MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 35
  1. #1
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Question Ramadan maand = Rustmaand?

    Ik heb er een tijdje over zitten nadenken of ik het wel zou posten. Veelal om het feit dat het voor sommigen waarschijnlijk ronduit grof en misschien wel beledigend kan overkomen. De Ramadan maand is weer voorbij, en daarmee zie je ook weer veel meer activiteit op straat.

    De reden waarom ik dit topic nu post is iets waar ik erg tevreden mee ben tijdens de Ramadan maand, namelijk simpelweg minder problemen op straat. Nu wil ik niet meteen al de problemen op Marrokaanse jeugd af gaan schuiven, maar ik merk gewoon dat tijdens deze heilige maand alles een stuk gemoedelijker verloopt. Gister al zag ik weer de eerste verschijnselen op straat rondlopen en weer zoals vanouds het gangstertje uithangen. De Ramadan maand is bekant 'vakantie-maand' in dat opzicht.

    Nu vraag ik me af, ten eerste, hoe jullie hierin staan. En twee, en voor mij een stuk belangrijker, hoe mijn mede Mixfight broeders die zelf van Islamitische afkomst zijn zich hierin vinden.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Ik heb me laten vertellen dat men in de ramadan juist meer nadenken over hun geloof en beloofdes om een goed mens te zijn en om te voelen hoe het is als je minder hebt zodat je ook meer waardeerd wat je hebt.
    Volgens mij zou dit dus niets moeten uitmaken want er zijn geen extra regels kwa denk ik tijdens de ramadan in de Koran.
    Volgens mij is het zelf de bedoeling dat je na de ramadan je juist je goede gedrag voort zet.

    Maar" what do i know ik" ben RK en geen expert
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  3. #3
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Baske,

    wij moslims zitten hier veel meer mee als Hollanders.
    Wat ik gister en eergister allemaal heb gezien kan ik gewoon niet vatten.
    Jongens die suikerfeest vieren met alcohol.... Ik snap heel de logica gewoon niet, hoe de fuck kan je Alcohol dat sowieso keihard verboden is nou gaan mengen met de suikerfeest? Veel van deze straatratten zijn alleen moslim bij naam, hebben verder even veel met de islam te maken als Asura heeft te maken in principe.

    Het zou in principe veel beter zijn geweest als je pas moslim mocht worden na zo veel goede daden of zo veel echt praktisering, want dit soort mensen verpesten de imago van ons geloof gewoon compleet.

    Marchant, de islam is idd een maand van bezinning maaaar :

    Alcoholis sowieso verboden, altijd.
    Stelen, schelden, vandalisme, onrespectvol zijn is sowieso verboden, altijd.
    Goed gedrag vertonen, verplichting, altijd!

    Tijdens de ramadan zijn er geen extra regels, totaal niet eigenlijk behalve je behoeden van sex en eten en drinken. Voor de rest zijn het allemaal de zelfde regels, je staat er alleen extra bij stil maar je hoort je 365 dagen zo te gedragen.

    @baske, ik begrijp je frustraties maar het frustreert mij alleen maar meer dat soort jongens.
    Home mtk-gym.nl


  4. #4
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    the hague
    Posts
    374
    vCash
    126000

    Default

    Inderdaad een stuk gemoedelijker op straat tijdens de ramadan. Hier ( den haag, transvaal ) doken de mannetjes plots weer op de
    dag van het suikerfeest. Allemaal netjes gekleed op opgeschoren kopjes, maar tegelijkertijd hard schreeuwend, schoppend tegen vuilnisbakken en alle passanten werden uitgescholden. Alsof dit inmiddels traditie is op suikerfeest. Echt triest.

  5. #5
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Ik heb er een tijdje over zitten nadenken of ik het wel zou posten. Veelal om het feit dat het voor sommigen waarschijnlijk ronduit grof en misschien wel beledigend kan overkomen. De Ramadan maand is weer voorbij, en daarmee zie je ook weer veel meer activiteit op straat.

    De reden waarom ik dit topic nu post is iets waar ik erg tevreden mee ben tijdens de Ramadan maand, namelijk simpelweg minder problemen op straat. Nu wil ik niet meteen al de problemen op Marrokaanse jeugd af gaan schuiven, maar ik merk gewoon dat tijdens deze heilige maand alles een stuk gemoedelijker verloopt. Gister al zag ik weer de eerste verschijnselen op straat rondlopen en weer zoals vanouds het gangstertje uithangen. De Ramadan maand is bekant 'vakantie-maand' in dat opzicht.

    Nu vraag ik me af, ten eerste, hoe jullie hierin staan. En twee, en voor mij een stuk belangrijker, hoe mijn mede Mixfight broeders die zelf van Islamitische afkomst zijn zich hierin vinden.
    het is waar wat je zegt. alleen helaas zijn die hypocrietjes dan stiekem ergens in een quarantaine. het punt is al die probleem veroorzakers zijn tijdens de ramadan in coffeeshops. dat doen ze om te schuilen en zich af te schermen van de echte moslims.
    na de ramadan komen ze weer naar buiten. het is dan net of de demonen weer uit hel ontsnapt zijn.

    maar je hebt gelijk. en ik zie ook vaak hoe bang ze zijn om door hun mede moslims worden betrapt. een slecht mens zal het slecht oplossen. en voor de hypocrieten is de ramadan een zware maand want ze moeten zich alsmaar verbergen..

    nu punt 2. tijdens de ramadan hebben al die kiddos een verlagende testosterone mede omdat ze natuurlijk weinig eten en drinken. dus hun grootste zorg is dan natuurlijk hun maag.

    ook marokkanen turken hebben mast van die gedrochten. het is niet perse de nl ers.
    in sommige gezinnen van de oude generatie hebben hun kinderen volgens de marokkaanse norm opgevoed. natuurlijk is dat wel goed als je in marokko bent. maar je kan je kind in nl niet volledig marokkaans opvoeden denk ik. want dan creeer je in feite een crimineel.

    trouwens niks tegen niemand ik ben down met marokkanen ik bid met ze. en de goede van hun zie je nooit want die werken en zorgen voor hun gezin. maar de straat jongens? is een moeilijk geval.

    the bottom line: ramadan dient als quarantaine voor de hypocriete moslims.


    prove me wrong

  6. #6
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Baske,

    wij moslims zitten hier veel meer mee als Hollanders.
    Wat ik gister en eergister allemaal heb gezien kan ik gewoon niet vatten.
    Jongens die suikerfeest vieren met alcohol.... Ik snap heel de logica gewoon niet, hoe de fuck kan je Alcohol dat sowieso keihard verboden is nou gaan mengen met de suikerfeest? Veel van deze straatratten zijn alleen moslim bij naam, hebben verder even veel met de islam te maken als Asura heeft te maken in principe.

    Het zou in principe veel beter zijn geweest als je pas moslim mocht worden na zo veel goede daden of zo veel echt praktisering, want dit soort mensen verpesten de imago van ons geloof gewoon compleet.

    Marchant, de islam is idd een maand van bezinning maaaar :

    Alcoholis sowieso verboden, altijd.
    Stelen, schelden, vandalisme, onrespectvol zijn is sowieso verboden, altijd.
    Goed gedrag vertonen, verplichting, altijd!

    Tijdens de ramadan zijn er geen extra regels, totaal niet eigenlijk behalve je behoeden van sex en eten en drinken. Voor de rest zijn het allemaal de zelfde regels, je staat er alleen extra bij stil maar je hoort je 365 dagen zo te gedragen.

    @baske, ik begrijp je frustraties maar het frustreert mij alleen maar meer dat soort jongens.
    wat veel moslims ook vergeten is dat je al geen moslim meer bent op het punt dat je de 5 pilaren van islam niet naleeft.
    1. bidden
    2. armen helpen. goed voor de mens heid zijn aka zakaat
    3. getuigen dat er maar een god is
    4. naar mekka reizen ( indien financieel in staat)
    5. ramadan

    punt 4 is de enige waar je met excuus vanaf komt.
    zelfd ramadan dient redeemed te worden als je niet mee kan doen wegens medicaties. dan moet je het compenseren.

    ramadan is ook niet geldig als je niet bid. de pilaren moeten compleet blijven.

    en LOL en misschien ook HUIL die straat jongens kunnen nog niet eens een pilaar aanhouden.

    en men moet weten je bent niet per definitie moslim als je arabier of afghaan bent. het is een fundament en iedereen kan het zijn die het wil zijn

  7. #7
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    correctie: je bent moslims als je getuigt dat allah 1 is en Mohammed saw zijn profeet is. Vanaf dat punt ben je moslim.

    je bent een goede/waardige moslim als je 1, eerst een goed mens bent 2, je aan de 5 zuilen houdt.

    een goede mens, is per definitie geen goede moslim maar een goede moslim hoort wel een goede mens te zijn, eer hij een goede moslim kan zijn.

    Snap je wat ik bedoel?
    Home mtk-gym.nl


  8. #8
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    correctie: je bent moslims als je getuigt dat allah 1 is en Mohammed saw zijn profeet is. Vanaf dat punt ben je moslim.

    je bent een goede/waardige moslim als je 1, eerst een goed mens bent 2, je aan de 5 zuilen houdt.

    een goede mens, is per definitie geen goede moslim maar een goede moslim hoort wel een goede mens te zijn, eer hij een goede moslim kan zijn.

    Snap je wat ik bedoel?
    ik ben het met je eens. maar je kan geen compromissen sluiten over de zuilen.

    de profeet vrede zij met hem zei: het verschil tussen hen en ons is het gebed.

    dus als je bid ben je van de moslims.

    wat natuurlijk aansluit bij. en wie van het volk houd is een van hen.
    dus die marokkanen die slecht zijn zoeken elkaar op.

    als je getuigt ben je idd een moslim. maar als je de zuilen van islam een dagje niet doet. dan heb je een grafzonde begaan.
    doe je het helemaal niet dan heb je kuffr begaan. ik kan niemand kafir noemen. maar in een islamitische land zouden ze allang die oordeel gekregen hebben.

    en als ik islam land zeg dan heb ik het niet over de arabische wereld van nu. maar in haar puurste vorm in de tijd van saladin. vb

    en daarom ben ik het met je eens. want een goed mens met de goede intentie zal de zuilen met de goede intentie bewaren. en een slechte zal alleen getuigen zodat hij in de kring herrie kan schoppen

    maar dat is natuurlijk ook toe te passen universeel niet alleen als moslim. de intentie is the ruler

  9. #9
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    correctie: je bent moslims als je getuigt dat allah 1 is en Mohammed saw zijn profeet is. Vanaf dat punt ben je moslim.

    je bent een goede/waardige moslim als je 1, eerst een goed mens bent 2, je aan de 5 zuilen houdt.

    een goede mens, is per definitie geen goede moslim maar een goede moslim hoort wel een goede mens te zijn, eer hij een goede moslim kan zijn.

    Snap je wat ik bedoel?
    Het is toch zo dat christendom, jodendom en de islam met elkaar verbonden zijn. De koran was toch het laatste boek, waardoor het perfect zou moeten zijn? Is het dan niet zo dat deze 3 profeten bij dezelfde god horen en Mohammed niet de enige is?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #10
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Het is toch zo dat christendom, jodendom en de islam met elkaar verbonden zijn. De koran was toch het laatste boek, waardoor het perfect zou moeten zijn? Is het dan niet zo dat deze 3 profeten bij dezelfde god horen en Mohammed niet de enige is?
    heb je iemand hier horen zeggen dat Mohammed s.a.w. de enige is? Mousa en Isa (mozes en jezus) zijn zeer zeker profeten van ons ook. der zijn heel wat profeten in de islam. Bijna al die profeten komen terug in de thora en bijbel. Ze heten alleen iets anders, David = dawoed, abraham is ibrahim etc
    Home mtk-gym.nl


  11. #11
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    In Islam hoor je je altijd heel netjes en goed te gedragen. Het maakt cht niet uit of het Ramadan is of een andere maand. Natuurlijk zijn mensen niet perfect en maken mensen een hoop fouten en dingen die tegen Islam is. Ramadan is een maand om over je fouten na te denken door te vasten en de dingen je die je hebt te waarderen. Die straatratten die zijn helemaal geens moslims. Iedereen kan de shahada ( Er is geen god behalve Allah en Mohammed is de profeet) geven maar een Moslim hoort zich te gedragen zoals Islam je dat vertelt en niet zoals je ''stoere'' vrienden je dat vertellen. Dus niet liegen, vandaleren, geen alchohol, netjes gedragen, oudere mensen respecteren etc...
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  12. #12
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Het is toch zo dat christendom, jodendom en de islam met elkaar verbonden zijn. De koran was toch het laatste boek, waardoor het perfect zou moeten zijn? Is het dan niet zo dat deze 3 profeten bij dezelfde god horen en Mohammed niet de enige is?
    Profeet Mohammed is natuurlijk NIET de enige profeet in Islam.
    Er zijn 124.000 Profeten in Islam. Adam is de eerste Profeet en Mohammed is de laatste profeet.
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  13. #13
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    heb je iemand hier horen zeggen dat Mohammed s.a.w. de enige is? Mousa en Isa (mozes en jezus) zijn zeer zeker profeten van ons ook. der zijn heel wat profeten in de islam. Bijna al die profeten komen terug in de thora en bijbel. Ze heten alleen iets anders, David = dawoed, abraham is ibrahim etc
    Zo had ik het begrepen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  14. #14
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Mohammed is de laatste profeet en moslims claimen dat Jezus zijn wetten en zijn koran goedkeurt. In de koran staat onder andere dat Mohammed in zijn daden gevolgd moet worden en hij een lichtend voorbeeld is voor juist Islamitisch gedrag. Het is nogal vreemd dat Jezus zo'n geweldadig levenstijl zou goedkeuren en wetten zou goedkeuren waar Christenen en Joden minder rechten hebben dan moslims (sharia wetgeving/verdrag van Umar). Ik zou ook niet weten waarom Jezus de slachting van de Banu Qurayza zou goedkeuren.Tevens is Jezus niet de zoon van God in het Islamitische geloof, en word het als blasfemie opgevat als men dit vertelt. Jezus komt voor in Islam, maar het is dus een vertekende versie van de Jezus uit de bijbel.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  15. #15
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Tsja het zijn geen moslims, dat vind ik wel makkelijk hoor. Ik heb begrepen dat het Suikerfeest geregeld gepaard gaat met ongeregeldheden. Dit jaar zou dan in vergelijking met voorgaande, rustig zijn verlopen. Dat is in principe iets wat toch op z'n zachtst gezegd gênant is.

    Ik snap het punt dat het niet echte moslims zijn in de zin van een goede moslim en dat soort dingen, maar die snotjochies hebben toch wel ouders of andere familieleden die ze wel op een rijtje hebben? Het lijkt me dat een moskee ook functioneert als gemeenschapsruimte. Wordt er dan wel gesproken over deze problemen ?, of is het dan ook van: het zijn geen echte moslims, niet ons pakkie an.

  16. #16
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Mohammed is de laatste profeet en moslims claimen dat Jezus zijn wetten en zijn koran goedkeurt. In de koran staat onder andere dat Mohammed in zijn daden gevolgd moet worden en hij een lichtend voorbeeld is voor juist Islamitisch gedrag. Het is nogal vreemd dat Jezus zo'n geweldadig levenstijl zou goedkeuren en wetten zou goedkeuren waar Christenen en Joden minder rechten hebben dan moslims (sharia wetgeving/verdrag van Umar). Ik zou ook niet weten waarom Jezus de slachting van de Banu Qurayza zou goedkeuren.Tevens is Jezus niet de zoon van God in het Islamitische geloof, en word het als blasfemie opgevat als men dit vertelt. Jezus komt voor in Islam, maar het is dus een vertekende versie van de Jezus uit de bijbel.
    niet moslims in een moslim staat worden dhimmis genoemt. toen ik nog christen waswas ik een dhimmi. jou volle tekst geloof ik al niet puur om het feit dat ik altijd beleefd ben behandeld in lebanon toen ik nog koptisch christelijk was

    moslims zijn moslims
    en niet moslims zijn dhimmis = beschermt volk

    een moslim betaald zakaat = belasting als vorm van aanbiding
    een niet moslim betaald djizya = belasting
    allemaal betalen ze evenveel. het enige verschil is de aanbidding.

    in een islamitische staat mag je zelfd slecht over islaam praten zolang het in de kerk is. daarbuiten moet je respect voor elkaar hebben.
    en dat is logisch natuurlijk. het is blasfemie. maar niet het soort waar je voor bestraft word. jullie beleven je geloof anders en dat weten de moslims.

    tevens is dit mijn laatste reactie naar jou want je bent een grove leugenaar. en het allerergste is

    IK WEET DAT JIJ WEET DAT IK WEET DAT JIJ EEN LEUGENAAR BENT.

    hoe kan jij daarmee leven?

  17. #17
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by wrestler_nl View Post
    Profeet Mohammed is natuurlijk NIET de enige profeet in Islam.
    Er zijn 124.000 Profeten in Islam. Adam is de eerste Profeet en Mohammed is de laatste profeet.
    dat heb ik ook gelezen in verscheidene hadiths. alleen in de koran en bijbel worden ze niet allemaal vermeld omdat niet alle profeten een openbaring hadden. maar sommigen zijn gestuurt met mondelinge boodschappen of om de mensen etiketten te leren. wel zijn ze bewaart in de stamtree. als je wilt kan ik je een heel uitgebreide geven

    die heb ik nog van de tijd van djahiliya

  18. #18
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Ik denk zelf , los van geloof dat we van onze ouders normen en waarden mee (moeten) krijgen. Krijgen we dit niet mee dan krijg je dit soort taferelen. Je ziet het overigens in elke bevolkingsgroep terug komen, zijn altijd de rotte appels in de mand, en vaak verpesten deze rotte appels het voor andere, die er dan op hun beurt weer op aangekeken worden. Ik erger me er ook groen en geel aan..

    Maar om op de vraag van Baske terug te komen, als ik op mijn vastenperiode terug kijk, moet ik ook constateren dat ik toch echt alles op een laag pitje heb gedaan, voornamelijk door het vroeg op staan 4 uur en savonds 21.30 eten. In de tussen tijd moet ik echt "zuinig" zijn op mn krachten. Het niet eten was bij mij niet het probleem, maar het niet drinken heb ik altijd het meeste last van.

    Over alcohol: Ik heb ooit is een reportage gekeken waarin ze in dit geval toevallig naar Turkije gingen naar een of ander groot dorp cq stadje. De interviewer vroeg daar aan de imam of het klopt dat varkensvlees verboden is in de islam, klopt zei de imam. Vervolgens kwam de vraag over alcohol, dat ook zei de imam. De interviewer zei daarna dat hij het zich dan toch verbaasde dat men in dit geval in Turkije wel raki (alcocohol) verkochten maar geen varkensvlees....
    Be a Warrior, not a Worrier

  19. #19
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by wrestler_nl View Post
    In Islam hoor je je altijd heel netjes en goed te gedragen. Het maakt cht niet uit of het Ramadan is of een andere maand. Natuurlijk zijn mensen niet perfect en maken mensen een hoop fouten en dingen die tegen Islam is. Ramadan is een maand om over je fouten na te denken door te vasten en de dingen je die je hebt te waarderen. Die straatratten die zijn helemaal geens moslims. Iedereen kan de shahada ( Er is geen god behalve Allah en Mohammed is de profeet) geven maar een Moslim hoort zich te gedragen zoals Islam je dat vertelt en niet zoals je ''stoere'' vrienden je dat vertellen. Dus niet liegen, vandaleren, geen alchohol, netjes gedragen, oudere mensen respecteren etc...
    idd. die doen de term hypocrieten eer aan

  20. #20
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    Ik denk zelf , los van geloof dat we van onze ouders normen en waarden mee (moeten) krijgen. Krijgen we dit niet mee dan krijg je dit soort taferelen. Je ziet het overigens in elke bevolkingsgroep terug komen, zijn altijd de rotte appels in de mand, en vaak verpesten deze rotte appels het voor andere, die er dan op hun beurt weer op aangekeken worden. Ik erger me er ook groen en geel aan..

    Maar om op de vraag van Baske terug te komen, als ik op mijn vastenperiode terug kijk, moet ik ook constateren dat ik toch echt alles op een laag pitje heb gedaan, voornamelijk door het vroeg op staan 4 uur en savonds 21.30 eten. In de tussen tijd moet ik echt "zuinig" zijn op mn krachten. Het niet eten was bij mij niet het probleem, maar het niet drinken heb ik altijd het meeste last van.

    Over alcohol: Ik heb ooit is een reportage gekeken waarin ze in dit geval toevallig naar Turkije gingen naar een of ander groot dorp cq stadje. De interviewer vroeg daar aan de imam of het klopt dat varkensvlees verboden is in de islam, klopt zei de imam. Vervolgens kwam de vraag over alcohol, dat ook zei de imam. De interviewer zei daarna dat hij het zich dan toch verbaasde dat men in dit geval in Turkije wel raki (alcocohol) verkochten maar geen varkensvlees....
    dat is wel vaag idd. maar goed een mens zal een mens zijn he we zijn geen engelen for sure

  21. #21
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by colossus View Post
    niet moslims in een moslim staat worden dhimmis genoemt. toen ik nog christen waswas ik een dhimmi. jou volle tekst geloof ik al niet puur om het feit dat ik altijd beleefd ben behandeld in lebanon toen ik nog koptisch christelijk was

    moslims zijn moslims
    en niet moslims zijn dhimmis = beschermt volk

    een moslim betaald zakaat = belasting als vorm van aanbiding
    een niet moslim betaald djizya = belasting
    allemaal betalen ze evenveel. het enige verschil is de aanbidding.
    Wat lul jij nou weer. Het is een beetje anders om zakaad te betalen als Moslim omdat je erin gelooft dan als niet-moslim gedwongen geworden om jizjah te betalen om je rechten te behouden binnen de Islamitische staat. Onder Islamitische wetgeving word een Christen ter dood veroordeelt als hij kritiek uit op Islam, dat valt namelijk onder blasfemie. Ook hoeft een Moslim die een christen heeft gedood weinig te vrezen in de sharia rechtszaal aangezien de getuigenis van een niet-moslim 1/3 waard is van die van een Moslim, en de maximum straf een boete is. Voor het doden van een Moslim staat direct de doodstraf.Ik weet niet hoe lang jij in Nederland woont, maar onder geen enkele manier word dat hier gezien als gelijke mensenrechten. Wettelijke bescherming voor niet-moslims geld ook slechts zolang ze zich aan de dhimmi-regels houden, dat houd vele onderdrukkende wetten in van het verbod op opzichtige feesten en begravenissen tot het betalen van Jizjah, wat een extra belasting is, niet de standaard belasting zoals jij het wil laten lijken.

    Libanon was in de tijd dat jij jong claimt te zijn nog voornamelijk een christelijk land waar Jizjah niet betaalt hoefte te worden aangezien het geen Moslim staat was. Je lult gewoon uit je nek hierzo.

    En waar lieg ik dan over?
    Het is toch een vrij logische aanname dat Jezus het afslachten van 800 ongewapende mannen en jongetjes niet goed zou keuren?
    Volgens de Islam keurt hij de wetten Islam goed, dit is dus inclusief het geloof dat Mohammed's levenstijl en daden voorbeeldig gedrag zijn in de ogen van Allah. Dat vind ik een vreemd idee.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  22. #22
    Join Date
    Jul 2011
    Location
    nowhere
    Posts
    512
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Wat lul jij nou weer. Het is een beetje anders om zakaad te betalen als Moslim omdat je erin gelooft dan als niet-moslim gedwongen geworden om jizjah te betalen om je rechten te behouden binnen de Islamitische staat. Onder Islamitische wetgeving word een Christen ter dood veroordeelt als hij kritiek uit op Islam, dat valt namelijk onder blasfemie. Ook hoeft een Moslim die een christen heeft gedood weinig te vrezen in de sharia rechtszaal aangezien de getuigenis van een niet-moslim 1/3 waard is van die van een Moslim, en de maximum straf een boete is. Voor het doden van een Moslim staat direct de doodstraf.Ik weet niet hoe lang jij in Nederland woont, maar onder geen enkele manier word dat hier gezien als gelijke mensenrechten. Wettelijke bescherming voor niet-moslims geld ook slechts zolang ze zich aan de dhimmi-regels houden, dat houd vele onderdrukkende wetten in van het verbod op opzichtige feesten en begravenissen tot het betalen van Jizjah, wat een extra belasting is, niet de standaard belasting zoals jij het wil laten lijken.

    Libanon was in de tijd dat jij jong claimt te zijn nog voornamelijk een christelijk land waar Jizjah niet betaalt hoefte te worden aangezien het geen Moslim staat was. Je lult gewoon uit je nek hierzo.

    En waar lieg ik dan over?
    Het is toch een vrij logische aanname dat Jezus het afslachten van 800 ongewapende mannen en jongetjes niet goed zou keuren?
    Volgens de Islam keurt hij de wetten Islam goed, dit is dus inclusief het geloof dat Mohammed's levenstijl en daden voorbeeldig gedrag zijn in de ogen van Allah. Dat vind ik een vreemd idee.

    jij betaalt ook belasting in nl. en als je dat niet doet moet je aan de consequenties denken.

    technisch gezien is dat dwingen

  23. #23
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Laten we niet weer opnieuw beginnen, anders zetten jullie die discussie toch voort in dat topic in de pit.

  24. #24
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.527
    vCash
    126000

    Default

    Facade, wat verwacht je anders met zo'n Thread?

  25. #25
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    wat ik verwacht is niet hetzelfde als waar ik op zit te wachten . Dit onderwerp kan best besproken worden zonder dat de hele koran, hadith, whatever wordt doorgelicht..

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •