MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 76 to 100 of 133
  1. #76
    Join Date
    May 2009
    Posts
    60
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Er zijn regelmatig fotoverslagen van galas hiero. En daar zijn ook altijd jeugdpartijen bij. Tot nog toe heeft daar niemand van jullie ooit over lopen klagen. Maar post een video van Manhoefs zoon en ineens wordt er geroepen dat het verboden moet worden voor jeugd tot 16 of zelfs 21!!! Toen Hans Vos vorig jaar een gala voor de jeugd organiseerde wond men zich alleen erover op dat sommige trainers en hun pupillen zich niet wisten te gedragen en verder werd er weinig aandacht aan geschonken.
    Daar heb je gelijk in. Dit is al jaren zo en nooit loopt hier iemand over te klagen. Des te meer reden dus om dit eindelijk aan de kaak te stellen. Naast de mogelijke hersenschade voor het kind, heb je ook nog die hele poeha die er soms om jeugdpartijen heen wordt gebouwd. Om je wild aan te ergeren. Soms kijken de koters bij de staredown elkaar al aan alsof ze elkaar willen vermoorden. Lijkt me geen promotie voor het kickboksen toch?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #77
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anton09 View Post
    Daar heb je gelijk in. Dit is al jaren zo en nooit loopt hier iemand over te klagen. Des te meer reden dus om dit eindelijk aan de kaak te stellen. Naast de mogelijke hersenschade voor het kind, heb je ook nog die hele poeha die er soms om jeugdpartijen heen wordt gebouwd. Om je wild aan te ergeren. Soms kijken de koters bij de staredown elkaar al aan alsof ze elkaar willen vermoorden. Lijkt me geen promotie voor het kickboksen toch?
    Trek de leeftijdsgrens voor alcohol omhoog naar 18 of 21 en laat ze geen rap muziek luisteren. Daar bescherm je kinderhersenen meer mee dan met het verbieden van die paar partijtjes kickboksen met beschermkleding.

  3. #78
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Gilze
    Posts
    417
    vCash
    126000

    Default

    Damn, wat een baas! Die gaat het ver schoppen, MITS hij goeie begeleiding krijgt en dit binnen de ring houdt. Ik vind dat kinderen best in de ring kunnen, zolang het met bescherming is en met goeie refs, maar ik ben wel "bang" dat kinderen dit ook buiten de ring uitoefenen. Op het moment dat ze duidelijke begeleiding krijgen en duidelijk te horen krijgen dat dit alleen binnen de ring mag, dan lekker doortrainen;-)

  4. #79
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Wat een hypocriet gelul weer zeg! Iedereen voedt zijn kinderen op zoals hij/zij het beste vindt. Melvin voedt iig een super vechtertje op! Er zijn heel veel kinderen die zonder de aandacht van hun ouders opgroeien vaak ontbreekt de vader. Mensen staan snel klaar om te veroordelen maar er is geen school voor opvoeding. Je wilt je kind klaar stomen voor de wereld en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ik denk dat de mensen die hier het hardste schreeuwen zelf geen kinderen hebben.

    Micha vader van 2 jongens en een meisje 9-7-2 jaar oud

  5. #80
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    Sjonge jonge....wat een niveau hier weer zeg.


    Ga we nu als argument gebruiken hoe sommige vechters die vroeg zijn begonnen er nu bij lopen?
    Diegene die dat aanhalen, die sporen niet. Het gaat gvd toch om het risico waar je ze aan bloot stelt? Snap je dit nou echt niet. Pis link wordt ik hier van.


    Je laat kinderen bepaalde dingen simpel weg niet toe omdat je als ouder weet welke gevaar je kind loopt.


    .....Ik weet zeker voor alle mensen die roepen dat het niet uitmaakt dat ze vroeg beginnen dat er dingen zijn die jouw kids niet mogen. Denk je hier wel over na? Waarom mogen ze dat niet? Die vraag kun je zelf beantwoorden maar ik doe het ook. Omdat ze risico lopen op mogelijk letsel.

    Jullie dragen zeker zelf wel de autogordel en het kind niet omdat hij dit niet wilt......


    Simpel toch eigenlijk he?





    @wetgever; doe hier liever wat aan dan vechtsport evenement verbieden.

  6. #81
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    Wat een hypocriet gelul weer zeg! Iedereen voedt zijn kinderen op zoals hij/zij het beste vindt. Melvin voedt iig een super vechtertje op! Er zijn heel veel kinderen die zonder de aandacht van hun ouders opgroeien vaak ontbreekt de vader. Mensen staan snel klaar om te veroordelen maar er is geen school voor opvoeding. Je wilt je kind klaar stomen voor de wereld en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ik denk dat de mensen die hier het hardste schreeuwen zelf geen kinderen hebben.

    Micha vader van 2 jongens en een meisje 9-7-2 jaar oud
    Wat een non-argument. Omdat je kinderen hebt heb je opeens verstand van cognitieve en sociale ontwikkeling van kinderen? Ik spreek als een docent op het middelbare onderwijs, ik heb artikelen, boeken, interviews etc etc bestudeerd over het onderwerp. Ik mag toch aannemen dat mijn mening zeker wel meeweegt in deze discussie.

    Wil je kinderen op vechtsport doen, zet ze dan op judo. In deze sport wordt er aandacht gegeven aan het veilig neerkomen en er zorg voor hebben dat je trainingsmaatje goed terecht komt.

  7. #82
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    Wat een hypocriet gelul weer zeg! Iedereen voedt zijn kinderen op zoals hij/zij het beste vindt. Melvin voedt iig een super vechtertje op! Er zijn heel veel kinderen die zonder de aandacht van hun ouders opgroeien vaak ontbreekt de vader. Mensen staan snel klaar om te veroordelen maar er is geen school voor opvoeding. Je wilt je kind klaar stomen voor de wereld en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ik denk dat de mensen die hier het hardste schreeuwen zelf geen kinderen hebben.Micha vader van 2 jongens en een meisje 9-7-2 jaar oud
    Kinderen moeten tegen sommige dingen in bescherming worden genomen. Daarom moeten ze naar school en mogen ze niet in een fabriek werken. Ze moeten een gordel om of in een kinderzitje en zo zijn er nog een hoop dingen die gelukkig niet alleen aan ouders over gelaten worden. Ik heb zelf geen kinderen, maar sta al 16 jaar iedere dag voor een klas met kinderen. Weet er wel iets van. Als je het topic goed leest zijn hier juist ook een heel stel vaders die zeggen dat ze vanuit hun rol als ouder niet goedvinden dat dit gebeurt.

  8. #83
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Ter-Apelkanaal.
    Posts
    79
    vCash
    126000

    Default

    Als kinderen onder de 12 elke WEEK vechten, dan ben ik het eens dat het schadelijk ( kan zijn ).
    Ik zie er geen gevaar in, zoals de kinderen nu vechten, dus met kappen!
    Denk dat het nog wel even duurt voor dat million weer vecht, ofterwijl ze houden weldegelijk rekening met zijn leeftijd.

  9. #84
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    @Simon-chellie;


    Zoals eerder aangegeven beschermd een kap alleen tegen UITERLIJKE verwondingen. Hij beschermd dus NIET tegen hersenschade....
    Ennuh....1 klap is voldoende hoor. Hoef je echt niet elke week voor in de ring te staan.

  10. #85
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Agg kinderen breken hun poten ook met voetbal.. goede begeleiding is belangrijk. als je iets doet doe het dan verantwoord en veilig zeker als je met kinderen te maken hebt. push niks forseer niks. laat het leuk blijven

  11. #86
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    Agg kinderen breken hun poten ook met voetbal.. goede begeleiding is belangrijk. als je iets doet doe het dan verantwoord en veilig zeker als je met kinderen te maken hebt. push niks forseer niks. laat het leuk blijven
    Botten groeien weer aan, hersenen niet.

  12. #87
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    719
    vCash
    123944

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Botten groeien weer aan, hersenen niet.
    Hersenen herstellen wel, maar lang niet volledig zoals bij een botbreuk.

  13. #88
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by yuko View Post
    Hersenen herstellen wel, maar lang niet volledig zoals bij een botbreuk.
    Waar heb je die wijsheid van yuko ?
    "hersenen herstellen wel"...tering, je roept gewoon maar wat, zeg dan niets.

  14. #89
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    1.019
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mauro View Post
    Waar heb je die wijsheid van yuko ?
    "hersenen herstellen wel"...tering, je roept gewoon maar wat, zeg dan niets.
    Inderdaad, x2
    "hersenen herstellen wel" opmerking van de dag hierzo

  15. #90
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Doe eens een beetje rustig. Z'n verhaal klopt gewoon. Je hersenen herstellen, alleen lang niet volledig.

    Herstel na hersenletsel

    Als dat volgens jou niet klopt, nodig ik je van harte uit dat zelf ook eens te onderbouwen...

  16. #91
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Limburg
    Posts
    203
    vCash
    126000

    Default

    Million is een klein baasje!

    Dit staat wel los van de vraag of het al toegestaan moet zijn op deze leeftijd. Hij komt er wel, maar zie hem toch liever over een paar jaar pas structureel de ring betreden.
    Fighters never quit, quitters never fight!

  17. #92
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by yuko View Post
    Hersenen herstellen wel, maar lang niet volledig zoals bij een botbreuk.
    Heb je een artikel waar jij je je uitspraak kan verdedigen? Want volgens mij kunnen hersencellen niet meer de Mitotische fase in dus kunnen hersenen niet herstellen (zoals botbreuken).

  18. #93
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Doe eens een beetje rustig. Z'n verhaal klopt gewoon. Je hersenen herstellen, alleen lang niet volledig.

    Herstel na hersenletsel

    Als dat volgens jou niet klopt, nodig ik je van harte uit dat zelf ook eens te onderbouwen...
    Dat artikel bevesigt alleen maar mijn verhaal. Hersenschade is zelden tot nooit 100% herstelbaar. Bij herhaaldelijke hersenletsels wat bij boksen en kickboxen niet ondenkbaar is, kun je dus zelf de kans op permanente hersenschade berekenen. Daarnaast geldt dat de ontwikkelende hersenen van een kind extra gevoelig zijn. Het is bekend dat je impulsiviteit eerder ontwikkeld dan je vermogen om te relativeren en de consquenties van te voren in te schatten. Door schade op te lopen in die periode, kun je dus gedragsstoornissen oplopen die leiden tot impulsief onverantwoorde acties.

    Een gebroken been aan de andere kant, na een paar weken kun je die weer normaal gebruiken na een aantal jaar kun je niet eens zien datie gebroken is geweest.

  19. #94
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    21
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by GGino View Post
    Vriend zijn ouders stimuleren hem in genoeg dingen, mensen zitten hier over een jongen te praten die ze nog niet eens kennen. Die jongen traint gewoon voor de lol en na jaren te hebben gekickbokst wou hij een partijtje draaien en daar is niks mis mee. Iemand die op voetbal zit kan je ook niet gaan verbieden voetbalwedstrijdjes te doen iemand op judo hetzelfde ja het klopt het is een flinke sport.
    Het is aan de ouders en niet aan jullie om te bepalen wat de jongen doet
    Dat is niet wat ik zeg vriend. 1: Waar zie je staan dat ik stel dat zijn ouders hem niet stimuleren? 2: Het is een algemene stelling of de 'ouders van deze kinderen' belangrijkere vaardigheden stimuleren. Kickboksen is een zware sport, des te meer tijd en aandacht eraan besteed moet worden. Zoals ik stel 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur andere vaardigheden stimuleren, waar zou de voorkeur naar uit gaan? Ik weet wat het kost om te vechten, ik weet ook wat het met je doet als volwassen en als tiener met je kop. Met trainen is niks mis mee, met vechten wel. Simpel omdat jij noch elk ander die jouw mening deelt objectief de stelling 'kickboksen met een kap is veilig voor kinderen, er kan namelijk geen hersens letsel optreden' kan onderbouwen. Of je het puur medisch of wetenschappelijk bekijkt zal er uit elke onderzoek hetzelfde antwoord geformuleerd worden 'het brengt grote risico's met zich mee'. De hersenen zijn niet eens volgroeid en steeds in ontwikkeling.

    Vriend wat dacht je dan van die klappen op de kop? Dat het niet hard gaat is geen argument, jij voelt de impact van die stoten niet Daantje wel en gaat KO. Zou hij niet dezelfde schade kunnen oplopen als een amateurbokser die door Tuur KO geslagen wordt? Dat een kapje dempt is een feit, maar dat wil niet zeggen dat het niet snoeihard aan kan komen. Menig man die bij Sensei Royers (o.a. een zeer bekende vechter k-1 max die daar op bezoek was) is met kapje toch KO is gegaan. Sterker nog vriend bij Fred mag je zo jong niet eens de ring in, onverantwoord zegt hij los gezien van de emotionele ontwikkeling van het kind. Heb je nooit op z'n gala huilende kinderen gezien vriend? Ik zat en zelf Perry Ubeda vond het onverantwoord toen die het zag, veels te jong zei die.

    Kickboksen met voetballen vergelijken gaat wel erg ver. Andere tak van sport met andere gevaren vriend. Iedereen moet zelf weten wat de beste opvoeding voor zijn kind is, dat klopt vriend en jij dus ook. Maar je kan mij niet wijs maken dat er geen belangrijkere vaardigheden in het leven zijn dan kickboksen die je meer kan trainen. Vriend kinderen zijn sponsen die alles opzuigen wat ze horen zien voelen en wellicht ruiken dat weet jij ook wel. Een kind hoort zich niet op te fukken voor een wedstrijd en met de gedachte te lopen iemand z.s.m. zijn kop eraf te rammen.

    Zelf heb ik een kleintje van ongeveer dezelfde leeftijd zit op judo - zwemmen - voetballen. Als hij zin heeft en het vraagt leer ik hem wat kickboksen. Als hij 12 is mag die van mij het echt gaan trainen en met 16 pas vechten. Zelf ben ik blij dat ik van me ouders (hoe graag ik het ook wilde en zelf stiekem trainde) niet zo jong mocht gaan boksen. Hahah me moeder was bang dat mijn mooie neusje gebroken zou worden en dus misvormd zou worden. Nu zeg ik elke dag tegen mezelf als ik in de spiegel kijk vriend had je maar naar je mama geluisterd.

    Wat ik zou willen weten is wat de mama's onder ons hiervan vinden.
    Last edited by NESEM; 17-06-2011 at 21:44.

  20. #95
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    150
    vCash
    126000

    Default

    Iets anders. Wie was zijn tegenstander? Ik stond er echt van verbaas dat dat gastje nog redelijk tegenstand wist te geven aan Manhoef jr. Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat die kleine van Manhoef inmiddels wel met kop en schouders boven iedereen in zijn leeftijdsklasse uit zou steken. Of was die tegenstander gewoon een paar jaar ouder?

  21. #96
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Goed gebruld Nesem!

  22. #97
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Ter-Apelkanaal.
    Posts
    79
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat ''bijna'' elke vader, een jongen als million in de ring zou zetten op deze leeftijd, misschien kunnen we beter kijken naar zijn tegenstander, als dat wel veilig genoeg is..
    Als je kijkt naar zijn vechtstyle en hoe ver hij kan komen?
    Million is gewoon een baas, net als zijn vader.

  23. #98
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Sjakiezwart View Post
    Iets anders. Wie was zijn tegenstander? Ik stond er echt van verbaas dat dat gastje nog redelijk tegenstand wist te geven aan Manhoef jr. Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat die kleine van Manhoef inmiddels wel met kop en schouders boven iedereen in zijn leeftijdsklasse uit zou steken. Of was die tegenstander gewoon een paar jaar ouder?
    Nee ze zijn even oud. Hij is een jongentje van CCFL uit almere. Goede jeugd jongens hebben ze. Maar daar in tegen geeft Ali amrani erg goed les aan de jeugd bij Pancration. beide gyms hebben een goede jeugd groep.
    Home mtk-gym.nl


  24. #99
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Simon-chellie View Post
    Als kinderen onder de 12 elke WEEK vechten, dan ben ik het eens dat het schadelijk ( kan zijn ).
    Ik zie er geen gevaar in, zoals de kinderen nu vechten, dus met kappen!
    Denk dat het nog wel even duurt voor dat million weer vecht, ofterwijl ze houden weldegelijk rekening met zijn leeftijd.
    Niet alleen in wedstrijden worden klappen uitgedeelt hoor... Ook op de training. Die jongen krijgt elke week klappen op z'n kop.

  25. #100
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    De tegenstander van Million was Daan Schaafsberg, 9 jaar, uitkomend voor CCFL.
    Quote Originally Posted by Sjakiezwart View Post
    Iets anders. Wie was zijn tegenstander? Ik stond er echt van verbaas dat dat gastje nog redelijk tegenstand wist te geven aan Manhoef jr. Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat die kleine van Manhoef inmiddels wel met kop en schouders boven iedereen in zijn leeftijdsklasse uit zou steken. Of was die tegenstander gewoon een paar jaar ouder?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •