MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 4 of 19 FirstFirst 1234567814 ... LastLast
Results 76 to 100 of 457

Thread: Ramadan

  1. #76
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Quote Originally Posted by rafi View Post
    ik had gister wel zware koppijn rond een uur of 7 maar dat heb ik altijd de eerste dagen van de ramadan.
    Als ik me niet vergis ben jij een A-klasse kickbokser.. hoe doe je dat met trainen? ff een maand rust of train je gewoon door?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #77
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    5 Things Everyone Should Know About Ramadan

    1. Ramadan is recognized to be the month in which the first verses of the holy Quran were revealed to the Islamic prophet, Muhammad. Layalat Al-Qadir is said to be the anniversary of the actual day when the Quran was presented to Muhammad and in English it is known as “the night of power”. Layalat al-Qadir usually falls within the last 10 days of Ramadan. On this night, thousands of Muslims gather together–usually in a mosque–to pray, recite Quran and worship until sunrise. Recitation of the entire Quran is also important to achieve throughout this month.

    2. Throughout this month, Muslims do not eat or drink anything from sunrise to sunset. Fasting in Arabic is called sawm, and in English that means refrain. Fasting is supposed to teach self-descipline, patience and spirituality. However, participating in Ramadan is much more than not eating and drinking. People are encouraged to restrain themselves from any type of haram (sin). That includes backbiting, gossip, looking at unlawful things and using obscene words.

    3. When Muslims break their fast it is called “Iftar." But Muslims don’t break their fast on just any food. Most take their first bite of the day from a fresh or dry date. This is preferred because the prophet Muhammad used to break his fast on these middle-eastern fruits. If dates cannot be found, water is a good second choice.

    4. Family bonding time is cherished and looked forward to in the month of Ramadan. Everyone’s busy schedules are put on hold as they get together around the dinner table to share the first and most important meal of the day. Typically, large amounts of food are prepared for iftar that include soup, salad, appetizers, a main course and dessert.

    5. Eid Al-Fatur is the day that follows the last day of Ramadan. It is the Muslim holiday that is celebrated after a new moon is sighted. People celebrate the Eid beginning with Salat al-Eid, a specific prayer for the day and visit family and close friends. Similar to Christmas or other religious holidays, Muslims tend to decorate their homes with lights and banners and exchange gifts that are usually clothes or money.
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  3. #78
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Planet Earth
    Posts
    2.251
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hendy View Post
    Als ik me niet vergis ben jij een A-klasse kickbokser.. hoe doe je dat met trainen? ff een maand rust of train je gewoon door?
    ik ben al jaren gestopt met vechten maar toen ik nog vocht heb ik altijd gewoon ramadan gedaan hoor. heb zelf toen tegen badr gevochten tijdens de ramadan en dat was heel pittig. en zwaar. ik moest op dezelfde dag toen nog 3 en half kilo afvallen. tijdens de ramadan ik mocht toen net een half uurtje voor de wedstrijd eten. heb toen een kommetje soep op en toen vechten tegen badr. was heel erg zwaar. maar voor hem was precies het zelfde. heb toen ook tegen martin van emmen gevochten tijdens de ramadan.

  4. #79
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Je hoeft geen verband te leggen , er is een verband.
    De ramadan is een Islamitisch feest(vasten)maand dus kan je hier niet om de Islam heen.
    het is dus toch niet alleen maar slecht hé frank?
    Ik snap dat het verband er is .

    Ik heb ook nooit gezegd dat het alleen maar slecht is..?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #80
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Mijn neef deed laatst een x mee met christelijke vasten.. je mag 3 dagen niet eten of drinken.., dus pas op de 4e dag..
    wat zouden jullie moeilijker vinden?

    1 x 3 dagen niet eten en drinken of de ramadan?
    Volgens mij is dit erg ongezond. Kan je lichaam überhaupt wel 3 dagen zonder vocht?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #81
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Badr en Martin zijn zeker geen poessies om met een lege maag aan te pakken maar zeker respect!

  7. #82
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Ja kan wel.. MIjn neef werkt in een fabriek en hij vertelde dat op de 3e werkdag hij haast niet meer kon staan.. was duizelig.. kon haast niks meer..
    Het is wel maar 1 x 3 dagen.. maar die 3 dagen zijn volgens mij extreem moeilijk om vol te houden..

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Volgens mij is dit erg ongezond. Kan je lichaam überhaupt wel 3 dagen zonder vocht?

  8. #83
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Wat zijn je stats dan Rafi?

    Quote Originally Posted by rafi View Post
    ik ben al jaren gestopt met vechten maar toen ik nog vocht heb ik altijd gewoon ramadan gedaan hoor. heb zelf toen tegen badr gevochten tijdens de ramadan en dat was heel pittig. en zwaar. ik moest op dezelfde dag toen nog 3 en half kilo afvallen. tijdens de ramadan ik mocht toen net een half uurtje voor de wedstrijd eten. heb toen een kommetje soep op en toen vechten tegen badr. was heel erg zwaar. maar voor hem was precies het zelfde. heb toen ook tegen martin van emmen gevochten tijdens de ramadan.

  9. #84
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Ja kan wel.. MIjn neef werkt in een fabriek en hij vertelde dat op de 3e werkdag hij haast niet meer kon staan.. was duizelig.. kon haast niks meer..
    Het is wel maar 1 x 3 dagen.. maar die 3 dagen zijn volgens mij extreem moeilijk om vol te houden..
    Voor katholieken duurt het vasten 40 dagen,
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  10. #85
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    @ Armenia,

    ik heb echt zitten denken maar denk dat de 30 dagen die wij doen toch makkelijker is als 3 dagen gewoon niets eten of drinken.

    Ik heb trouwens over veel verschillende soorten van vasten gehoord maar deze van jou kon ik nog niet. Heb je daar wat info over? vind het altijd interresant om te lezen.
    Home mtk-gym.nl


  11. #86
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Ik heb trouwens over veel verschillende soorten van vasten gehoord maar deze van jou kon ik nog niet. Heb je daar wat info over? vind het altijd interresant om te lezen.
    Ik weet er ook niet veel van (christenen & vasten) maar op wikipedia staat best veel info.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fasting

    Maar Armenia kan ons vast meer info geven.
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  12. #87
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Christendom

    Zie Vastentijd voor het hoofdartikel over dit onderwerp. De vastentijd is de periode die begint op Aswoensdag als voorbereiding op het Paasfeest. De veertigdagentijd is een periode van bezinning op de feitelijke christelijke levenspraktijk. Anders dan sommigen denken is het geen periode van continu vasten in de betekenis die er gewoonlijk aan gegeven wordt. Alhoewel er zesenveertig dagen verlopen tussen Aswoensdag en Pasen (einde van de vastentijd) wordt er traditioneel niet gevast op de zes zondagen tijdens die periode waardoor je op veertig dagen uitkomt. De Rooms-katholieke Kerk heeft in de loop der eeuwen de regels omtrent het vasten versoepeld. Binnen het protestantisme is er geen expliciete gezamenlijke traditie van vastenperiode. Wel zijn er individuele protestanten die vasten in de 40 dagen voor pasen. De precieze inhoud van het vasten is niet helder gedefinieerd. Zo zijn er mensen die meerdere dagen achter elkaar in het geheel niet eten, terwijl anderen zich onthouden van een bepaalde luxe of gewoonte, zoals roken, televisie kijken, snoep of alcohol nuttigen. Dit om zich in de 40 dagen-tijd (de lijdenstijd) te bezinnen op het Paasfeest, zich meer open te (kunnen) stellen voor het Woord en/of om solidair te zijn met hen die het moeilijk hebben. Vaak wordt het geld wat hiermee wordt uitgespaard gespaard voor een goed doel.

    je oom valt dus onder de bikkels van het christendom!
    Home mtk-gym.nl


  13. #88
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    40 dagen niet snoepen was echt killing vroeger als klein jochie
    maar das niks in vergelijking met de ramadan imo
    succes allemaal iig!
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  14. #89
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Waarom moet er een topic over ramadan geopend worden? Dit is toch geen islamitisch forum? Ik zie zelfs koranteksten voorbijkomen.

  15. #90
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Zucht..

  16. #91
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Waarom moet er een topic over ramadan geopend worden? Dit is toch geen islamitisch forum? Ik zie zelfs koranteksten voorbijkomen.
    Gewoon... Omdat het kan!

    en:



    OffTopic

    (25 Viewing)
    Voor Geklets, Gezwets en Gezwam over alle Ditjes en Datjes..

  17. #92
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Hendy View Post
    Zucht..
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  18. #93
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Kom op jongens niet happen bij zo'n overduidelijke troll.

    Nog 2 uur en een kwartier en we kunnen aanvallen.
    Max. 400 x 125

  19. #94
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Planet Earth
    Posts
    2.251
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Waarom moet er een topic over ramadan geopend worden? Dit is toch geen islamitisch forum? Ik zie zelfs koranteksten voorbijkomen.
    het zijn ook altijd de zelfde he. die lopen te blèren. als het over moslims gaat.

  20. #95
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    Waarom moet er een topic over ramadan geopend worden? Dit is toch geen islamitisch forum? Ik zie zelfs koranteksten voorbijkomen.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  21. #96
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  22. #97
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rafi View Post
    het zijn ook altijd de zelfde he. die lopen te blèren. als het over moslims gaat.
    Is te verwachten van hem

    Quote Originally Posted by kmr View Post
    En nog iets: erg blij zullen jullie ook niet zijn als je zus/dochter zich geeft aan een Arabier/neger.
    Search Results - MixFight.nl

  23. #98
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Hendy View Post
    Zucht..
    een hele dikke x2

  24. #99
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Succes aan degenen die meedoen. Alhoewel ik zelf geen Moslim ben en ook geen ramadan of iets in die lijn doe, heb ik wel respect voor mensen die dit wel doen en volhouden. Dan heb je toch wel karakter. Zoals Pansier ook al zei denk ik dat een periode van vasten je misschien ook perspectief kan geven over hoe het is om geen eten te hebben, zoals nu in Somalië.

  25. #100
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •