MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 27 of 27
  1. #26
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by yas View Post
    @ smike een (klein) puntje..ik heb diverse vechtsporten beoefend nl kickboksen & boksen, worstelen en MMA. Ik heb bovendien 3 x een muay thai partij gedraai, 1 x pro mma gevochten op pride rules (showfight) (allen in brazilie) en ruim 50 wedstrijden in BJJ en grappling. Ik heb daarnaast veel vrienden en trainingspartners die mma of kickboksen beoefenen en zelf veel wedstrijden bekeken (nog steeds). Bovendien heb ik les gehad van gerenommeerde leraren zoals Jan Plas & Peter Aerts, Andre Mannaart, Lucien Carbin , Ivan Hippolyte en Antoni Hardonck. Ik heb de geur van zwetende bokshandschoenen, knock down levertrappen, blauw oog, kapotte knokkels en knieen naar naar mn hoofd vanuit de side control allemaal mogen ervaren..! Daarnaast heb ik als onderzoekster veel informatie verkregen van diverse experts en literatuuronderzoek verricht. Ik ben van mening dat ik met mijn achtergrond en analytische vaardigheden in staat ben geweest om belangrijke input te leveren voor het ringsportadvies.
    Ik wist niet dat je (zoveel) ervaring had met de sport. Echter gaat het hier om kickboksgalas en de sfeer eromheen in Nederland. Dat heeft geen enkele overeenkomst met die in Brazilie. Een ander land, andere gewoontes en een ander ontwikkelingspeil. Je kunt toch niet stellen dat je in Nederland een ringsporter bent.
    Een uitstekend BJJ, dat is zeker waar, maar toch een hele andere tak van sport.

    Ik kickboks ook, maar niet in competetief verband, dat is een heel andere tak van sport en ook niet echt te vergelijken.

    Dat je goede analytische vaardigheden hebt en een goed litaratuuronderzoek hebt gedaan, lijkt mij niet meer dan normaal als je in een gemeentelijke commissie zit, dat is mijnz inziens zelfs een minimum waar aan voldaan moet worden, dat maakt je echter nog niet automatisch een goed commissielid.

    Hoewel je het goed beargumenteerd, vind ik het schrijnend van de gemeente Amsterdam dat een "expert" iemand is, met als absolute hoofdsport BJJ. Dat is zowel een heel ander spelletje als een ringsport.

    Ik had persoonlijk liever gezien dat een Bonjasky of Hoost als de inside-experts waren aangetrokken, dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik snap je punt, maar ik denk dat je de geloofwaardigheid van een onafhankelijke sportcommissie verliest als je mensen van 't wereldje zelf erin stopt ipv raadpleegt.

    In het kader van objectiviteit is het juist goed dat iemand er naar kijkt met een neutrale blik. Experts in alle soorten en maten zijn geraadpleegd en aan de hand daarvan is denk ik informatie op waarde geschat. Ik denk dat je niet per se insider hoeft te zijn om dit te kunnen doen. Dit zou zelfs een objectieve onderzoekshouding in de weg kunnen staan.

    Als Yas een advies had geschreven met haar eigen deskundigheid en expertise als basis was het al een ander verhaal.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •