Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 28

Default Conditie opbouwen

Hey,

Ik ben sinds kort mijn conditie aan het verbeteren! Maar ik heb het gevoel dat ik het verkeerd doe. Ik ren namelijk 60 min lang soms 40 min soms 30 min, gisteren had ik 8.5km behaald in 60 minuten, maar ik heb het gevoel dat ik zo niet mijn conditie opbouw. Zou iemand mij wat tips kunnen geven ?

Bij voorbaat dank!
    Advertentie door Mixfight.nl

Quote Originally Posted by poep View Post
    Hey,

Ik ben sinds kort mijn conditie aan het verbeteren! Maar ik heb het gevoel dat ik het verkeerd doe. Ik ren namelijk 60 min lang soms 40 min soms 30 min, gisteren had ik 8.5km behaald in 60 minuten, maar ik heb het gevoel dat ik zo niet mijn conditie opbouw. Zou iemand mij wat tips kunnen geven ?

Bij voorbaat dank!
    Je hebt verschillende soorten condities. Waarvoor wil je trainen?
    If we do not plant knowledge when young, it will give us no shade when we are old.
    ~ Lord Chesterfield

voor kickboks

Een uurtje joggen is altijd goed, meneer poep. En zodra je drang voelt, niet uitstellen maar meteen alles uitpoepen, ouwe poepert.

Duurloop afwisselen met interval training (HIIT).

HIIT of Tabata trainingen. Daar bouw je een zeer snelle en goede spierconditie mee voor je vechtsport.
    For personal training or nutrition advice visit my website: www.ptcyrilgarcia.nl
    Listen to my sounds: http://soundcloud.com/cyril-garcia
    Follow me on twitter: https://twitter.com/PTcyrilgarcia

Dus gewoon zeg maar 3minuten sprintje trekken van 15km en dan 1 minuut rust op 5km en dat 3 keer herhalen?

Nee, sprintje van een minuut (maar wel voluit), minuut rustig lopen, sprintje van een minuut ... Als dat aardig lukt, verder opbouwen. Zoek gewoon eens een paar trainingschema's voor HIIT of tabata op; google is je vriend.

Dus gewoon zeg maar 3minuten sprintje trekken van 15km en dan 1 minuut rust op 5km en dat 3 keer herhalen?
    Volgens mij heb je de afstanden iets verkeerd ingeschat. 15km in 3 minuten zou wel geweldig zijn maar echt heel realistisch is het ook weer niet he?

Oh nee! Ik bedoelde 3 minuut lang op 15km per uur lopen haha :P en dan 1 minuut lang op 5km per uur lopen haha en dat 3x herhalen zou dat goed zijn? Want iemand vertelde me op de manier hoe ik nu hardloop niet goed is om kickbox conditie op te bouwen, hij zegt dat ik alleen maar calorieén verbrand zo...

Beste is steeds 10minuten joggen, en daarna 5minuten sprinten, dan weer 10minuten joggen, en dan weer 5minuten sprinten.

Dan gewoon in een rondje trekken door je stad,

bijv. om de 2 dagen, en elke week het rondje groter maken.

zoek een heuveltje op. Ren deze zo hard mogelijk op en rustig weer naar beneden. En herhaal dit een aantal keer.

Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Beste is steeds 10minuten joggen, en daarna 5minuten sprinten, dan weer 10minuten joggen, en dan weer 5minuten sprinten.

Dan gewoon in een rondje trekken door je stad,

bijv. om de 2 dagen, en elke week het rondje groter maken.
    5 minuten sprinten? Wat versta jij onder sprinten... Je houdt je maximale km/h niet 5 minuten lang vol
    If we do not plant knowledge when young, it will give us no shade when we are old.
    ~ Lord Chesterfield

Quote Originally Posted by Pansier View Post
    5 minuten sprinten? Wat versta jij onder sprinten... Je houdt je maximale km/h niet 5 minuten lang vol
    haha klopt, zou iemand mij een link kunnen geven over dat HIIT training ofzo? ik kan geen goeie vinden

haha klopt, zou iemand mij een link kunnen geven over dat HIIT training ofzo? ik kan geen goeie vinden
    www.google.com

Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Sprinten is niet gelijk op topsnelheid. Je kan ook gewoon hard rennen zonder gelijk een hardaanval te krijgen.

Mijn manier is het beste.

Zelfde als in een gevecht. Dan doe je ook gewoon bewegen, en dan explosieve aanval, en dan weer bewegen.

Sprinten is niet gelijk op topsnelheid. Je kan ook gewoon hard rennen zonder gelijk een hardaanval te krijgen.
    Er zit wel verschil tussen sprinten en hard rennen, met sprinten bedoelen de meeste mensen , zo snel mogelijk als je kan. En niet iets harder gaan rennen.

Quote Originally Posted by R.H. View Post
    Er zit wel verschil tussen sprinten en hard rennen, met sprinten bedoelen de meeste mensen , zo snel mogelijk als je kan. En niet iets harder gaan rennen.
    Maar dat is dus wel wat ik bedoel

Zelfde als in een gevecht. Dan doe je ook gewoon bewegen, en dan explosieve aanval, en dan weer bewegen.
    jou manier is de aller aller beste!! blij dat jij op mixfight bent!

Jullie praten allemaal poep !

houd 2-3 minuten een hartslag van 90% van maximaal aan 9zelf even uitrekenen), en dan een minuut rust. Dan langzaam het aantal rondes uitbouwen.
    Of je fietst, loopt, crosstraint, opdrukt , aftrekt etc. maakt niet uit (afwisselen is het beste natuurlijk, dan train je ook je spieren).

laatste keer datk checked is 5 min niet echt explosief <20 seconden is explosief want dan ga je op top snelheid en in wedstrijd doe je toch ook niet 5 min. lang een combinatie en dan weer 5 minuten niet. je kan ze beter allebei korter maken lijkt meer op een wedstrijd als je het mij vraagt.

Dat heet dan niet sprinten... (Wiki: "Een sprint wordt over het algemeen geclassificeerd als een hardloopwedstrijd waarbij een atleet zijn energie niet gelijkmatig hoeft te verdelen over het parcours, maar gedurende het hele stuk op volle snelheid kan rennen.")

Ik heb geleerd dat er 5 verschillende tempo's voor hardlopen zijn:

Tempo 1: Warming up tempo, gaat er niet van hijgen. Gemakkelijk praten.
    Tempo 2: Rustig tempo. Beetje hijgen. Kan hele zinnen uitspreken.
    Tempo 3: Vlot tempo. Kan kleine/halve zinnen uitspreken.
    Tempo 4: Hoog tempo. Zwaar hijgen. Houd je niet meer dan 1 km vol voordat je benen volledig zijn verzuurd.
    Tempo 5: Sprint. Rennen op aller hardst. Houd je niet langer dan 30 sec vol.

Quote Originally Posted by basser View Post
    laatste keer datk checked is 5 min niet echt explosief <20 seconden is explosief want dan ga je op top snelheid en in wedstrijd doe je toch ook niet 5 min. lang een combinatie en dan weer 5 minuten niet. je kan ze beter allebei korter maken lijkt meer op een wedstrijd als je het mij vraagt.
    Je kan beter zwaarder trainen dan de wedstrijd is.

Bij thaiboksen bijvoorbeeld is toch ook 2uur training, terwijl een wedstrijd maar 9minuten duurt.

Je kan beter zwaarder trainen dan de wedstrijd is.

Bij thaiboksen bijvoorbeeld is toch ook 2uur training, terwijl een wedstrijd maar 9minuten duurt.
    daar gaat het niet om, als jij 5 minuten "sprint' dan ga je lang niet zo hard als dat je bij 20 sec. doet

Tags for this Thread

Bookmarks