MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Haarlem
    Posts
    104
    vCash
    126000

    Default Sparring tips gevraagd

    Wij zijn altijd op zoek naar manieren van sparren om zo dicht mogelijk te komen bij een echt gevecht als mogelijk, zonder daarbij de veiligheid van de sporter uit het oog te verliezen.
    Onze bescherming maakt het mogelijk om echte trappen en stoten uit te delen. Maar de helmen bemoeilijken bijvoorbeeld het grondwerk. Wij trainen in een gymzaal met een harde vloer. We hebben de beschikking over matten, maar veel matten geven teveel ruimte en weinig matten maken het onveilig om te werpen en te vegen. Hieronder een paar voorbeelden van hoe wij sparren.
    Als iemand tips heeft waarmee we onze manier van sparren kunnen verbeteren dan lees ik ze graag. Technische of tactische tips, iedere serieuze suggestie is welkom. Alvast bedankt!

    http://www.youtube.com/watch?v=SonW9HzAT_k

    http://www.youtube.com/watch?v=Y8IvvOZXXOI
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Nothing beats a suckerpunch.

  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Mag ik vragen of jullie gebruik maken van verdediging...? Echt elke stoot komt door jullie dekking heen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Haarlem
    Posts
    104
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Mag ik vragen of jullie gebruik maken van verdediging...? Echt elke stoot komt door jullie dekking heen.
    Ik geef je helemaal gelijk. Ze moeten nog veel leren (niveau=3e kyu), maar dat is even het punt niet.
    Nothing beats a suckerpunch.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind zelf ook bij het staan fijn om er matten onder te hebben, af en toe flikker je ook wel eens daarmee . Ik heb ook wel eens op een harde gymvloer getraind en vond dit niet zo fijn voor het draaien met je voet bij het trappen. Had na en paar keer echt flink last van de bal van mijn voet.

  5. #5
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Wat moet dit eigenlijk zijn? JKD?

  6. #6
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Haarlem
    Posts
    104
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Wat moet dit eigenlijk zijn? JKD?
    De een is mn neefje, die leer ik weleens wat. Die heeft dus niet een specifieke stijl. De ander doet karate. Maar tijdens dit sparren mag alles zolang het nog veilig is.
    Nothing beats a suckerpunch.

  7. #7
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Haarlem
    Posts
    104
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by R.H. View Post
    Ik vind zelf ook bij het staan fijn om er matten onder te hebben, af en toe flikker je ook wel eens daarmee . Ik heb ook wel eens op een harde gymvloer getraind en vond dit niet zo fijn voor het draaien met je voet bij het trappen. Had na en paar keer echt flink last van de bal van mijn voet.
    Ik zou moeten investeren in een paar karatematten voor een tatami. Probleem is alleen waar ik ze zou moeten laten. Het materiaalhok van de gymzaal zit tjok.
    Nothing beats a suckerpunch.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Haruchai View Post
    Ik geef je helemaal gelijk. Ze moeten nog veel leren (niveau=3e kyu), maar dat is even het punt niet.
    Bij sparren hoort ook verdediging, je moet jezelf eerst kunnen verdedigen wil je kunnen aanvallen. Dat vind ik tenminste.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  9. #9
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Haarlem
    Posts
    104
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Bij sparren hoort ook verdediging, je moet jezelf eerst kunnen verdedigen wil je kunnen aanvallen. Dat vind ik tenminste.
    Niet perse. Bijv. in Wing Chun gaan de twee hand in hand en in Eskrima kennen we het principe 'defanging the snake'. Maar daar gaat het niet om.
    Laat ik het duidelijker stellen. Zie jij mogelijkheden voor ons om realistischer te sparren zonder dat daarbij de veiligheid al teveel in het geding komt? De individuele kwaliteiten van de jongens in de voorbeelden even buiten beschouwing gelaten. En met realistisch bedoel ik een compleet gevecht tussen twee personen waarbij alles is geoorloofd.
    Nothing beats a suckerpunch.

  10. #10
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    dat ligt eraan, probeer je het op een wedstrijd te laten lijken, of op een echt straatgevecht

  11. #11
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Haarlem
    Posts
    104
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by R.H. View Post
    dat ligt eraan, probeer je het op een wedstrijd te laten lijken, of op een echt straatgevecht
    De laatste, maar sans de vele variabelen die daarbij komen kijken. Hoewel we die ook weleens proberen te emuleren. Maar voor het gemak vraag ik nu om tips mbt 1 tegen 1 zonder mogelijke wapens.
    Nothing beats a suckerpunch.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Haruchai View Post
    Niet perse. Bijv. in Wing Chun gaan de twee hand in hand en in Eskrima kennen we het principe 'defanging the snake'. Maar daar gaat het niet om.
    Laat ik het duidelijker stellen. Zie jij mogelijkheden voor ons om realistischer te sparren zonder dat daarbij de veiligheid al teveel in het geding komt? De individuele kwaliteiten van de jongens in de voorbeelden even buiten beschouwing gelaten. En met realistisch bedoel ik een compleet gevecht tussen twee personen waarbij alles is geoorloofd.
    Ja, ga werken met de dubbele dekking en maak gebruik van zwakke plekken, zoals het kruis. Leg klemmen/breektechnieken aan.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #13
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Haruchai View Post
    De laatste, maar sans de vele variabelen die daarbij komen kijken. Hoewel we die ook weleens proberen te emuleren. Maar voor het gemak vraag ik nu om tips mbt 1 tegen 1 zonder mogelijke wapens.
    bij een straat gevecht staat er vaak vroeg of laat iemand met z'n rug tegen de muur. dus een muur om mee te oefenen lijkt mij ook realistisch, alleen heb ik zo mijn twijfels over de veiligheid daarvan

  14. #14
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Die gymzaal en schoenen is een misdaad voor je knieen. Ik zou er werk van maken om matten te zoeken. Daarnaast ben ik nie echt fan van die helmen ze beperken je zicht enorm. Maar een alternatief weet ik daarvoor nu ook weer niet.

    En over techniek alhoewel dat niet de issue is, ik zou ze toch wat grappling/clinch technieken leren

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •