MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 31
  1. #1
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    den haag
    Posts
    1.027
    vCash
    126000

    Default nederlandse vechters in mma *spoiler*

    na vanmorgen gekeken te hebben lijkt het toch echt niet goed te gaan met de nederlandse vechters in mma.
    alistair is gecut, marloes is haar titel kwijt, struve onlangs verloren op ko, mousasi is titelhouder in japan en won in sep 2010 voor het laatst in usa, germaine onlangs verloren, siyar conflict met strikeforce, manhoef laatste drie mma partijen verloren.
    een beetje roze bril wil ik wel hebben, maar ik mis toch echt de nederlandse successen en overheersing binnen de k1.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    Groningen
    Posts
    764
    vCash
    126000

    Default

    Laten we hopen dat K1 weer een beetje terug kan komen nu die overgenomen zijn want K1 is altijd het Nederlandse feestje geweest.

  3. #3
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    De MMA scené in Nederland is gewoon zwak, alleen dankzij de kickbox skills doen we nog een beetje mee. Als je die factor weg zou halen, wat hou je over= niks. Iemand als Erik Paulson of een echte BJJ-legend moet in NL komen trainen, jammer dat de MMA gyms niet samenwerken want op deze manier komt Nederland nergens.

    Zo zijn de Brazilianen ook groot geworden=samenwerking. Jammer dat Bas Boon denkt dat hij koning is, en daardoor altijd over een middelmatige MMA groep blijft beschikken. Golden Glory piekt nu, en dat is geen goed teken.
    Last edited by Asura; 31-07-2011 at 15:37.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    6.994
    vCash
    126000

    Default

    als we nu gewoon eens wat meer gingen worstelen dan kwamen onze standup skills ook wat meer tot hun recht ............

    en zo slecht doen we het niet vind ik. er zijn heel wat landen waar het grond niveau hoger is dan hier in ned. maar hoeveel vechters hebben die rond lopen bij een grote organisatie. Ik denk eerlijk gezegd dat wij nederlanders het best goed doen.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    MMA staat in Nederland in de kinderschoenen, maar we hebben toch al redelijk wat successen geboekt. We kunnen ook niet altijd blijven pieken.
    Ik heb het idee dat we in NL nog steeds aan het groeien zijn. BJJ is ook nog steeds in opkomst. Een paar jaar geleden kon je in Tilburg nergens terecht voor BJJ/ MMA Nu zijn er goede opties zoals de jiu jitsu factory en zijn er een paar plekken waar je MMA kunt beoefenen. (oa bij ons hint hint)

    Ik ben het er mee eens dat we meer moeten samenwerken, maar dan nog heeft het tijd nodig. IIG hoop ik dat er steeds meer georganiseerd gaat worden, en daar wil ik ook best bij helpen waar ik kan.
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  6. #6
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Nederland heeft een Black House, Team Jackson/tristar of een Dutch Top Team nodig.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  7. #7
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    gaat ook om de wet van de grote getalen he, in de US en Brasil wonen veel meer mensen, beoefenen veel meer mensen MMA, dus ook logisch dat ze meer kampioenen afleveren.....eigenlijk doen we het zo slecht nog niet hoor...
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  8. #8
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Nederland heeft een Black House, Team Jackson/tristar of een Dutch Top Team nodig.
    ik moest gelijk aan deze topic denken:
    Is Team Golden Glory The Best Fight Team In The World ?

  9. #9
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Het zou al schelen als men meer aan zijn takedowns en TD defense zou werken. Aangezien bij de UFC en onder zuffa regels niks zo veel punten oplevert als een takedown. Hoewel cagehumping waarschijnlijk ook aardig wat oplevert.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by Tsuki View Post
    als we nu gewoon eens wat meer gingen worstelen dan kwamen onze standup skills ook wat meer tot hun recht ............

    en zo slecht doen we het niet vind ik. er zijn heel wat landen waar het grond niveau hoger is dan hier in ned. maar hoeveel vechters hebben die rond lopen bij een grote organisatie. Ik denk eerlijk gezegd dat wij nederlanders het best goed doen.
    Inderdaad... worstelen is where it's at tegenwoordig als je mee wilt komen met die Amerikanen. Dus die GI uit en de spandex pakjes aan hahaha.

    We doen het zeker niet zo heel slecht. Tot gisteren hadden we nog de HW Strikeforce Champ, de vrouwen strikeforce champ en de Shooto champ (Siyar). Jammer genoeg allemaal van 1 kamp, maar het is niet anders. Als er nou wat meer MMA gala's komen dan wordt de competitie tenminste ook wat groter.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.572
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by TOON View Post
    gaat ook om de wet van de grote getalen he, in de US en Brasil wonen veel meer mensen, beoefenen veel meer mensen MMA, dus ook logisch dat ze meer kampioenen afleveren.....eigenlijk doen we het zo slecht nog niet hoor...
    Idd, hoeveel landen in Europa hebben meer namen in de UFC en Strikeforce? (buiten Engeland)

    NL - Mousasi, Struve, Coenen (Broers Overeem, Schilt en Yvel ook van hoog niveau)

    Frankrijk - Cheik Congo
    Italië - Alessio Sakara
    Spanje ?
    Nobody Said It Was Gonna Be Easy

  12. #12
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Als je bekijkt waar we een aantal jaar geleden stonden in de MMA wereld, dan was dat helemaal nergens. We hebben nu een lichting met Alistair, Marloes, Stefan, Gegard en in mindere maten nog Yvel, die MMA Nederland op de kaart hebben gezet. Ik denk dat dit in de komende jaren alleen maar zal toenemen. Ik hoop dat er meer talenten gaan doorbreken de komende periode. In de lichtere gewichtsklasses zit genoeg talent denk ik. Idd, veel aan worstelen werken, want momenteel kom je er niet als je worstelen niet goed is. Long was to go, maar zit wel veel in het vat imo...

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  13. #13
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by el bastardo View Post
    veel aan worstelen werken, want momenteel kom je er niet als je worstelen niet goed is.
    Ik denk dat je dan ook de mentaliteit moet veranderen. Ik denk dat teveel vechters nog voor de kill willen gaan terwijl het genoeg is wanneer je 3 tot 5 rondes op iemand kunt liggen of iemand tegen de kooi aan kunt drukken. Je hoeft niet mooi of spectaculair te vechten om succesvol te zijn.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Ik denk dat je dan ook de mentaliteit moet veranderen. Ik denk dat teveel vechters nog voor de kill willen gaan terwijl het genoeg is wanneer je 3 tot 5 rondes op iemand kunt liggen of iemand tegen de kooi aan kunt drukken. Je hoeft niet mooi of spectaculair te vechten om succesvol te zijn.
    Volgens mij zit dat ook wel een beetje in ons. Kijk naar voetbal. Dat moet altijd mooi zijn en ook nog winstgevend. Andere landen boeit het niet, als ze maar winnen. Zo zie ik het hedendaagse MMA ook een beetje. Het hoeft niet spectaculair te zijn, als het maar effectief is. Maar in Nederland zal dat nooit genoeg zijn.

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  15. #15
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    den haag
    Posts
    1.027
    vCash
    126000

    Default

    de strikeforcetitels die nederland heeft gehad waren die van overeem, 1x verdedigd tegen rogers, marloes won hem van kaufman, zou daarna tegen tate staan, welke geannuleerd werd, maar aan wie ze 1 gevecht later de titel weer moet afstaan, had hem dus ook al eerder kwijt kunnen zijn. gegard had de titel gewonnen van babalu, maar mocht hem direct afstaan tegen king mo. wat ik wil zeggen is dat er wel titels behaald worden, maar dat deze ook weer snel verdwijnen. helaas.
    waar ik een beetje bang voor ben is dat we gordels gaan krijgen van mindere organisaties, maar niet echt kunnen presteren tegen vechters van organisaties die er echt toe doen. als je ziet hoelang andere landen ervoor nodig hebben om de nederlanders bij te kunnen benen mbt kickboksen, ben ik benieuwd hoeveel jaar de nederlanders nodig gaan hebben om het worstelen dusdanig te kunnen ontwikkelen dat zij de amerikanen hiermee kunnen verslaan. het wordt daar volgens mij met de paplepel ingegoten.

  16. #16
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by el bastardo View Post
    Als je bekijkt waar we een aantal jaar geleden stonden in de MMA wereld, dan was dat helemaal nergens. We hebben nu een lichting met Alistair, Marloes, Stefan, Gegard en in mindere maten nog Yvel, die MMA Nederland op de kaart hebben gezet. Ik denk dat dit in de komende jaren alleen maar zal toenemen. Ik hoop dat er meer talenten gaan doorbreken de komende periode. In de lichtere gewichtsklasses zit genoeg talent denk ik. Idd, veel aan worstelen werken, want momenteel kom je er niet als je worstelen niet goed is. Long was to go, maar zit wel veel in het vat imo...
    ben het er helemaal mee eens!
    Be a Warrior, not a Worrier

  17. #17
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by el bastardo View Post
    Kijk naar voetbal.
    Van me leven nooit niet.
    Zo zie ik het hedendaagse MMA ook een beetje. Het hoeft niet spectaculair te zijn, als het maar effectief is.
    En dat is het meestal ook niet. Eigenlijk kun je bijna het hele standup eruit gooien. Zolang je recht naar voren kunt stompen en iets wat op een trap lijkt kunt is het wel goed. Maar lay-n-pray of wall-n-stall is toch iets anders. Dus onder zuffa is worstelen eigenlijk het enigste wat men moet kunnen.
    Maar in Nederland zal dat nooit genoeg zijn.
    Jup. Hier wil men het publiek nog iets bieden voor hun geld. Kijk maar naar Amerika. Ze hangen praktisch de hele ronde tegen de kooi aan en zelfs het publiek waardeert dat niet en niemand die zich daar ook maar iets van aantrekt. Want bij het volgende evenement doen ze het gewoon weer. En de Amerikanen tasten weer in de buidel om daar naar te kunnen kijken. Eerlijk gezegd weet ik niet of dat in NL zou aanslaan.

  18. #18
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Ik denk dat je dan ook de mentaliteit moet veranderen. Ik denk dat teveel vechters nog voor de kill willen gaan terwijl het genoeg is wanneer je 3 tot 5 rondes op iemand kunt liggen of iemand tegen de kooi aan kunt drukken. Je hoeft niet mooi of spectaculair te vechten om succesvol te zijn.
    hangt er natuurlijk vanaf wat je onder succesvol verstaat. Wanderlei doet het de laatste tijd niet goed, maar is misschien wel de meest geliefde vechter, vanwege zijn stijl. Dat kunnen we van Fitch bv niet zeggen.

  19. #19
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik denk dat als je Nederland groot wilt maken in mma dat je shooto of pancrase groot moet maken. Ik ben laatst eens bij de ek geweest en heb een prima dag gehad.

    kort, 1 x 3min dus volgas erop. Geen gnp dus bjj'ers maken even veel kans als wanneer je een goeie standup hebt. Goeie bescherming dus je kunt de week erop gewoon weer trainen. (meestal dan ) en een maand later weer een toernooitje draaien.

    Houd als sportschool een toernooi gewoon in een sporthal op meerdere matten tegelijk. Dat staat naar gemeentes en dergelijke veel vriendelijker. Nodig daar behalve je eigen bjj'ers ook kickboxers, karateka's, worstelaars en weet ik veel wat voor uit. Zorg dat iedereen pak em beet 3a 4 partijtjes kan draaien op een zaterdag.

    Laagdrempelig, simpel en je maakt je vijver heel snel groter.

  20. #20
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Als mensen beginnen met serieus te trainen dan komen de serieuze prestaties vanzelf ...

    Trainen moet je levensstijl zijn en tot je dagelijkse routine te behoren.
    Dan zal je ook twee maal per dag moeten gaan trainen.
    Dus de eerste tijd voor je werk en in de avond, wellicht ga je het dan redden.

    In Nederland kan je heel goed bij de juiste mensen op wereldniveau trainen en misschien eens in de twee maanden een uitstapje maken van een weekje (zoals GSP het ook bv doet)

    Succes met trainen en laat zien dat jij het beter kan als de mensen die jullie zo maar even afbranden
    We zijn een klein land met niet meer dan 40 clubs en dan zoveel mensen in de top 10 van de wereld hebben staan..
    Ik zie het toch een beetje anders.

  21. #21
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Het grote probleem is idd dat er bijna geen fatsoenlijke MMA gala's zijn in Nederland. Er is weinig voor beginners, en weinig voor de pro's. Het zou mooi zijn om met Duitsland en bijvoorbeeld Engeland een soort bond te vormen en daarbinnen elkaar beter te maken. Meer tegenstanders en meer tegenstanders van niveau...

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  22. #22
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    den haag
    Posts
    1.027
    vCash
    126000

    Default

    Succes met trainen en laat zien dat jij het beter kan als de mensen die jullie zo maar even afbranden
    We zijn een klein land met niet meer dan 40 clubs en dan zoveel mensen in de top 10 van de wereld hebben staan..
    Ik zie het toch een beetje anders.[/QUOTE]

    net de hele topic nog even doorgelezen, maar er wordt toch niemand afgebrand in deze topic? er worden alleen wat mankementen opgesomd en onlangs geleden verliezen opgeteld. mijns inziens geen negatieve topic, maar gewoon een discussie

  23. #23
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by deco'o View Post
    hangt er natuurlijk vanaf wat je onder succesvol verstaat. Wanderlei doet het de laatste tijd niet goed, maar is misschien wel de meest geliefde vechter, vanwege zijn stijl. Dat kunnen we van Fitch bv niet zeggen.
    Maar Wanderlei heeft nog wel die veldslagen uit het gouden verleden mee. Maar als je net komt kijken zonder zulk een CV kun je je beter richten op alleen maar winnen. En dat houdt dus in dat, als je wilt winnen en dus succes wilt hebben, je je gewoon moet aanpassen aan het worstelen. Ja het is oersaai. En het ziet er vaak ook ontiechelijk gay uit. Maar ja. Het is tegenwoordig helaas wel de manier hoe je wint. Een paar takedowns, cagehumping, lnp and your golden.

  24. #24
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Maar Wanderlei heeft nog wel die veldslagen uit het gouden verleden mee. Maar als je net komt kijken zonder zulk een CV kun je je beter richten op alleen maar winnen. En dat houdt dus in dat, als je wilt winnen en dus succes wilt hebben, je je gewoon moet aanpassen aan het worstelen. Ja het is oersaai. En het ziet er vaak ook ontiechelijk gay uit. Maar ja. Het is tegenwoordig helaas wel de manier hoe je wint. Een paar takedowns, cagehumping, lnp and your golden.
    Ik denk toch dat ze vrij snel de regels moeten gaan aanpassen. Steeds meer van die NCAA divisie worstelaars wagen een poging en dat maakt de wedstrijden er niet aantrekkelijker op.

  25. #25
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by deco'o View Post
    Ik denk toch dat ze vrij snel de regels moeten gaan aanpassen. Steeds meer van die NCAA divisie worstelaars wagen een poging en dat maakt de wedstrijden er niet aantrekkelijker op.
    Ach kom. Dat is ja niks nieuws. Maar het is blijkbaar wel succesvol. Dus waarom aanpassen? Het wordt gewoon met WWE style scripted *beefs* overspeeld. Ze vertellen in interviews gewoon hoe ze hun tegenstander gaan opfucken en hoe gek ze wel niet zijn in de kooi en wanneer het zo ver is wordt het gewoon weer een snoozefest. Maar het publiek is weer komen opdagen met verwachtingen en ze zullen het volgende keer weer doen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •