Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 27

Default een handicap en vechtsport

hey mensen heb een vraagje heb een zoon met autisme en een motorische storing nou zijn er wel sportscholen die judo aanbieden voor gehandicapten kinderen maar goed mijn zoon wil kickboxen wat eigenlijk volgens mijn nergens wordt aan geboden voor die groep mensen.nou heb ik een kenis met een zoon met een vergelijkbare handicap die hem wel heeft laten kickboxen bij een bekende sportschool in arnhem maar daar verpakken ze het in een weerbaarheids cursus kosten voor 10 lessen 500 pleuro
    kijk het geld daar kom ik wel overheen gaat tenslote om mijn kind maar het bedrag vind ik zelf aan de hoge kant zit je toch gauw aan 50 euro per uur of ben ik een zeikerd daarin graag uw mening
    Advertentie door Mixfight.nl
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

goeie vraag ik zou het helaas even niet weten, maar ik hoop dat je een sportschool kan vinden voor je zoontje.

Misschien kan je er een PGB voor aanvragen???
    "If you have to stop and think, it's too late"

Mischien is het handig wat meer info te geven.

welke regio, hoe oud is het kind etc.

Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Mischien is het handig wat meer info te geven.

welke regio, hoe oud is het kind etc.

hij is 11 regio arnhem

@FOCUS

met een pgb kan je dat niet vergoeden wel de begeleiding

Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    goeie vraag ik zou het helaas even niet weten, maar ik hoop dat je een sportschool kan vinden voor je zoontje.

Misschien kan je er een PGB voor aanvragen???
    pgb aanvragen in deze tijd lukt je bijna niet meer joh, 2013 is het afgelopen met pgb...of je moet een kind hebben dat in een instantie woont anders kom je bijna nergens meer voor in aanmerking. :S
    "I didn't poison you Tobias, I wouldn't do that to food"

Quote Originally Posted by blade View Post
    hey mensen heb een vraagje heb een zoon met autisme en een motorische storing nou zijn er wel sportscholen die judo aanbieden voor gehandicapten kinderen maar goed mijn zoon wil kickboxen wat eigenlijk volgens mijn nergens wordt aan geboden voor die groep mensen.nou heb ik een kenis met een zoon met een vergelijkbare handicap die hem wel heeft laten kickboxen bij een bekende sportschool in arnhem maar daar verpakken ze het in een weerbaarheids cursus kosten voor 10 lessen 500 pleuro
    kijk het geld daar kom ik wel overheen gaat tenslote om mijn kind maar het bedrag vind ik zelf aan de hoge kant zit je toch gauw aan 50 euro per uur of ben ik een zeikerd daarin graag uw mening
    succes met het vinden van een sportschool...ben benieuwd of je iets geschikts vind voor je zoontje

Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    succes met het vinden van een sportschool...ben benieuwd of je iets geschikts vind voor je zoontje

ben bang van niet denk dat er in dit wereldje of geen vraag naar is of dat ze er niet aan willen met uitzonderingen voor het judo gedeelte.vandaar ook mijn vraag

Ik zou me wel kunnen indenken dat er gedegen karate lessen beschikbaar zijn voor mensen met een steilere leercurve.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

Quote Originally Posted by blade View Post
    ben bang van niet denk dat er in dit wereldje of geen vraag naar is of dat ze er niet aan willen met uitzonderingen voor het judo gedeelte.vandaar ook mijn vraag
    mijn jongste zoontje (8) is ook autistisch maar ik heb nooit enige intentie gehad om hem op een vechtsport te doen, ik heb er ook nooit bij stil gestaan of er wel zoiets is voor die doelgroep.Op school laten ze hem 2x per week losgaan in de gymzaal en 1x per week krijgen ze speciale zwemles

Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    mijn jongste zoontje (8) is ook autistisch maar ik heb nooit enige intentie gehad om hem op een vechtsport te doen, ik heb er ook nooit bij stil gestaan of er wel zoiets is voor die doelgroep.Op school laten ze hem 2x per week losgaan in de gymzaal en 1x per week krijgen ze speciale zwemles

is mijn intentie ook niet maar hij kwam er zelf mee en ik vind het niet verkeerd om hem aan het sporten te zetten anders zit die de hele dag achter de xbox

Jammer dat je niet in regio Den Bosch woont, Andy Souwer zet zich namelijk in voor gehandicapte kinderen. Misschien kan je contact met hem opnemen en weet hij meer scholen die dit doen?

http://www.youtube.com/watch?v=jYv-D8DHTuI

hij is ook ambassadeur voor Only Friends (http://www.onlyfriends.nl/Website/Aan/Aan.html) mss weten die ook nog wat adresjes voor je?

http://www.youtube.com/watch?v=uj4lg...&feature=share

Je zou in Arnhem ook kunnen kijken bij kidsafety. Wat is Kidsafety
    Kidsafety is een combinatie van vechtsport en sociale weerbaarheidstraining. Je betaalt daar gewoon een normale prijs per maand als contributie.
    http://www.youtube.com/watch?v=By_OhASId1k
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

Volgens het sportbedrijf in Arnhem biedt alleen kickboxing Arnhem van Fred Royers iets voor mensen met een beperking. Maar ik neem aan dat dat de school is waar je 500 euro voor moet neerleggen...?

Sportbedrijf van een gemeente weet vaak de helft niet wat er te doen is in een stad. Ik zou gewoon verder zoeken en scholen benaderen.
    Wellicht is het lastig om iets te vinden dat specifiek voor die groep is opgezet, maar afhankelijk van de ernst van de beperking kun je wel leraren voor een 'normale' groep hebben die weten hoe ze met kinderen met beperkingen om gaan.

In onze groepen hebben we ook kinderen met adhd/ add/ asperger etc. Het hangt een beetje van het kind zelf, de groep en de leraren af hoe dat werkt. Ik neem aan dat andere sportscholen waar veel kinderen komen ook ervaring hebben met deze groepen kinderen, en kunnen inschatten hoe dat gaat in de groep.

500 euro voor 10 groepslessen is wel erg duur. Voor privelessen is het een redelijke prijs.
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

Klopt, maar als een school iets biedt voor mensen met een beperking dan kunnen ze meestal wel via het sportbedrijf een subsidie opstrijken. Dus ik denk dat een groot deel van die scholen die dit bieden wel geregistreerd staan... Daarom vind ik 500 euro ook zo duur.

@Facade

klopt bij Royers maar dat zijn idd weerbaarheidslessen

@gimgamgommetje

bedankt voor de tip ga ik zeker achteraan

@Highline

ga ook contact op nemen met Andy ff kijken of die tips heeft om het van de grond te krijgen zal niet de enige zijn met die vraag.dat maakt het ook weer goedkoper als meer kinderen zich eigen daarvoor aan melden

echt serieus, hoe durven ze 500 euro voor 10 groepslessen te vragen, gaat echt helemaal nergens meer over, op een sportschool met zo'n instelling moet je volgens mij sowieso niet wezen.

behalve dat je zoontje natuurlijk heel graag wil kickboxen, wat is er mis mee om te beginnen met een soort zelf-verdedigings cursus die op kickboxen lijkt? Al zou je wel een geschikte kickbox school vinden, dan zullen ze lijkt me sowieso niet gelijk beginnen met sparren o.i.d. Je zou je zoon onder begeleiding daar een beetje kunnen laten stoeien, kickboxen is maar een benaming; de technieken die gebruikt worden zie je in veel meer vechtsporten terug.

@ ijsbeer

die 500 euro is niet voor groepslessen maar voor prive lessen dat wil ik wel even recht zetten.maar wil er wel bij zetten dat ze hem ook niet echt in een groep willen hebben ivb de (normale kinderen) hij heeft toch extra aandacht nodig.daarom is die 500 euro niet zo een probleem het probleem is wel dat ik steeds 500 euro neer moet leggen voor 10 lessen als die door gaat en dat kan ik niet trekken hoe graag ik ook zou willen.daarom is het volgens mijn goedkoper dat er een groep is met de zelfde problematiek maar die is er niet in mijn regio of ze willen er niet aan (zonder subsidie dan)

Ik zou het sportbedrijf eens bellen om te vragen wat een gymzaaltje kost om te huren. Vooral de kleintjes die te klein zijn voor zaalvoetbal zijn gemakkelijk te krijgen voor rond de 15 per uur.
    Moet je alleen nog een paar andere geinteresseerden vinden die het ook willen en een kickbokser die het leukt vind om daar mee te werken voor een kleine vergoeding.

let wel: zit je wel met aansprakelijkheid e.d.

En je zet een leraar voor een groep kinderen die niet de makkelijkste zijn. Ik zou dan wel goed kijken hoe je dat doet.

Particuliere aansprakelijkheid dekt dat niet inderdaad. Voor een zakelijke dekking heb je een inschrijving in de KVK nodig als bijvoorbeeld eenmanszaak/ stichting of vereniging. Ik denk dat je beter eerst even kunt "shoppen" voordat je hier vol voor gaat.
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

Ben je bereid een stukje in de auto te zitten ?
    Vrijetijds portaal

Dit is een zoeksite voor sporten voor mensen met een beperking in de provincie Gelderland.
    Voor Kickboksen kan ik nog niets vinden, maar wel voor bijvoorbeeld karate wat er wel iets van weg heeft.
    Vrijetijds portaal

De dichtst bijzijnde is sportschool Milder in Duiven dacht ik. Wederom wel wat vaag enzo op de site zelf, maar je kan altijd even bellen.

Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ik zou het sportbedrijf eens bellen om te vragen wat een gymzaaltje kost om te huren. Vooral de kleintjes die te klein zijn voor zaalvoetbal zijn gemakkelijk te krijgen voor rond de 15 per uur.
    Moet je alleen nog een paar andere geinteresseerden vinden die het ook willen en een kickbokser die het leukt vind om daar mee te werken voor een kleine vergoeding.
    Ik denk dat je het lesgeven aan autistische kinderen onderschat. Dit is echt niet voor iedereen weggelegd en zeker niet voor een gemiddelde kickbokser die even een paar lesjes erbij wilt doen.

Je komt veel minder aan kickboksen toe en bent meer bezig met überhaupt omgaan met de kinderen.

Quote Originally Posted by Boran View Post
    Ik denk dat je het lesgeven aan autistische kinderen onderschat. Dit is echt niet voor iedereen weggelegd en zeker niet voor een gemiddelde kickbokser die even een paar lesjes erbij wilt doen.

Je komt veel minder aan kickboksen toe en bent meer bezig met überhaupt omgaan met de kinderen.
    Ik probeer mee te denken

Bijvoorbeeld: zoek onder personeel van instellingen mensen die vechtsportliefhebber zijn of zoek iemand die vanuit een instelling de leraar bij wil staan. De ouders zelf zijn ook redelijk getraind in het omgaan met autistische kinderen....
    Ze hoeven geen wereldkampioen te worden toch ?

Mensen, het glas is halfvol of half leeg, die van mij half vol. Een beetje creatief denken helpt deze man verder. Gezeik niet.

Een van me favoriete vechters Ray Starring is na z'n kb carriere gaan werken als jongerenwerker, ik denk dat hij met Autisme ook wel overweg kan.

Overigens dus Arnhem regio (parkstraat 39 / Arnhem)

Meer info:

All For Glory Integratieve Jongerentherapie - HOME

Ik ben benieuwd of je er wat mee kan.
    Favorieten: Nick Diaz - Chad Griggs - Gokhan Saki - Daniel Ghita

"Omgaan met gediagnosticeerde gedrags- en/of ontwikkelingsstoornissen. ADHD, PDD-NOS, asperger, autisme, ODD, CD, Gilles de la Tourette, NLD, MCDD etc."

Kijk...
    Favorieten: Nick Diaz - Chad Griggs - Gokhan Saki - Daniel Ghita

Tags for this Thread

Bookmarks