MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 6 of 6
  1. #1

    Default ff wat hulp nodig: eindscriptie Wet Bibob (vechtsportgala's)

    Beste Forumleden/bezoekers,

    Mijn naam is Yassine Ikouaa (alias bokito, beginnend A-klasser). Ik ben rechtenstudent aan het HBO te Rotterdam.

    Momenteel ben ik bezig met mijn eindscriptie met als onderwerp de Wet Bibob. Vechtsportgala's gaan ook onder de wet Bibob vallen, waarmee bijvoorbeeld gemeenten organisatoren kunnen laten controleren op hun eventuele criminele achtergrond.

    Mijn onderzoek is voornamelijk gericht op de praktijk en wil hiermee een bijdrage leveren aan de discussie rond de werking van de wet.

    Aangezien er genoeg organisatoren mixfighten (werkwoordwaardig ) op het forum, zou ik graag organisatoren willen interviewen die met de wet bibob te maken hebben (gehad). Liefst in een kort persoonlijk gesprek. Indien dit niet mogelijk is, is beantwoording op mijn (onderstaande) vragen per email ook prima.

    Wellicht kent iemand een andere soort ondernemer die met de Bibob te maken heeft gehad of heeft iemand wat tips/adviezen, alle info is welkom .

    Overigens het is niet mijn bedoeling om een discussie aan te zwengelen. Heb je geen info dan kun je mijn berichtje als onverzonden beschouwen.

    Alvast bedankt iedereen!!!

    OSU
    Gr. Yassine
    [email protected]


    Interviewvragen:

    - Op welke manieren bent u met de Wet Bibob in aanraking geweest?

    - Hoe heeft u de Wet Bibob tot nog toe in de praktijk ervaren?

    - Op welke manier is de Wet Bibob een belemmering voor u als ondernemer (geweest)?

    - Wat zou u anders willen zien aan de Wet Bibob (in de praktijk)?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Bij jou om de hoek bekant Denk dat GG er wel genoeg over te vertellen heeft. Nou denk ik dat het wel moeilijk te zeggen is of de Bibob wet invloed op je heeft gehad, omdat je zelf nooit de daadwerkelijke reden zal kunnen achterhalen als je een vergunning geweigerd wordt.

    En als je een vergunning toegezegd krijgt heeft Bibob geen toepassing op je gehad. Dus beide kanten uit, denk ik dat Bibob vrij 'ondergronds' blijft en je nooit duidelijk zult weten of 't nu wel of niet op je toegepast is. Denk ik; dat zeg ik er wel bij.

    Succes ermee!

  3. #3
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Zelf niet in aanraking mee gekomen, maar ik heb wel eens wat opgezocht over bibob. Check deze evaluatie ook eens. Rechterzijde staat volledige tekst. Staan wel interessante dingen in. Succes.

    Evaluatie Wet Bibob

  4. #4

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Bij jou om de hoek bekant Denk dat GG er wel genoeg over te vertellen heeft. Nou denk ik dat het wel moeilijk te zeggen is of de Bibob wet invloed op je heeft gehad, omdat je zelf nooit de daadwerkelijke reden zal kunnen achterhalen als je een vergunning geweigerd wordt.

    En als je een vergunning toegezegd krijgt heeft Bibob geen toepassing op je gehad. Dus beide kanten uit, denk ik dat Bibob vrij 'ondergronds' blijft en je nooit duidelijk zult weten of 't nu wel of niet op je toegepast is. Denk ik; dat zeg ik er wel bij.

    Succes ermee!
    Thanks Bas! Ik zal binnenkort de buren ff lastig vallen inderdaad
    Dat laatste klopt echter niet helemaal. Als een bestuursorgaan namelijk van plan is om naar aanleiding van een Bibob-advies negatief te beslissen over een aanvraag. Dan zijn ze verplicht de aanvrager de kans te geven het gehele Bibob-advies in te zien.

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Zelf niet in aanraking mee gekomen, maar ik heb wel eens wat opgezocht over bibob. Check deze evaluatie ook eens. Rechterzijde staat volledige tekst. Staan wel interessante dingen in. Succes.

    Evaluatie Wet Bibob
    Bedankt voor je reactie/tip, top!

  5. #5
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by free bokito View Post
    Thanks Bas! Ik zal binnenkort de buren ff lastig vallen inderdaad
    Dat laatste klopt echter niet helemaal. Als een bestuursorgaan namelijk van plan is om naar aanleiding van een Bibob-advies negatief te beslissen over een aanvraag. Dan zijn ze verplicht de aanvrager de kans te geven het gehele Bibob-advies in te zien.
    En precies wat zal er in dat Bibob-advies staan? Het lijkt me sterk dat erin vermeld zal staan 'Bibob-advies negatief vanwege vermoedelijke banden met criminele bronnen.' We bellen binnenkort wel eens even, want ik denk dat ik wel een interessant iets voor je kan regelen binnen gemeente Amsterdam, de bron van het hele gebeuren.

  6. #6

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    En precies wat zal er in dat Bibob-advies staan? Het lijkt me sterk dat erin vermeld zal staan 'Bibob-advies negatief vanwege vermoedelijke banden met criminele bronnen.' We bellen binnenkort wel eens even, want ik denk dat ik wel een interessant iets voor je kan regelen binnen gemeente Amsterdam, de bron van het hele gebeuren.
    Wat er precies in zal staan is voor ook de hamvraag. Maar hier heb je mijn bron
    http://www.rijksoverheid.nl/onderwer...sis-van-advies

    Zou echt top zijn Bas! Ik hoor nog wel van je

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •