MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 74 of 74
  1. #51
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by Vince View Post
    Erg jammer, maar na deze partij verw8 ik hem wel op de united glory card. Persoonlijk denk ik dat barnett 1 van de beste hw worstelaars ter werels is kijk maar hoe hij rogers een worstelles gaf. Al met al jammer dat sergei de pot niet staande heeft weten te houden.

    War sergei op de united glory card!!!
    Barnett is bij lange na niet 1 van de beste hw worstelaars ter wereld, maar wel 1 die succesvol de koppeling kan maken het met MMA spelletje.
    En dat is een kunst opzich.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Fighting is poetry in motion

  2. #52
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Barnett is wel een van de beste CACC worstelaars van de wereld,hoewel het moelijk te bepalen is omdat CACC helaas geen echte grote organisaties/toernooien heeft noch een groot aantal beoefenaars. Hij traint ook met Erik Paulson, wat toch een van de weinige high level CACC trainers is.Op de grond zie je ook hoe ervaren hij is, hij kan rustig de tijd nemen om zijn tegenstander uit te putten zonder positie kwijt te raken. Dit doet hij anders dan Fitch of GSP die vooral bezig zijn toppositie te behouden.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  3. #53
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by YoMarK View Post
    Kharitonov kent echt de standaard dingetjes vanuit gemounte positie wel hoor. We hebben het hier over iemand die al vaker tegen BJJ blackbelts heeft gevochten en gewonnen, en train met Jon Olav Eimemo. Je hebt een aantal opties en escapes, maar ik denk dat ie ie daar niet zoveel trek in had gezien de zeer gevaarlijke submissions van Barnett vanuit die positie(die sowieso als een blok beton op je zit volgens mij). Waarschijnlijk was het zelfs het gameplan om niks geks te proberen op de grond.
    Anyway, toen ie uiteindelijk wel wat probeerde werd hem dat ook meteen fataal.
    Ik vond die escapes van Kharitonov toch echt niet zo veel voorstellen hoor.

    En BJJ mist sowieso op dat punt de aansluiting met MMA in my opinion; Positioneren en al helemaal de mount escapes worden zwaar verwaarloosd, men lijkt zich niet te beseffen dat op je rug liggen in een MMA-/straatgevecht gewoon helemaal KUT is.

  4. #54
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    En BJJ mist sowieso op dat punt de aansluiting met MMA in my opinion; Positioneren en al helemaal de mount escapes worden zwaar verwaarloosd, men lijkt zich niet te beseffen dat op je rug liggen in een MMA-/straatgevecht gewoon helemaal KUT is.
    Say what? Ik weet niet waar jij traint maar voor zover ik weet/bij onze club zijn mount escapes toch een behoorlijk belangrijk onderdeel van BJJ. Daarnaast is position before submission een van de belangrijkste principes in BJJ, dus ik snap niet hoe je aan de wijsheid komt dat positionering en mount escapes verwaarloosd worden binnen BJJ.

    Waar ik het dan wel weer mee eens ben is dat op je rug liggen in MMA niet zo handig is, maar dan heb ik het meer over het vechten vanuit Guard binnen MMA, dan onderop in Mount want dat is in BJJ net zo goed een slechte positie als in MMA. Tenzij je echt van een uitzonderlijk niveau op de grond bent is top positie in MMA gewoon gruwlijk belangrijk.
    The dictionary is the only place where succes comes before work.

    www.sportfood.nl

  5. #55
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.990
    vCash
    126000

    Default

    Barnett weet er inderdaad altijd goed voor te zorgen dat hij lekker uitkomt op de grond. Als die roze dijen eenmaal op je liggen is het lastig bewegen.
    Hoogdravend, breedsprakig, diepgravend
    ~Remco

  6. #56
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FightingDutchman View Post
    Say what? Ik weet niet waar jij traint maar voor zover ik weet/bij onze club zijn mount escapes toch een behoorlijk belangrijk onderdeel van BJJ. Daarnaast is position before submission een van de belangrijkste principes in BJJ, dus ik snap niet hoe je aan de wijsheid komt dat positionering en mount escapes verwaarloosd worden binnen BJJ.
    Mijn ervaring is toch dat de gemiddelde BJJ'er wel erg gemakkelijk op z'n rug gaat liggen, en dat er niet echt heel veel wordt ondernomen om on top te komen/blijven; wat ook niet zo vreemd is aangezien dat geen enkel probleem is in een BJJ wedstrijd, maar daardoor zijn ze daar ook automatisch minder in getraind. begrijp me niet verkeerd hoor; voor een zwarte bander in BJJ loop ik liever een blokje om, maar voor Josh Barnett loop ik wel twee blokjes om .
    Last edited by ijsbier; 12-09-2011 at 18:06.

  7. #57
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Mijn ervaring is toch dat de gemiddelde BJJ'er wel erg gemakkelijk op z'n rug gaat liggen, en dat er niet echt heel veel wordt ondernomen om on top te komen/blijven; wat ook niet zo vreemd is aangezien dat geen enkel probleem is in een BJJ wedstrijd, maar daardoor zijn ze daar ook automatisch minder in getraind. begrijp me niet verkeerd hoor; voor een zwarte bander in BJJ loop ik liever een blokje om, maar voor Josh Barnett loop ik wel twee blokjes om .
    Daar ben ik het dan wel weer helemaal mee eens. Zoals ik in mijn vorige post ook al aangaf is het manco van veel BJJ vechters dat ze te makkelijk vanaf hun rug vechten, wat inderdaad in MMA een risico is, terwijl dat in BJJ wedstrijden een zeer effectieve en geaccepteerde tactiek is. Het verschil is alleen dat BJJ vechters vanuit hun Guard vechten, en niet onderop in Mount . Een guard situatie was er niet in deze partij. Maar volgens mij bedoelen we hetzelfde.
    The dictionary is the only place where succes comes before work.

    www.sportfood.nl

  8. #58
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Ze moeten gewoon upkicks naar het hoofd toestaan, dat zou het gevecht ook leuker maken
    Last edited by deco'o; 12-09-2011 at 18:22.

  9. #59
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Die gasten kunnen er wel wat van...

    Japan scoort onder FILA regels ook hoger dan de VS. Maar eigenlijk bedoelde ik dat verklaart waarom de meeste worstelaars in de UFC zo tergend boring zijn.

  10. #60
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    Mijn ervaring is toch dat de gemiddelde BJJ'er wel erg gemakkelijk op z'n rug gaat liggen, en dat er niet echt heel veel wordt ondernomen om on top te komen/blijven; wat ook niet zo vreemd is aangezien dat geen enkel probleem is in een BJJ wedstrijd, maar daardoor zijn ze daar ook automatisch minder in getraind. begrijp me niet verkeerd hoor; voor een zwarte bander in BJJ loop ik liever een blokje om, maar voor Josh Barnett loop ik wel twee blokjes om .
    Ik denk dat je de termen Mount en Guard door elkaar gehaald hebt.

  11. #61
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Sneek
    Posts
    1.306
    vCash
    126000

    Default

    dat zou wel een faal zijn

  12. #62
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    420
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind Kharitonov een erg leuke vechter. Dynamiet in zijn handen en een goede instelling. Zou hem wel liever in K-1 zien want het is zonde om een vechter met zo'n goede handen meteen geneutraliseerd te zien in mma doordat hij naar de grond gesleurd wordt. Boksen, kickboksen en wrestling zijn eigelijk 3 verschillende sporten en vind het dan ook een beetje wazig ze te combineren in mma. Een fantastische bokser heeft niets in te brengen zodra hij naar de grond gesleurd wordt door een wrestler die niet kan boksen.

  13. #63
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    348
    vCash
    126000

    Default

    Uiteraard had ik het over mma. Denk dat barnett de gasten van gg aardig wat kan bijbrengen. Gezien zijn catchwrestling erg effectief is.

  14. #64
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by sjaakie'tje View Post
    Ik vind Kharitonov een erg leuke vechter. Dynamiet in zijn handen en een goede instelling. Zou hem wel liever in K-1 zien want het is zonde om een vechter met zo'n goede handen meteen geneutraliseerd te zien in mma doordat hij naar de grond gesleurd wordt. Boksen, kickboksen en wrestling zijn eigelijk 3 verschillende sporten en vind het dan ook een beetje wazig ze te combineren in mma. Een fantastische bokser heeft niets in te brengen zodra hij naar de grond gesleurd wordt door een wrestler die niet kan boksen.
    Nou hij draait toch al een paar jaartjes mee in het MMA. Dus hij had wel wat meer kunnen oppikken van het grond vechten in die tijd...

  15. #65
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by sjaakie'tje View Post
    Ik vind Kharitonov een erg leuke vechter. Dynamiet in zijn handen en een goede instelling. Zou hem wel liever in K-1 zien want het is zonde om een vechter met zo'n goede handen meteen geneutraliseerd te zien in mma doordat hij naar de grond gesleurd wordt. Boksen, kickboksen en wrestling zijn eigelijk 3 verschillende sporten en vind het dan ook een beetje wazig ze te combineren in mma. Een fantastische bokser heeft niets in te brengen zodra hij naar de grond gesleurd wordt door een wrestler die niet kan boksen.
    Dat is nou juist het mooie van MMA. Proberen jouw spelletje aan een ander op te dringen en de ander zijn sterke punten te neutraliseren. Met als doel te ontdekken wie de sterkste vechter is.

  16. #66
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.142
    vCash
    126000

    Default

    kharitonov heeft van werdum op beslissing gewonnen en van noguira op beslissing verloren.. twee hele goede blackbelts dus beetje raar om nu te zeggen dat hij niks kan op de grond

  17. #67
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by sjaakie'tje View Post
    Ik vind Kharitonov een erg leuke vechter. Dynamiet in zijn handen en een goede instelling. Zou hem wel liever in K-1 zien want het is zonde om een vechter met zo'n goede handen meteen geneutraliseerd te zien in mma doordat hij naar de grond gesleurd wordt. Boksen, kickboksen en wrestling zijn eigelijk 3 verschillende sporten en vind het dan ook een beetje wazig ze te combineren in mma. Een fantastische bokser heeft niets in te brengen zodra hij naar de grond gesleurd wordt door een wrestler die niet kan boksen.
    Geen mma fan dus?

  18. #68
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    420
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Dat is nou juist het mooie van MMA. Proberen jouw spelletje aan een ander op te dringen en de ander zijn sterke punten te neutraliseren. Met als doel te ontdekken wie de sterkste vechter is.
    Daar LIJKT het op ja. De realiteit is dat wanneer de wrestler de meest waanzinnig goede bokser of kickbokser meteen naar de grond kan brengen en daar ZIJN spelletje kan spelen. Voor de bokser of kickbokser is het dan meteen game over. Daarom dat ik ook niet graag naar partijen kijk van goede van (kick)boksers die in mma gaan vechten; behoorlijk frustrerend.
    Last edited by sjaakie'tje; 13-09-2011 at 21:03.

  19. #69
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Dan is MMA niks voor jou.

  20. #70
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.384
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by sjaakie'tje View Post
    Daar LIJKT het op ja. De realiteit is dat wanneer de wrestler de meest waanzinnig goede bokser of kickbokser meteen naar de grond kan brengen en daar ZIJN spelletje kan spelen. Voor de bokser of kickbokser is het dan meteen game over. Daarom dat ik ook niet graag naar partijen kijk van goede van (kick)boksers die in mma gaan vechten; behoorlijk frustrerend.
    Ik vind het ook flauw als een geweldige worstelaar ko geslagen wordt en geen mooie takedowns kan laten zien. Maar dat is mma nu eenmaal he.

  21. #71
    Join Date
    Apr 2011
    Location
    Den Bosch
    Posts
    124
    vCash
    126000

    Default

    de mount van barnett is gewoon gruwelijk daar is bijna niet aan te ontsnappen! perfecte balans en positie! Daarnaast is het ook echt een knokker en een zeer intelligente man, geniet altijd erg van zijn intervieuws. De manier waarop hij gevechten analyseerd echt de kennis en ervaring druipt ervan af.

  22. #72
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    348
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ik vind het ook flauw als een geweldige worstelaar ko geslagen wordt en geen mooie takedowns kan laten zien. Maar dat is mma nu eenmaal he.
    Smaken verschillen. Ik kan ook niet genoeg krijgen van highlights van semmy in mma. natuurlijk niet te vergelijken met hedendaagse vechtters maar toch.
    Last edited by Vince; 13-09-2011 at 22:44.

  23. #73
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by sjaakie'tje View Post
    Daar LIJKT het op ja. De realiteit is dat wanneer de wrestler de meest waanzinnig goede bokser of kickbokser meteen naar de grond kan brengen en daar ZIJN spelletje kan spelen. Voor de bokser of kickbokser is het dan meteen game over. Daarom dat ik ook niet graag naar partijen kijk van goede van (kick)boksers die in mma gaan vechten; behoorlijk frustrerend.
    Een kickbokser heeft volgens de huidige regels een stukje voordeel omdat het staand begint, en bij inactiviteit het gevecht weer staande wordt gebracht. Hij doet er dus goed aan een goede take-down defence te hebben.

    Op dit moment is lay and pray vrij populair maar ik twijfel er niet aan dat daar wel weer wat op gevonden wordt en dan is er weer wat anders een tijdje dominant.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •