MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 42
  1. #1
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Thumbs down In alle kranten: Werkstraf kickboksster (15) na zware mishandeling

    Een 15-jarig meisje uit Weesp is veroordeeld tot een werkstraf van 150 uur en drie maanden voorwaardelijke jeugddetentie wegens poging tot doodslag. Dat meldt de Stentor.
    In oktober vorig jaar takelde het meisje een vrouw toe in Walibi Holland, nadat de vrouw een opmerking zou hebben gemaakt over het gedrag van het meisje. Ze kreeg flinke stompen tegen haar gezicht.

    Omdat het meisje een geoefend kickboksster is, had ze volgens de rechtbank kunnen weten dat de harde klappen een fatale afloop tot gevolg konden hebben.

    Bron: Werkstraf kickboksster (15) na zware mishandeling - Binnenland - VK

    Wat vinden we hiervan?
    Daarnaast zij er niet veel kickboksters van 15 uit Wesep, ben dan ook wel benieuwd wie dit is?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Ik word er zo moe van. Sinds wanneer wordt bij kickboksen getakeld? Dat is die aso sport. Voetballen.

  3. #3
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    Groningen
    Posts
    764
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het nogal wat. Als dat meiske zo agressief is waren die stompen er ook wel gekomen zonder het kickboksen. Maar om nou te zeggen dat het daardoor een fatale afloop had kunnen hebben. Ik weet nog wel dat Bas Rutten ooit een verhaal vertelde over een kickbokser in amerika die officieel zijn handen had laten registreren als dodelijke wapens omdat hij een vechtsporter was.

    Het is net een beetje als dit. http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenla...tml?redirected Alsof er zonder karate nooit een trap in het kruis was geweest. Alsof het feit dat iemand een paar lesjes in een of andere MCDojo wat heeft staan trappen op een zak ineens agresiviteit veroorzaakt of in dit geval een verdigingsmechanisme.

    Het is altijd een beetje hoe het nieuws het maar wil brengen.

  4. #4
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    N-H
    Posts
    467
    vCash
    126000

    Default

    pfff lekker boeien zo'n bericht, Het is vrij logisch dat dit erbij wordt gemeld.Vechtsport en geweld wordt nu eenmaal met elkaar gelinkt , en ik denk dat het een feit is dat er verhoudingsgewijs meer "agressievere" type mensen de kickboks sport beoefenen dan andere (vecht)sporten.Dat maakt mij niet uit want er moet voor iedere type mens een uitlaatklep zijn.Net zoals verhoudingsgewijs meer homo's ballet beoefenen dan andere sporten.
    Als mensen dit de kickboks sport laat afschrikken so be it.
    Laten de beoefenaars het maar beter weten.
    Last edited by ReZp; 13-06-2011 at 22:54.

  5. #5
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    en daar gaan we weer :S

  6. #6
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    ik ben van mening dat zo'n kind gewoon niet helemaal goed tussen de oren is... heeft niks met kickboksen of wat dan ook te maken. als een kind een goede opvoeding krijgt maakt het niet uit of je nou op kickboksen zit of niet of dat je elke dag geweldadige games speelt of niet.

    maarja... natuurlijk wordt dit weer verbonden met het feit dat ze op kickboksen zit... typisch

  7. #7
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Vind dat er juist gehandeld is. Als ze kickboks beoefent weet ze nou eenmaal beter te stoten dan iemand die dat niet doet. Er zijn nou eenmaal figuren die misbruik maken van de sport. Ben het eens met het feit dat sommige berichten zinloos zijn, maar in dit geval is juist gehandeld.

    Er wordt hier niet gezegd dat kickboks in het algemeen crimineel is, maar het lijkt me logisch dat als iemand misbruik maakt van de sport hier gevolgen op komen. Tevens vind ik dat deze meid voor het leven verbannen moet worden van vechtsport.

  8. #8
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    1.169
    vCash
    126000

    Default

    Weesp = yamato gym ?

    Wel benieuwd wie dat meisje is dan als ze zo getraind is...

  9. #9
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    348
    vCash
    126000

    Default

    Ik weet niet eens wat er gebeurt is.
    Er zijn aardig wat meisjes van 15 die vechtsport beoefenen... (hooguit 1 x per 2 weken)

    Wat ik bedoel te zeggen is dat dit absoluut geen vechtsporter hoeft te zijn.
    Hoevaak zijn het niet juist de mannetjes die 1x in de week een vechtsport beoefenen die lopen te rellen.
    Dit bericht heeft wss helemaaaal niets met vechtsport te maken.

  10. #10
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Gestoord kind. Ja ze moet goed aangepakt worden, maar dat ze wist dat haar stoten dodelijk waren.............................Wat een gelul!

  11. #11
    Join Date
    May 2011
    Location
    Utrecht
    Posts
    5.004
    vCash
    126035

    Default

    Zucht...ze hebben waarschijnlijk nog niet gevonden dat ze ook nog eens geweldadige games speelde op de PS3...anders had er waarschijnlijk gestaan "Werkstraf gamende kickboksster (15)...."

    Tendens van de titel is onterecht, maar dat het genoemd wordt is uiteraard terecht. De rechter heeft dat feit namelijk meegenomen in zijn veroordeling. En iemand die minstens 1x in de week traint op het geven van keiharde klappen, kan nu eenmaal iemand enorm toetakelen. Als ze 1x had uitgehaald had ze geen 'poging tot doodslag' gekregen. Waarschijnlijk heeft ze flink lopen uithalen.
    Veroordeling vind ik dan ook terecht.

  12. #12
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Wanneer ik aan het sparren ben heb ik niet het gevoel dat ik iemand doodsla ofzo... Maar w/e. Ze is nog 15, hoe kunnen ze er van uitgaan dat een meisje van 15 veel ervaring heeft met wat dan ook... Ik denk eerder dat de ouders haar niet hebben opgevoed.

  13. #13
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by SjorsWilms View Post
    Wanneer ik aan het sparren ben heb ik niet het gevoel dat ik iemand doodsla ofzo... Maar w/e. Ze is nog 15, hoe kunnen ze er van uitgaan dat een meisje van 15 veel ervaring heeft met wat dan ook...
    Zelfs al heeft ze maar een halve beginners les meegedraaid. Meer is er niet nodig.

  14. #14
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by e-type View Post
    En iemand die minstens 1x in de week traint op het geven van keiharde klappen, kan nu eenmaal iemand enorm toetakelen.
    Ach hou toch op. Je hoeft helemaal niet te trainen om iemand enorm toe te kunnen takelen. Iemand die nooit traint en door het lint gaat kan dat net zo goed.

  15. #15
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Vind dat er juist gehandeld is. Als ze kickboks beoefent weet ze nou eenmaal beter te stoten dan iemand die dat niet doet. Er zijn nou eenmaal figuren die misbruik maken van de sport. Ben het eens met het feit dat sommige berichten zinloos zijn, maar in dit geval is juist gehandeld.

    Er wordt hier niet gezegd dat kickboks in het algemeen crimineel is, maar het lijkt me logisch dat als iemand misbruik maakt van de sport hier gevolgen op komen. Tevens vind ik dat deze meid voor het leven verbannen moet worden van vechtsport.
    Helemaal mee eens!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  16. #16
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Gestoord kind. Ja ze moet goed aangepakt worden, maar dat ze wist dat haar stoten dodelijk waren.............................Wat een gelul!
    x2
    Be a Warrior, not a Worrier

  17. #17
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    127
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Vind dat er juist gehandeld is. Als ze kickboks beoefent weet ze nou eenmaal beter te stoten dan iemand die dat niet doet. Er zijn nou eenmaal figuren die misbruik maken van de sport. Ben het eens met het feit dat sommige berichten zinloos zijn, maar in dit geval is juist gehandeld.

    Er wordt hier niet gezegd dat kickboks in het algemeen crimineel is, maar het lijkt me logisch dat als iemand misbruik maakt van de sport hier gevolgen op komen. Tevens vind ik dat deze meid voor het leven verbannen moet worden van vechtsport.
    Helemaal mee eens.

    Uiteraard wordt je geen killing machine door 2 lessen kickboxen, maar er is wel een verschil tussen iemand die goed weet hoe je iemand moet slaan en een 'leek'. Een rechter zal daar ook wel rekening mee houden. Zo kan het dus zijn dat een klap van Klitschko een poging tot doodslag kan zijn en een klap van Harry de Playstation 3 kampioen een mishandeling.
    Hierbij nog even een ander nieuwsbericht met meer informatie:
    De rechtbank in Lelystad heeft een meisje van 15 jaar uit Weesp veroordeeld tot 150 uur werkstraf, voor poging tot doodslag in het pretpark Walibi in Biddinghuizen. Ook kreeg ze drie maanden voorwaardelijke jeugddetentie en moet ze zich voor haar agressie laten behandelen in een jeugdinstelling.

    In oktober vorig jaar kreeg de tiener ruzie met een vrouw in het pretpark. Ze sloeg haar zo hard tegen de slaap dat ze een gebroken jukbeen en oogkas opliep.

    Als ervaren kickbokser had het meisje moeten weten dat de slagen dodelijk hadden kunnen zijn, oordeelde de rechter. Naast de opgelegde straffen moet ze het slachtoffer een schadevergoeding van 3400 euro betalen.
    Dat zijn dus wel flinke klappen.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

  19. #19
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    462
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    eerder een mma talentje
    x2

  20. #20
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    lelystad
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Terechte straf, asociaal gedrag moet hard aangepakt worden. Gezien het letsel dat het slachtoffer heeft opgelopen vind ik de staf alsnog matig... De matige straf zal waarschijnlijk komen door het feit dat de dader minderjarig is.

    Begrijp het goed, dame van 15 word aangesproken op haar asociale gedrag in een pretpark (helaas hebben we geen informatie over het voorval) en de 15 jarige dame reageert met geweld (wat in mijn ogen bevestigt dat ze zich hiervoor asociaal gedroeg). Het slachtoffer heeft aantoonbaar fysiek letsel opgelopen.

    Dat ze kickboksen beoefend of welke andere sport dan ook zal ik als rechter meenemen. Stel dat de dame in kwestie rugby beoefende, en bewust een specifieke tackle op volle kracht uitvoert (weet niet veel van rugby) met als doel veel schade aan te richten. De rechter zal moeten kijken naar haar haar individuele situatie, als ze met regelmaat traint (training niveau is voor ons onbekend) om te vechten, en vervolgens deze kennis bewust toepast buiten de sportomgeving op een slachtoffer zal dit hard gestraft moeten worden.

    Ik zie het hetzelfde als mensen met een wapenvergunning, als iemand met regelmaat een schietvereniging bezoekt, zichzelf in deze omgeving ontwikkeld tot een topschutter. Prima, deze persoon heeft wat mij al het betreft om zijn hobby/sport daar te beoefenen. Echter als deze persoon bewust op straat mensen gaat neerschieten, en doelgericht/bewust zijn kennis toepast op onschuldige mensen dan mag deze psychopaat hard aangepakt worden!
    max 400x125px

  21. #21
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    eerder een mma talentje
    Want ze trok de betreffende vrouw naar de grond met een doubleleg takedown, ging over naar fullmount en zette een ground en pound offensief in met als gevolg de gebroken schedel?
    Fighting is poetry in motion

  22. #22
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    417
    vCash
    126000

    Default

    The same old bullshit altijd maar die fucking link naar vechtsport.Zo'n meisje kan maar beter gaan dammen of zo.Of krijg je dan ook meisje mishandeld vrouw met damstenen.Ja dat ze gestraft moet worden ben ik mee eens,maar laat vechtsport er buiten.
    IF FEAR HAS A STRANGLEHOLD ON YOUR LIFE, TURN AROUND, FACE IT...AND BEAT THE SHIT OUT OF IT!

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    het kan dus ook zo zijn dat een idioot wijf gefrustreerd rondloopt met d'r koters die ze niet in toom kan houden en dit afreageert op een meisje van 15 dat toevallig iets deed dat in de ogen van mevrouw niet netjes was. pech voor de zeikster in dit geval?

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    het kan dus ook zo zijn dat een idioot wijf gefrustreerd rondloopt met d'r koters die ze niet in toom kan houden en dit afreageert op een meisje van 15 dat toevallig iets deed dat in de ogen van mevrouw niet netjes was. pech voor de zeikster in dit geval?
    Zelfs dan NIET... zolang die "zeur" mevrouw je niet vastpakt of slaande beweging maakt is er geen enkele noodzaak om haar te klappen. Iedereen, maar dan ook iedereen komt wel eens iemand tegen die niet helemaal lekker is. Dan nog moet je je gemak houden, en zeker niet iemand helemaal lens slaan.

    Ik had vorige week ook een akkefietje met een stelletje in de dierentuin, een vrouw gooide een sigaret bij de veelvraten naar onder in het leefgebied. Ik vroeg die vrouw daarop waarom dat ze dat deed en of ze niet helemaal lekker was? Die vent van haar reageerde daarop redelijk agressief, hij dreigde zelfs wat, maar stak geen vinger naar mij uit, en dat is voor mij de trigger. Ik had hem en dat aso wijf op dat moment met alle gemak op hun gezicht kunnen slaan maar heb het niet gedaan, gewoon omdat het niet correct is. Scheld maar, dreig maar, doe maar wat je wil, maar als je me aanraakt dan is het een ander verhaal.


  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    het kan dus ook zo zijn dat een idioot wijf gefrustreerd rondloopt met d'r koters die ze niet in toom kan houden en dit afreageert op een meisje van 15 dat toevallig iets deed dat in de ogen van mevrouw niet netjes was. pech voor de zeikster in dit geval?
    Wat Biiyen ook al zegt: dat is nog geen enkele reden om iemands jukbeen en oogkas te breken. (Hoogstens kan door uitlokking o.i.d. de straf wat minder hoog worden maar daar lees ik in het artikel niets over.) Ik moet eerlijk zeggen dat ik 150 uur klussen een straf vind van niets voor hetgeen ze gedaan heeft.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •