MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 69 of 69
  1. #51
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    wil ook ff meedoen:
    VOEDING EN PRESTEREN

    Goed dat er weer eens een levendige discussie wordt gecreeërd over dit onderwerp, waar heeft je vader z'n opleiding gedaan fighterboy?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    jongens,

    ook al is het verhaal van fighterboy gebaseerd op meningen ipv op objectieve onderzoeken ed, het kan aanleiding zijn tot een interessante discussie
    waar we allemaal van kunnen leren..
    in plaats van het stuk alleen maar te bashen, zou je ook zijn beweringen kunnen weerleggen op een volwassen manier
    daar leert iedereen van
    Er zijn al een aantal punten van zijn stukje weerlegt/besproken: ADHD, kraantjeswater, eiweitten en koolhydraten etc. ... Waarop er tot nu toe geen fatsoenlijk weerwoord is gekomen. Laat hem eerst zijn stellingen onderbouwen, en dan kunnen we tot een fatsoenlijke discussie komen.

  3. #53
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Dat hij zijn stellingen (nog) niet weet te onderbouwen, betekent niet dat we niet tot een fatsoenlijke discussie kunnen komen, toch?
    Als hij dingen zegt/schrijft, die voor geen meter kloppen, dan is het 'verbeteren' of 'duiden' van die dingen al een leermoment, zo niet voor hem, dan wel voor ons. Hoe je het ook went of keert, hij dwingt ons toch tot logisch nadenken
    En als je hem alleen maar op een denigrerende of respectloze manier van repliek voorziet, dan houdt hij het de volgende keer voor gezien.

    Dat bedoelde ik met fatsoenlijk
    gewoon op een normale manier met een ander zijn verhaal omgaan, ook al ben je het niet eens met wat er gezegd wordt..
    "If you have to stop and think, it's too late"

  4. #54
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ok, goed punt dus serieuze reactie.

    Als niet voedingsdeskundige heb ik altijd mijn vraagtekens bij het scheiden van voedselgroepen.

    En wel omdat het enkele uren duurt voordat de voedingsstoffen door de maagwand worden opgenomen en er dus in de tussentijd allang weer een andere groep is ingenomen. En dat komt toch allemaal in diezelfde maag terecht.

  5. #55
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    helemaal mee eens

    Het scheiden van voeding is voor zover ik weet ook helemaal niet aan de orde bij het gros van de (sport)diëtisten ed.
    Wellicht dat het nemen van bepaalde spore-elementen, supplementen en vitamines beïnvloed wordt door inname van bepaalde soorten voeding (bijv. koffie schijnt de inname van vit c te verminderen, dacht ik?), maar het nuttigen van een maaltijd waarin zowel eiwitten, koolhydraten en vetten voorkomen, is niet alleen wenselijk, het is ook onontkoombaar.
    Alhoewel steeds meer sporters nu ook zweren bij een hoge eiwitinname, gecombineerd met een vrij lage koolhydraat en vet inname, om vetvrije massa te behouden en toch af te vallen, gaat de prestatielevering nog altijd het beste met inname van zowel voldoende vetten als koolhydraten als eiwitten...

    bodybuildingsprincipes (van zowel trainen als voeding) worden momenteel als de heilige graal beschouwd, maar laten we niet vergeten dat bodybuilding een hele vreemde tak van sport is en nagenoeg niets te maken heeft met andere takken van sport, waar niet het uiterlijk, maar de prestatie van doorslaggevend belang is!!!
    "If you have to stop and think, it's too late"

  6. #56
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    bodybuildingsprincipes (van zowel trainen als voeding) worden momenteel als de heilige graal beschouwd, maar laten we niet vergeten dat bodybuilding een hele vreemde tak van sport is en nagenoeg niets te maken heeft met andere takken van sport, waar niet het uiterlijk, maar de prestatie van doorslaggevend belang is!!!
    Zelf vraag ik mij wel eens af in hoeverre de voeding zoals dat gedaan wordt in de bodybuilding gevolgen voor de gezondheid met zich mee brengen, zij het positief of negatief. Weet jij daar miss. iets van?

  7. #57
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    In Bodybuilding is de voeding het aspect waar nog de minste gezondheidsrisico's aan vastzitten


    Dus die vraag is nagenoeg niet te beantwoorden
    hoe meet je de gezondheidseffecten van de voeding van mensen die zich volproppen met anabolica, diuretica, GH's, STH en weetikveelwatnogmeer
    "If you have to stop and think, it's too late"

  8. #58
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    150
    vCash
    126000

    Default

    Wat een onvoorstelbare hoop nonsens. Ik denk dat er ongeveer niets waar is van wat je opgeschreven hebt. Fighterboy, als je ergens een boekje leest dat stelt dat een boterham met kaas slecht is voor je betekent dat niet meteen dat iedereen die een boterham met kaas eet stom is. Het betekent waarschijnlijk dat diegene die het boekje geschreven heeft een prutser is.

    Een paar opmerkingen:

    -Kanker wordt niet veroorzaakt doordat je lichaam zuur is. Kanker is ongeveer het best gefinancierde onderzoek in de geneeskunde en duizenden mensen houden zich er mee bezig. De stand van zaken is dat er verschillende mechanismen zijn waar kanker door veroorzaakt kan worden. Maar het komt niet door een "zuur" lichaam.
    -Maagzuur is iets volstrekt anders dan melkzuur in je spieren. Je kunt dus niet stellen dat maagzuur veroorzaakt wordt door teveel sporten.
    -Je lichaam kan prima eiwitten en koolhydraten tegelijk verwerken. En voeding verandert niet zomaar in gif in je lichaam. En het gaat ook niet "rotten" in je lichaam. Aangezien 80% van de Nederlanders dagelijks eiwitten en koolhydraten eet zou iedereen met kilo's en kilo's rottend vlees in zijn pens rondlopen. Denk je niet dat de medische wetenschap daar gemakkelijk achter zou komen? Als je mensen naar hun overlijden opensnijdt en er zitten kilo's en kilo's rottend voedsel in?
    -In vlees uit de bioindustrie zitten geen hormonen. Het gebruik van hormonen is door heel europa verboden. Dat biologisch vlees beter is dan gewoon vlees is nog nooit aangetoond. Het is vooral beter voor de dieren.
    -In ons kraanwater zitten geen hormonen. Kraanwater is, zoals al eerder aangehaald is, gezonder dan water uit flesjes. En beter voor het milieu ook nog.


    Nu heb ik ongeveer alles uit je verhaal wel weerlegd. Kijk voor echte informatie eens op foodlog of lees eens een boekje van de vooraanstaande Nederlandse voedingswetenschapper Martijn Katan. Daarin kun je lezen hoe weinig we nog van voeding afweten. Dan hoef je voortaan ook niet meer in zo'n boekje te trappen wat je bij je vader gelezen hebt.

  9. #59
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    127
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    jongens,

    ook al is het verhaal van fighterboy gebaseerd op meningen ipv op objectieve onderzoeken ed, het kan aanleiding zijn tot een interessante discussie
    waar we allemaal van kunnen leren..
    in plaats van het stuk alleen maar te bashen, zou je ook zijn beweringen kunnen weerleggen op een volwassen manier
    daar leert iedereen van
    Het gevaar van een ongenuanceerd stuk zoals deze is dat mensen zich er mogelijk wat van aantrekken. Het belangrijkste bij een volwassen stuk is onderbouwen. Het is heel makkelijk een stelling mbt gezondheid te poneren, maar goed onderbouwen is moeilijker. Zeker bij een onderwerp waar letterlijk duizenden meningen, onderzoeken en leugens spelen.

    Natuurlijk kan je een dmv onderzoeken de opening post (grotendeels) ontkrachten, maar dan moet iemand daar de tijd in steken. Ik zou dit topic dus gewoon verwijderen zolang het niet onderbouwd is. Voordat iemand inderdaad bang wordt voor ons (overigens zeer goede) kraanwater of die de schijf van 5 gedag zegt voor een bijna vegetarische aanpak. Lekker al die groenten (moet je niet bang zijn voor het gif dat er schijnbaar op zit?), terwijl je arme maag het schijnbaar al zo zwaar heeft.

  10. #60
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Ik denk dat door alle spel en grammatica fouten al snel blijkt dat dit geen wetenschappelijk artikel is. Ik bedoel hier en daar een t-tje vergeten is een ding. Maar ik kwam er echt niet doorheen gewoon.

  11. #61
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by KN View Post
    . Ik zou dit topic dus gewoon verwijderen zolang het niet onderbouwd is..
    Ben ik even blij dat jij geen mod bent....
    "If you have to stop and think, it's too late"

  12. #62
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjakiezwart View Post
    ...of lees eens een boekje van de vooraanstaande Nederlandse voedingswetenschapper Martijn Katan...
    Met alle respect maar Dhr. Katan verteld ook een hoop flauwekul, bovendien heb 'k uit betrouwbare bron dat hij niet zo onafhankelijk is als hij doet geloven, Unilever zou hem op de 'loonlijst' hebben...

  13. #63
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    haha zie je dit bedoel ik nou. Je moet echt alles wat je hoort hierover met een korreltje zout nemen :P Feiten zijn bijna niet te vinden, bronvermelding of niet.

  14. #64
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    Erg intresant wat hier allemaal gepost wordt.

    Mijn persoonlijke gedachte is .

    Dat het niet van belang is wat je tot je neemt.

    Maar wat je lichaam kan doen met de voedingsstoffen.

    Net als Overeem hij heeft gewoon goed DNA, en hoeft relatief weinig te eten om spier opbouw te krijgen.

  15. #65
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by mee View Post

    Net als Overeem hij heeft gewoon goed DNA, en hoeft relatief weinig te eten om spier opbouw te krijgen.
    Hij eet verdomd veel lol... Denk dat je trainen bedoelt?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  16. #66
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    39
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Hij eet verdomd veel lol... Denk dat je trainen bedoelt?
    Mix van trainen eten slapen maar je moet gewoon goede genen hebben om weinig vet op te slaan en veel spier opbouw te hebben.
    Net als een stier die de hele dag gras eet en niks doet maar wel 1 bonk spier is.

  17. #67
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Zit wat in, maar als je niet die stier bent die alleen maar gras hoeft te eten, hoeft dat niet te betekenen dat er geen mogelijkheden zijn. Het geeft alleen aan dat je je voeding/training iets anders moet inrichten.

  18. #68
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by mee View Post
    Net als een stier die de hele dag gras eet en niks doet maar wel 1 bonk spier is.[/video]
    Die heeft daar dan ook wel 4 magen voor.

  19. #69
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    Goede voeding heeft invloed op uw gezondheid, belastbaarheid, aantal ziekte-dagen en eventuele blessures. Onze topsporters zijn zich hier ook van bewust.
    Sinds 30 jaar is de topsport het werkveld van Ton Leenders. De sporters waar hij mee werkt presteren op het hoogste internationale niveau in zomer en wintersporten.
    Toch blijkt zijn methode meestal erg te verschillen van die van de (top)sporters en begeleiding...
    Zo zeer zelfs dat sommigen een dergelijk grote verandering niet aangaan of b.v. dat de begeleiding het niet wil. Degenen die dat wel doen worden echter duidelijk beloond.


    ZATERDAG 26 November - Apeldoorn
    Achtergronden, ontstaan en onderbouwing
    Kennisgebieden
    Voedingsmiddelen
    Vuistregels
    Wat mag je verwachten?
    Hoe vind je je weg in de enorme hoeveelheid informatie over "gezonde voeding"?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •