MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 30
  1. #1
    Join Date
    May 2011
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default Gala 18 Juni Topsportcentrum afgelast!

    Jan belde mij net op of ik jullie even op de hoogte wil stellen dat burgemeester Aboutaleb na eerst een vergunning te hebben verstrekt zojuist het gala heeft verboden....

    Woorden schieten tekort!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Dat is dan mooi klote.... en de reden?

  3. #3
    Join Date
    May 2011
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    Tja...deze zal zo spoedig te lezen zijn op RTV Rijnmond maar `t is toch niet te geloven dat dat zomaar ff kan een paar dagen voor zo`n groots opgezet gala!

  4. #4
    Join Date
    May 2011
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default

    Boutaleb verbiedt kickboksgala
    10 juni 2011

    Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam heeft het vechtsportgala dat op 18 juni in het Topsportcentrum gehouden zou worden verboden. In een brief heeft de gemeente Rotterdam laten weten dat het ontbreken van een evenementenvergunning de oorzaak is van het verbod.

    Volgens de organisatie van het gala ,Oosterbaan Gym, is het geen evenement, maar een wedstrijd. Het zou voornamelijk bestaan uit amateurpartijen en een profwedstrijd. Daarvoor was aanvankelijk Gokhan Saki gestrikt, maar door een blessure zou zijn plaats worden ingenomen door Errol Zimmerman.

    Daarnaast vindt Rotterdam het gala "risicovol." Volgens de organisatie zijn er goede afspraken met de politie gemaakt om alles ordelijk te laten verlopen. Zo worden er dertig beveiligers ingezet.

    Oosterbaan Gym gaat een bodemprocedure aanspannen tegen Rotterdam om de gemeente aansprakelijk te stellen voor twee ton aan inkomstenderving. Alle betalingen om het gala mogelijk te maken zijn al gedaan.

  5. #5
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    127
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Full Kick View Post
    Jan belde mij net op of ik jullie even op de hoogte wil stellen dat burgemeester Aboutaleb na eerst een vergunning te hebben verstrekt zojuist het gala heeft verboden....

    Woorden schieten tekort!
    Mogelijk is er een valide reden, zoals dat er niet voldaan is aan bepaalde voorwaarden in de vergunning. Uiteraard kan niet zomaar een vergunning worden ingetrokken, dan zou niemand met goed vertrouwen een event kunnen organiseren.

    Edit:

    Quote Originally Posted by Full Kick View Post
    Boutaleb verbiedt kickboksgala
    10 juni 2011

    Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam heeft het vechtsportgala dat op 18 juni in het Topsportcentrum gehouden zou worden verboden. In een brief heeft de gemeente Rotterdam laten weten dat het ontbreken van een evenementenvergunning de oorzaak is van het verbod.

    Volgens de organisatie van het gala ,Oosterbaan Gym, is het geen evenement, maar een wedstrijd.
    Beetje aparte redenering. Je noemt iets een gala:

    ga·la het; o -’s 1 groot feest 2 deftige feestkleding; avondkleding 3 muziek- of sportuitvoering met sterren: ~voorstelling

    Maar benoemt het dan een wedstrijd.

    Nja, erg jammer voor de vechters en fans.
    Last edited by KN; 10-06-2011 at 19:11.

  6. #6
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by KN View Post
    Uiteraard kan niet zomaar een vergunning worden ingetrokken
    Nou. Blijkbaar dus wel.
    dan zou niemand met goed vertrouwen een event kunnen organiseren.
    Misschien is dat wel de bedoeling.

  7. #7
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    127
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Nou. Blijkbaar dus wel.

    Misschien is dat wel de bedoeling.
    Juridisch gezien kan dat niet. Als dat echt het geval is, starten ze nu een kort geding en niet een bodem procedure.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Er ontbreekt een evenementenvergunning.

    Helaas heeft de organisator zijn huiswerk niet goed gedaan.

  9. #9
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by smike View Post
    Er ontbreekt een evenementenvergunning.

    Helaas heeft de organisator zijn huiswerk niet goed gedaan.
    ja idd. allemaal wel triest maar om nu de schuld in de schoenen van de burgemeester te schuiven en een rechtszaak aan te spannen is natuurlijk niet terecht en die heb je bij voorbaat al verloren. Bij zo'n gala heb je uiteraard een vergunning nodig, en wanneer die ontbreekt is dat een legitieme reden om het niet dor te laten gaan. Waarom dat ook niet is aangevraagd als organisator, dat begrijp ik niet. Dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden en een behoorlijke beginnersfout, maar misschien is er een reden voor. Dat wordt mij nog niet duidelijk in het verhaal.

  10. #10
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Als het waar is het wel echt dom je moet een vergunning aanvragen bij de gemeente.

    Wel behoorlijk kut zat er al naar uit te kijken.

  11. #11
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Dit is echt heel erg triest

  12. #12
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Volgens mij is het zo dat in offiele zin kickboksen niet bestaat en dat een kickboksgala onder entertainment valt en dus een evenement is.

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

  14. #14
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    tja idd erg jammer dit, ben toch benieuwd waarom er geen vergunning was/is afgegeven of aangevraagd..
    Be a Warrior, not a Worrier

  15. #15
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Da's ff een dikke duim naar beneden voor meneer Ahmed B.

  16. #16
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    jeetje, balen zeg, hier is t laatste nog niet over gesproken,, ben benieuwd naar t ware verhaal....
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  17. #17
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    276
    vCash
    126000

    Default

    Topsportcentrum is van de gemeent Rotterdam, dus vergunning gedeelte was daardor ingedekt, over beginnersfout Oosterbaan heeft een paar jaar terug ook al in het Topsportcentrum en Ahoy georganiseerd dus zal denk ik wel weten hoe en wat te doen.

  18. #18

    Default

    Dit is echt balen zeg. maar wat ik niet snap is dat naar mijn weten een sporthal als de topsporthal een standaard vergunning heeft voor het organiseren van sportwedstrijden/sportevenementen. Wat ik niet snap is dat de organisatie hier niet van te voeren duidelijk naar gevraagd heeft.
    het is namelijk duidelijk een sportevenement waar sportwedstrijden worden gehouden en een vergunning hiervoor is noodzakelijk.

  19. #19
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    276
    vCash
    126000

    Default

    Daar is dus wel naar gevraagd en toen was alles ok.

  20. #20

    Default

    dan zou ik mosowitz bellen........

  21. #21
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Dit komt ook ineens uit de hemel vallen zeg? Raar... En erg slecht, als je 't mij vraagt. Maar goed, echt duidelijke redenering heb ik ook nog niet gezien, dus ik ben benieuwd of er een officiele reactie van hem komt.

  22. #22
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1.321
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Volgens mij is het zo dat in offiele zin kickboksen niet bestaat en dat een kickboksgala onder entertainment valt en dus een evenement is.
    ik vraag me af waar dan de grens ligt. In dezelfde hal zijn ook regelmatig judo wedstrijden met veel publiek, en daar heb je toch ook geen evenementenvergunning voor nodig?

  23. #23

    Default

    Dat klopt maar daar heb je ook geen 30 man security voor nodig en denk dat de bezoekersaantallen ook wel veel hoger is.

  24. #24
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    29
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Full Kick View Post
    Boutaleb verbiedt kickboksgala
    10 juni 2011

    Oosterbaan Gym gaat een bodemprocedure aanspannen tegen Rotterdam om de gemeente aansprakelijk te stellen voor twee ton aan inkomstenderving. Alle betalingen om het gala mogelijk te maken zijn al gedaan.

    200.000 euro? zou de belastingdienst ook wel eens deze site bezoeken?

  25. #25
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Almelo
    Posts
    1.488
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by boldhead View Post
    200.000 euro? zou de belastingdienst ook wel eens deze site bezoeken?

    Momentopname bij benadering (niet wetenschappelijk onderbouwd) :
    Former Reputation Received (400 point(s) total)
    Latest Reputation Received (509 point(s) total)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •