MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 42 of 42
  1. #26
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    177
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik 150 uur klussen een straf vind van niets voor hetgeen ze gedaan heeft.
    Zij is eerder van haar taakstraf af dan het slachtoffer van haar klachten. Ook 3 maanden voorwaardelijk vind ik veelste kort. had van mij wel een jaar of langer mogen zijn.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by kickboxer1987 View Post
    Terechte straf, asociaal gedrag moet hard aangepakt worden. Gezien het letsel dat het slachtoffer heeft opgelopen vind ik de staf alsnog matig... De matige straf zal waarschijnlijk komen door het feit dat de dader minderjarig is.

    Begrijp het goed, dame van 15 word aangesproken op haar asociale gedrag in een pretpark (helaas hebben we geen informatie over het voorval) en de 15 jarige dame reageert met geweld (wat in mijn ogen bevestigt dat ze zich hiervoor asociaal gedroeg). Het slachtoffer heeft aantoonbaar fysiek letsel opgelopen.

    Dat ze kickboksen beoefend of welke andere sport dan ook zal ik als rechter meenemen. Stel dat de dame in kwestie rugby beoefende, en bewust een specifieke tackle op volle kracht uitvoert (weet niet veel van rugby) met als doel veel schade aan te richten. De rechter zal moeten kijken naar haar haar individuele situatie, als ze met regelmaat traint (training niveau is voor ons onbekend) om te vechten, en vervolgens deze kennis bewust toepast buiten de sportomgeving op een slachtoffer zal dit hard gestraft moeten worden.

    Ik zie het hetzelfde als mensen met een wapenvergunning, als iemand met regelmaat een schietvereniging bezoekt, zichzelf in deze omgeving ontwikkeld tot een topschutter. Prima, deze persoon heeft wat mij al het betreft om zijn hobby/sport daar te beoefenen. Echter als deze persoon bewust op straat mensen gaat neerschieten, en doelgericht/bewust zijn kennis toepast op onschuldige mensen dan mag deze psychopaat hard aangepakt worden!
    dit komt niet veel voor!!! , ik kan me helemaal vinden in je verhaal
    2x
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  3. #28
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    127
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    het kan dus ook zo zijn dat een idioot wijf gefrustreerd rondloopt met d'r koters die ze niet in toom kan houden en dit afreageert op een meisje van 15 dat toevallig iets deed dat in de ogen van mevrouw niet netjes was. pech voor de zeikster in dit geval?
    Een 15-jarig meisje uit Weesp moet 150 uur schoffelen wegens een poging tot doodslag in Walibi Holland. Daarnaast moet ze een schadevergoeding van 3.400 euro betalen. De vechtster takelde in oktober vorig jaar een vrouw toe omdat deze een opmerking had gemaakt over haar gedrag. Het slachtoffer hield een hersenschudding, een gebroken jukbeen, een gescheurde oogkas en een gebroken kaak aan de bitchfight over. Omdat de minderjarige ruziezoeker een geoefend kickbokster is, had ze volgens de rechtbank kunnen weten dat harde klappen tegen het hoofd fataal kunnen zijn. Bovendien stopte ze pas met slaan nadat omstanders haar hadden weggetrokken. Het gewelddadige grietje kreeg ook drie maanden voorwaardelijke jeugddetentie opgelegd.
    Los daarvan, je hebt een bepaalde zorgplicht om je in te houden. Een verdediging moet proportioneel zijn. Dat betekent dat als een oma'tje Alistair Overeem slaat uit het niets, hij niet als een bezetene los kan gaan.

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    dochter of niet, van mij kreeg ze echt een pak slaag.

  5. #30
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    dochter of niet, van mij kreeg ze echt een pak slaag.
    No offence Silat, maar misschien is daar het probleem wel mee begonnen
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  6. #31
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    In zekere zin klinkt 'birthcontrol' me af en toe niet gek in de oren.

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    15 jarig meisje... net ongesteld

  8. #33
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Zelfs dan NIET... zolang die "zeur" mevrouw je niet vastpakt of slaande beweging maakt is er geen enkele noodzaak om haar te klappen. Iedereen, maar dan ook iedereen komt wel eens iemand tegen die niet helemaal lekker is. Dan nog moet je je gemak houden, en zeker niet iemand helemaal lens slaan.

    Ik had vorige week ook een akkefietje met een stelletje in de dierentuin, een vrouw gooide een sigaret bij de veelvraten naar onder in het leefgebied. Ik vroeg die vrouw daarop waarom dat ze dat deed en of ze niet helemaal lekker was? Die vent van haar reageerde daarop redelijk agressief, hij dreigde zelfs wat, maar stak geen vinger naar mij uit, en dat is voor mij de trigger. Ik had hem en dat aso wijf op dat moment met alle gemak op hun gezicht kunnen slaan maar heb het niet gedaan, gewoon omdat het niet correct is. Scheld maar, dreig maar, doe maar wat je wil, maar als je me aanraakt dan is het een ander verhaal.
    hou me tegen jonguh!

  9. #34
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Wat Biiyen ook al zegt: dat is nog geen enkele reden om iemands jukbeen en oogkas te breken. (Hoogstens kan door uitlokking o.i.d. de straf wat minder hoog worden maar daar lees ik in het artikel niets over.) Ik moet eerlijk zeggen dat ik 150 uur klussen een straf vind van niets voor hetgeen ze gedaan heeft.
    ik bedoel alleen maar te zeggen (nav de kop), dat de berichtgeving weer bedroevend subjectief en suggestief lijkt

  10. #35
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amersfoort
    Posts
    416
    vCash
    126000

    Default

    Ik weet niet wat de toedracht of wat dan ook is geweest op Walibi. Het is totaal niet goed te praten wat er is gebeurd. Het meisje zit bij mij op het internaat. Ik wist niet dat zij het was. Ik kan me niet heugen wanneer zij voor het laatst kickboksen heeft getraind of uberhaupt dat (nog) doet, aangezien zij op het internaat woont. Heel jammer dat dit is voorgevallen.

    Wat ik wel weet is dat het een uitstekende atlete is. Vandaag heeft zij met sportdag vele 1e plaatsen weten binnen te slepen. Ik hoop echt dat er iemand is die haar in goede banen kan leiden en haar energie op een positieve manier naar voren kan brengen.

    Heel jammer dit.

  11. #36
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik vind de straf vrij licht, maar de aanklacht vind ik vreemd. Poging tot doodslag. Ik weet niet echt wat er is gebeurd natuurlijk, maar is poging tot doodslag enkel bewezen door het feit dat de dader aan een vechtsport deed? Ik vind die redenering persoonlijk echt te kort door de bocht. In dat geval kijk je wel twee keer uit voordat je wat doet als vechtsporter.

    De berichtgeving vind ik niet suggestief. De rechtbank neemt het vechtsportverleden mee in het verleden waardoor het dus relevante informatie is om te vermelden.

  12. #37
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Lex View Post
    Ik weet niet wat de toedracht of wat dan ook is geweest op Walibi. Het is totaal niet goed te praten wat er is gebeurd. Het meisje zit bij mij op het internaat. Ik wist niet dat zij het was. Ik kan me niet heugen wanneer zij voor het laatst kickboksen heeft getraind of uberhaupt dat (nog) doet, aangezien zij op het internaat woont. Heel jammer dat dit is voorgevallen.

    Wat ik wel weet is dat het een uitstekende atlete is. Vandaag heeft zij met sportdag vele 1e plaatsen weten binnen te slepen. Ik hoop echt dat er iemand is die haar in goede banen kan leiden en haar energie op een positieve manier naar voren kan brengen.

    Heel jammer dit.
    Wat voor internaat hebben we het over als ik vragen mag ? Heeft ze geen ouders meer of valt ze onder rentray om het maar even netjes uit te drukken. In het laatste geval zal de rechter hebben meegewogen dat ze een verleden heeft wat niet geheel en al vlekkeloos is.

    Overigens moet je best hard meppen om iemands jukbeen, oogkas en kaak te breken voor zover ik weet.

  13. #38
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    177
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik vind de straf vrij licht, maar de aanklacht vind ik vreemd. Poging tot doodslag. Ik weet niet echt wat er is gebeurd natuurlijk, maar is poging tot doodslag enkel bewezen door het feit dat de dader aan een vechtsport deed? Ik vind die redenering persoonlijk echt te kort door de bocht. In dat geval kijk je wel twee keer uit voordat je wat doet als vechtsporter.

    De berichtgeving vind ik niet suggestief. De rechtbank neemt het vechtsportverleden mee in het verleden waardoor het dus relevante informatie is om te vermelden.
    Poging tot doodslag is niet bewezen door het feit dat de dader aan vechtsport deed, maar gebaseerd op de verwondingen van het slachtoffer. Gaat iemand dood door een ongeluk, is het dood door schuld. Breng je iemand letsels toe (dus geen ongeluk) waarin reële kans is dat iemand daaraan overlijdt, is poging tot doodslag. Doe je dat bewust, is het moord.

    Dus niet gebaseerd op het verleden, maar op motief.
    Last edited by slee; 15-06-2011 at 23:58.

  14. #39
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    En weer wat geleerd vandaag..
    En als het slachtoffer de uitlokker was en er dus sprake is van buitenproportioneel geweld bij verdediging ? (zoals bijvoorbeeld een winkelier die een overvaller neerschiet ?)

  15. #40
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    En weer wat geleerd vandaag..
    En als het slachtoffer de uitlokker was en er dus sprake is van buitenproportioneel geweld bij verdediging ? (zoals bijvoorbeeld een winkelier die een overvaller neerschiet ?)
    idd, tenzij deze een 'broz-bottenziekte' heeft.

  16. #41
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    on the fringe
    Posts
    376
    vCash
    126000

    Default

    Jamila?
    ’’apparently the the only way to kill a lion is by rear naked choke…personally i’d just kick it in the head.’’ – Bas Rutten

  17. #42
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by slee View Post
    Poging tot doodslag is niet bewezen door het feit dat de dader aan vechtsport deed, maar gebaseerd op de verwondingen van het slachtoffer. Gaat iemand dood door een ongeluk, is het dood door schuld. Breng je iemand letsels toe (dus geen ongeluk) waarin reële kans is dat iemand daaraan overlijdt, is poging tot doodslag. Doe je dat bewust, is het moord.

    Dus niet gebaseerd op het verleden, maar op motief.
    Ah op die manier! ik vond het al wat vreemd. In dat geval kan ik mij wel vinden in het oordeel. thx

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •