MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 23 of 23

Thread: Stel...

  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.782
    vCash
    84750

    Default Stel...

    Je hebt echt een nieuwe laptop nodig en hebt maar een budget van zon 400 max 500 euro. De paradepaardjes vallen dus af. Welke laptop is voor dat geld dan de beste aanschaf? Ik hoef er niet op te gamen. Heb hem vooral nodig om te surfen, filmpjes kijken, beetje foto's bewerken en een netbook lijkt me net iets te basic. Wie kan deze leek op het gebied van computers helpen?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    deze of anders een maatje kleiner en dat is deze succes
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik ben niet echt heel erg thuis in de laptops enzo maar heb laatst ook een aangeschaft met wat hulp.

    ik heb deze, de dell xps 15

    Details van Dell XPS 15-laptop | Dell

    Vooral het geluid is voor een laptop echt super. Degelijk ding, goede videokaart enzo.
    Voor de rest is er wel misschien het nadeel dat ie misschien wat log en zwaar is, maar goed dat hoor ik dan in reviews. Persoonlijk vind ik dat wel meevallen.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.782
    vCash
    84750

    Default

    Thanx voor de reply's. Omdat ik er echt niets vanaf weet zal ik toch af gaan op jullie reacties Wat een vertrouwen in mijn forumbroeders dus Vanmiddag ga ik er een bestellen dus wacht nog heel even af of er nog meer reacties komen.

  5. #5
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    O wacht, m'n link klopt niet helemaal. Ik heb een duurdere versie die ik destijds met 230 euro korting heb gekocht, vandaar dat ik wat in de war was. De goedkoopste die daar staat is waarschijnlijk minder snel dan die Kemal gaf, want hij heeft een i3 processor ipv i5. Dus laat maar

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Wellicht dit wat? 425 euro.

    HP
    Intel Core i3
    4096 MB
    320 GB
    Intel® HD grafisch systeem Gedeeld
    Beeldscherm: 15.6 inch (40.0 cm)
    Windows 7 Home Premium 64bit


    bol.com | HP G62-460SD - IntelĀ® Coreā„¢ i3-350M / 4GB DDR3 / 320-GB, HP | Computer
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  7. #7
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Tweakers.net - 162.565 bezoekers vandaag!

    op die site kun je spullen met elkaar vergelijken binnen elke prijsklasse

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.782
    vCash
    84750

    Default

    De laptop die Kemal heeft echt goede specificaties in vergelijking met bijv. die van HP. Ik lees alleen wel veel op internet dat het merk Acer aan de onderkant van de laptophierarchie staat Iemand ervaringen met Acer?

  9. #9
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by RisingSun View Post
    De laptop die Kemal heeft echt goede specificaties in vergelijking met bijv. die van HP. Ik lees alleen wel veel op internet dat het merk Acer aan de onderkant van de laptophierarchie staat Iemand ervaringen met Acer?
    Heb zelf al jaren ACER en heb er echt nooit problemen mee (even afkloppen).
    Be a Warrior, not a Worrier

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb een acer al drie jaar. De Aspire 5920G. Op zich een prima ding maar grote nadeel vindt ik al die voor geinstalleerde rommel erop.

    Heb hem wel al drie jaar en nooit wat mee gehad. Toch zou ik zelf nu voor iets anders gaan. Bv Asus of zo.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.782
    vCash
    84750

    Default

    Nou bedankt allemaal voor de reacties!
    Zojuist mijn bestelling geplaatst en morgen is ie binnen
    Het is de HP G62-460SD geworden. Net wat mindere specificaties als de Acer maar voldoende voor wat ik nodig heb. Daarnaast is hij met 399 euro een stuk goedkoper (bij www.laptopshop.nl dus nog goedkoper dan bij de aanbieding van bol.com) en krijg ik er ook nog een printertje bij

  12. #12
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Kijk aan,ook een goede keuze, veel plezier ermee!
    Be a Warrior, not a Worrier

  13. #13
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    gefeliciteerd met je aankoop!
    Home mtk-gym.nl


  14. #14
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    Heb zelf al jaren ACER en heb er echt nooit problemen mee (even afkloppen).
    hier een expert op computergebied!

    een merk als acer en hp hebben echt een ontzettend lage betrouwbaarheid, en zeker dat deze merken een schandelijke 1 jaar fabrieksgarantie durfen te leveren.

    Voor 400/500 euro zou je net zo goed kunnen kijken naar een kwaliteits merk met een veel lagere gemiddelde uitval. Zoals Asus of een Sony Vaio. ook bieden deze merken een veel betere service garantie (2jaar met pick up and return).

    als je geen spelletjes gaat spelen en alleen een beetje gaat fotosoepen dan hoef je nieteens te kijken een core i3 processor. Is een zware overkill voor je (meer snelheid heb je niet nodig omdat je die capaciteit verschillen met je gebruik nooit zal merken). Je kan beter kijken naar een basisvideokaart in de laptop in combinatie met een pentium dual core. Kom je goedkoper uit en dan kun je in die prijsrange nog kijken naar een sony/asus laptop.
    Last edited by Vinand; 14-06-2011 at 17:43.

  15. #15
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default



    hier heb ik nog een grafiekje van DE internationale onderzoek die jaarlijks gehouden wordt. Dit is van 2010.

    (Dit is een onderzoek van de grootste laptopverzekeraar ter wereld)
    Last edited by Vinand; 14-06-2011 at 17:44.

  16. #16
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    2.551
    vCash
    123968

    Default

    Ik had een Acer, goedkoop spul is het vergeleken met de wat bekendere merken. een paar letters van het toetsenbord gingen stuk toen er een beker op viel, beeldscherm kapot gegaan toen ik er niet al te hard tegen aan kwam. mijn broer is een ervaren ICT deskundige en die had mij al afgeraden een Acer te nemen, goedkoop spul maar mooie specificaties voor een goedkoop prijsje

    heb daarna 2 maal een Asus gekocht, een mini laptop en een 15,6 inch. bij beiden is binnen enkele maanden het muis gedeelte kapot gegaan! klikken lukt niet meer. mijn broertje heeft zelf een Dell, dat zijn pas kwaliteit laptops en nog stevig ook, maar dan betaal je ook wat meer
    Quote Originally Posted by RisingSun View Post
    De laptop die Kemal heeft echt goede specificaties in vergelijking met bijv. die van HP. Ik lees alleen wel veel op internet dat het merk Acer aan de onderkant van de laptophierarchie staat Iemand ervaringen met Acer?
    Ali: I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.782
    vCash
    84750

    Default

    Vanmiddag wordt dus die HP bezorgd bij mij Ik lees uit de verschillende reacties dat je dus ook zo een aantal jaar kan doen met een HP of Acer, terwijl ze gemiddeld gezien dus niet de juiste kwaliteit zouden bieden. Ik ben iig blij dat ik weer lekker kan gaan surfen (zit nu op een vet gaar oud ding) en ik zal wel zelf wel gaan ervaren. Nou is het wel zo dat ik geen intensieve computergebruiker ben dus het zal wel loslopen allemaal

  18. #18
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    IK zweer bij de oude IBM Thinkpad laptops.. de mijne is alweer 7 jaar oud en gaat nog steeds als een tierelier...

    Verder vind ik de HP business versies ook zeer goed te pruimen.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  19. #19
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

  20. #20
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    heb ook HP ben dr zeer zeer tevreden over...veel plezier ermee iig.

  21. #21
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by Vinand View Post
    een merk als acer en hp hebben echt een ontzettend lage betrouwbaarheid, en zeker dat deze merken een schandelijke 1 jaar fabrieksgarantie durfen te leveren.

    Voor 400/500 euro zou je net zo goed kunnen kijken naar een kwaliteits merk met een veel lagere gemiddelde uitval. Zoals Asus of een Sony Vaio. ook bieden deze merken een veel betere service garantie (2jaar met pick up and return).
    Helemaal mee eens. Met als opmerking daarbij dat vooral HP ook echt goede laptops maakt voor de zakelijke markt. Maar daar betaal je ook een hele andere prijs voor, voor eigenlijk grofweg dezelfde specs.
    In de lagere prijscategorie vind ik Asus en MSI laptops zo'n beetje de aanraders.

    Quote Originally Posted by Vinand View Post
    als je geen spelletjes gaat spelen en alleen een beetje gaat fotosoepen dan hoef je nieteens te kijken een core i3 processor. Is een zware overkill voor je (meer snelheid heb je niet nodig omdat je die capaciteit verschillen met je gebruik nooit zal merken). Je kan beter kijken naar een basisvideokaart in de laptop in combinatie met een pentium dual core. Kom je goedkoper uit en dan kun je in die prijsrange nog kijken naar een sony/asus laptop.
    Daar kan ik het alleen maar mee oneens zijn.
    De Core i3 is gewoon Intel instap-processor. Gezien het lage energieverbruik van de mobile varianten(zeker van de nieuwe Sandy Bridge Core i3's met geļntegreerde GPU), juist uitstekend geschikt voor instap laptops.
    Je adviseert verder dan maar een pentium dual core te nemen? Dat is een 5 jaar oude processor.... Waarschijnlijk bedoel je een Core2Duo(de vorige generatie Intel processoren), maar ook dat heeft geen enkel voordeel ten opzichte van de Core i3. De Core2Duo's gebruiken meer energie, (dat wil zeggen, ze zijn per Watt aanzienlijk langzamer) hebben een vele tragere graphics als die geļntegreerd is(en dat maakt wel degelijk uit als je filmpjes gaat kijken of pittige flash pagina's bezoekt). Bovendien zijn ze ook nooit goedkoper geweest, dus tenzij je ergens een restpartijtje kan vinden hoef je het voor de kosten niet te doen.

  22. #22
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

    Default

    Deze misschien!?


  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Media Markt, je bent toch niet gek??

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •