MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 56
  1. #1
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default Loslopende hond bijt meisje

    GRONINGEN - Een 12-jarig meisje uit Thesinge is in Groningen gewond geraakt toen ze meerdere keren werd gebeten door een loslopende hond.


    Het kind was buiten aan het spelen toen het dier zomaar aanviel. Een voorbijganger hielp de tiener en wist de agressieve viervoeter van haar af te halen. Het slachtoffer werd door een dokter behandeld. Haar verwondingen vielen mee.
    De eigenaar van de hond liet aan de politie weten dat zijn huisdier voor het eerst los had gelopen. De politie heeft het dier nu als 'gevaarlijk' bestempeld. Dat betekent dat de hond direct in beslag wordt genomen als hij opnieuw losloopt.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Vind het een beetje jammer dat er niet vermeld word wat voor hond het betreft.
    Typisch telegraaf weer.
    Als het een Pitbull betrof dan had dat er met dikke letters in de titel gestaan en konden mensen er ook op reageren wat nu niet het geval is.

  3. #3
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Ja,en als het een Marrokaan was geweest hadden alle kranten er van vol gestaan en had Wilders er ook wel wat over te melden.

    ( Zo,nu ben ik ze een keer voor! )


    Maar wel een lullig voorval,het zal je dochtertje wezen!! Gelukkig niks ernstigs.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Klopt ook helemaal, stel je voor dat het een pitbull was geweest en de eigenaar een marokaan was, dan was er een extra nieuwsuitzending gekomen.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    Klopt ook helemaal, stel je voor dat het een pitbull was geweest en de eigenaar een marokaan was, dan was er een extra nieuwsuitzending gekomen.
    Hahaha

  6. #6
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Als het een moslim hond was dan had het nu in alle kranten gestaan.

    Zeker een hollandse hond geweest dit...
    Home mtk-gym.nl


  7. #7
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    193
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Als het een moslim hond was dan had het nu in alle kranten gestaan.

    Zeker een hollandse hond geweest dit...
    Ik denk toch echt wel een boeddhistische. Het meisje zal zeer zeker een hele erge agressor zijn geweest.

  8. #8
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    tsja al was het een chinees ik vind het zielig voor zo'n meisje...die heeft de rest van dr leven een aversie tegen honden

  9. #9
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Waar is Bas Rutten als je hem nodig hebt...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #10
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Alkmaar
    Posts
    258
    vCash
    126000

    Default

    Gelukkig gaat mijn hondje (zie avatar) zelfs voor een kruipend kind van 3 maanden op zijn rug liggen zo onderdanig is hij.
    Frans bulldogje van 1 jaar gecastreerd en iedereen is dol op hem.

  11. #11
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Hollandse herder misschien Telegraaf is stil heel verdacht.

  12. #12
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Het is natuurlijk gewoon om te janken, ik weet niet veel van honden en de regels die er dan aan hangen, maar dacht toch dat er in de wet stond dat ze niet los mogen lopen behalve op de daarvoor bestemde plaatsen, nu valt de hond nog een kind aan, ik zeg nekschot voor de hond!
    Be a Warrior, not a Worrier

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    ik heb een amerikaanse stafford van bijna 13 die is poeslief voor mijn 3 kids.

    ik denk een retriever die bijten het meest in nederland. Als ik met mijn bejaarde staff aankom gesjokt steken mensen nog steeds over..........

  14. #14
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    Het is natuurlijk gewoon om te janken, ik weet niet veel van honden en de regels die er dan aan hangen, maar dacht toch dat er in de wet stond dat ze niet los mogen lopen behalve op de daarvoor bestemde plaatsen, nu valt de hond nog een kind aan, ik zeg nekschot voor de hond!
    Geen nekschot voor de hond maar voor de baas die hem niet aanlijnt!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  15. #15
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Geen nekschot voor de hond maar voor de baas die hem niet aanlijnt!
    je hebt gelijk!
    Be a Warrior, not a Worrier

  16. #16
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Als het een moslim hond was dan had het nu in alle kranten gestaan.

    Zeker een hollandse hond geweest dit...
    Nee hoor,
    Altijd weer het zelfde liedje.............

    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  17. #17
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Nee hoor,
    Altijd weer het zelfde liedje.............
    http://static0.hln.be/static/FOTO/pe...20110512135658
    Zie je wel!!
    Noord-afrikaans uiterlijk, bontkraagje, bestwel een grote neus !!
    Ik wist het wel !!!

  18. #18
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    Het is natuurlijk gewoon om te janken, ik weet niet veel van honden en de regels die er dan aan hangen, maar dacht toch dat er in de wet stond dat ze niet los mogen lopen behalve op de daarvoor bestemde plaatsen, nu valt de hond nog een kind aan, ik zeg nekschot voor de hond!
    Ik zeg nekschot voor jou... Het ligt niet aan de hond, maar aan het baasje...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  19. #19
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    ik heb een amerikaanse stafford van bijna 13 die is poeslief voor mijn 3 kids.

    ik denk een retriever die bijten het meest in nederland. Als ik met mijn bejaarde staff aankom gesjokt steken mensen nog steeds over..........
    Een retriever is een van de makkelijkste honden om op te voeden..
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  20. #20
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ik zeg nekschot voor jou... Het ligt niet aan de hond, maar aan het baasje...

    Ze hebben honden voor minder laten inslapen hoor. Kemal heeft wat de regels betreft gelijk.

  21. #21
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Een retriever is een van de makkelijkste honden om op te voeden..
    Inderdaad,een retriever,en labradors bijten over het algemeen praktisch nooit. Al doen ze het wel,ligt het vaak aan de opvoeding / omgeving / ervaring

  22. #22
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Flauwekul!

    Een aantal jaar geleden waren de meeste bijtincidenten met Golden Retrievers en Labradors! En niet alleen omdat die honden er waarschijnlijk het meest zijn maar omdat ze op een gegeven moment extreem populair zijn,er dus geld te verdienen valt voor broodfokkers en dus die beestjes compleet doorgefokt worden! Soortgelijks was ook te zijn met de Dalmatier na de film 101 Dalmatiers...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  23. #23
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Peter0711 View Post
    Ze hebben honden voor minder laten inslapen hoor. Kemal heeft wat de regels betreft gelijk.
    Het ligt nooit aan de hond.... 1 op de 100.000 zijn verkeerde honden... Voor de rest van de valse honden ligt het aan de baasjes: Laten ze alles vrij doen, mishandeling, etc. Ik zeg het baasje flink straffen en de hond afnemen en in goede handen geven.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  24. #24
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by justsomeone View Post
    GRONINGEN - Een 12-jarig meisje uit Thesinge is in Groningen gewond geraakt toen ze meerdere keren werd gebeten door een loslopende hond.


    Het kind was buiten aan het spelen toen het dier ZOMAAR aanviel. Een voorbijganger hielp de tiener en wist de agressieve viervoeter van haar af te halen. Het slachtoffer werd door een dokter behandeld. Haar verwondingen vielen mee.
    De eigenaar van de hond liet aan de politie weten dat zijn huisdier voor het eerst los had gelopen. De politie heeft het dier nu als 'gevaarlijk' bestempeld. Dat betekent dat de hond direct in beslag wordt genomen als hij opnieuw losloopt.
    Jaa... Een hond valt echt niet zomaar aan, da meisje zou em wel achterna hebben gezeten ofzoiets...

  25. #25
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Flauwekul!

    Een aantal jaar geleden waren de meeste bijtincidenten met Golden Retrievers en Labradors! En niet alleen omdat die honden er waarschijnlijk het meest zijn maar omdat ze op een gegeven moment extreem populair zijn,er dus geld te verdienen valt voor broodfokkers en dus die beestjes compleet doorgefokt worden! Soortgelijks was ook te zijn met de Dalmatier na de film 101 Dalmatiers...
    Doorfokken staat gelijk aan veranderde eigenschappen, maar agressie hoort daar niet bij! Dat zou voor mijn tak van sport dan ideaal zijn. Helaas. Opvoeding (inprentingsperiode) en huisvesting geven de problemen.. Dus: DE EIGENAAR heeft schuld. De enige eigenschappen die zich laten vermeerderen/verminderen door gerichte fok is buitdrift, revier cq apporteerdrift en roedelleider drang. (dominantie)
    Daarom zijn er ook zoveel verhalen van "gevaarlijke" honden die geen vlieg kwaad doen. Honden die daartegen niet stabiel zijn opgegroeid vormen de gevaarzone. Mijn politiehonden (door mij afgericht) hebben geen bijtongevallen veroorzaakt terwijl ze niet onder appel waren. Maw vrij rondliepen en aangehaald werden. Worden ze aan het werk gezet (het spelletje) dan pas komen ze tot actie over. Zelfs in pijn zal een hond niet zomaar op een kind aflopen en bijten. Heeft de hond helaas een andere opvoeding gehad waar kinderen een gevaar of fysieke bedreiging vormen dan is een aanval snel gezet. De mens is een beest die wel beesten wil hebben maar niet wil begrijpen. Honden zijn geen bijzettafel of speelgoed maar een onderdeel van moeder natuur. Wil je honden maken die mensen/criminelen bijten dan moet je dat beeld lang trainen dmv een beschermd persoon en de nodige oefeningen. Honden die daartegen niet stabiel zijn opgevoed bijten snel en het voorwerp is niet van belang.

    Een bekend verhaal(even kort):
    Een hond werd vastgezet omdat het een kind had gebeten, bleek later dat het kind de oren van hond had volgeniet met een nietmachine. Bescherm de hond ook eens tegen de "onbedoelde" agressie van onze kinderen! Het ligt altijd aan de hond hè...

    Een hond wordt niet "vals" geboren maar gemaakt, in de hond weerspiegelt het karakter van de eigenaar.
    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •