MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 14 of 14
  1. #1
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    59
    vCash
    126000

    Default Doortrainen met gekneusde rib

    Hey,

    Vraagje, zoals de titel al doet vermoeden heb ik een (ik denk vrij licht) gekneusde rib. Rust is de beste oplossing, maar helaas is dit slechte timing om te gaan rusten aangezien ik 1 augustus een sporttest moet doen voor een solliciatie bij de popo.

    Ik vroeg me dus af of de blessure erger kan worden als ik doortrain. Uiteraard dan wel zaktraining. Probleem is dat ik me een beetje zorgen maak over mijn conditie en nu dus niet achterover wil gaan leunen. Hardlopen oid zie ik niet echt zitten omdat ik platvoeten heb en niet 200 euro ergens heb liggen voor aangepaste schoenen.

    Dus heel simpel: Ik weet dat het niet bevoordelijk is voor algeheel herstel, maar kan mijn blessure erger worden als ik zaktrainingen doe?

    Thanks!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Ga op de hometrainer wat fietsen, ik zou het iig niet teveel belasten.

    zaktraining lijkt mij niet echt lekker aangezien je dan toch je bovenlichaam belast.
    Als je pijn afgenomen is zou begint rustig te lopen maar houd je ademhaling rustig, dus je hartslag ook laag, dan zal de pijn wel mee vallen of misschien wel helemaal afwezig zijn. De plaats van de kneuzing speelt ook mee. Als het de bovenste ribben zijn en je kunt je ademhaling via je middenrif laten lopen dan zal de pijn uiteraard minder zijn.
    maar rust is het beste
    Last edited by Marchant; 18-07-2011 at 22:56.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  3. #3
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    59
    vCash
    126000

    Default

    Dankjewel voor je input!

    Hometrainer zou inderdaad wel fijn zijn, alleen heb ik die niet tot mijn beschikking jammer genoeg. Maar om mijn vraag iets specifieker te benadrukken: Kan ik het erger maken als ik toch ga trainen op de zak? Het is nu namelijk zo dat ik het wel aan kan qua pijn, maar ik ben vooral bang dat ik de kneuzing erger maak voor 1 augustus, waardoor ik dus verder van huis ben. Dat het herstel langzamer gaat op deze manier is helaas pindakaas, maar het moet niet stagneren.

    De kneuzing zit ongeveer ter hoogte van mijn plexus alleen dan aan de zijkant, goed geplaatste middle kick dus.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Waarom zou je het risico nemen? Je kan beter een paar weekjes rust pakken (wel hometrainer oid) en dan weer volop trainen. In twee weken verlies je geen techniek hoor.

  5. #5
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    Had toevallig paar maanden terug gekneusde rib, en doe dan geen MA, maar wel krachttraining. Dus even aan wat vrienden gevraagd; waarvan 1 vroeger sport-instructeur is geweest en de andere is vorig jaar afgestudeerd als fysiotherapeut. Beiden zeiden dat ik in principe gewoon door kon trainen; tot aan je pijngrens.

    Kneuzing is trouwens ook sneller te verhelpen met cure-tape. Had er nooit van gehoord, maar dat kan dus blijkbaar oO.

  6. #6
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by cracklizard View Post
    Hey,

    Vraagje, zoals de titel al doet vermoeden heb ik een (ik denk vrij licht) gekneusde rib. Rust is de beste oplossing, maar helaas is dit slechte timing om te gaan rusten aangezien ik 1 augustus een sporttest moet doen voor een solliciatie bij de popo.

    Ik vroeg me dus af of de blessure erger kan worden als ik doortrain. Uiteraard dan wel zaktraining. Probleem is dat ik me een beetje zorgen maak over mijn conditie en nu dus niet achterover wil gaan leunen. Hardlopen oid zie ik niet echt zitten omdat ik platvoeten heb en niet 200 euro ergens heb liggen voor aangepaste schoenen.

    Dus heel simpel: Ik weet dat het niet bevoordelijk is voor algeheel herstel, maar kan mijn blessure erger worden als ik zaktrainingen doe?

    Thanks!
    Je hebt toch ook speciale zolen? Werken die niet goed, of zijn die hardstikke duur?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  7. #7
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by cracklizard View Post
    Hey,

    Vraagje, zoals de titel al doet vermoeden heb ik een (ik denk vrij licht) gekneusde rib. Rust is de beste oplossing, maar helaas is dit slechte timing om te gaan rusten aangezien ik 1 augustus een sporttest moet doen voor een solliciatie bij de popo.

    Ik vroeg me dus af of de blessure erger kan worden als ik doortrain. Uiteraard dan wel zaktraining. Probleem is dat ik me een beetje zorgen maak over mijn conditie en nu dus niet achterover wil gaan leunen. Hardlopen oid zie ik niet echt zitten omdat ik platvoeten heb en niet 200 euro ergens heb liggen voor aangepaste schoenen.

    Dus heel simpel: Ik weet dat het niet bevoordelijk is voor algeheel herstel, maar kan mijn blessure erger worden als ik zaktrainingen doe?

    Thanks!
    Je hebt toch ook speciale zolen? Werken die niet goed, of zijn die hardstikke duur?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #8
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    20
    vCash
    126000

    Default

    haha ja 200 euro is zowiezo te duur voor hardloop schoenen xD... ik ben ook gaan hardlopen zonder hardloop schoenen, nu zijn beide schenen ontstoken ik denk als jij je conditie wil verbeteren moet je maar 200 euro voor over hebben :P

  9. #9
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by poep View Post
    haha ja 200 euro is zowiezo te duur voor hardloop schoenen xD...........
    ik denk als jij je conditie wil verbeteren moet je maar 200 euro voor over hebben


    praat geen poep!
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  10. #10
    Join Date
    Apr 2006
    Posts
    59
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Waarom zou je het risico nemen? Je kan beter een paar weekjes rust pakken (wel hometrainer oid) en dan weer volop trainen. In twee weken verlies je geen techniek hoor.
    Techniek ben ik niet bang voor, cardio wel en as i said, hometrainer kan ik niet 1 2 3 fixen helaas. Kom ik toch op aangepast schoeisel/zooltje, in de hoop dat mijn budget dat toe laat. Morgen maar een poging wagen aangezien niemand beweert dat mijn ribben mogelijk gaan ontploffen.

  11. #11
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by cracklizard View Post
    Techniek ben ik niet bang voor, cardio wel en as i said, hometrainer kan ik niet 1 2 3 fixen helaas. Kom ik toch op aangepast schoeisel/zooltje, in de hoop dat mijn budget dat toe laat. Morgen maar een poging wagen aangezien niemand beweert dat mijn ribben mogelijk gaan ontploffen.
    Ik raad je aan eerst naar een medisch persoon te gaan... Als je het dadelijk erger maakt heb je er spijt van!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  12. #12
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ik raad je aan eerst naar een medisch persoon te gaan... Als je het dadelijk erger maakt heb je er spijt van!
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  13. #13
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Iemand die je serieus neemt!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  14. #14
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ga naar een podotherapeut. Check eerst even bij je verzekering. Als je zolen nodig hebt krijg je die eens in de 2 jaar vergoed en je kunt ze in je bestaande schoenen laten maken.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •