MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: ISO 9002 KEURMERK VOOR PROMOTORS GALA'S

Voters
25. You may not vote on this poll
  • JA

    14 56,00%
  • NEE

    8 32,00%
  • WEET HET NIET

    3 12,00%
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 41 of 41
  1. #26
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    194
    vCash
    126000

    Default

    Beste Hans,

    De opleiding voor erkend kickboksleraar kan je absoluut niet vergelijken met het keurmerk/certificaat voor promotors. Als je als trainer het verziekt heb je alleen maar jezelf ermee. Bij een vechtsportgala is dat wel degelijk een ander geval. Na het incident in Hoorn hebben veel promotors last ondervonden. sterker nog. Sommige mochten gewoon geen evenement meer organiseren, omdat de gemeente op basis van de gebeurtenissen haar beslissing al had genomen. In deze kwestie vergelijk je appels met peren. Ik ben ervan overtuigd dat je door regulering de kickbokssport straks volledig kan integreren zoals voetbal, hockey, judo en tennis met een breedmaatschappelijke ondersteuning. Een win-win situatie....

    Ik denk dat asura hier net zo over denkt.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Precies, als één promotie slecht werk levert kan dit imago schade opleveren voor alle vechtsport promoties. De gemeente moet een manier hebben om een verantwoordelijke promotie van een slecht georganiseerde promotie te onderscheidden, een keurmerk of een koepelorganisatie kan hierbij helpen.

    Vechtsport is een nichésport, een gemeente heeft dus weinig redenen om vechtsportevenementen mogelijk te maken, het draagvlak valt dan compleet weg als vergunningen "op goed geluk" worden afgegeven. Uiteraard helpen de vergunningen enigzins, maar het is ook gebleken dat vergunningen alleen niet voldoende zijn. De gemeente kan dan met twee situaties worden geconfronteerd:

    • Vergunningen blijken niet genoeg te zijn, vechtsport is niet belangrijk genoeg om hier extra zorg aan te besteden, dus laten we het aantal evenementen verminderen of afschaffen.

    • De gemeente ziet dat binnen de vechtsport er positieve ontwikkelingen zijn en promoties nu door de branché zelf worden gecontroleerd. Uiteraard zullen gemeentes dan positiever zijn en minder snel legitieme organisaties het leven zuur maken vanwege incidenten met mindere organisaties.


    Als je dit gezamenlijk aanpakt en coordineert, bijvoorbeeld onder een koepelorganisatie, zul je kunnen profiteren van positieve relaties met de gemeentes. Als men bij de gemeente steeds met bv het NIVM in aanraking komt, ipv vele verschillenden promoties die geen enkel verband met elkaar hebben, zorgt dit voor herkenning en vergroot dit de kans dat er meer evenementen een vergunning/toestemming krijgen. Dan kan je perikelen zoals die van Aboutaleb met sportschool Oosterbaan voorkomen.Als dit eventueel georganiseert word moet men wel focussen op het delen van ervaringen en expertise, niet de drempel verhogen voor beginnende promoties.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  3. #28
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    waar ik bang voor ben is als er zo,n overkoepelende organisatie komt dit weer commercieel word uitgemolken door de "hoge heren "van deze organisatie . je komt dus in dat geval voor nog hogere kosten te staan als dat je nu al staat ( vergunning-beveiliging per aantal bezoekers enz ) . het organiseren van de regiogala,s word dan bijna onmogelijk . gr hans

  4. #29
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    411
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by NO GUTS NO GLORY View Post
    Ter verbetering van de kwaliteit en het imago van alle Nederlandse vechtsportgala's ben ik van mening dat er een officieel keurmerk moet komen voor promotors. Door ongeregeldheden uit het (nabije) verleden zijn de vechtsportgala's bij de meeste Nederlandse gemeenten uit de gratie geraakt. Veel promotors krijgen nu te maken met de BIBOB-wet als zij überhaupt nog een vechtsportevenement mogen organiseren. Ik ben van mening dat wij vanuit de promotors zelf richtlijnen moeten bedenken, opstellen, archiveren en via een petitie moeten gaan aanbieden in Den Haag. Helaas is er op dit moment nog beperkte kennis en inzicht bij veel Nederlanse gemeenten. Hierdoor wordt automatisch zwaar geschut ingezet (zie BIBOB- wet), waardoor het voor promotors bijna onmogelijk wordt gemaakt om nog een fatsoenlijk vechtssportgala neer te zetten. Onze voorkeur zou uitgaan naar een brainstorm sessie waar alle promotors bij elkaar komen en samen een rapport op te stellen met richtlijnen die iedere promotor moet volgen om in aanmerking te komen voor een ISO 9002 keurmerk. Door dit ISO 9002 keurmerk zullen Nederlandse gemeenten eerder medewerking verlenen, waardoor er een beter klimaat zal ontstaan om vechtsportgala's te organiseren.

    Iso is slechts een papieren tijger, het enige wat je doet is processen documenteren zie er het niet niet van in.

  5. #30
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by Hans Vos View Post
    waar ik bang voor ben is als er zo,n overkoepelende organisatie komt dit weer commercieel word uitgemolken door de "hoge heren "van deze organisatie . je komt dus in dat geval voor nog hogere kosten te staan als dat je nu al staat ( vergunning-beveiliging per aantal bezoekers enz ) . het organiseren van de regiogala,s word dan bijna onmogelijk . gr hans
    Dikke kans hierop inderdaad. Als het goed georganiseerd word is dit geen probleem, maar dit valt nog te bezien. Een open kennisnetwerk is ook een optie, slechts het rapporteren van ervaringen en signaleren van probleemgebieden aan deelnemende promoties, zonder drempel.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  6. #31
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    hoe bedoel je een open kennisnetwerk en het rapporteren van ervaringen en probleemgebieden ?? ik weet naar welk gala ik wel ga en naar welke niet en zit er niet op te wachten dat ik op maandagmorgen een stapel mails/rapporten moet doorworstellen of het in rotterdam of aberkawolda goed of slecht is gegaan . ik doe twee keer per jaar een gala op mijn eigen manier met volle medewerking van de gemeente /politie enz en kan niets anders doen dan mijn best . ik denk dat dit voor iedereen geld en denk niet dat het wat uitmaakt of er een overkoepelend orgaan achter zit . of kan ik ze ook bellen als het wel mis gaat zodat ze in de auto kunnen springen om de boel op te lossen ???? nee hoor van mij hoeft het niet , weer een schakel die geld kost en niets opleverd ,gr hans

  7. #32
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Open kennisnetwerk als in"vrij om te participeren of niet", zoals je in vele branches hebt. Ervaringen en draaiboeken delen met bv het NIVM, die hierdoor advies kan geven aan promoties die andere gemeentes willen werken of op andere manieren hun bedrijf willen uitbreiden. Als je steeds in dezelfde omgeving opereert en al goede ervaringen hebt met de gemeente, en ook niet van plan bent om grotere evenementen neer te zetten dan heb je hier niks aan, maar het is wel handig om te zorgen dat promoties die uitbreidden van andermans ervaringen kunnen leren en hierdoor het algehele niveau van promoties in NL kunnen verhogen. Als meerdere promoties in bijvoorbeeld Rotterdam opereren, heeft iedereen er baat bij dat dit goed verloopt. De PVDA in 010 moet zich stil houden over echte problemen in de stad de afgelopen decennia, dus nu ze iets hebben om veilig tegen aan te schoppen om enigszins pro-veiligheid te lijken zullen ze dit doen ook. Nog een voorbeeld zijn de moeilijkheden voor promoties in Hoorn, hier zijn ook organisatorische fouten gemaakt waar men op gewezen had kunnen worden.

    Misschien is zo'n kennisnetwerk voor jouw nutteloos,maar het is een vrij normale zaak in vele andere branches. En ik denk ook dat er geen andere branché is waar men zo "interdependent" is als bij mma/kb promoties.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  8. #33
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    jij denkt dus dat er geen andere branche is waar men zo interdependent is als bij mma en kb ??? moet je toch de forums eens lezen ,de samenwerking en overleg (vrije vertaling van jou te dure woord) is in de vechtsport ver te zoeken . of denk jij dat rutz in een
    ""interdependente" bui bas boon gaat bellen of andersom als ze een gala organiseren ??

  9. #34
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    sinasappelekutteveen
    Posts
    756
    vCash
    126000

    Default

    Heren het probleem is niet zo groot, en laat die "ISO 9000nogwat" lekker achter op de deur van het lootgieters busje zitten, we moeten gewoon met z'n allen nooit maar dan ook nooit meer stemmen op de Partij Van De Achterlijkeleeghoofdigeklotteklappers.
    [SIGPIC]

  10. #35
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by Hans Vos View Post
    jij denkt dus dat er geen andere branche is waar men zo interdependent is als bij mma en kb ??? moet je toch de forums eens lezen ,de samenwerking en overleg (vrije vertaling van jou te dure woord) is in de vechtsport ver te zoeken . of denk jij dat rutz in een
    ""interdependente" bui bas boon gaat bellen of andersom als ze een gala organiseren ??
    De samenwerking en overleg is inderdaad vrij ver te zoeken. Mijn "dure" woord betekent dat je van elkaars success afhankelijk bent, hier hebben IS & GG weinig last van want die hebben het geld en de connecties, kleine organisatoren niet en die lopen tegen problemen aan elke keer als het bij een andere gala mis gaat. Trouwens, zelfs IS heeft tegenwoordig moeite om een goede locatie te regelen, waar zou dat nou door komen. Denk je nou echt dat het nieuws voor me is dat er geen vechtsport naast judo is waar het in NL enigzins goed geregeld is?

    Het is een idee voor kleinere organisatoren zich willen afzetten tegen het negatieve imago van mma/kb galas, niet voor GG & IS die denken koning te zijn in hun eigen kleine wereldje. Als ik jou zo hoor snap ik waarom niemand binnen de vechtsport samenwerkt.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  11. #36
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    ik heb nog nooit zo,n slap verhaal gehoort eerst zeg je dat het mma en kb wereldje zo "interdependent" is en nu zeg je dat de samenwerking ver te zoeken is . lees je zelf eigenlijk wel wat je opschrijft .???? wat er ook gebeurd mijn gala,s gaan door , ik heb afspraken met de gemeente dat bijv de vip tafels alleen worden verkocht aan de sponsoren en plaatselijke middenstand , we schenken wijn en bier en wie genoeg heeft gehad krijgt niet meer of gaat eruit . we zetten genoeg beveiliging neer die bij de kleinste woorden wisseling er boven op zitten . met andere woorden we houden de boel zo goed mogelijk schoon en daar veranderd een ander gala niets aan . de groeten

  12. #37
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Hans Vos View Post
    ik heb nog nooit zo,n slap verhaal gehoort eerst zeg je dat het mma en kb wereldje zo "interdependent" is en nu zeg je dat de samenwerking ver te zoeken is . lees je zelf eigenlijk wel wat je opschrijft .???? wat er ook gebeurd mijn gala,s gaan door , ik heb afspraken met de gemeente dat bijv de vip tafels alleen worden verkocht aan de sponsoren en plaatselijke middenstand , we schenken wijn en bier en wie genoeg heeft gehad krijgt niet meer of gaat eruit . we zetten genoeg beveiliging neer die bij de kleinste woorden wisseling er boven op zitten . met andere woorden we houden de boel zo goed mogelijk schoon en daar veranderd een ander gala niets aan . de groeten
    Nee Hans? Het "andere gala" in Hoorn heeft veel gevolgen gehad voor andere promotors, dat valt niet te ontkennen.

  13. #38
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by Hans Vos View Post
    ik heb nog nooit zo,n slap verhaal gehoort eerst zeg je dat het mma en kb wereldje zo "interdependent" is en nu zeg je dat de samenwerking ver te zoeken is . lees je zelf eigenlijk wel wat je opschrijft .???? wat er ook gebeurd mijn gala,s gaan door , ik heb afspraken met de gemeente dat bijv de vip tafels alleen worden verkocht aan de sponsoren en plaatselijke middenstand , we schenken wijn en bier en wie genoeg heeft gehad krijgt niet meer of gaat eruit . we zetten genoeg beveiliging neer die bij de kleinste woorden wisseling er boven op zitten . met andere woorden we houden de boel zo goed mogelijk schoon en daar veranderd een ander gala niets aan . de groeten
    Van elkaar afhankelijk zijn is niet hetzelfde als ook werkelijk samenwerken.Van elkaar afhankelijk zijn=interdependent.... Fijn dat jij goede ervaringen hebt, maar niet elke promotor heeft dat, daar gaat heel deze discussie over. De groeten.
    Last edited by Asura; 18-09-2011 at 17:44.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  14. #39
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ISO is het toppunt van bureaucratie
    voor en door neurotische controlfreaks
    overal hetzelfde liedje
    in mijn fysiotenvak precies zo
    Je kan als praktijk echt aan alle normeringen voldoen
    Je gaat volledig voorbij aan de essentie van waar je mee bezig bent
    maar het geeft zo'n veilig gevoel om te 'weten' dat je het helemaal volgens het boekje doet
    dat je verder compleet de plank mis kan slaan
    zonder dat je je rot hoeft te voelen

    Doet me altijd denken aan die savant-autisten
    die zitten zo vast aan hun rituele patronen dat ze niet eens toe komen aan leven, laat staan aan het gebruiken van hun kwaliteiten

    ISO sucks
    "If you have to stop and think, it's too late"

  15. #40
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Almelo
    Posts
    1.488
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hans Vos View Post
    ik heb nog nooit zo,n slap verhaal gehoort eerst zeg je dat het mma en kb wereldje zo "interdependent" is en nu zeg je dat de samenwerking ver te zoeken is . lees je zelf eigenlijk wel wat je opschrijft .???? wat er ook gebeurd mijn gala,s gaan door , ik heb afspraken met de gemeente dat bijv de vip tafels alleen worden verkocht aan de sponsoren en plaatselijke middenstand , we schenken wijn en bier en wie genoeg heeft gehad krijgt niet meer of gaat eruit . we zetten genoeg beveiliging neer die bij de kleinste woorden wisseling er boven op zitten . met andere woorden we houden de boel zo goed mogelijk schoon en daar veranderd een ander gala niets aan . de groeten
    Dat doe je goed Hans.
    Momentopname bij benadering (niet wetenschappelijk onderbouwd) :
    Former Reputation Received (400 point(s) total)
    Latest Reputation Received (509 point(s) total)

  16. #41
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    Ik snap dat mensen zoals Hans Vos die al succesvol zelf gala's organiseren weinig heil zin in bemoeienis van buitenaf en ook de steun van een adviesorgaan niet nodig hebben.

    Ik denk dat wanneer er een draaiboek en eventueel een verdergaand adviesorgaan is van een onafhankelijke organisatie dat het makkelijker wordt voor beginnende promotors om een goed en veilig evenement neer te zetten.

    Je kunt nooit alle incidenten en uitwassen voorkomen wanneer je met mensen werkt. Wel kun je risico's behoorlijk verkleinen , en daar profiteert de branche wel van. Want inderdaad kunnen goed georganiseerde gala's last krijgen van fouten die andere organisaties maken.
    Zelf kom ik niet zo vaak meer op gala's dus ik weet niet of de bezoekersaantallen minder zijn geworden door het incident in Hoorn. Maar ook dat is lastig te bepalen omdat er ook andere oorzaken kunnen zijn zoals de recessie etc.

    Wanneer er organisaties zijn die wel enthousiast de samenwerking opzoeken is er wellicht meer mogelijk dan alleen veiligheidsadvies. Zo kun je elkaar ook helpen met informatie over promotie, verzekeringen , en waar behoefte aan is. Ik kan me voorstellen dat een gala organiseren ook een financieel risico is, juiste voor kleinere clubs/ promotors. En als het niks is voor je, dan ben je ook niks verplicht.
    Maar voor beginnende promotors kan een steuntje in de rug geen kwaad lijkt me.

    wellicht is het een idee om niet alleen naar vechtsportorganisaties te kijken , maar ook te benchmarken met andere sportorganisaties.

    Maar goed, ik heb verder niet veel met promotors te maken dus ik zal hier geen verschil in maken, succes iig !
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •