MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 101 to 114 of 114
  1. #101
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Jos, gewoon aanklagen die hap voor het stelen van jouw foto's ofzo. Dan doet hij het nooit meer en Dan kan dit topic op slot want het gaat nergens naar toe.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #102
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony Galento View Post
    volgens mij past de toonzetting van de column perfect bij het kyokushin. zich laten voorstaan op respect maar ondertussen modder gooien.

    de lijst van conflicten binnen dit wereldje is schier oneindig.

    wel vermakelijk.
    Ben het in deze met Sjaak eens dat je niet iedereen in dit geval Kyokushin beoefenaars over 1 kam kan scheren, hetzelfde gebeurd erbij het woord "kickboxvolk" waar wij dan ook met zn alle overvallen, en terecht natuurlijk. Denk dat je iedereen in zijn waarde moet laten, het zijn er vaak maar enkele die de boel voor andere verzieken. In dit verhaal is zelfs de essentie van het aangemaakte topic zijn doel verloren, dat kan je teruglezen in de posten en vragen van Richelieu.

    Osu
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #103
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    In de oorspronkelijke column zitten 2 punten waar ik mij persoonlijk aan erger: de manier waarop je met (de foto's van) Jos omgaat en je uitlating over het "kickboksvolk". Uit je reactie maak ik op dat je het schreef enkel en alleen voor de vereniging. Met andere woorden: je had het gevoel "even onder elkaar" te zijn en daar vertelde je wat je er precies van dacht. Schijnbaar heb je je niet beseft dat het daarmee ook te lezen was voor de rest van de wereld.

    Nu het niet onopgemerkt is gebleven en het opgepikt is door Mixfight/Harmen maak je er plotseling toch een wat ander verhaal van. Plotseling besef je je dat je toch voor een groter publiek spreekt en plotseling komen er in één keer ook een hele hoop sociaal wenselijke antwoorden. Tja... als je mij nu vraagt wat je echt denkt en hoe je echt in elkaar steekt, dan geloof ik toch eerder wat je zegt als je met "vrienden onder elkaar" bent dan de sociaal wenselijke antwoorden die je geeft voor het grote publiek.

    In mijn ogen kun je in zo'n geval 3 dingen doen: je excuses aanbieden, staan voor wat je gezegd hebt en het verbaal uitknokken, of als laatste een combinatie van die 2, namelijk een discussie aangaan en het er inhoudelijk over hebben.
    Vreemd genoeg zie ik je geen van drieën doen. Je gaat op sommige dingen helemaal niet in, je negeert mensen die op jouw in deze topic op een normale manier reageren, je draait jouw beweringen zo dat je er zelf mee in de knoop komt, kortom... je maakt er een potje van. Dat is allemaal uiteraard helemaal aan jezelf maar persoonlijk had ik nog liever gehad dat je volhield wat je hebt gezegd. Dan sta je tenminste nog ergens voor (ook al is dat in mijn ogen voor het verkeerde).
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  4. #104
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Maar Tony denk je dan niet, ofschoon je in sommige gevallen misschien wel gelijk hebt, dat je een groot aantal goede kyokushin Dojo's en leraren te kort doet door allen over een kam te scheren.

    osu !
    dat denk ik niet, iedere kyokushin die een beetje op de hoogte is weet dat het zo is.

    ik zeg toch niet dat iedere kyokushin beoefenaar/dojo zo is? ik weet niet hoeveel controverses we al niet gehad hebben, alleen al op mixfight, maar die zijn niet op één hand te tellen.

    ik heb eigenlijk nooit begrepen dat mensen die kyokushin beoefenen zo heilig geloven terwijl de moederorganisatie bij leven van de grote mas oyama al een corrupt zootje was.

    met het voorgekookte wereldkampioenschap als kers op de taart.

  5. #105
    Join Date
    May 2008
    Posts
    451
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    Osu,

    Dank voor je reactie, vind zelf alleen dit nog een beetje vreemd:


    Het is volgens mij aan de mens zelf of hij of zij zich daar bij inlaat, door "rare" dingen te doen kan iedereen snel geld verdienen, zo gek zijn we niet meer tegenwoordig, maar de vraag is of je dat zelf wel wilt. Denk dat er voldoende andere mogelijkheden zijn om geld te verdienen, zonder "rare" dingen te hoeven doen.

    Osu Kemal
    Robert Pepels zijn beredenering doet me denken aan deze beste man @ 2.50 min



  6. #106
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Ik gebruik ook wel eens foto's van anderen met bv toernooien maar zet er dan altijd wel een bronvermelding bij na eerst toestemming te hebben gevraagd. Soms willen ze dat en soms hoeft dat niet, ligt aan de fotograaf. De foto's zijn gewoon eigendom van die fotograaf dus dan lijkt het mij niet meer dan normaal om het gewoon even netjes te vragen.

  7. #107
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Off-topic, dat filmpje hierboven.. WTF??

  8. #108
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    411
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Robert Pepels View Post
    Osu aan de rest,
    ga gerust voor de 1000 pagina's want dat houd mij geen moment bezig. Ik draai nergens om heen deze topic ging duidelijk om 2 zaken en niet 1. Ik heb beide op verzoek van enkele die dat normaal deden verklaard zoals ik ze zie. Het was een website waaraan ik verbonden ben en waarop ik schrijf wat ik wil zoals ik dat wil. Een column is een mening, en dat dat wordt gebruikt op forums voor deze doeleinden houd mij niet bezig want dat is de kracht van internet. Het probleem blijven ontkennen door velen lost niets op, want o jee als iemand iets verkeerds zegt. Op zich heeft de man met account bromios inderdaad gelijk ook dit helpt niet. In elk geval het gaat jullie goed en hoop dat er over een tijdje geen negatieve zaken meer bovenkomen zodat de sport kan groeien.
    Osu

    Misschien moet je de politiek ingaan ?? Ik lees alleen maar draaikonterij !

  9. #109
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    411
    vCash
    126000

    Default

    Applaus !!

  10. #110
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    411
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hans Vos View Post
    ik vind het wel lachwekkend , wat een slap gelul allemaal . als ik hier een gala doe krijg ik via de gemeente de sporthal voor niets en hoef ook de evenementenvergunning niet te betalen , bel ik dan later dat ik 70 dwanghekken nodig heb worden die gewoon met een vrachtwagen gebracht en gehaald en over geld word niet gesproken .1 van mijn jeugd vechters werd kampioen van nederland en werd op het gemeentehuis ontboden om een mooie prijs in ontvangst te nemen . op het gala zelf zit de wethouder met zijn collega en vrouwen op de vip een portie chinees naar binnen te werken wat weggespoeld word met een koffie -frisje of biertje . o ,ja niet te vergeten werd er in verband met de grote drukte een niet gebruikt veld gemaait en glad getrokken en werden er voor het geval dat het ging regenen rijplaten klaar gezet . zo kan het dus ook , en geloof me dat ligt niet aan die kickboxers of aan "die"marokanen of aan die criminelen . we moeten gewoon af van dat zooite zakkenvullers wat zich de pvda noemt .
    als ik volgende week een kooi in de sporthal wil neerzetten krijgen we hier de zelfde medenwerking .
    als je een stok zoekt om mee te slaan zal je er altijd 1 vinden en dat is nu precies waar dat rooie schorum van de pvda mee bezig is . laten ze nou bij ons in de gemeente geen poot aan de grond krijgen . gr hans
    Applaus !!

  11. #111
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Bis bis...

  12. #112
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Inderdaad Renshi, maar hij noemt zich op andere pagina's weer Shihan. Ben net zoals jij Mule-Kick niet helemaal thuis in deze Japanse benamingen, maar op Mixfight hebben we genoeg leden (Sjaak, Jan Norder etc) die hier wat meer licht op kunnen laten schijnen;
    Hier worden de titels in KYOKUSHIN goed beschreven, bron : Australian Kyokushin website


    Sempai or Senpai The relative version means Senior Grade and is used to address anyone older or of senior rank. While it can be applied among the yudansha e.g. a sandan might call a yondan by the title of sempai, it is unlikely, since they already have a title which supersedes it. Again, this form of the title is more appropriately used among the kyu grades. The absolute version is used to address people with the grade of shodan or nidan It is however worth bearing in mind that in systems where the titles are conferred rather than automatic, this title can also be applied to the rank of sandan or even yondan until he or she has been conferred the title of Sensei. Everyone from 10th kyu up to 10th dan would call such people (i.e. shodan and nidan holders, and sometimes higher) Senpai.

    Sensei Literally, this means teacher, and in Australia it is automatically used with 3rd and 4th dan holders. In other countries/organisations, it is sometimes a conferred title, and comes in addition to the belt ranking. In some styles, there is even a further refinement to this title, Sensei-ho which essentially means "Sensei in training" and is often used to signify a probabationary promotion.(A similar terminology and grade can be applied for shodan as well). Sensei is however, also a general term of respect in Japanese for all teachers of skills, and not just in karate. It means something to the effect of "S/he who has gone there before me", and is more along the lines of leading the way rather than instructing. My mother taught porcelain painting to Japanese women in Malaysia, and they all called my mother Sensei too. Consequently, people with shodan and nidan are often also called Sensei if they are the chief or only instructor(s) in a dojo. Interestingly, I have been told by some that in Japan, this title is often not used with people who are actually teachers in schools since they have other words to mean academic teacher. Yet others have told me that in many situations where people are in a position of seniority, they might be called Sensei out of courtesy e.g. teachers, doctors, lawers, judges etc...

    Shihan means expert. I have also been told that it literally means Master Teacher. It is the generic title for all ranks above and including 5th dan in Kyokushin. In some regional IKO organisations, this title is only used by Branch Chiefs, and thus everyone above and including 3rd dan is called Sensei unless he or she is a Branch Chief. Again, like with Sensei, in some organisations it is also a conferred title that does not come automatically with grade, and in some organisations it may even be conferred on people with only a 4th dan.

    Hanshi this generally is applied only to those with a 7th dan and higher in Kyokushin. The syllable reversal with shihan is often interpreted as Teacher of Masters. Even though it may be the case i.e. this person teaches the masters i.e. the Shihan, this translation is not correct. While the han is indeed the same as in shihan, the shi in this case means gentleman, samurai or warrior, or scholar. In Japanese, this is a shogo or teaching qualification, much like a degree, and rather than being an implicit indication of technical ability (which however usually does come with it) it is more a recognition of a person’s time in, and more importantly, contribution to the art. The lesser titles of Renshi and Kyoshi are also of the same genre i.e. based on scholastic and/or contributary merit, rather than straightforward rank. As the ranks of higher grades in Kyokushin swell in this brand new millenium, and magnified by the multitude of Kyokushin groups, the adoption of Hanshi seems to be becoming more popular. More information about the titles can be read in this article by Meik Skoss at Koryubooks.com.

    Kancho Literally, the word means Head of the Training hall and comes from the two words kan (training hall) and cho (head, leader). Effectively, this means Chairman. Mas Oyama held this title initially, and it is the title now used, among others, by Akiyoshi Matsui, his heir apparent in the IKO(1) and was used by Chiyako Oyama, Mas Oyama's widow, in the IKO(2). In the case of Kyokushin and related styles, the term Kancho can be used to signify the "boss" man of the organisation even though the training hall has many other branches. That is why the style was known as Kyokushinkaikan or Ashiharakaikan or Seidokaikan.

    Sosai I am told that this means President, and was adopted by Mas Oyama in 1985 when he assumed additional administrative positions in the organisation.
    Last edited by Sjaak; 22-06-2011 at 14:20.

  13. #113
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default

    leuk om te lezen, ik ben: Sensei ESD (teacher in electro static discharge)
    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

  14. #114
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Sifu verkoudheid hier.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •