MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 5 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 101 to 125 of 133
  1. #101
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NESEM View Post
    Dat is niet wat ik zeg vriend. 1: Waar zie je staan dat ik stel dat zijn ouders hem niet stimuleren? 2: Het is een algemene stelling of de 'ouders van deze kinderen' belangrijkere vaardigheden stimuleren. Kickboksen is een zware sport, des te meer tijd en aandacht eraan besteed moet worden. Zoals ik stel 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur andere vaardigheden stimuleren, waar zou de voorkeur naar uit gaan? Ik weet wat het kost om te vechten, ik weet ook wat het met je doet als volwassen en als tiener met je kop. Met trainen is niks mis mee, met vechten wel. Simpel omdat jij noch elk ander die jouw mening deelt objectief de stelling 'kickboksen met een kap is veilig voor kinderen, er kan namelijk geen hersens letsel optreden' kan onderbouwen. Of je het puur medisch of wetenschappelijk bekijkt zal er uit elke onderzoek hetzelfde antwoord geformuleerd worden 'het brengt grote risico's met zich mee'. De hersenen zijn niet eens volgroeid en steeds in ontwikkeling.

    Vriend wat dacht je dan van die klappen op de kop? Dat het niet hard gaat is geen argument, jij voelt de impact van die stoten niet Daantje wel en gaat KO. Zou hij niet dezelfde schade kunnen oplopen als een amateurbokser die door Tuur KO geslagen wordt? Dat een kapje dempt is een feit, maar dat wil niet zeggen dat het niet snoeihard aan kan komen. Menig man die bij Sensei Royers (o.a. een zeer bekende vechter k-1 max die daar op bezoek was) is met kapje toch KO is gegaan. Sterker nog vriend bij Fred mag je zo jong niet eens de ring in, onverantwoord zegt hij los gezien van de emotionele ontwikkeling van het kind. Heb je nooit op z'n gala huilende kinderen gezien vriend? Ik zat en zelf Perry Ubeda vond het onverantwoord toen die het zag, veels te jong zei die.

    Kickboksen met voetballen vergelijken gaat wel erg ver. Andere tak van sport met andere gevaren vriend. Iedereen moet zelf weten wat de beste opvoeding voor zijn kind is, dat klopt vriend en jij dus ook. Maar je kan mij niet wijs maken dat er geen belangrijkere vaardigheden in het leven zijn dan kickboksen die je meer kan trainen. Vriend kinderen zijn sponsen die alles opzuigen wat ze horen zien voelen en wellicht ruiken dat weet jij ook wel. Een kind hoort zich niet op te fukken voor een wedstrijd en met de gedachte te lopen iemand z.s.m. zijn kop eraf te rammen.

    Zelf heb ik een kleintje van ongeveer dezelfde leeftijd zit op judo - zwemmen - voetballen. Als hij zin heeft en het vraagt leer ik hem wat kickboksen. Als hij 12 is mag die van mij het echt gaan trainen en met 16 pas vechten. Zelf ben ik blij dat ik van me ouders (hoe graag ik het ook wilde en zelf stiekem trainde) niet zo jong mocht gaan boksen. Hahah me moeder was bang dat mijn mooie neusje gebroken zou worden en dus misvormd zou worden. Nu zeg ik elke dag tegen mezelf als ik in de spiegel kijk vriend had je maar naar je mama geluisterd.

    Wat ik zou willen weten is wat de mama's onder ons hiervan vinden.
    Dat was een goede post VRIEND
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #102
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NESEM View Post
    Dat is niet wat ik zeg vriend. 1: Waar zie je staan dat ik stel dat zijn ouders hem niet stimuleren? 2: Het is een algemene stelling of de 'ouders van deze kinderen' belangrijkere vaardigheden stimuleren. Kickboksen is een zware sport, des te meer tijd en aandacht eraan besteed moet worden. Zoals ik stel 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur andere vaardigheden stimuleren, waar zou de voorkeur naar uit gaan? Ik weet wat het kost om te vechten, ik weet ook wat het met je doet als volwassen en als tiener met je kop. Met trainen is niks mis mee, met vechten wel. Simpel omdat jij noch elk ander die jouw mening deelt objectief de stelling 'kickboksen met een kap is veilig voor kinderen, er kan namelijk geen hersens letsel optreden' kan onderbouwen. Of je het puur medisch of wetenschappelijk bekijkt zal er uit elke onderzoek hetzelfde antwoord geformuleerd worden 'het brengt grote risico's met zich mee'. De hersenen zijn niet eens volgroeid en steeds in ontwikkeling.

    Vriend wat dacht je dan van die klappen op de kop? Dat het niet hard gaat is geen argument, jij voelt de impact van die stoten niet Daantje wel en gaat KO. Zou hij niet dezelfde schade kunnen oplopen als een amateurbokser die door Tuur KO geslagen wordt? Dat een kapje dempt is een feit, maar dat wil niet zeggen dat het niet snoeihard aan kan komen. Menig man die bij Sensei Royers (o.a. een zeer bekende vechter k-1 max die daar op bezoek was) is met kapje toch KO is gegaan. Sterker nog vriend bij Fred mag je zo jong niet eens de ring in, onverantwoord zegt hij los gezien van de emotionele ontwikkeling van het kind. Heb je nooit op z'n gala huilende kinderen gezien vriend? Ik zat en zelf Perry Ubeda vond het onverantwoord toen die het zag, veels te jong zei die.

    Kickboksen met voetballen vergelijken gaat wel erg ver. Andere tak van sport met andere gevaren vriend. Iedereen moet zelf weten wat de beste opvoeding voor zijn kind is, dat klopt vriend en jij dus ook. Maar je kan mij niet wijs maken dat er geen belangrijkere vaardigheden in het leven zijn dan kickboksen die je meer kan trainen. Vriend kinderen zijn sponsen die alles opzuigen wat ze horen zien voelen en wellicht ruiken dat weet jij ook wel. Een kind hoort zich niet op te fukken voor een wedstrijd en met de gedachte te lopen iemand z.s.m. zijn kop eraf te rammen.

    Zelf heb ik een kleintje van ongeveer dezelfde leeftijd zit op judo - zwemmen - voetballen. Als hij zin heeft en het vraagt leer ik hem wat kickboksen. Als hij 12 is mag die van mij het echt gaan trainen en met 16 pas vechten. Zelf ben ik blij dat ik van me ouders (hoe graag ik het ook wilde en zelf stiekem trainde) niet zo jong mocht gaan boksen. Hahah me moeder was bang dat mijn mooie neusje gebroken zou worden en dus misvormd zou worden. Nu zeg ik elke dag tegen mezelf als ik in de spiegel kijk vriend had je maar naar je mama geluisterd.

    Wat ik zou willen weten is wat de mama's onder ons hiervan vinden.
    Amen !
    Idd, waar zijn die mama's ?

  3. #103
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by hottest fights View Post
    De kinderen in kwestie hebben hier zelf voor gekozen en hebben hier beiden keihard voor getraind en waren beiden 9 jaar oud en stapten beiden voor het eerst de ring in. Wat een onzin om te zeggen dat de ouders onverantwoordelijk zijn!!! Manhoef heeft dit zijn zoon niet aangepraat, maar Million zelf wilde dit graag een keer doen, en ook Daan leefde hier naartoe met zijn ouders. Waarom als een kind aan kickboxen doet zou school hieronder lijden? Dus als je een sport beoefend dan doe je niks op school. En wat heeft agressie ermee te maken, Daan en Million weten beiden dat dit een sport is en op straat niet gebruikt mag worden omdat ze heel goed begeleid worden op hun sportscholen. Na de wedstrijd waren ze ook meteen weer vrienden en nog steeds is dat zo.
    hahahahahahaha...

  4. #104
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by NESEM View Post
    Dat is niet wat ik zeg vriend. 1: Waar zie je staan dat ik stel dat zijn ouders hem niet stimuleren? 2: Het is een algemene stelling of de 'ouders van deze kinderen' belangrijkere vaardigheden stimuleren. Kickboksen is een zware sport, des te meer tijd en aandacht eraan besteed moet worden. Zoals ik stel 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur andere vaardigheden stimuleren, waar zou de voorkeur naar uit gaan? Ik weet wat het kost om te vechten, ik weet ook wat het met je doet als volwassen en als tiener met je kop. Met trainen is niks mis mee, met vechten wel. Simpel omdat jij noch elk ander die jouw mening deelt objectief de stelling 'kickboksen met een kap is veilig voor kinderen, er kan namelijk geen hersens letsel optreden' kan onderbouwen. Of je het puur medisch of wetenschappelijk bekijkt zal er uit elke onderzoek hetzelfde antwoord geformuleerd worden 'het brengt grote risico's met zich mee'. De hersenen zijn niet eens volgroeid en steeds in ontwikkeling.

    Vriend wat dacht je dan van die klappen op de kop? Dat het niet hard gaat is geen argument, jij voelt de impact van die stoten niet Daantje wel en gaat KO. Zou hij niet dezelfde schade kunnen oplopen als een amateurbokser die door Tuur KO geslagen wordt? Dat een kapje dempt is een feit, maar dat wil niet zeggen dat het niet snoeihard aan kan komen. Menig man die bij Sensei Royers (o.a. een zeer bekende vechter k-1 max die daar op bezoek was) is met kapje toch KO is gegaan. Sterker nog vriend bij Fred mag je zo jong niet eens de ring in, onverantwoord zegt hij los gezien van de emotionele ontwikkeling van het kind. Heb je nooit op z'n gala huilende kinderen gezien vriend? Ik zat en zelf Perry Ubeda vond het onverantwoord toen die het zag, veels te jong zei die.

    Kickboksen met voetballen vergelijken gaat wel erg ver. Andere tak van sport met andere gevaren vriend. Iedereen moet zelf weten wat de beste opvoeding voor zijn kind is, dat klopt vriend en jij dus ook. Maar je kan mij niet wijs maken dat er geen belangrijkere vaardigheden in het leven zijn dan kickboksen die je meer kan trainen. Vriend kinderen zijn sponsen die alles opzuigen wat ze horen zien voelen en wellicht ruiken dat weet jij ook wel. Een kind hoort zich niet op te fukken voor een wedstrijd en met de gedachte te lopen iemand z.s.m. zijn kop eraf te rammen.

    Zelf heb ik een kleintje van ongeveer dezelfde leeftijd zit op judo - zwemmen - voetballen. Als hij zin heeft en het vraagt leer ik hem wat kickboksen. Als hij 12 is mag die van mij het echt gaan trainen en met 16 pas vechten. Zelf ben ik blij dat ik van me ouders (hoe graag ik het ook wilde en zelf stiekem trainde) niet zo jong mocht gaan boksen. Hahah me moeder was bang dat mijn mooie neusje gebroken zou worden en dus misvormd zou worden. Nu zeg ik elke dag tegen mezelf als ik in de spiegel kijk vriend had je maar naar je mama geluisterd.

    Wat ik zou willen weten is wat de mama's onder ons hiervan vinden.
    Absoluut eens. Vooral dat van die spiegel komt me heeeeeel bekend voor

  5. #105
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Geldt dus ook voor voetbal. Dit is de sport met de meeste blessures (feit) en dat is de grootste jeugdsport die er is. daarnaast heb ik ook bij Judo kinderen jankend zien staan. Zolang je als volwassene het 'goede' voorbeeld geeft, zullen kinderen dit altijd willen nadoen.

    Op zich denk ik ook dat als dit soort jongetjes dagelijks op elkaar in staan te beuken tijdens de training en wedstrijden, dat dit wel nadelige gevolgen moet hebben. Ik heb echter geen enkel voorbeeld hiervan en ik loop al 30 jaar in de vechtsporten rond. Aan de andere kant ken ik tientallen jongetjes die al moesten stoppen met sporten als gevolg van het voetballen. Vaak had ik ze in mijn judolessen rondlopen.

    Ik vind het voorbeeld van jongens zoals Andy Souwer toch wel sterk, ik heb van hem niet het idee dat hij nou zo veel last heeft gehad van het sporten in zijn jeugd. Ik denk dat de impact van een klap van een jongetje van een jaar of 8 echt wel wordt gedempt door de handschoen en de hoofdbeschermer. Als je het filmpje ook ziet dan is het eerder een kwestie van het verliezen van je balans dan dat er een klap landt waar je niet van kan herstellen. Dus ik denk dat ik toch mijn eerste gedachte moet bijstellen.
    diet is een vergelijking van niks,

    bij kickboksen is het doe ''het doelbewust buiten gevecht stellen oftewel beschadigen van een tegenstander''

    bij voetbal is het het doel om een doelpunt te scoren.

    juist hierin zit het verschil:

    is het etisch gezien verantwoord om kinderen het doel te stellen om een ander kind te beschadigen?

    ik ben van mening dat dit nooit de bedoeling kan zijn van een goede opvoeding, sport is immers een deel van een opvoeding.
    hoe kan een ouder zijn kind (dat nog zo beinvloedbaar is) het doel stellen om een ander te beschadigen?

    ik vecht ook kickbokswedstrijden en ben gek op de sport, maar aan de andere kant geef ik ook gymles aan kinderen van alle leeftijden. en ik ben persoonlijk er van overtuigd dat deze manier van sporten geen positief effect heeft op een kind op welke manier dan ook.
    als je kijkt in welke ontwikkelingsfase kinderen van deze leeftijd zich bevinden is dit gewoon totaal onverantwoord. hierbij laat ik de lichamelijke gevolgen nog buiten beschouwing.


    enkele vragen die je je kunt afvragen:

    als kinderen wedstijden willen doen moeten we dit van alle kanten stimuleren, dus ook door het doen van kickbokswedstrijden, maar waarom zou dit niet semi-contact kunnen? en gewoon in een gymzaal op zaterdag middag?

    waarom moet een kind van een jaar of acht 's avonds laat op een gala dat dient ter vermaak van anderen zich tentoonstellen?

    is het positief om een kind op een gala te laten vechten waar publiek zich zelf vol laat lopen met alcohol?

    is de doelgroep die de meeste gala's trekt een groep waar een kind van 8 zich tussen hoort te bevinden?

    in hoeverre kiest een kind van 8 er zelf voor om een wedstrijd te gaan doen en in hoeverre is het kind beinvloedbaar?

    willen we tallent kweken of willen we kinderen laten vechten voor het vermaak van anderen?

    draagt deze manier van vechten bij tot een positieve bijdrage aan de vechtsport in het algemeen?

    dit zijn zomaar een paar vragen die ik me kan bedenken en ik denk dat als iedereen eerlijk de vragen voor zich zelf gaat beantwoorden je niet tot de conclusie kan komen dat dit een positief fenomeen is....

    groeten Jopke
    Verwijderd ivm reclame ** ashi76**

  6. #106
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Aanvullend op het verhaal van jopke, lees onderstaande link.

    Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde | Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde

  7. #107
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Maar het kan nog veel erger blijkbaar :-(


    quote:
    Ouders dwingen kleuters te thaiboksen

    Britse ouders dwingen hun kinderen van vaak slechts vijf jaar oud tegen elkaar te kickboxen. Dat onthult de zondagskrant News of the World, en de foto's van huilende kinderen die door hun vaders worden aangespoord zonder hoofdbescherming de boksring in te gaan, zijn ronduit schokkend. De nieuwe rage wordt omschreven als 'Baby Fight Club'.

    Geen minimumleeftijd
    "Een meisje van vijf huilt terwijl haar vader haar in de ring dwingt. Die man, Darren Flanagan, heeft het lef dit ziekelijk spektakel een sport te noemen. Hij is slechts één van honderden ouders die hun jonge kinderen aansporen deel te nemen aan de nieuwe rage in ons land: thaiboksen voor kinderen, zonder leeftijdslimiet", aldus de krant.

    Tranen
    "Miah Flanagan staat doodsangsten uit als ze door de touwen kruipt in de Gladiators club in Merseyside voor haar vierde gevecht die dag. Maar haar vader, tevens haar agressieve coach, wil van haar tranen niets weten. Hij schreeuwt in haar gezicht: 'komaan liefje, amuseer je gewoon, komaan'. Na enkele minuten snauwt hij 'stop er NU mee'. De tranen stromen nog over haar kaken als de frêle Miah zonder hoofdbescherming in de ring stapt en haar tegenstandster onder ogen komt: een meisje van zes. Enkele ogenblikken later is ze in een gevecht verwikkeld. Vuisten en voeten flitsen langs alle kanten, als in een vreselijk straatgevecht. Miah verliest, haar vader is boos en teleurgesteld".

    Geen beschermkledij
    Naar verluidt zijn er in Groot-Brittannië naar schatting vijfhonderd clubs waar kinderen deze 'sport' bedrijven. Er is geen minimumleeftijd, er bestaan geen algemeen geldende spelregels en het dragen van beschermkledij is niet verplicht. In het conventionele boksen moeten kinderen elf zijn om een wedstrijd te boksen.

    Talent
    Darren Flanagan trainde zijn dochter en haar tweelingbroer Kian als peuters al vechten. "Ze moesten vier zijn om lid te worden van de lokale vechtclub, dus begon ik hen thuis te trainen. Ze hebben talent. Zelf train ik elke dag. De kinderen neem ik mee. Terwijl ik met de gewichten bezig ben, slaan zij op de punchzak".

    Tegen verkrachters
    De man geeft toe dat hij zijn dochter volpropt met pasta als ze voor een zwaardere tegenstandster moet uitkomen. "Maar het is allemaal voor haar bestwil. Al de trainingen die ik haar heb gegeven zullen ervoor zorgen dat ze nooit het slachtoffer van een verkrachter wordt. Als iemand Miah vastgrijpt als ze vijftien is, wat zal er dan gebeuren, denk je? Ze kent alle grepen, alle slagen van het thaiboksen. Als ik haar die niet zou hebben geleerd, hoe schuldig zou ik me niet voelen indien ze als tienermeisje wordt vekracht?"

    Dagje uit met het gezin
    De moeder van Miah geeft toe dat ze soms wel wat moeite heeft als ze haar dochtertje vlak voor een kamp ziet huilen. "Maar ze moet respect en discipline leren. Het houdt de kinderen ook fit, en de sport heeft ons allemaal dichter bij elkaar gebracht. Als de kamp snel gedaan is, kan je nog eens naar het park gaan en een kopje thee gaan drinken. Het is een gezinsuitstap als een andere". (lb)

  8. #108
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Aanvullend op het verhaal van jopke, lees onderstaande link.

    Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde | Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde
    Heel veel schatten en kan leiden tot. Geen sluitende conclusies.
    En dat noemen ze dan:
    Het rapport van de Gezondheidsraad is helder en overzichtelijk

  9. #109
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Almere
    Posts
    908
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Heel veel schatten en kan leiden tot. Geen sluitende conclusies.
    En dat noemen ze dan:
    Het rapport van de Gezondheidsraad is helder en overzichtelijk
    Volgens mij heb jij geen kleine kinderen, en als dat wel het geval is heb ik medelijden met ze!

  10. #110
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by El Bambino View Post
    Volgens mij heb jij geen kleine kinderen, en als dat wel het geval is heb ik medelijden met ze!
    Hoezo?

  11. #111
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Heel veel schatten en kan leiden tot. Geen sluitende conclusies.
    En dat noemen ze dan:
    Het rapport van de Gezondheidsraad is helder en overzichtelijk
    Artikel uit 2003. Heb nog geen vervolgonderzoek kunnen vinden. Anders laat ik je het weten.

    Of ben je überhaupt blind voor argumenten om kinderen niet zo jong in de ring te zetten?

  12. #112
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Artikel uit 2003. Heb nog geen vervolgonderzoek kunnen vinden. Anders laat ik je het weten.
    Als ik het me goed herinner is er geen vervolgonderzoek.
    Of ben je überhaupt blind voor argumenten om kinderen niet zo jong in de ring te zetten?
    Wanneer jullie je eigen kinderen niet willen laten vechten, moet je dat natuurlijk zelf weten. Maar gun ook anderen dat recht.

  13. #113
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    Kampioen laat dochtertje (8) kickboksen. Mag dat? - Bizar - AD

    Ik vind van niet. Geen enkel weldenkend mens laat zijn kind onder de 15 wedstrijden kickboksen.
    Last edited by BB; 20-06-2011 at 23:54.

  14. #114
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Als ik het me goed herinner is er geen vervolgonderzoek.

    Huh? Je bedoelt dat in het artikel daar niet over werd gesproken?

    Wanneer jullie je eigen kinderen niet willen laten vechten, moet je dat natuurlijk zelf weten. Maar gun ook anderen dat recht.
    Wie zegt dat ik kinderen heb?

    Verder gun ik je absoluut het recht om je kinderen niet te laten vechten ;-)

  15. #115
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    613
    vCash
    126000

    Default

    wow deze post is aardig zijn eigen leven gaan leiden, maakt aardig wat emoties los. Nu ik hem geplaatst heb, wil ik er maar 1 ding over kwijt. Persoonlijk vind ik dat je kinderen niet zo bloot moet stellen aan deze vorm van full contact (ondanks ik bij het plaatsen wel leuk fimpje erbij heb gezet bij nader inzien), ook al zou het maar 1 wedstrijd zijn dan kan net die 1 ne wedstrijd gevolgen hebben voor de rest van zijn of haar leven. Vooral hersenen blijft een ingewikkeld en vooral belangrijk stuk van ons lichaam. Wedstrijden vind ik zelf de leeftijd van 16jaar maar hier heeft ieder weer een andere kijk op. Tuurlijk ligt verantwoordelijk altijd bij de ouders hoe graag een kind misschien ook wel zelf wil. Bij mij zou nee ook nee blijven en is maar te hopen voor de ouders die wel ja zeggen dat het allemaal goed afloopt voor zijn of haar kind.
    Last edited by Fan1976; 21-06-2011 at 21:08.

  16. #116
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    Wat mij betreft kan hier een groot slot op.

    Maar wellicht is het ook een idee dat Mixfight.nl een standpunt in neemt; Het is niet toegestaan om op Mixfight een oproep te plaatsen dat er een vechter wordt gezocht onder de leeftijd van 16?

    Want volgens mij is op een hele enkele ziel het hier wel mee eens....

  17. #117
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    719
    vCash
    123944

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Dat artikel bevesigt alleen maar mijn verhaal. Hersenschade is zelden tot nooit 100% herstelbaar. Bij herhaaldelijke hersenletsels wat bij boksen en kickboxen niet ondenkbaar is, kun je dus zelf de kans op permanente hersenschade berekenen. Daarnaast geldt dat de ontwikkelende hersenen van een kind extra gevoelig zijn. Het is bekend dat je impulsiviteit eerder ontwikkeld dan je vermogen om te relativeren en de consquenties van te voren in te schatten. Door schade op te lopen in die periode, kun je dus gedragsstoornissen oplopen die leiden tot impulsief onverantwoorde acties.

    Een gebroken been aan de andere kant, na een paar weken kun je die weer normaal gebruiken na een aantal jaar kun je niet eens zien datie gebroken is geweest.

    Ik heb iets gemist geloof ik....
    Even voor de duidelijkheid ik heb nooit gezegd dat de hersenen voor 100% herstellen. Verder ben ik het met je eens dat er blijvende schade kan optreden en dat je zeker de nog in ontwikkeling zijnde brein van kinderen hier niet aan mag blootstellen.

    Jij zei alleen dat hersenen niet herstellen. Dat is gewoon een achterhaald idee, de hersenen zijn wel degelijk plastisch en kunnen tot op bepaalde hoogte herstellen (niet volledig dus...). Cognitieve functies kunnen op verschillende manieren herstellen, overgebleven neuronen kunnen sensitiever worden, overgebleven neuronen kunnen nieuwe verbindingen aangaan ( hiervan zou je kunnen zeggen dat het geen echt herstel is) en het lichaam kan ondanks dat hierboven het tegendeel wordt beweerd wel degelijk nieuwe neuronen aanmaken. Sla een willekeurig redelijk recent neurobiologisch boek open en je zal deze informatie tegen komen.

    Maar nogmaals dit herstel is beperkt, ik wilde slechts een kleine aanvulling geven op wat je zei.

  18. #118
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by PinPoint View Post
    Wat mij betreft kan hier een groot slot op.

    Maar wellicht is het ook een idee dat Mixfight.nl een standpunt in neemt; Het is niet toegestaan om op Mixfight een oproep te plaatsen dat er een vechter wordt gezocht onder de leeftijd van 16?

    Want volgens mij is op een hele enkele ziel het hier wel mee eens....
    @Pinpoint: heel goed idee!

    Ik stem voor!

  19. #119
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by PinPoint View Post
    Wat mij betreft kan hier een groot slot op.

    Maar wellicht is het ook een idee dat Mixfight.nl een standpunt in neemt; Het is niet toegestaan om op Mixfight een oproep te plaatsen dat er een vechter wordt gezocht onder de leeftijd van 16?

    Want volgens mij is op een hele enkele ziel het hier wel mee eens....
    Lijkt me onverstandig...Als je stelling neemt, doe je dit op basis van goede argumenten niet alleen omdat de meerderheid dit vindt. Daarnaast is Mixfight toch gewoon een neutraal forum waar iedereen z'n mening kan geven, ook over dit soort dingen. Als je in dit soort kwesties echt stelling gaat nemen, verander je dit.

  20. #120
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

  21. #121
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Khanom Thom View Post
    Kreeg daarover de onderstaande mail binnen, lijkt me een kleine moeite om even via de link een reactie te plaatsen;

    Quote Originally Posted by John Wayne Parr
    Hey mate,
    Can you post this on every kickboxing or martial arts site so know please to help me. CAn you also pas this onto friends who know friends that can also help me post it on every martial arts board across the world. Karate, judo, taekwondo, Mma.

    Hi everyone,
    This has now got out of hand and now I am defending myself with everyone I talk to.
    Please help by leaving a message on the link below. If you know more friends and more websites please post this and get them to post also. Let's prove martial arts is amazing and changes life's for the better.
    I think the sport is so safe I am willing to even let my own 8yo daughting compete if that is what she wants to do, long as she is wearing all the protection and has trained good enough. A parent would not let their child go jump into the deep end of a pool without first learn to swim in the kiddies pool first, why is this any different.
    Thank you to everyone that has shown support. I am only one person, but as martial artiest with are thousands.

    John Wayne Parr

    http://www.foxsports.com.au/other-sp...-1226080939782

  22. #122
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    Ja en? Het zou ook wel van de zotte zijn als hij van mening zou zijn, dat wedstrijd kickboksen schadelijk is voor kleine kinderen en zijn kind dan toch de ring in laat gaan. Natuurlijk verdedigt hij zich tegen alle commentaar, maar als je niet verder komt als de door hem gehanteerde argumenten. Dan kun je je beter stilhouden, naar mijn mening. Want zijn argumenten zijn in tegenspraak met diverse onderzoeken en studies die zijn verricht.

  23. #123
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    29
    vCash
    126000

    Default

    Voor of tegen, maakt niet veel verschil, want gebeurt toch zolang er geen stelling genomen wordt door de bonden.
    Een reden die ik gehoord heb om ze zo vroeg te laten vechten vind ik net zo zorgwekkend.
    Niets voor de lol, of voor de sport, maar alleen om ze zoveel mogelijk ervaring op te laten doen voor hun prime.
    Dus talentjes eruit filteren, investeren in een hoop jeugdpartijen , en hopen dat er een goed ventje blessure vrij blijft.
    Letterlijk iemand horen zeggen dat jongens die voor hun 18e geen wedstrijden weg hebben, geen aandacht meer krijgen.
    Zonde van de tijd...

    Vind zelf 16 om te beginnen met wedstrijden vroeg zat.

  24. #124
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by boldhead View Post
    Voor of tegen, maakt niet veel verschil, want gebeurt toch zolang er geen stelling genomen wordt door de bonden.
    Een reden die ik gehoord heb om ze zo vroeg te laten vechten vind ik net zo zorgwekkend.
    Niets voor de lol, of voor de sport, maar alleen om ze zoveel mogelijk ervaring op te laten doen voor hun prime.
    Dus talentjes eruit filteren, investeren in een hoop jeugdpartijen , en hopen dat er een goed ventje blessure vrij blijft.
    Letterlijk iemand horen zeggen dat jongens die voor hun 18e geen wedstrijden weg hebben, geen aandacht meer krijgen.
    Zonde van de tijd...

    Vind zelf 16 om te beginnen met wedstrijden vroeg zat.
    Idd, kampioentjes kweken,..hopen op een Souwertje/JWP/etc......tegen beter weten & gezond verstand in.

  25. #125
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Dan laat je die kinderen via judo, karate, taekwondo lekker semi-contact vechten en dan komt dat allemaal vanzelf goed als ze 16 of ouder zijn.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •