MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 38

Thread: Tips

  1. #1
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default Tips

    Hey,


    In de ring spar ik niet zo goed zoals ik op trainingen spar! hoe komt dat? ik heb nu 3 wedstrijden gehad, 2 gewonnen maar ik had echt slecht gevochten.... met niet zo goed sparren in de ring bedoel ik ''heel wild vechten, clinchen en op grond gooien enzo''... terwijl ik op training gewoon technisch goed spar
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Gab View Post
    Hey,


    In de ring spar ik niet zo goed zoals ik op trainingen spar! hoe komt dat? ik heb nu 3 wedstrijden gehad, 2 gewonnen maar ik had echt slecht gevochten.... met niet zo goed sparren in de ring bedoel ik ''heel wild vechten, clinchen en op grond gooien enzo''... terwijl ik op training gewoon technisch goed spar
    Komt door de natuurlijke angst en adrenaline. Daar kom je waarschijnlijk vanzelf overheen naarmate je meer ringervaring krijgt.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Komt door de natuurlijke angst en adrenaline. Daar kom je waarschijnlijk vanzelf overheen naarmate je meer ringervaring krijgt.
    Ja maar er zijn ook mensen die juist beter sparren in de ring dan op training. Ik moet een beetje wennen aan de ring, maar heb jij paar tips dat het sneller gaat? Hoeveel wedstrijden heb jij gehad?

  4. #4
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    dat is enkel en alleen ervaring Gab.

    Veel technieken en combinaties die je tijdens training leert en tijdens het rustig sparre wel kan uitvoeren, die lukken niet in de wedstrijd waardoor je denkt dat je slecht vecht. Je moet je ritme, juiste combinaties etc nog vinden.

    en zoals pansier zei, spanning, angst en adrenaline zijn 60% van jou probleem. Jij bent niet de enige maar 90% van alle nieuwelingen hebben hier last van.
    maak je dus niet druk, blijft hard trainen en de rest komt van zelf wel.
    Home mtk-gym.nl


  5. #5
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    dat is enkel en alleen ervaring Gab.

    Veel technieken en combinaties die je tijdens training leert en tijdens het rustig sparre wel kan uitvoeren, die lukken niet in de wedstrijd waardoor je denkt dat je slecht vecht. Je moet je ritme, juiste combinaties etc nog vinden.

    en zoals pansier zei, spanning, angst en adrenaline zijn 60% van jou probleem. Jij bent niet de enige maar 90% van alle nieuwelingen hebben hier last van.
    maak je dus niet druk, blijft hard trainen en de rest komt van zelf wel.

    Achjah dus het gaat gewoon weg naar een paar wedstrijden dus? Want ik heb laatst verloren tegen iemand die ik eigenlijk wel makkelijk aan kan! Ik heb btw weinig wedstrijden omdat ik maar 50kg weeg

  6. #6
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    50kg is wel erg licht, hoe oud ben je als ik vragen mag? anders moet je op het zelfde dieet als Fighterboy, die is 4 kilo in 2 dagen aangekomen.
    Home mtk-gym.nl


  7. #7
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Gab View Post
    Achjah dus het gaat gewoon weg naar een paar wedstrijden dus? Want ik heb laatst verloren tegen iemand die ik eigenlijk wel makkelijk aan kan! Ik heb btw weinig wedstrijden omdat ik maar 50kg weeg
    Stuur fighterboy ff een PM, die heeft wel een tip om zwaarder te worden, staat ook een filmpje van in offtopic

  8. #8
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default

    sorry dat ik jullie tip negeer, ik wil mijn tanden niet opofferen om aan te komen!
    Ik ben 17 btw!

  9. #9
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Gap, zeg eens eerlijk, ben jij gap of en grap?

  10. #10
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Gap, zeg eens eerlijk, ben jij gap of en grap?
    Ik ga geen 10 suikerklontjes in mijn thee doen!

  11. #11
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Als er te weinig wedstrijden zijn in je gewichtsklasse kan je er Kyokushin naast doen. Je mag niet naar het gezicht slaan, maar op zich kan je daar even goed je techniek in testen. Low kicks etc.

    Of je moet iets verder willen reizen voor wedstrijden.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  12. #12
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    ja het klopt idd wel dat je buiten de jeugd klasses erg moeilijk partijen vind voor 50 jarige jongens.

    ik heb een meisje van 50 kg en een jongen van 14 op 50 kg helaas, geen N klassers op dat gewicht.
    Hoelang ben je? als je boven de 1,66 bent raad ik je echt maar dan ook echt om elke dag bij mac donalds te eten naast het fighterboy dieet.
    Home mtk-gym.nl


  13. #13
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Mischien kan je dat meisje op die jongen zetten en gewoon zeggen dat ze een minderwaardigheid complex heeft. Geef haar deze jas:


    Dan vechten ze op 100KG N-klasse.Hoewel, als 15 jarige is het ook lastig om iemand van 100Kg te vinden..
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  14. #14
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    ja het klopt idd wel dat je buiten de jeugd klasses erg moeilijk partijen vind voor 50 jarige jongens.

    ik heb een meisje van 50 kg en een jongen van 14 op 50 kg helaas, geen N klassers op dat gewicht.
    Hoelang ben je? als je boven de 1,66 bent raad ik je echt maar dan ook echt om elke dag bij mac donalds te eten naast het fighterboy dieet.
    ik ben 1.65 ofzo, ik wil heel graag naar de 62.5kg, ik doe mijn best ook wel door echt hard te eten... maar het lukt me gewoon niet om aan te komen! Het kan zijn door mijn snelle stofwisseling of omdat ik elke dag gewoon sport...
    Last edited by Gab; 23-08-2011 at 04:43.

  15. #15
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Haarlem
    Posts
    104
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Gab View Post
    ik ben 1.65 ofzo, ik wil heel graag naar de 62.5kg, ik doe mijn best ook wel door echt hard te eten... maar het lukt me gewoon niet om aan te komen! Het kan zijn door mijn snelle stofwisseling of omdat ik elke dag gewoon sport...
    Ik denk dat het beide is. Het is heel normaal om op jouw leeftijd een snelle stofwisseling te hebben. Over een paar jaar zal dat veranderen. Maar ondanks dat je wat zwaarder zal worden, kan het ook heel goed zijn dat je altijd wat tenger zult blijven. Buig jezelf niet in allerlei bochten om maar aan te komen. Dat kan net zo destructief worden als het tegenovergestelde. Als je er echt veel energie in wilt steken, praat dan met iemand die deskundig is op het gebied van sport en voeding.
    De juiste krachttraining kan trouwens ook helpen. Uiteindelijk zijn spieren zwaarder dan vet.
    Nothing beats a suckerpunch.

  16. #16
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Op je 17e moet je net zo goed nog niet zoveel focussen op je gewicht, want je bent nog jong. Ik heb precies hetzelfde. Ik wil er op focussen, maar weet tegelijkertijd dat het nog niet goed is. Je bent nog niet uitgegroeid dus is het niet zo verstandig om dit veel aan te passen. Wacht er nog 1 á 2 jaar mee en het zal waarschijnlijk makkelijker gaan.

    Dat je techniek anders is als in de wedstrijd is gewoon normaal voor nieuweling. Je krijgt weer het beest van natura in je terug, waardoor je anders gaat reageren en zo hard wordt als steen (Adrenaline). Probeer bij de wedstrijd gewoon je hoofd koel te houden dat is moeilijk maar zal waarschijnlijk erg veel schelen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  17. #17
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

  18. #18
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Ik heb besloten niet aan te komen in vet. Dus het maar te laten. Wanneer mijn lichaam is volgroeid ga ik mijn spieren trainen, om op die manier zwaarder te worden.

    Nog over die thee. Als je het met een ritje drinkt komt het niet op je tanden.

    Met je ringprobleem kan ik je niet helpen, want ik heb nog niet gevochten.
    No pain no gain

  19. #19
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Ik heb besloten niet aan te komen in vet. Dus het maar te laten. Wanneer mijn lichaam is volgroeid ga ik mijn spieren trainen, om op die manier zwaarder te worden.

    Nog over die thee. Als je het met een ritje drinkt komt het niet op je tanden.

    Met je ringprobleem kan ik je niet helpen, want ik heb nog niet gevochten.
    rofl.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  20. #20
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Ik heb besloten niet aan te komen in vet. Dus het maar te laten. Wanneer mijn lichaam is volgroeid ga ik mijn spieren trainen, om op die manier zwaarder te worden.

    Nog over die thee. Als je het met een ritje drinkt komt het niet op je tanden.

    Met je ringprobleem kan ik je niet helpen, want ik heb nog niet gevochten.
    HAHAHHAHA THEE MET EEN RIETJE DRINKEN XD?!??!?!?!?!?! WIL JE ME DOOD HEBBEN XD

  21. #21
    Join Date
    Mar 2006
    Posts
    2.132
    vCash
    30500

  22. #22
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    150
    vCash
    126000

    Default

    Als je niet zwaarder kunt worden, stel je je gewoon aan. Het heeft niets te maken met je stofwisseling en je training te maken, maar puur met het feit dat je niet voldoende eet. Train jezelf om te overeten en dan kom je vanzelf aan.

  23. #23
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    weightgainer
    No pain no gain

  24. #24
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    Ik heb besloten niet aan te komen in vet. Dus het maar te laten. Wanneer mijn lichaam is volgroeid ga ik mijn spieren trainen, om op die manier zwaarder te worden.

    Nog over die thee. Als je het met een ritje drinkt komt het niet op je tanden.
    OMG...LMFAO ik zou t met mn lul drinken dan plas je t makkelijker uit

  25. #25
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    weightgainer
    Werkt dat in jouw ervaring beter of slechter dan suiker in de thee?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •