MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 16 of 16
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default Espresso apparaten: iemand ervaring?

    Ik ben aan het kijken naar een (vol automatisch) espresso apparaat om thuis eindelijk eens een goeie kop koffie te kunnen zetten (ik heb genoeg van die senseo dingen). Iemand ervaring met die apparaten?

    Ik heb nu de Philips Saeco Talea Giro plus RI9822 op het oog. Op www.koffiediscounter.nl lees je er goeie reviews over. Punt is alleen dat je over veel apparaten goeie reviews leest maar dat je nergens een goed vergelijkend warenonderzoek tegenkomt waardoor het onderling moeilijk valt te vergelijken.

    Iemand ervaring die weet waar je op moet letten of andere handige tips heeft? Goeie winkel waar te kopen? Heb je er zelf één die goed bevalt?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  2. #2
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    wij hebben laatst de Nespresso Lattissima van het merk DeLonghi gekocht. Na bijna een jaar gezeur van m'n vriendin toch overstag gegaan, krijg toch altijd het idee dat ze je een poot uittrekken met die fucking cupjes enzo. Is een apparaat waarmee je cappucino, espresso, cafe latte en gewone koffie gelukkig ook kunt zetten.....ik moet zeggen, na die Senseo crap echt een verademing. HEERLIJK!!!

    heb eigenlijk ook wel respect voor de marketing machine die erachter steekt, m'n vriendin ligt bij de deur als we weer zo'n cupjes hebben besteld om onze 'koffie-presentatie-doos' weer te kunnen vullen met allemaal verschillende kleurtjes van cupjes enzo, ziet er ook wel sjiek uit, als een kind zo blij
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Ik ken de Nespresso machines maar ik heb er hetzelfde bezwaar tegen als jij ook al noemt: 35 tot 40 cent per vulling vind ik best wel prijzig. Wel goeie koffie inderdaad. Ik loop er over te denken er één voor op m'n werk aan te schaffen. Maar thuis drinken we teveel koffie om dat nog een beetje rendabel te houden. Vandaar toch op zoek naar zo'n grote bak waar je de koffiebonen nog in moet goeien. In aanschaf wel wat duurder, maar dat omslagpunt is bij ons thuis binnen een jaar al wel bereikt denk ik. Maar toch bedankt voor de info
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  4. #4
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    http://www.koffiediscounter.nl/ma-1w...ps-of-pads.htm

    Op de site die je reeds vermeld hebt kun je een hoop goede machines zien inderdaad. Wat je ook al aan hebt gegeven is een vol automatische echt een stuk makkelijker, dan dat gehannes met de drap er uit te gooien.

    je zou hier ook eens een blik kunnen werpen: http://www.kieskeurig.nl/espressomachine

    Succes Ronald!
    Be a Warrior, not a Worrier

  5. #5

    Default

    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Dikke aanrader Ronald! ik heb die Seaco namelijk ook

    Heb hem inmiddels 4 jaar en hij heeft zelfs een paar jaar in mn winkel gestaan waar ik toen zeker 30/40 bakkies per dag maakte..
    Reinigen gaat erg makkelijk.. element eruit halen afspoelen en hoppa!

    En de koffie is top! haal zelf vaak de kilo zakken bij de kruitvat (5.99 per kilo en 1x per 3 maanden in de aanbieding voor 3,99)

    Dus ik zeg: DOEN!

  7. #7
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Mickey, Khanom Thom, en Justi moeten dit kunnen bevestigen! (vooral voor Khanom Thom.. ik liet vaak zeecontainers met koffie overkomen)

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Wij hebben er ook een gehaald toen ons Nespresso apparaat kapot ging, ben blij dat ik van die cupjes af ben want dat kostte ons zo'n € 75,- p/mnd
    Bij de Harens Smid hebben ze verschillende apparaten gedemonstreerd en kon je ook proeven hoe de koffie smaakte

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  9. #9
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Ik ken de Nespresso machines maar ik heb er hetzelfde bezwaar tegen als jij ook al noemt: 35 tot 40 cent per vulling vind ik best wel prijzig. Wel goeie koffie inderdaad. Ik loop er over te denken er één voor op m'n werk aan te schaffen. Maar thuis drinken we teveel koffie om dat nog een beetje rendabel te houden. Vandaar toch op zoek naar zo'n grote bak waar je de koffiebonen nog in moet goeien. In aanschaf wel wat duurder, maar dat omslagpunt is bij ons thuis binnen een jaar al wel bereikt denk ik. Maar toch bedankt voor de info
    als je veel drinkt moet je idd voor de bonen gaan ja, errug verstandig!
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Mooi link Kemal, thanks. Ik vond deze er ook nog: http://www.koffiediscounter.nl/espre...-art-13795.htm. Gaf ook wel leuke info.

    Een variant van die metalen pot heb ik trouwens ook net weer uit de kast gehaald om even van de senseo af te zijn (glazen pot met stamper). Beter dan de senseo maar toch ook niet helemaal mij ding.

    Mooi dat je er ervaring mee hebt Hendy. Altijd goed om uit eerste hand te horen of iets bevalt

    Harense Smid is inderdaad een goeie tip. Ook een stuk dichter bij dan de koffiediscounter (Naarden).
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  11. #11
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    En Ronald, ben je er al uit welke het gaat worden..?

    Vorige week was ik bij de MM in Rotterdam en naar aanleiding van deze thread heb ik ook staan kijken bij deze apparaten, maar potverdorie wat een keuze dat je ook hebt zeg pfff en dan nog maar niet te spreken over de site van de koffiediscounter hahah, iig succes!
    Be a Warrior, not a Worrier

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Nope, voorlopig nog geen besluit genomen. Dat komt eigenlijk ook wel omdat ik een beetje ben blijven hangen op die glazen pot met stamper. Die bevalt me toch weer beter dan ik in eerste instantie gedacht had. Maar omdat ik er nog niet helemaal uit ben heb ik op dit moment nog even niets gekocht.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  13. #13
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Mijn ouders komen net uit Italië en zijn lyrisch over dit systeempje. Het kost geen drol dus ik denk ik koop der ook een. Heb jij der ervaring mee Cholitzu? Ik las namelijk dat het best nog wel lastig was het goed te zetten ofzo en dat er zelfs gezondheidsrisico's aanzitten :S

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    En Ronald, ben je er al uit welke het gaat worden..?
    Uiteindelijk is het trouwens deze geworden. Lekkerrrrr...

    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  15. #15
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Kijk aan prima keuze Ronald, deze kwam ook het beste uit de bus!

    Veel drinkplezier
    Be a Warrior, not a Worrier

  16. #16
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    308
    vCash
    126000

    Default

    Ik gebruik ook een ouderwets apparaat zoals cholitzu liet zien en dat werkt perfect! Op mijn werk hebben we een prof apparaat en dat is natuurlijk nog veel lekkerder! Ik zou binnekort anders wel eens navragen welke apparaten goed zijn want een collega van me is een expert hierin

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •