MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 13 of 13

Hybrid View

  1. #1

    Default Hulp met starten met trainen MMA

    Hallo,

    Ik vroeg me af of iemand me kan adviseren.
    Ik heb ongeveer 2 jaar gefitnest en ben daardoor ook aangekomen enzovoort.
    Ik trainde alleen teveel mijn bovenlichaam en te weinig mijn benen.

    Waardoor door mijn werk wat vaak inhield 8 uur per dag achter een computer zitten.
    Mijn benen, billen heupen en knieën en onderrug ongetraint en na een langer stadium zelfs pijn en in een nog later stadium ik zelfs naar de fysiotherapeut moest omdat het pijn bleef doen.

    Nu ben ik al 2 jaar heel erg geintresseerd in MMA en wil hiervoor ook training gaan volgen.
    Maar wil hier dus nog niet aan beginnen met een zwak onderlichaam.

    Nu vraag ik me af of ik deze spieren nou beter met krachttraining kan gaan trainen of moet blijven rekken en strekken totdat de pijn weg is en dan kan gaan trainen. ( Ik rek al 2 maanden )

    Ook vroeg ik me af of dit proces versnelt kan worden door een bepaalde soort van voeding

    Alvast bedankt,

  2. #2
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Rekken en strekken zal weinig helpen ben ik bang omdat jij je bovenlichaam op kracht en massa hebt getraind.
    Die kracht en massa ontbreekt in je onderlichaam, vooral je onderrug en benen zijn belangrijk voor je bovenlichaam omdat die het gewicht dragen en ook hele belangrijke spiergroepen zijn.

    Ik zou gewoon nog ff paar maanden echt als hoofdspiergroepen je onderrug (deadliften, en onderrug machines) en je benen (squatte, leg press, leg extension en je kuiten (calf raises enzo) mee pakken.
    Doe dit wel onder begeleiding.
    Dan deze spiergroepen 2 keer week e.v nog 3e dag om de rest bij te onderhouden.
    Even afwachten hoe snel de vorderingen gaan. ook opletten dat je met alle oefeningen een holle rug houd.
    Daarna MMA beginnen.

    T.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  3. #3
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Mister T. View Post
    Rekken en strekken zal weinig helpen ben ik bang omdat jij je bovenlichaam op kracht en massa hebt getraind.
    Die kracht en massa ontbreekt in je onderlichaam, vooral je onderrug en benen zijn belangrijk voor je bovenlichaam omdat die het gewicht dragen en ook hele belangrijke spiergroepen zijn.

    Ik zou gewoon nog ff paar maanden echt als hoofdspiergroepen je onderrug (deadliften, en onderrug machines) en je benen (squatte, leg press, leg extension en je kuiten (calf raises enzo) mee pakken.
    Doe dit wel onder begeleiding.
    Dan deze spiergroepen 2 keer week e.v nog 3e dag om de rest bij te onderhouden.
    Even afwachten hoe snel de vorderingen gaan. ook opletten dat je met alle oefeningen een holle rug houd.
    Daarna MMA beginnen.

    T.
    Snap niet dat je deadlift aan iemand kan aanraden die je niet eens kent...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  4. #4
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    jij snapt wel meer niet
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  5. #5
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Pekel!
    Posts
    939
    vCash
    126000

    Default

    ik heb het idee dat het meer met je core-stability te maken heeft, dan moet je juist NIET met apparaten gaan werken en ook niet je richten op een deadlift. het beste is om op je sportschool (of via google) opzoek te gaan naar core-stability oefeningen. ik heb met mensen met soortgelijke problemen binnen 3 maanden heel veel verbetering weten te bereiken, enkel door het gebruik van swiss-ballen, bosu en mini-tramp en wat medicineballen en dumbels. tevens goed ter ondersteuning van iedere sport
    Verwijderd ivm reclame ** ashi76**

  6. #6
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    blijft nog steeds een feit dat benen en onderrug 2 jaar lang trainen achterlopen met de rest
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  7. #7
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Mister T. View Post
    blijft nog steeds een feit dat benen en onderrug 2 jaar lang trainen achterlopen met de rest
    Dan nog mag je deadlift niet aanraden bij mensen die je niet kent. Als iemand hier nog niet genoeg fitness ervaring voor heeft is dit onverstandig...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #8
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Dan nog mag je deadlift niet aanraden bij mensen die je niet kent. Als iemand hier nog niet genoeg fitness ervaring voor heeft is dit onverstandig...
    Wordt echt moe van jou, hoeveel deadlifts heb je zelf al achter de rug (woord grapje tussen door....)?
    Ik zeg er nog bij onder begeleiding en met holle rug......

    Bovendien ook nog is 2 jaar fitness ervaring
    Ff lezen....
    Last edited by Mister T.; 03-09-2011 at 19:25.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  9. #9
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Je zou ook eerst een jaartje Judo kunnen doen. Dan kan je rustig je lichaam weer in vorm brengen, en daarna heb je gelijk een goede basis voor MMA. Omdat MMA training vrij hard en intensief zijn, zou ik daar niet in een keer aan beginnen als je last van je lichaam hebt. De lichaamsdelen waar je last van heb aansterken door te trainen, en de oefeningen van de fysiotherapuit doen. Dat heeft mij in ieder geval goed van mijn rugklachten afgeholpen.
    No pain no gain

  10. #10
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    176
    vCash
    126000

    Default

    Allereerst: weet je zeker dat je gewoon 'een zwak onderlichaam heb'? Als de fysiotherapeut je allerlei rekoefeningen laat doen dan gaat het niet om de spierzwakte (mits je een kundig fysiotherapeut hebt uiteraard).

    Als het er wel om draait dat je gewoon een 'zwak onderlichaam heb' en eigenlijk sowieso tenzij je een andere medische aandoening hebt zeg ook ik: in ieder geval deadliften en squatten (ja inderdaad, onder begeleiding, er is geen reden waarom je deze oefening niet aan mensen zou aanraden, het is aan mensen zelf om de techniek op te zoeken en/of hulp te zoeken op de sportschool voor feedback).

    Verder denk ik dat je gewoon met MMA moet beginnen tenzij je echt allerlei kwalen hebt die te maken hebben met deze zwakkere spiergroepen.

  11. #11
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Haarlem
    Posts
    104
    vCash
    126000

    Default

    Als je rugklachten komen door hypertonie van de heupflexoren, wat vaak veroorzaakt wordt door een overdaad aan beeldschermwerk, dan is het best mogelijk om gewoon te starten met mma. Ik zou het alleen de eerste tijd rustig aan doen met de traptechnieken. In de regel is het zo met dit soort klachten dat waar je jaren over hebt gedaan om last van te krijgen, je ook niet zomaar vanaf bent. Je moet dus geduld hebben waar het gaat om de klachten zelf. Hoe het ook zij, overleg met je fysiotherapeut wat je mogelijkheden zijn en neem deze mee in je fitness- en mma-trainingen. Dit soort problemen zijn te specifiek om zelf te gaan dokteren. Aangezien het niet echt gaat om een spierbeschadiging oid, denk ik niet dat je iets aan je dieet kan doen om je herstel te bevorderen. Maar dat zou je aan een voedingsdeskundige moeten vragen.
    Nothing beats a suckerpunch.

  12. #12

    Default

    Bedankt voor de vele reacties , op het moment rek ik en loop ik elke dag een klein stukje hard.

    Met jullie advies zal ik dat blijven doen en om de dag 3 sessies van 12 herhalingen squads en deadlifts doen.
    Ik denk dat ik over 2 weken de MMA school dan maar is inloop voor een proefles.
    Ik denk niet echt dat ik een zwak onderlichaam heb... het is alleen verzwakt door te weinig training en beweging.

    Bedankt voor jullie adviezen.

    PS: Meer tips zijn altijd welkom

  13. #13
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Ridderkerk
    Posts
    449
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by BaronPorto View Post
    Bedankt voor de vele reacties , op het moment rek ik en loop ik elke dag een klein stukje hard.

    Met jullie advies zal ik dat blijven doen en om de dag 3 sessies van 12 herhalingen squads en deadlifts doen.
    Ik denk dat ik over 2 weken de MMA school dan maar is inloop voor een proefles.
    Ik denk niet echt dat ik een zwak onderlichaam heb... het is alleen verzwakt door te weinig training en beweging.

    Bedankt voor jullie adviezen.

    PS: Meer tips zijn altijd welkom
    Om de dag is veel te veel man, drie keer per week is meer dan genoeg, het zijn de grootste spiergroepen in je lichaam die je belast. het kost veel tijd om ze te laten herstellen. helemaal als ze al zwak zijn. Daarnaast TRAIN EERST LICHT EN LEER JEZELF DE JUISTE TECHNIEK AAN, MINIMAAL EEN WEEK!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •