MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 31
  1. #1
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default Speciale scheenbeschermers...

    Hey,

    Ik heb spiertje in mijn scheen overbelast en dat blessure komt HEEL snel weer terug... Nu moet ik dus met 2 scheenbeschermers trainen, weet iemand waar ik scheendekker kan bestellen waar aan de zijkanten en achterkant ook bescherming zit? Rond 15-20 euro...
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Al gekeken bij de Mixfight webshop ?

  3. #3
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Heb je scheenbeenvliesonstekking? Je kan beter even rusten en als je toch wil sporten wat meer gaan boksen, knieën en afhouders trainen. En zo de schenen zoveel mogelijk ontzien.

    Misschien zijn die karate-scheenbeschermers een idee? Voor onder je normale beschermers....

    Succes met het herstel!
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  4. #4
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Heb je scheenbeenvliesonstekking? Je kan beter even rusten en als je toch wil sporten wat meer gaan boksen, knieën en afhouders trainen. En zo de schenen zoveel mogelijk ontzien.

    Misschien zijn die karate-scheenbeschermers een idee? Voor onder je normale beschermers....

    Succes met het herstel!

    Nee man ik heb geen scheenbeenvlies ontsteking, ik heb spiertje naast het bot overbelast omdat ik te vaak op knie heb getrapt. Heb het blessure nu al ongeveer anderhalf jaar het komt heel snel terug als ik tijdens het sparren bijvoorbeeld een lowkick geef aan de knie van mijn tegenstander. Ik heb voor de zomervakantie 2 maanden lang geen last meer van gehad en in de zomer vakantie 3 maanden gerust... en het is laatst weer terug gekomen toen ik tegen een knie aan trapte! Dus moet ik ff met 2 beschermers trainen....
    Kan dit ook met voetbal scheendekkers?

  5. #5
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Ik ken wel iemand die voetbalscheenbeschermers onder zijn beschermers deed. Dat werkte wel voor hem. Maar je trainingspartners zijn wat minder blij, omdat het harder kan aankomen. Dat harde kunststof is best hard!

    Succes...
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  6. #6
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ...gewoon een paar keer goed de spieren in je onderbeen laten 'losmaken'/ masseren
    maar dan niet wrijven, maar echt goéd erin laten kneden door iemand.
    Doet wonderen.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  7. #7
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    ...gewoon een paar keer goed de spieren in je onderbeen laten 'losmaken'/ masseren
    maar dan niet wrijven, maar echt goéd erin laten kneden door iemand.
    Doet wonderen.
    Haha ja maar het moet wel op het juist manier he, ik ken niemand die dat kan... alleen de fysio, dit blessure heb ik nu al zo'n anderhalf jaar het blijft maar terug komen... fysio zei ook al je spiertje voelt net zo hard aan als een bot, zo stijf is het.... ik kon maar 2x gaan omdat ik al 12x in dit jaar naar fysio ben gegaan... nu moet ik wachten tot januari

  8. #8
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Ik ken wel iemand die voetbalscheenbeschermers onder zijn beschermers deed. Dat werkte wel voor hem. Maar je trainingspartners zijn wat minder blij, omdat het harder kan aankomen. Dat harde kunststof is best hard!

    Succes...
    Online internet.

  9. #9
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    karate scheenbeschermers idd, beschermt alles van oder de knie t/m bovenkant voet aan toe

  10. #10
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    iets groter budget voor wat kwaliteit is misschien een goed idee
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  11. #11
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Gewoon een paar gelpleisters erover heen plakken, dat hielp bij mij tenminste toen ik een scheenbeenblessure had.
    No pain no gain

  12. #12
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by basblue View Post
    Ik ken wel iemand die voetbalscheenbeschermers onder zijn beschermers deed. Dat werkte wel voor hem. Maar je trainingspartners zijn wat minder blij, omdat het harder kan aankomen. Dat harde kunststof is best hard!

    Succes...
    Denkt dat dit best meevalt als je hierover je normale scheenbeschermers doet. Je scheen lijkt mij harder te zijn als een voetbal scheenbeschermer.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #13
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    not.

    voetbal scheenbeschermers zijn keihard waardoor je je op je scheen niks voelt.
    Natuurlijk zijn je schenen ook kei hard maar hierdoor voel je niks direct op je schenen en kan je zo hard uithalen als je wilt.
    Ook als er geblokt wordt.

    t.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik druk jou spiertje wel los hoor.
    Je gaat alleen wel een flinke kerel zijn wil je het doorstaan.
    Begin er zelf maar mee. Je doet jezelf nooit te veel pijn. Zoek je grenzen op!

    Ik heb m'n hele leven mezelf behandeld.
    Kei hard als het nodig is. Je went er aan en gaat het lekker vinden.
    Ik wel dan. Een verlossing zeg maar.
    Het geeft je een goeie kijk op je lichaam.

    Zit het nou aan de binnenkant of aan de buitenkant en welke hoogte?


    Succes ermee.
    Last edited by Silat; 08-10-2011 at 02:32.

  15. #15
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    potverdomme Silat, jij doet zeker Kyokushin Kai
    "If you have to stop and think, it's too late"

  16. #16
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default

    Klopt het dat je bij dit blessure beter niet gaat touwtje springen of hardlopen?

    @Silat Ik heb nu ongeveer 4 weken tijdens de trainingen alleen gebokst dus nu voel ik er niks meer van. Maar als ik 1 foute lowkick plaats is het blessure weer terug kan ik weer paar weken niet trappen :S.. Ik weet ook niet precies waar het pijn is. Maar toen ik na de fysio ging zei ze er zitten knopen in je spier enz...

  17. #17
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    hmm beetje lichaamsgevoel kweken kan inderdaad geen kwaad.
    Als je nou eens lekker gaat zitten porren en duwen, waar doet het dan pijn? Is het je scheenbeen zelf (bot), of is het een spiertje...???

    Overigens, ook als het bot pijn doet, helpt het enorm om de spanning van de omliggende spieren te verminderen en zogenaamde 'knopen' weg te 'masseren'.

    enne, het is niet weg, want anders zou je er weer wat klappen mee moeten kunnen incasseren (net als op je andere scheenbeen).
    Dat het nu geen pijn doet, is een goed teken, maar als je het niet laat behandelen/behandelt, dan blijft het zo te horen wel een zwakke plek...

    Scheenbeschermers is dus geen oplossing, maar het bestrijden van symptomen...
    "If you have to stop and think, it's too late"

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Focus, Silat Perisai Diri. De Indonesische variant ;-)

    Gab, wat Focus zegt.. Origo's en inserties, peesschedes etc.lopen over je knie.
    De knopen/triggerpoints in de rond om liggende spieren zorgen voor problemen op en rondom de knie.

    Wat veel sporters niet begrijpen is dat wanneer je zeer intensief traint en helemaal harde impact hebt op je lichaam je ook verzorging nodig hebt. Jij bent de hoofdverantwoordelijke van jou lichaam.

    You ow it..

    In het westen hier beginnen we het pas net een beetje te begrijpen.

  19. #19
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default

    Ja probleem is ik kan het pas in februari laten behandelen... aangezien ik al 12x naar fysio ben gegaan dit jaar :P

  20. #20
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Silat zegt juist dat je ZELF je klacht kan behandelen.
    En daar heeft hij wel een goed punt -zeg ik dus, als fysio-
    "If you have to stop and think, it's too late"

  21. #21
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    78
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Silat zegt juist dat je ZELF je klacht kan behandelen.
    En daar heeft hij wel een goed punt -zeg ik dus, als fysio-
    Maar moet je het niet op een speciaal manier kunnen masseren? Ik masseer het spier soms wel met warme balsem.

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Speciaal.. nee niet echt. meer op gevoel. je moet alleen weten hoe. Test het ook eens op de bovenkant je onderarmen bv.
    Voel de lijnen, volg de lijnen. Je voelt zelf hoe hard of hoe veel je kan hebben. op de schaal van 0 to 10 in de pijngrens moet je ongeveer op 6 tot 8 zitten. Altijd met de bloedstroming mee. Richting je hart dus.

    Begin drukkend met je handpalm voor de opwarming en dan drukpunten met je duimen om de paar cm. De kern en omliggend gebied heeft uiteraard meer aandacht nodig en vervolgens met balsem of olie strijkend richting je bovenbeen.

    Herhaal dit 2 a 3 maal daags.

    Maak het aub NIET kapot!
    Pijn is fijn is in dit geval niet de bedoeling op je zere plek. de rest mag wel.

    Zelf zou ik beginnen vanaf je grote teen langs je voet (langs de botrand) helemaal door via de rand van je scheen tot aan je knie.
    Je zal de verborgen pijntjes wel ontdekken.
    Je bovenbeen is makkelijk. Kleermakers zit of halve lotus en dan drukkend met je elleboog alle banen vanaf je knie richting je lies.

    Van je grote teen tot je lies is trouwens je levermeridiaan. gerelateerd aan stress/spanning. Zoek maar op google "lever energie"
    De buitenkant van je been is je galblaasmeridiaan. Staat ook voor stress, hij hoort bij lever.
    Tibialis anterior en je bovenbeen zijn echt nasty.. die moet je door iemand anders laten doen, tenzij je mans genoeg bent om met je hele gewicht over een grote harde stuiterbal te rollen. LOL... Enjoy! je benen tintelen daarna helemaal, beste medicijn tegen restless legs!

    ik hoor het wel.
    succes Gab

    Hormat

  23. #23
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Silat is een bikkel mensen
    "If you have to stop and think, it's too late"

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Focus.. Jij weet hoe voelt.. Sommige triggerpoints zijn killing.

    Dit is wat ik doe:

    De hoek van de bar in de woonkamer hier is mijn grootste vriend.
    130cm hoog, ik zit op een krukje en masseer mijn complete bovenkant er mee.
    Neem soms 45 min de tijd en werk alle triggerpoints af.
    Vooral infraspinatus, T major en minor en de laterale schuine randen van de trapezium tot aan de hoek waar hij over de scapula loopt. Dat is een van de ergste. Borst is bizar. Schouders heel scherpe pijn.
    Die houten punt is gelukkig mooi stomp maar daarom niet minder hard.
    Je kan zelf netz zo lang doorgaan tot je het helemaal zat bent.
    De tinteljngen en warmte gieren tot aan je vingers.
    Heerlijke adrenaline shot is dat.

    Ik hou niet zo van dat geaai.
    Het klinkt gek of niet.. Maar niemand kan mij masseren zoals ik dat wil/nodig heb.
    Kan immers niet iemands mind besturen.
    Dus doe ik het zelf.

    Ik heb een paar klanten die er echt om vragen.
    Mag ik een uurtje martelen.
    Last edited by Silat; 15-10-2011 at 02:50.

  25. #25
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben het helemaal met je eens, ik bekijk het misschien wel vanuit een ander oogpunt (biomechanisch/westers), maar in wezen bewandelen we grotendeels dezelfde weg....

    die infra en teres major en minor zijn trouwens inderdaad bij veel werp- en vechtsporters 'aangedaan/overbelast', en leidt vaak tot de zogenaamde peesaandoeningen van de supraspinatus..en eigenlijk is er dan niet zoveel mis met die pees...en ja; losmaken van de achterkant van de schouders leidt vaak tijdens de behandeling tot pijn aan de voorkant van de schouders, waar de supraspinatus aanhecht, maar daarna is de klacht zo goed als weg...
    Die spieren aan de achterkant krijgen ook de klappen aan het einde van een stoot, ze remmen de beweging af. Het goed rekken van die spieren kan ook de snelheid van het stoten bevorderen!

    Maar ook de triceps spelen hierbij volgens mij vaak een rol.
    En de pecs; pectoralis minor is vanuit spiermassa en kracht bezien vaak niet zo interessant, maar die is toch vaak supergespannen en pijnlijk.

    Ik noem het ook nooit masseren, maar gewoon 'losmaken'. En dat doet in de regel pijn ..
    "If you have to stop and think, it's too late"

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •