MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 20 of 20

Hybrid View

  1. #1
    Join Date
    May 2010
    Posts
    784
    vCash
    126000

    Default The Economics Of MMA: How Much Does It Cost To Be A Fighter?

    When a fighter makes a reported $250,000 for a UFC main event, it sounds like a lot of cash. But at the end of the day, they walk away with less than half. Jonathan Snowden explains why.

    As the UFC has become a big business, the fighters have started to make what seems like a pretty good living. But preparing for a main event contest with an eight week training camp can be an expensive proposition. The UFC announced earlier this year that they would cover a fighter's health insurance while they are actively preparing for a UFC bout. That's great news.

    The next step is covering a fighter's training expenses. It's part of what a promoter provides in boxing - for example, Miguel Cotto was paid $120,000 to prepare for his fight with Manny Pacquiao. In MMA, fighters are on their own for those costs.

    How much does a fighter, earning a seemingly enormous $250,000, actually take home at the end of the night? I talked with a number of fighters, managers, and assorted MMA industry figures to find out. Here's the cost of doing business in MMA:

    Manager/Agent: $25,000
    High level coaches (grappling, striking, conditioning): $15,000
    Dietitian: $7,500
    Travel: $10,000
    Housing: $10,000
    Additional Training Partners (Five): $3,500
    Rental Cars: $2,400
    Food for Training Partners: $2,400
    Flights for wife and kids to visit once: $1,500
    Food: $2,000
    Supplements: $1,000
    Gear: $100
    Rehab Sessions: $600
    Massage: $225
    Gas: $800
    Taxes (18 %): $45,000


    Total Cost: $127,025
    Take Home Pay: $122,975

    As you can see, a fighter at the top of the card has an incredible amount of money invested in each fight. It also shows how difficult it is for a fighter to come from the undercard to challenge a UFC champion. A fighter will need a big bankroll to be competitive.


    The Economics Of MMA: How Much Does It Cost To Be A Fighter? - MMA Nation
    Wie wind zaait, zal storm oogsten.

  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    wat een bedragen, das geen kattepis
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    heb meteen medelijden met die gasten... zo'n zwaar leven... hadden ze maar advocaat moeten worden.... (hmm of zeg ik nu iets raars)
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  4. #4
    Join Date
    May 2010
    Posts
    784
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Slome View Post
    heb meteen medelijden met die gasten... zo'n zwaar leven... hadden ze maar advocaat moeten worden.... (hmm of zeg ik nu iets raars)
    best triest jah , als je ziet wat de UFC aan de vechters verdienen en de vechters bijna niet aan de UFC
    Wie wind zaait, zal storm oogsten.

  5. #5
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Devilprince View Post
    best triest jah , als je ziet wat de UFC aan de vechters verdienen en de vechters bijna niet aan de UFC
    x2
    Volgens mij zijn er maar heel weinig vechters die 2,5 ton of meer verdienen, als ik naar de payouts kijk. UFC vechters verdienen veel te weinig.

  6. #6
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by deco'o View Post
    x2
    Volgens mij zijn er maar heel weinig vechters die 2,5 ton of meer verdienen, als ik naar de payouts kijk. UFC vechters verdienen veel te weinig.
    En moeten sponsoren die een vechter willen sponseren niet ook nog de UFC betalen voor dat voorrecht?

  7. #7
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    en nu de sponsoropbrengsten erin verrekend aub, en wat niet op de payrol staande bemoedigende bonussen

  8. #8
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    idd hoge bedragen...
    en dat veel mma vechters minder geld krijgen dan ze eigenlijk zouden moeten verdienen... tja, helaas krijgen mensen niet altijd evenveel betaald als ze eigenlijk verdienen. anders zouden mensen in het politiek geen cent moeten verdienen lol

  9. #9
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pahlavan View Post
    idd hoge bedragen...
    en dat veel mma vechters minder geld krijgen dan ze eigenlijk zouden moeten verdienen... tja, helaas krijgen mensen niet altijd evenveel betaald als ze eigenlijk verdienen. anders zouden mensen in het politiek geen cent moeten verdienen lol
    Aangezien ze toch allemaal bijbaantjes hebben en ze er toch allemaal een potje van maken vindt ik dat geen gek idee.

  10. #10
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Aangezien ze toch allemaal bijbaantjes hebben en ze er toch allemaal een potje van maken vindt ik dat geen gek idee.
    het zou eerlijk zijn als mensen betaald krijgen voor het goede resultaat dat ze behalen... dan zouden mensen in het politiek alsnog niks verdienen maar toch lol

    maar om even serieus te zijn... de bedragen die genoemd zijn in het artikel zijn veeeel hoger dan ik had verwacht. ik vraag me af hoe betrouwbaar het is

  11. #11
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    59
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by dennisyzf View Post
    en nu de sponsoropbrengsten erin verrekend aub, en wat niet op de payrol staande bemoedigende bonussen
    Dit dus.
    Eigenaar van MMA Finest.

  12. #12
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    wat ze ook echt mee naar huis nemen, ze krijgen nagenoeg allemaal in verhouding met wat de UFC eraan over houdt te weinig
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  13. #13
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TOON View Post
    wat ze ook echt mee naar huis nemen, ze krijgen nagenoeg allemaal in verhouding met wat de UFC eraan over houdt te weinig
    Daar heb je een goed punt! Het risico ligt bij de vechters, dus wat extra compensatie is wel op z'n plek.
    Of, zoals sommige bijzondere vechters wel eens hebben afgedwongen, een percentage van de ppv's, games of inkomsten.
    Of geef ze aandelen. Nog beter!
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  14. #14
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Hier is een wat ouder interview met Tito waarin hij het over het geld heeft, vooral vanaf 5:00

    http://www.youtube.com/watch?v=EKxqO0zoo2E

  15. #15
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Daar heb je een goed punt! Het risico ligt bij de vechters, dus wat extra compensatie is wel op z'n plek.
    Of, zoals sommige bijzondere vechters wel eens hebben afgedwongen, een percentage van de ppv's, games of inkomsten.
    Of geef ze aandelen. Nog beter!
    De UFC noch Zuffa is beursgenoteerd
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  16. #16
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    De UFC noch Zuffa is beursgenoteerd
    Probeer het in toekomstperspectief te zien. Misschien aandelen van FOX?
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  17. #17
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Leuk om eens uit te rekenen, maar naast wat grappige posten zoals rehab, klopt het volgens mij niet helemaal*. Een aantal kosten zijn Sunk Costs. Maw: kosten die je niet moet tellen, omdat ze niet afhankelijk zijn van het wel of niet vechten in de ufc en het winnen/verliezen van de wedstrijd. Die heb je altijd, of je nou wel of niet vecht.

    Bijvoorbeeld: onderdak, coach, trainer, vervoer, benzine, eten, supplementen, massage....

    Verder lijkt de sponsoring bepaalde vechters geen windeieren te leggen. Ik denk dat de deal tussen fox en de ufc ook wel ten goede komt van de vechters.

    * gebaseerd op mijn economie kennis van 10 jaar geleden.....
    Last edited by basblue; 18-08-2011 at 21:45.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  18. #18
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Leuk om eens uit te rekenen, maar naast wat grappige posten zoals rehab, klopt het volgens mij niet helemaal*. Een aantal kosten zijn Sunk Costs. Maw: kosten die je niet moet tellen, omdat ze niet afhankelijk zijn van het wel of niet vechten in de ufc en het winnen/verliezen van de wedstrijd. Die heb je altijd, of je nou wel of niet vecht.

    Bijvoorbeeld: onderdak, coach, trainer, vervoer, benzine, eten, supplementen, massage....

    Verder lijkt de sponsoring bepaalde vechters geen windeieren te leggen. Ik denk dat de deal tussen fox en de ufc ook wel ten goede komt van de vechters.

    * gebaseerd op mijn economie kennis van 10 jaar geleden.....
    Dat zijn geen sunk costs ^^ Dat zijn simpelweg uitgaven die je zeker wel erbij moet tellen, als je dat als sporter niet zou doen ben je heel fout bezig, daarmee maak je namelijk je balans op. Het gaat meer om de opportunity costs waarbij je als vechter gemiddeld zwaar in de min zit.

    Sunk costs zijn als je een investering maakt waar je geen profijt uithaalt en er geen mogelijkheid is dat je dat nog kan doen. Bijvoorbeeld je geld investeert in twee bedrijven, en 1 gaat die dag failliet, dan mag je die kosten niet doorberekenen. En de gemiddelde (undercard)vechter haalt natuurlijk bij verre geen 250K per jaar binnen, maximaal 15.000 denk ik.
    Last edited by Asura; 19-08-2011 at 02:54.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  19. #19
    Join Date
    May 2010
    Posts
    784
    vCash
    126000

    Default

    Rich Franklin zegt in dit filmpje ook dat hij vindt dat MMA vechter te weinig verdienen;

    Wie wind zaait, zal storm oogsten.

  20. #20
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    deze bedragen kloppen echt niet...dus een vechter zal 2400 dollar betalen voor 5 trainingspartners voor voedsel en 2000 dollar alleen voor zichzelf voor voedsel. lol wat een joke en je moet ook de sponsor geld en de bonussen niet vergeten (ppv bonussen, fotn,sofn,kotn, twitter bonus etc...)
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •