije keuze van de organisatie, in het kader van dat vondt en vind ik dat er vervolgens niemand op een commerciële manier met zo een non-profit gala moet bezig zijn, dat is een mening net als er schijnbaar genoeg meningen zijn hier over mij. Ik vind dat het beter is als organisatie om mensen hier van te voren gewoon even over te informeren dat voorkomt misschien deze problemen. Ik bezoek vrijwel zelden Kickboxs en Mma evenementen en begrijp dat dat daar wel vaker voorkomt, maar die gala's zijn dan wel commerciëel.

    In het bovenstaande schrijven ga je eigenlijk voor het eerst wat nader in op de reden waarom ik de topic heb gestart, namelijk een collega beschuldigen van het gegeven dat hij met zijn talentloze instelling geld probeerde te verdienen over de ruggen van al die hard werkende sporters en hoe hij het wel in zijn hoofd haalde om jou te contacten nadat je zijn materiaal onrechtmatig gebruikte. Volgens mij staan ze nog steeds op de website met wat Japanse tekens eroverheen geplakt. In deze thread ging het met name de bezoekers over je term “Kickboksvolk” en het gebruik ervan, maar mij ging het persoonlijk om dat eerste. Je inleiding slaat hierboven vervolgens echt nergens op, vragen van ouders? Gepubliceerd op een website van een Dojo? Slaat kant nog wal, allemaal ruis waarmee je de grove beschuldiging aan het adres van Jos Erkens probeert weg te vijlen.

    Denk niet dat je begrijpt dat je, vooral in de regio Limburg, mensen zoals Jos Erkens moet koesteren. De grote geschreven media interesseert het al geen ene moer dat je gisteren met 50 kickboksers in de Noordzee stond, maar mensen zoals Jos zijn aanwezig op bijna elke vechtsportevenement in het zuiden van het land om daar foto’s van te maken en vaak ook om verslag te doen. Promotors leuren bij de grotere media om een promotiestukje te mogen plaatsen in een krant en vaak word daar, tegen een vergoeding iets mee gedaan. Foto’s worden bijna altijd aangeleverd door mensen zoals Jos en hier wordt bijna altijd gehoor aan gegeven. Als het al wat oplevert is het peanuts. Lokale media sturen bij Gods gratie af en toe iemand langs naar een groot evenement om meestal van één of twee partijen wat materiaal te schieten, maar daar blijft het ook echt bij. Vind het echt hartstikke mooi dat je vond dat het prijzengeld naar KIKA zou gaan, maar het is ridicuul om vervolgens te denken dat iedereen zomaar kosteloos aan een evenement moet meewerken omdat een groep budo-vechters hun prijzengeld afstaat aan een goed doel.
    Last edited by Richelieu; 21-06-2011 at 09:36.

  3. #78
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Be a Warrior, not a Worrier

  4. #79
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    ik vind het wel lachwekkend , wat een slap gelul allemaal . als ik hier een gala doe krijg ik via de gemeente de sporthal voor niets en hoef ook de evenementenvergunning niet te betalen , bel ik dan later dat ik 70 dwanghekken nodig heb worden die gewoon met een vrachtwagen gebracht en gehaald en over geld word niet gesproken .1 van mijn jeugd vechters werd kampioen van nederland en werd op het gemeentehuis ontboden om een mooie prijs in ontvangst te nemen . op het gala zelf zit de wethouder met zijn collega en vrouwen op de vip een portie chinees naar binnen te werken wat weggespoeld word met een koffie -frisje of biertje . o ,ja niet te vergeten werd er in verband met de grote drukte een niet gebruikt veld gemaait en glad getrokken en werden er voor het geval dat het ging regenen rijplaten klaar gezet . zo kan het dus ook , en geloof me dat ligt niet aan die kickboxers of aan "die"marokanen of aan die criminelen . we moeten gewoon af van dat zooite zakkenvullers wat zich de pvda noemt .
    als ik volgende week een kooi in de sporthal wil neerzetten krijgen we hier de zelfde medenwerking .
    als je een stok zoekt om mee te slaan zal je er altijd 1 vinden en dat is nu precies waar dat rooie schorum van de pvda mee bezig is . laten ze nou bij ons in de gemeente geen poot aan de grond krijgen . gr hans

  5. #80
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post

  6. #81
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik sluit me aan bij Richelieu. Ik heb het idee dat mr. Pepels het onderwerp een beetje wil veranderen naar de problemen rond vergunningen van gala's, terwijl die nu niet ter discussie staan. Het gaat over zijn column en de respectloze manier waarop die geschreven is.

  7. #82
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Osu !

    zit ik een topic te lezen zie ik ineens mijn naam verschijnen .....................

    Even een korte reactie. Goede en slechte leraren en leerlingen heb je in iedere vechtsport dicipline ofdat nu Kyokushin, kickboksen, Kempo, MMA of Taekwondo is. Probeer gewoon op je eigen manier een positieve bijdrage te leveren aan de vechtsport en je in te zetten om de jeugd aan het sporten te krijgen.

    Discipline, Respect en Doorzettingsvermogen zijn inderdaad kernwoorden die bij onze sport behorend en een ieder moet daar zijn eigen invulling aan geven. Samenwerking is soms een probleem maar als een ieder open staat voor een ander moet het kunnen. Ik organiseer al 16 jaar lang open evenementen en de animo voor deelname aan toernooien, kampen enz wordt steeds groter omdat kleine kinderen groter worden en met de jaren "buiten" gaan spelen en soms inzien dat alles wat je jarenlang voor is gehouden door je sensei of leraar toch iets genuanceerder ligt. Probeer geen oordeel over anderen te vellen, hoe moeilijk dat soms ook is want dat doen hun wel over jou ..............

    In december organiseer ik alweer het 12e Open NK kyokushin en iedereen is welkom ongeacht bond, organisatie of vechtsport discipline.

    Tot dan of op 1 van de andere kyokushin evenementen.

    Osu !!

  8. #83
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Richelieu slaat precies de spijker op de kop.

    Robert Peppels, je bent een zak die eromheen lult.
    Jos Erkens steekt veel vrije tijd en energie in zijn reportages.
    Je doet de budo-reputatie schande aan met je slecht geschreven column.
    Fighting is poetry in motion

  9. #84
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Netherlands
    Posts
    102
    vCash
    126000

    Default

    Osu Kemal,
    zo'n reactie krijgt ook een normaal antwoord
    hoewel je helemaal gelijk hebt wat je zegt dat het ieders vrije keus is om zijn geld te verdienen zoals hij of zij dat wil kan ik het wel begrijpen dat sommigen uitvlucht zoeken in deze weg. Als je overdag hard moet trainen, je hebt je onkosten en in de avond vaak ook nog trainen en je toernooien vechten. Als men die erkenning krijgt en status haal je toch weer een aantal jongens of meiden natuurlijk uit die hoek omdat men makkelijker geld dan krijgt / verdiend door hun kickboxen wat dan plotseling een goed beroep kan worden. Ook dit geldt weer voor een groepje binnen en groep, waarom verdienen hun die erkenning niet?

    Bij ons in limburb is all jaren the battle of the south van dhr.Hoyer, daar gebeurd nooit iets negatiefs. Ook in rest van limburg is er weinig tot geen slecht nieuws wat direct uit limburg komt, meestal komen de verhalen van boven via krant of tv. Wij hebben dan ook nog geen problemen met zalen huren e.d WAt je wel ziet is dat Judo-Taekwondo-Jujutsu-Aikido e.d scholen wel gemeentelijke subsidies krijgen en bv Kyokushin, Boksen, Kickboxen en Mma niet. Want de gemeente zegt die sporten zijn extreem en niet erkend, onzin natuurlijk omdat dat weer komt doordat de erkenning niet komt. Je kunt je wel bv met Kyokushin aansluiten bij de KBN Karate Bond Nederland maar onder de voorwaarde dat je semi-contact gaat sparren zoals de shotokan-wado ryu scholen doen. Dan haal je natuurlijk het fundament uit Kyokushin en daarom doen de meesten dat dan ook niet.
    Bedankt voor reactie, Osu

  10. #85
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Robert Pepels View Post
    Osu Kemal,
    zo'n reactie krijgt ook een normaal antwoord
    hoewel je helemaal gelijk hebt wat je zegt dat het ieders vrije keus is om zijn geld te verdienen zoals hij of zij dat wil kan ik het wel begrijpen dat sommigen uitvlucht zoeken in deze weg. Als je overdag hard moet trainen, je hebt je onkosten en in de avond vaak ook nog trainen en je toernooien vechten. Als men die erkenning krijgt en status haal je toch weer een aantal jongens of meiden natuurlijk uit die hoek omdat men makkelijker geld dan krijgt / verdiend door hun kickboxen wat dan plotseling een goed beroep kan worden. Ook dit geldt weer voor een groepje binnen en groep, waarom verdienen hun die erkenning niet?

    Bij ons in limburb is all jaren the battle of the south van dhr.Hoyer, daar gebeurd nooit iets negatiefs. Ook in rest van limburg is er weinig tot geen slecht nieuws wat direct uit limburg komt, meestal komen de verhalen van boven via krant of tv. Wij hebben dan ook nog geen problemen met zalen huren e.d WAt je wel ziet is dat Judo-Taekwondo-Jujutsu-Aikido e.d scholen wel gemeentelijke subsidies krijgen en bv Kyokushin, Boksen, Kickboxen en Mma niet. Want de gemeente zegt die sporten zijn extreem en niet erkend, onzin natuurlijk omdat dat weer komt doordat de erkenning niet komt. Je kunt je wel bv met Kyokushin aansluiten bij de KBN Karate Bond Nederland maar onder de voorwaarde dat je semi-contact gaat sparren zoals de shotokan-wado ryu scholen doen. Dan haal je natuurlijk het fundament uit Kyokushin en daarom doen de meesten dat dan ook niet.
    Bedankt voor reactie, Osu
    Schijnbaar had ik mijn reactie niet beeindigd met OSU, OSU en nogmaals OSU. Heb voornamelijk de eerste alinea een aantal keren moeten doorlezen, maar begrijp niet helemaal wat je hiermee wilt zeggen? Wederom een hoop ruis en je komt niet echt tot een punt in mijn ogen.

    OSU!

  11. #86
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Netherlands
    Posts
    102
    vCash
    126000

    Default

    Osu aan de rest,
    ga gerust voor de 1000 pagina's want dat houd mij geen moment bezig. Ik draai nergens om heen deze topic ging duidelijk om 2 zaken en niet 1. Ik heb beide op verzoek van enkele die dat normaal deden verklaard zoals ik ze zie. Het was een website waaraan ik verbonden ben en waarop ik schrijf wat ik wil zoals ik dat wil. Een column is een mening, en dat dat wordt gebruikt op forums voor deze doeleinden houd mij niet bezig want dat is de kracht van internet. Het probleem blijven ontkennen door velen lost niets op, want o jee als iemand iets verkeerds zegt. Op zich heeft de man met account bromios inderdaad gelijk ook dit helpt niet. In elk geval het gaat jullie goed en hoop dat er over een tijdje geen negatieve zaken meer bovenkomen zodat de sport kan groeien.
    Osu

  12. #87
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Planet Earth
    Posts
    2.251
    vCash
    126000

    Default

    pepels je bent een stumpert, en een draaikont.

  13. #88
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Hallo pepeltje,

    zoals lopez al eerder zei je probeert het onderwerp te draaien. enorm respectloos als je het mij vraagt. Je hebt een schandalige en zeer onproffesioneel bericht opgesteld. Waarvoor ik een excuus zeer zeker op zijn plaats vind. maar goed of je dat doet moet je zelf weten.
    Ga lekker zo onproffesioneel door. Je bent moeilijk serieus te nemen pepeltje.
    En dan nog dat geleuter over de fans en de slechte naam. Een sport kiest zijn liefhebbers niet de liefhebber kiest de sport. zitten daar enorme ratte tussen dan kun je het de sport niet aanrekenen.

    osu
    onee tog niet

  14. #89
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Quote Originally Posted by Robert Pepels View Post
    Osu aan de rest,
    ga gerust voor de 1000 pagina's want dat houd mij geen moment bezig. Ik draai nergens om heen deze topic ging duidelijk om 2 zaken en niet 1. Ik heb beide op verzoek van enkele die dat normaal deden verklaard zoals ik ze zie. Het was een website waaraan ik verbonden ben en waarop ik schrijf wat ik wil zoals ik dat wil. Een column is een mening, en dat dat wordt gebruikt op forums voor deze doeleinden houd mij niet bezig want dat is de kracht van internet. Het probleem blijven ontkennen door velen lost niets op, want o jee als iemand iets verkeerds zegt. Op zich heeft de man met account bromios inderdaad gelijk ook dit helpt niet. In elk geval het gaat jullie goed en hoop dat er over een tijdje geen negatieve zaken meer bovenkomen zodat de sport kan groeien.
    Osu
    Blijkbaar moeten bij jou dingen kort en bondig geformuleerd worden omdat je anders door de bomen het bos niet meer ziet: Jos Erkens is een fotograaf die met dat beroep geld probeert te verdienen zoals elke andere fotograaf dat ook doet. Waarom is dat voor jou een reden om hem talentloos te noemen en hem zodoende op het internet af te zeiken?

  15. #90
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    volgens mij past de toonzetting van de column perfect bij het kyokushin. zich laten voorstaan op respect maar ondertussen modder gooien.

    de lijst van conflicten binnen dit wereldje is schier oneindig.

    wel vermakelijk.

  16. #91
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Ik voel me totaal niet goed bij de toonzetting .......................maar over generaliseren gesproken ...... Tony wat je de een verwijt maak je jezelf nu schuldig aan, jammer. Laat iedereen in zijn waarde die zich goed inzet voor de vechtsport of ze nu een pak of kickboksbroekje aan hebben. Osu !

  17. #92
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    344
    vCash
    64395

    Default

    Behoorlijk stijlloos dat dhr. Pepels wel de moeite neemt om te reageren maar niet ingaat op de hoofdvraag van dit topic. Dat dhr. Pepels daaropvolgend Richelieu compleet negeert wanneer deze nogmaals de intentie van zijn topic uiteenzet, kan ik, ongeacht ik het eens ben met Richelieu, niet anders interpreteren als kinderachtig.

  18. #93
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Harmen, met alle respect maar laat deze schijnheilige eikel.

    Hij is je tijd serieus niet waard. De schijnheiligheid druipt er van af.
    Home mtk-gym.nl


  19. #94
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Harmen, met alle respect maar laat deze schijnheilige eikel.

    Hij is je tijd serieus niet waard. De schijnheiligheid druipt er van af.
    OSU
    x2
    OSU

  20. #95
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Robert Pepels View Post
    .....
    Osu
    Je kan beter ophouden want je verhaal wordt steeds vreemder... Je komt niet tot de kern van de zaak maar dwaalt rond.

    Bied gewoon je excuus aan of zeg verder niets meer. Zaken die je aanhaalt zoals van dat 15 jarige meisje zijn in het geheel niet relevant en bovendien is je interpretatie daarvan ook nog behoorlijk mank.


  21. #96
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Ik voel me totaal niet goed bij de toonzetting .......................maar over generaliseren gesproken ...... Tony wat je de een verwijt maak je jezelf nu schuldig aan, jammer. Laat iedereen in zijn waarde die zich goed inzet voor de vechtsport of ze nu een pak of kickboksbroekje aan hebben. Osu !
    het is geen verwijt, het is een feitelijke constatering.

    osu!

  22. #97
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    Groningen
    Posts
    764
    vCash
    126000

    Default


  23. #98
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony Galento View Post
    het is geen verwijt, het is een feitelijke constatering.

    osu!
    Maar Tony denk je dan niet, ofschoon je in sommige gevallen misschien wel gelijk hebt, dat je een groot aantal goede kyokushin Dojo's en leraren te kort doet door allen over een kam te scheren.

    osu !

  24. #99
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Gilze
    Posts
    417
    vCash
    126000

    Default

    Ik vindt dat wanneer je een Kollum of reeaktie schrijvt, je altijt de spelingscontrole aan moet setten. Ook vint ik dat als je een sport beoefent en je deze helemaal tob vint, je wel moet weten hoe je dit schrijvt: Jiujitsu dus...

    OnTopic: Allereerst, de fotograaf heeft auteursrechten:> Fail voor Dhr Pepels
    Daarbij houdt Dhr Pepels zich bezig met een onderdeel uit de noemer Vechtsport/verdedigingssport en ik ben van mening dat afzetten tegen een ander onderdeel er ook voor zorgt dat er negatief nieuws in de media komt. Daarbij hebben veel grote namen in de vechtsport wereld hun roots in karate of Jiujitsu. (vb Sem Schilt) Zomaar alles samenvatten in kickboxvolk is dus erg kort door de bocht.

  25. #100
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Leeuwarden
    Posts
    4.520
    vCash
    136560

    Default

    ik verveelde me net een beetje maar ben blij dat ik deze topic tegen kwam, lekker ff wat leesvoer

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •