MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 21 of 21
  1. #1
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    N-H
    Posts
    467
    vCash
    126000

    Default Twee jaar geen kickboksgala's in Hoorn

    Twee jaar geen kickboksgala's in Hoorn

    Laatste update: 22 juni 2011 11:37 info Bekijk op de kaart

    HOORN - De komende twee jaar worden in Hoorn geen kickboksgala's georganiseerd. Drie Hoornse organisatoren hebben dit besloten naar aanleiding van het gala dat half mei uitliep op een massale vechtpartij, maakte de gemeente woensdag bekend.

    Foto: NU.nl/Sander van Ketel
    De organisatoren van de kickboksgala's willen eerst goed uitzoeken wat er mis is gegaan en of de organisatie kan worden verbeterd.
    Ze geven aan te zijn geschrokken van de vechtpartij.


    ''Dergelijke incidenten geven onze sport een slechte naam'', licht de Hoornse kickbokser Ernesto Hoost toe. ''Ons doel is om na twee jaar sterker terug te komen zodat zoiets niet meer kan gebeuren.''

    Onsportief


    Bij het uit de hand gelopen gala waren op 14 mei zo’n 1000 toeschouwers in een Hoornse sporthal aanwezig.
    Toen twee kickboksers zich onsportief gedroegen, sloeg de vlam in de pan en begonnen ongeveer 100 mensen uit het publiek zich met het gevecht te bemoeien.
    Eén persoon raakte zwaargewond, zeven mensen liepen lichte verwondingen op.



    BRON :

    http://www.nu.nl/binnenland/2546045/...-in-hoorn.html
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    het was te verwachten. Jammer dat een kleine groep mensen het mogelijk maakt om het plezier van duizenden mensen te vergallen.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  3. #3
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Ik vindt het heel zuur voor de organisator en zijn crew.
    het besluit van de gemeente geeft wel aan dat ze de deur niet definitief dicht doen.

    Ik ben er een groot voorstander van om de persoon en de betreffende club de komende 10 jaar te weren van alle gala's

  4. #4
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    @ Remco.....

    het besluit komt niet van de gemeente, waar je dit misschien wel zou verwachten hebben de organisatoren juist dit besluit genomen

  5. #5
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    het was te verwachten. Jammer dat een kleine groep mensen het mogelijk maakt om het plezier van duizenden mensen te vergallen.
    x2
    Be a Warrior, not a Worrier

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    das jammer, denk dat het nooit helemaal uit te sluiten valt dat zoiets gebeurt, dr hoeft maar 1 gek tussen te zitten

  7. #7
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Dan organiseer je toch een gala een paar kilometer verder op... Dit is gewoon letterlijk verplaatsen van het probleem!

  8. #8
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    Lees nou eens goed:

    "De organisatoren van de kickboksgala's willen eerst goed uitzoeken wat er mis is gegaan en of de organisatie kan worden verbeterd.
    Ze geven aan te zijn geschrokken van de vechtpartij."

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    En zijn er aan de hand van de beelden die toch heel duidelijk waren nog mensen opgepakt of wordt alleen de organisator nu gestraft ???

  10. #10

    Default

    Al een tijdje loop ik me mateloos aan deze hele situatie te ergeren. Als organisator van kickboksgala's begin ik er steeds meer moeite te krijgen met het aantal amateurs wat denkt een galaatje te kunnen organiseren. Hier gaat het dan ook vaak fout. kijk ik heb geen verstand van het trainen van vechters en zal me daarom daar ook niet mee bezighouden. maar ik vindt ook dat als je trainer bent en een gala wilt houden om je gym te promoten. niks mis mee maar huur een professional in omdat die daar verstand van hebben.

    Dat is wat naar mijn weten ook mis in Hoorn is gegaan. ik kan je nu al vertellen wat er allemaal mis is gegaan en waar de oorzaak van het probleem ligt. let eens goed op de volgende punten:
    -Werk altijd met een ervaren en liefst erkende bond zoals oa. de wfca of de nover. Werk je met een pannenkoeken bond zoals de umc of bijv. de mon dan weet je bijvoorbaat al dat je een risico loopt omdat zei het oa in de ring niet goed onder controle hebben door oa gebrek aan geode mensen en ervaring.
    -Werk met een ervaren beveiligingsbedrijf en liefst 1 beveiliger op 100 mensen. Want wat een pannekoeken waren dat in Hoorn. Wil je eens statement maken klaag hun dan aan voor het niet goed uitvoeren van hun werkzaamheden. het is toch te gek voor woorden dat zulke gasten jouw beveiliging doen.
    -Ken je vips en je publiek. let goed op wat je in huis haalt. Het gala in hoorn is door een bekende uit Hoorn georganiseerd nou dan weet ie dondersgoed wat voor mensen hij binnen trekt.
    -Zet geen pannekoeken in de ring die er niks te zoeken hebben en werk met gyms die hun zichzelf al meerdere malen bewezen hebben. Kickboksen is een emotie pot alles wat in de ring fout gaat of kan gaan slaat altijd naar het publiek over.

    verder vind ik het te gek voor woorden dat jullie hierom 2 jaar geen gala's gaan organiseren en er om de hoek zo eentje kan plaatsvinden en wie stopt mij bijvoorbeeld als ik morgen besluit om een gala in Hoorn te organiseren. Denk dat je beter kan kijken hoe je het imago van kickboksgala's in Hoorn weer goed neer kan zetten en de beste manier is omdaar zsm weer een paar hele goede gala's neer te zetten en keihard werken aan de relatie met de gemeente ed.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    kunnen we dan weer gewoon bier drinken op andere gala's??!?!!!

  12. #12
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Hoorn
    Posts
    132
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fighting Events View Post
    Al een tijdje loop ik me mateloos aan deze hele situatie te ergeren. Als organisator van kickboksgala's begin ik er steeds meer moeite te krijgen met het aantal amateurs wat denkt een galaatje te kunnen organiseren. bla bla bla.....
    FightingStars en Clyde Petres amateurs... hmm ja dat denk ik ook.
    Volgens mij snap jij er zelf helemaal niks van. Maar dat maakt niet uit op MIXFIGHT... Welkom....

  13. #13

    Default

    Als je het over kickboksen hebt vast niet maar op het gebied van evenementen organisatie en na wat ik allemaal gezien heb ja dan vindt ik hun redelijk amateuristisch bezig.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    Hierbij het persbericht van Clyde en Ernesto:

    De Hoornse organisatoren van kickboksgala's hebben gezamenlijk besloten om de komende twee jaar geen kickboksgala's te organiseren in Hoorn. Dit naar aanleiding van het incident tijdens het kickboksgala op 14 mei 2011 in Sporthal De Vredehof.

    De organisatoren zijn geschrokken van de vechtpartij die ontstond in het publiek. Hierbij vielen enkele gewonden en werd ook een schot gelost met een vuurwapen. De partijen willen d ekomende twee jaar uittrekken om samen met de gemeente Hoorn en de politie uit te zoeken wat er mis is gegaan en of de organisatie van de gala's verbeterd kan worden.

    Het doel is om na twee jaar sterker terug te komen.. 'Een incident als deze geeft onze sport een slechte naam. We willen over twee jaar sterker terugkomen, zodat dit soort incidenten niet meer voorkomen,' aldus Hoornse kickbokser Ernesto Hoost. 'We nemen onze verantwoordelijkheid en distantiëren ons van wat er is gebeurd,' aldus kickbokser Clyde Petres. 'Kickboksen is een geweldige sport en dit had nooit mogen gebeuren. Wij willen een signaal afgeven om publiek opnieuw vertrouwen te geven in onze sport. Wij hopen dat we over twee jaar weer een frisse, positieve start kunnen maken.'

    Burgemeester Onno van Veldhuizen heeft veel respect voor dit gebaar. 'Het is na alle ellende een hele goede eerste stap. de sport en de veiligheid staan bovenaan. daar gaan we voor.'

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  15. #15
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    @Fighting Events;

    Waarom kun jij zo hard oordelen over dit gala?

    En denk je nou echt dat dit niet op jouw gala kan gebeuren......hoe naief kun je zijn.
    Verder vind ik het een belachelijk post, collega's hoor je niet op de manier af te zeiken. Steun ze liever om gave veilige sportieve gala's neer te zetten....Goed voor de sport!


    Ben ik nou echt de enige die zich zo mega stoort aan dit bericht??

    Dat de organisatie de schuld op zich neemt getuigd van moed en lef!

    En niemand zal je tegen houden hoor, ga jij maar lekker een gala in Hoorn organiseren. Wat een belachelijk opmerking!

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fighting Events View Post
    Dat is wat naar mijn weten ook mis in Hoorn is gegaan. ik kan je nu al vertellen wat er allemaal mis is gegaan en waar de oorzaak van het probleem ligt. let eens goed op de volgende punten:
    -Werk altijd met een ervaren en liefst erkende bond zoals oa. de wfca of de nover. Werk je met een pannenkoeken bond zoals de umc of bijv. de mon dan weet je bijvoorbaat al dat je een risico loopt omdat zei het oa in de ring niet goed onder controle hebben door oa gebrek aan geode mensen en ervaring.
    -Werk met een ervaren beveiligingsbedrijf en liefst 1 beveiliger op 100 mensen. Want wat een pannekoeken waren dat in Hoorn. Wil je eens statement maken klaag hun dan aan voor het niet goed uitvoeren van hun werkzaamheden. het is toch te gek voor woorden dat zulke gasten jouw beveiliging doen.
    -Ken je vips en je publiek. let goed op wat je in huis haalt. Het gala in hoorn is door een bekende uit Hoorn georganiseerd nou dan weet ie dondersgoed wat voor mensen hij binnen trekt.
    -Zet geen pannekoeken in de ring die er niks te zoeken hebben en werk met gyms die hun zichzelf al meerdere malen bewezen hebben. Kickboksen is een emotie pot alles wat in de ring fout gaat of kan gaan slaat altijd naar het publiek over.
    Vind deze post wel heel erg makkelijk achteraf en vanaf de zijlijn.
    1) Je bedoeld dat er bij de WFCA en NOVER niks mis kan gaan ???? En je trapt vervolgens 2 andere bonden even diep de grond in ??????
    2) Ik kan niet oordelen over deze beveiligers maar heb gala's meegemaakt met zeer professionele beveiligers in bv Ahoy waar het ook helemaal mis ging (Schreiber vs Manhoef)
    3) Ken je VIPS en publiek ?? Ja hoor droom maar lekker verder !!!!
    4) Je bedoeld dat met goede en gerenomeerde namen dit niet kan gebeuren, nogmaals kijk bv naar Schreiber vs Manhoef of zijn dit ook in jou ogen pannekoeken.

    Vind je post wel heel negatief tov de organisatie hoewel er zeker fouten gemaakt zullen zijn maar denk dat hier weer een stukje eigenbelang naar voren komt mijnheer ???????

    Hoe heette je ook al weer ?

    Osu Sjaak van de Velde
    Last edited by Sjaak; 22-06-2011 at 19:29.

  17. #17
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Almere
    Posts
    908
    vCash
    126000

    Default

    Terecht!
    Moet je je zaken maar op orde hebben, beveiliging!

  18. #18
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Fighting Events View Post
    Al een tijdje loop ik me mateloos aan deze hele situatie te ergeren. Als organisator van kickboksgala's begin ik er steeds meer moeite te krijgen met het aantal amateurs wat denkt een galaatje te kunnen organiseren. Hier gaat het dan ook vaak fout. kijk ik heb geen verstand van het trainen van vechters en zal me daarom daar ook niet mee bezighouden. maar ik vindt ook dat als je trainer bent en een gala wilt houden om je gym te promoten. niks mis mee maar huur een professional in omdat die daar verstand van hebben.

    Dat is wat naar mijn weten ook mis in Hoorn is gegaan. ik kan je nu al vertellen wat er allemaal mis is gegaan en waar de oorzaak van het probleem ligt. let eens goed op de volgende punten:
    -Werk altijd met een ervaren en liefst erkende bond zoals oa. de wfca of de nover. Werk je met een pannenkoeken bond zoals de umc of bijv. de mon dan weet je bijvoorbaat al dat je een risico loopt omdat zei het oa in de ring niet goed onder controle hebben door oa gebrek aan geode mensen en ervaring.
    -Werk met een ervaren beveiligingsbedrijf en liefst 1 beveiliger op 100 mensen. Want wat een pannekoeken waren dat in Hoorn. Wil je eens statement maken klaag hun dan aan voor het niet goed uitvoeren van hun werkzaamheden. het is toch te gek voor woorden dat zulke gasten jouw beveiliging doen.
    -Ken je vips en je publiek. let goed op wat je in huis haalt. Het gala in hoorn is door een bekende uit Hoorn georganiseerd nou dan weet ie dondersgoed wat voor mensen hij binnen trekt.
    -Zet geen pannekoeken in de ring die er niks te zoeken hebben en werk met gyms die hun zichzelf al meerdere malen bewezen hebben. Kickboksen is een emotie pot alles wat in de ring fout gaat of kan gaan slaat altijd naar het publiek over.

    verder vind ik het te gek voor woorden dat jullie hierom 2 jaar geen gala's gaan organiseren en er om de hoek zo eentje kan plaatsvinden en wie stopt mij bijvoorbeeld als ik morgen besluit om een gala in Hoorn te organiseren. Denk dat je beter kan kijken hoe je het imago van kickboksgala's in Hoorn weer goed neer kan zetten en de beste manier is omdaar zsm weer een paar hele goede gala's neer te zetten en keihard werken aan de relatie met de gemeente ed.
    Wat ik vreemd vind, is dat je het heel vervelend vindt dat organisatoren gala's houden terwijl ze eigenlijk niet weten hoe dit moet. Tegelijkertijd vind je wel dat ze rustig hiermee door moeten gaan.

    Ik vind dat deze organisatoren een goed signaal afgeven richting de gemeenschap in Hoorn door te kijken waar verbeteringen mogelijk zijn. Daarbij kijken ze ook nog hoe hun eigen organisatie verbeterd kan worden. Dit zou je toch alleen maar aan moeten moedigen?

    Wat Pinpoint ook al twee keer aangaf, is dat dit van de organisatoren zelf komt en niet van de gemeente. Verplaatsen van het probleem etcetera is daarom ook niet van toepassing. Het oplossen van maatschappelijke problemen is een taak van de gemeente/overheid, als organisator kun je alleen maar naar jezelf kijken en zien wat jij kan doen. Ik vind het moedig dat dit dan ook gedaan wordt. Het is altijd makkelijk van de zijlijn te roepen dit en dit was er niet goed.

  19. #19
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    en uiteindelijk komt het allemaal door die kksukkel, die ene damasco ofzo...

    Daaar wil ik weleens een mixfight rapportage over zien, iemand hem ff een "bezoekje" komen brengen.

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat deze zelf ingestelde pauze misschien goed kan worden gebruikt door een protocol te ontwikkelen waaraan organisatoren van vechtsport evenementen zich al dan niet aan kunnen conformeren. Als de organisatoren en de gemeente daadwerkelijk met elkaar blijven overleggen dan denk ik dat een dergelijk initiatief er kan komen. En misschien kan het wel leiden tot een handleiding die landelijk gebruikt kan worden

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  21. #21
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Ten aanzien van deze topic kwam ik nog een mooie reactie tegen van Jim op kickbox.nl;

    Quote Originally Posted by Jim
    Beveiliging:
    Ik denk dat je eerste beveiliging je matchmaking is. Zet geen grudge-matches op het programma..geen risicopartijen of partijen waarbij meer zou kunnen spelen dan sportieve belangen.
    Nodig geen scholen uit waarvan je weet dat de aanhang vervelend is,eenmaal ergens geschorst moet overal geschorst zijn!
    Voorts is een belangrijke factor...zorg dat het publiek niet geirriteerd of verveelt raakt..zorg dat een gala vlot verloopt,niet te lang duurt /niet teveel partijen heeft(want dan zijn er teveel bezopen mensen) en dat de pauzes niet te lang zijn.
    Zorg voor een goede,duidelijke aanwezige beveiliging die snel ingrijpt en opstootjes meteen de kiem smoort (vaak zijn kleine irritaties over mensen die opeens allemaal gaan staan etc een aanleiding,en probeer groepsvorming tegen te gaan en zet mensen die te dronken of strak staan er direct uit!).

    Goede communicatie:
    Alert en konsekwent ingrijpen van scheidsrechters eventueel uitleg via de ringspeaker kan ook helpen.
    Een goede,duidelijke ringspeaker die op kan roepen tot sportiviteit en rust of een bepaalde maatregel kan uitleggen naar het publiek (beide zaken deed Hamdi goed..in Groningen als scheidsrechter bij een MMA partij en in Sleeuwijk als ringspeaker).
    Verder is een goede communicatie vooraf met betrokken trainers van belang,doe een beroep op hun sportiviteit...zo zag de anders zo emotionele volksmenner Jan Paztjerik eveneens in Sleeuwijk een hele sportieve en positieve rol spelen toen de gemoederen verhit dreigden te raken.

    Lokatie:
    Dan is er de factor VIP en drank...een precair onderwerp want de VIP maakt nu eenmaal de gala's mogelijk...toch is een selectief omgaan met wie er komt te zitten echt van belang. Persoonlijk vind ik drank bij geen enkele sportaangelegenheid horen maar ik begrijp dat je met het oog op de VIP hier niet aan ontkomt dus dan zul je niet onbeperkt moeten schenken.
    Verder is de indeling van de VIP en de toewijzing van kleedkamers van belang..zet geen risicogroepen bij elkaar.
    De accomodatie is ook belangrijk...het moet niet te vol zijn,niet te warm en er moeten genoeg uitgangen zijn zodat mensen zich niet opgesloten voelen als ratten in een kooi als het los gaat.
    Dan zou ik de stoelen met tie-raps vastmaken..geen glas gebruiken maar plastic bekertjes en bij de eerste relletjes direct het grote licht aan gooien zodat mensen zien wat er aan de hand is en hoe ze eventueel weg kunnen komen en raddraaiers zich niet zo makkelijk kunnen verstoppen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •