MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 22 of 22
  1. #1
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default advies vechtsport

    Hi,

    Ik ben 15jr en 55kilo. Vanaf mijn 8e doe ik jujitsu, waarvan 2jaar een combinatie was met Karate. Sinds een half jaar doe ik ook Thaiboksen erbij. Ik kon al een beetje boksen door Karate, en af en toe wat lesjes kickboks meegepakt.

    Ik heb alleen wat problemen met thaiboksen. Soms weer ik een low kick af met mijn arm, om hem op de vangen. Wat er gewoon ingebrand in door zolang jujitsu. Leer ik wel aardig af, en doe het nog zelden. Daarnaast wacht ik steeds af tot mijn tegenstander aanvalt, waardoor ik zegmaar niet de baas ben over het gevecht. Daarnaast ben ik best bang om k.o. geslagen te worden. Ja klinkt zielig, maar ik knijp vaak mijn ogen dicht als er een vuist op me afkomt.

    Ben verder niet heel slacht. Kan aardig hard slaan, en kan snelste slaan en bewegen van de thaiboksclub. Mijn trainer heeft ook MMA ervaring, daarom doen we dat ook soms even inplaatsvan een thaiboks training. Dan is het probleem dat ik wel al die grepen ken, maar zie niet wedstrijd gericht gebruik. Ben zegmaar gewend gewoon vanaf de verdediging, dus niet zomaar klemmen als we op de grond duwen enzo.

    Mijn doel is wel later een goede sterke MMA vechter te worden. Ik wil trainer worden in Thaiboksen en Jujitsu en MMA. Alleen ja, probleem is wat ik hierboven uitlegde. Jujitsu is puur self defence.

    MMA trainer worden vind ik belangrijker dan zwarte band jujitsu worden. Al word ik het het liefst allebei.

    Wat raden jullie mij aan het beste te doen?
    Van jujitsu af en op boksen of MMA?
    Of blijven zoals het nu is, en na me zwarte band MMA doen? (duurt denk ik wel tot me 20e)

    alvast bedankt jullie.

    (als je mij haat, dan heb ik liever dat je niet reageerd.)
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Hey broertje,

    Het is erg mooi dat je zo graag beter wilt worden. Alleen de enige manier om beter te worden is keihard trainen en geduld hebben.
    NU je nog geen werk etc nodig heb zou ik idd vol op lekker gaan sporten.

    de trappen op je armen vangen zal je afleren door veel te sparren en er achter komen dat opvangen behoorlijk veel pijn doet. Je gaat dan van zelf een alternatief zoeken en dat is zoals je van je trainer heb geleerd of correct blokkeren of op tijd uitstappen.

    Voor de schrik van stoten zijn er oefeningen die ik geef omdat te leren en dat is omstebeurt in de dekking te gaan en dan om stebeurt bij elkaar 3 punten pakken. Je moetdan dus op de dekking van elkaar slaan en de lege plekken vinden in de maag of gezicht. Dit doe je op een rustige tempo en bouw je op zodat je na een tijdje durf te staan als er toch redelijk hard op je geslagen wordt.

    Ook moet je je tegen je zelf zeggen dat je moet blijven staan en je eigenlijk toch niet echt iets kan gebeuren. iemand KO slaan met 16 oz handschoenen is een hele klus hoor vergis je niet(als je van het zelfde gewicht etc bent).

    alles dat ik heb opgenoemd is kort gezegd gewoon: trainen trainen trainen!
    Home mtk-gym.nl


  3. #3
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Oke, tanks man.

    Dus kan beter gewoon op jujitsu blijven inplaatsvan een boks of MMA school zoeken?

    (Maar is ook zonde van zoveel jaar karate/jujitsu)

  4. #4
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Je bent pas 15 dus train maar zo veel je kan later moet je nog genoeg keuzes maken.

  5. #5
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Alistair Overheem deed Kickboksen en Judo en MMA.
    Badr hari deed gewoon altijd thaiboksen
    Anderson Silva deed Muay Thai, en zwarte band judo en bjj, en tkd.

    Dat past allemaal goed bij elkaar. Bijvoorbeeld Judo en BJJ. Of Thaiboksen en boksen. Ze begonnen ongeveer op de leeftijd wat ik nu heb of eerder. Als ze niet de juiste keus maakte, waren ze nu niet zo beroemd. Hun deden geen jujitsu. Ik wil ook zo goed worden, vandaar dat ik me zo afvraag die dingen.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Je bent pas 15 dus train maar zo veel je kan later moet je nog genoeg keuzes maken.

  7. #7
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Ik heb zelf ook vanaf mijn 4e tot 20ste karate gedaan NON stop.

    Daarna pas overstap naar kickboksen gemaakt. Als je jiujitsu en karate super leuk vind dan moet je dat ook zeker blijven doen. Doe gewoon dat waar bij je plezier hebt, dan krijg je er nooit genoeg van en ga/en train je met plezier!

    en zoals ik en brian al eerder zeiden, maak gebruik van deze tijd vn geen blauwe brieven in de brievenbus!
    Home mtk-gym.nl


  8. #8
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    en zoals ik en brian al eerder zeiden, maak gebruik van deze tijd vn geen blauwe brieven in de brievenbus!
    lol x2

    ik zou alles geven om weer terug te gaan naar die goede ouwe tijden hahah

  9. #9
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    even verplaatst

    succes iig fighterboy
    Be a Warrior, not a Worrier

  10. #10
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Pahlavan View Post
    lol x2

    ik zou alles geven om weer terug te gaan naar die goede ouwe tijden hahah
    Ja naar school, snel naar huis geen huiswerk maken maar een smoes bedenken om dan te kutte. Mama maakt eten voor je en elke dag trainen. weej. Wat een leven.

  11. #11
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    was ik nog maar 15, en dan weten wat je nu weet

  12. #12
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ja naar school, snel naar huis geen huiswerk maken maar een smoes bedenken om dan te kutte. Mama maakt eten voor je en elke dag trainen. weej. Wat een leven.
    haha x2

    geen stress, geen zorgen en geen verwachtingen... hhmm the goodlife

  13. #13
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    was ik nog maar 15, en dan weten wat je nu weet
    Hoe bedoel je dat?

  14. #14
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Hoe bedoel je dat?
    Hetzelfde als jij en ik misschien wel terug willen naar de basisschool, zo'n idee. Gewoon geen stress en lekker doen waar je zin in hebt. Dit had ik tenminste op de basis school.

    Je zegt dat je je ogen dicht knijpt bij stoten, dit is een doodnormale reactie van het menselijk lichaam. Een manier die ik ken die ze in Thailand gebruiken is in de rivier gaan zitten (Bijv. in bad) en dan water in je ogen gooien en tegelijkertijd je ogen open proberen te houden, dit alsmaar herhalen dan houd je je ogen ook open bij stoten. Het nadeel echter is wel dat als je bijv. op de fiets zit een vliegje recht in je oog vliegt doordat je je oog openhoud .
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  15. #15
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Hetzelfde als jij en ik misschien wel terug willen naar de basisschool, zo'n idee. Gewoon geen stress en lekker doen waar je zin in hebt. Dit had ik tenminste op de basis school.

    Je zegt dat je je ogen dicht knijpt bij stoten, dit is een doodnormale reactie van het menselijk lichaam. Een manier die ik ken die ze in Thailand gebruiken is in de rivier gaan zitten (Bijv. in bad) en dan water in je ogen gooien en tegelijkertijd je ogen open proberen te houden, dit alsmaar herhalen dan houd je je ogen ook open bij stoten. Het nadeel echter is wel dat als je bijv. op de fiets zit een vliegje recht in je oog vliegt doordat je je oog openhoud .
    Zal niet zo gauw gebeuren want draag een bril

    Maar dat met water in de ogen vertelde me trainer ook al. Het klinkt alleen niet zo goed, ik bedoel. Je ogen zijn toch een van je lichaamsdelen die je het meest moet beschermen, en dan water erop gooien.

  16. #16
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Didam
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Default

    Probeer zo breed mogelijk te trainen, elke lesje mee pakken die kunt krijgen. Wees gretig en train zoveel mogelijk.

    Laat de verplichting om te moeten kiezen los en kijk waar het schip strand (los laten) traint lekkerder en je krijgt nog meer plz.

    Wel leuk dat je zo ambitieus bent, ga zo door man...

  17. #17
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Zal niet zo gauw gebeuren want draag een bril

    Maar dat met water in de ogen vertelde me trainer ook al. Het klinkt alleen niet zo goed, ik bedoel. Je ogen zijn toch een van je lichaamsdelen die je het meest moet beschermen, en dan water erop gooien.
    Het hoeft geen kokend water te zijn hoor.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    taekwondo jonguh

  19. #19
    Join Date
    May 2011
    Posts
    45
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Hi,

    Ja klinkt zielig, maar ik knijp vaak mijn ogen dicht als er een vuist op me afkomt.

    (als je mij haat, dan heb ik liever dat je niet reageerd.)
    je tanden stevig op elkaar bijten helpt bij mij enorm en je wenkbrouwen hoog optrekken, vooral dat eerste denk dat dat 2e meer een persoonlijke voorkeur van mij is,

  20. #20
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Haarlem
    Posts
    104
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Hi,

    Ik ben 15jr en 55kilo. Vanaf mijn 8e doe ik jujitsu, waarvan 2jaar een combinatie was met Karate. Sinds een half jaar doe ik ook Thaiboksen erbij. Ik kon al een beetje boksen door Karate, en af en toe wat lesjes kickboks meegepakt.

    Ik heb alleen wat problemen met thaiboksen. Soms weer ik een low kick af met mijn arm, om hem op de vangen. Wat er gewoon ingebrand in door zolang jujitsu. Leer ik wel aardig af, en doe het nog zelden. Daarnaast wacht ik steeds af tot mijn tegenstander aanvalt, waardoor ik zegmaar niet de baas ben over het gevecht. Daarnaast ben ik best bang om k.o. geslagen te worden. Ja klinkt zielig, maar ik knijp vaak mijn ogen dicht als er een vuist op me afkomt.

    Ben verder niet heel slacht. Kan aardig hard slaan, en kan snelste slaan en bewegen van de thaiboksclub. Mijn trainer heeft ook MMA ervaring, daarom doen we dat ook soms even inplaatsvan een thaiboks training. Dan is het probleem dat ik wel al die grepen ken, maar zie niet wedstrijd gericht gebruik. Ben zegmaar gewend gewoon vanaf de verdediging, dus niet zomaar klemmen als we op de grond duwen enzo.

    Mijn doel is wel later een goede sterke MMA vechter te worden. Ik wil trainer worden in Thaiboksen en Jujitsu en MMA. Alleen ja, probleem is wat ik hierboven uitlegde. Jujitsu is puur self defence.

    MMA trainer worden vind ik belangrijker dan zwarte band jujitsu worden. Al word ik het het liefst allebei.

    Wat raden jullie mij aan het beste te doen?
    Van jujitsu af en op boksen of MMA?
    Of blijven zoals het nu is, en na me zwarte band MMA doen? (duurt denk ik wel tot me 20e)

    alvast bedankt jullie.

    (als je mij haat, dan heb ik liever dat je niet reageerd.)
    Probeer eens iets af te maken. Wanneer je je zwarte band hebt, heb je iig een goede basis in JJ.
    Van daaruit kun je verder bouwen.
    Allerbelangrijkste is school. Met een goede opleiding als basis, kun je alle kanten op. Ook als je sportcarriere op niets uit mocht lopen (bijv. door blessure of omdat je gewoon niet goed genoeg blijkt te zijn).
    Nothing beats a suckerpunch.

  21. #21
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Haruchai View Post
    Probeer eens iets af te maken. Wanneer je je zwarte band hebt, heb je iig een goede basis in JJ.
    Van daaruit kun je verder bouwen.
    Allerbelangrijkste is school. Met een goede opleiding als basis, kun je alle kanten op. Ook als je sportcarriere op niets uit mocht lopen (bijv. door blessure of omdat je gewoon niet goed genoeg blijkt te zijn).
    Inderdaad, je kan altijd nog net als Bas Rutten worden, een ''vechtende chefkok''.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  22. #22
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Ik heb nu de groende band in Jujitsu, maar is maar 1x per week een uurtje. Daarom doe ik er ook Thaiboksen bij. Wanneer ik mijn zwarte band heb behaald, dan ga ik serieus MMA doen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •