K-1 vechter Hesdy Gerges: ''Ik wens Badr het beste met boksen''........
Hesdy: ''Ik wens Badr het beste met het boksen en ik gun hem dat hij daar net zulke hoge ogen gaat gooien als in het kickboksen''



MoCCino: Hoe ga je met het nieuws om dat K-1 dit jaar niet doorgaat?
-Hesdy: Ja het is natuurlijk echt heel erg jammer dat het niet doorgaat en niet alleen voor de vechters maar denk voor heel vechtsportland is het gewoon een heel groot verlies... Ik ben een vechter in hart en nieren en blijf gewoon door trainen en door knokken en hopen op betere dagen.

MoCCino: Wat vind je van het vertrek van een aantal K-1 vechters? (Badr, Saki, Overeem)
-Hesdy: Ja ik begrijp t wel dat sommige de overstap maken naar wat nieuws en als je een goeie kans krijgt dan waarom niet... Hoop al t beste voor ze en het is sowieso een verlies voor de sport want het zijn stuk voor stuk topvechters maar aan ons de taak om het te compenseren dan maar.

MoCCino: Beschrijf jezelf eens als vechter.
-Hesdy: Een tactische vechter met een plan en eentje die zijn tegenstander op ze zwakke plek aan pakt... Systematisch uitschakelen en als die KO komt, komt ie, en zo niet zullen ze die partij een maand erna nog voelen...

MoCCino: Stel je zou switchen van sport. Voor welke sport zou je kiezen en waarom?
-Hesdy: Ik denk dat ik dan zou gaan voor t boksen... Simpelweg gewoon omdat dat al in onze sport zit en mma een compleet ander spel is en ben van mening dat het nu heel moeilijk is meekomen met die jongens die vanaf kleins af aan in amerika al aan worstelen enzo doen.

MoCCino: Het gevecht tegen Badr was zwaarbeladen. Wat voelde je op het moment dat je opkwam?
-Hesdy: Ik had toen ik opkwam ff een moment van genieten en dacht ff helemaal niet meer tegen wie of wat ik moest knokken... Dit was gewoon wat ik wou en hier had ik altijd na toe gewerkt dus puur genieten... Tuurlijk was er spanning maar ik hou van vechten en angst ken ik gewoon niet in de ring dus ging er gewoon voor.




MoCCino: Je kreeg een natrap van Badr. Kon/wou je niet doorgaan of is jou geadviseerd niet door te gaan? En waarom koos je hiervoor?
-Hesdy: Al me trainers zeiden meteen je vecht niet meer... logisch denk ik.

MoCCino: Heb jij Badr na het 'incident' nog gesproken? Waar hebben jullie het over gehad? En hoe is jullie onderlinge relatie?
-Hesdy: Wel gezien maar niet zo zeer gesproken.. die partij is gewoon geweest en ik heb persoonlijk helemaal geen probleem met m ofzo. Hij is een hele goeie vechter en ben blij dat ik een keer tegen m heb gevochten alleen jammer van de afloop... hij gaat boksen en wens m al t beste en ik gun m dat ie daar net zulke hoge ogen gaat gooien als in het kickboksen. Dat zou alleen maar positief zijn voor andere kickboksers waarvoor er dan ook misschien een deur open gaat naar de bokswereld. Ze staan denk te springen om nieuwe goeie zwaargewichten in het boksen...



MoCCino: Welke vechter vind jij technisch hoogbegaafd en waarom?
-Hesdy: Ik vind Amir Zeyada heel technisch hoogbegaafd.. Gewoon op alle punten goed met trappen boksen en combineren ervan op het juiste moment... heel mooi om naar te kijken.

MoCCino: Welke sportman/vrouw is jou grote voorbeeld?
Peter Aerts is mijn grote voorbeeld... zowel in de ring al erbuiten gewoon een groot sportman en wat die man allemaal heeft bereikt is met helemaal niemand te vergelijken... de grootste allertijden... bij iedereen een legende en vind het een eer dat ik met hem train.

MoCCino:Waar ben je bang voor?
-Hesdy: Voor helemaal niks en voor helemaal niemand!




MoCCino: Eind januari vecht je tegen Ghita. Je hebt eerder van hem gewonnen. Wat zijn je verwachtingen voor dit gevecht?
-Hesdy: Ja word gewoon een knalpartij! ik ben vastberaden om die titel gewoon te behouden!!!