MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 30
  1. #1
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    53
    vCash
    126000

    Default Amsterdamse straatmeid geeft je

    Een nieuwe meid in 't spel.

    Yen - Onderweg

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Sneek
    Posts
    1.306
    vCash
    126000

    Default

    troep

  3. #3
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default

    troep blijft troep en de wereld draait door....
    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

  4. #4
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.527
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben liedjes zat met 'zware tijden' erin. Kom met iets origineels jo. Wat zwaar? je leeft in NL. Zwakke mensen ..en dan jezelf 'straat'noemen. Als je echt straat bent dan zeur je niet. Fake.

  5. #5
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by The_Rock View Post
    Ik ben liedjes zat met 'zware tijden' erin. Kom met iets origineels jo. Wat zwaar? je leeft in NL. Zwakke mensen ..en dan jezelf 'straat'noemen. Als je echt straat bent dan zeur je niet. Fake.
    x2.
    Iedereen kan hier aanspraak maken op werk, een bijstands of ww uitkering.
    Kom niet doen alsof je in de states leeft en armoedig bent.
    Tering wannabe jeugd.
    Fighting is poetry in motion

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    Ik eet van de strate mijn naam is Maarten, ik heb geen werk* maar kom me niet haten. Huis tuin en keuken raps recht voor je raap, je vriendin denkt aan mij in haar slaap tjey.

    *ik heb wel werk

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    Die negatieve rotzooi ben ik ook zat indd

  8. #8
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    wat een prutszooi weer zeg

  9. #9
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    daar word je niet vrolijk van...
    Be a Warrior, not a Worrier

  10. #10
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    luisteren te veel gangsta rap uit de usa

    pak een lollie in je smoel en pleur op kind

  11. #11
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    821
    vCash
    126000

  12. #12
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    x2.
    Iedereen kan hier aanspraak maken op werk, een bijstands of ww uitkering.
    Kom niet doen alsof je in de states leeft en armoedig bent.
    Tering wannabe jeugd.
    x2
    jongeren hier weten niet wat een zware leven is. in andere landen moeten kinderen al vanaf hun 5e werken voor een paar centen om s avonds te kunnen eten... en dan gaan ze hier over hun "struggle" praten get the fuck outta here

  13. #13
    Join Date
    Jul 2006
    Posts
    821
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pahlavan View Post
    x2
    jongeren hier weten niet wat een zware leven is. in andere landen moeten kinderen al vanaf hun 5e werken voor een paar centen om s avonds te kunnen eten... en dan gaan ze hier over hun "struggle" praten get the fuck outta here
    x3 helemaal mee eens. Daarom luister ik zelf ook liever naar: Winne, Typhoon, Rico, Sticks, Fresku dan Kempi, Keizer en zo.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    x2.
    Iedereen kan hier aanspraak maken op werk, een bijstands of ww uitkering.
    Kom niet doen alsof je in de states leeft en armoedig bent.
    Tering wannabe jeugd.
    klopt vooor 100%

    Ik heb alleen medelijden met jongeren die niet zelf probleem jongeren zijn, maar van wie hun ouders , probleem ouders zijn. Als je vader en moeder alcoholisten of junkies zijn, dan kan ik van jou niet 1,2,3 verwachten dat jij een voorbeeld figuur zal worden voor de rest.

    Met die jongeren werk ik het liefst. Jongens die niet zelf hun leven hebben verkloot maar jongens van wie hun leven door anderen is verkloot.
    Je moet je dood schamen als je 22 bent en geen werk of inkomen hebt. Een echte man leeft niet van een uitkering maar werkt in de bouw, in de maccie of bij een autowasserij maar hij WERKT voor zn centen. Wilt helemaal niemand je aannemen? dan zijn er nog 100 trajecten waarin je terrecht kan en zo alsnog aan een betaalde baan komt. Dit is fuckin nederland!!!

    los van dit, deze meid kan totaal niet rappen. Gare teksten, gare flow, gare alles.

    @blade, dat is echt een top track!
    Home mtk-gym.nl


  15. #15
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    53
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pahlavan View Post
    x2
    jongeren hier weten niet wat een zware leven is. in andere landen moeten kinderen al vanaf hun 5e werken voor een paar centen om s avonds te kunnen eten... en dan gaan ze hier over hun "struggle" praten get the fuck outta here
    Dit is weer het bekende huilverhaal van de blanke middenklasse in nederland over rappers in de steden.

    Detail misschien maar de tekst van Yen gaat niet over ´struggle´, maar is eerder een licht agressieve brag and boast tekst.

    Over bevooroordeeld geproken.

  16. #16
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    65
    vCash
    126000

    Default

    Dit is weer het bekende huilverhaal van de blanke middenklasse in nederland over rappers in de steden.

    Detail misschien maar de tekst van Yen gaat niet over ´struggle´, maar is eerder een licht agressieve brag and boast tekst.

    Over bevooroordeeld geproken.
    hou gewoon je mond jonge, de weg naar succes is niet met die schelle kutstem een beetje stoer gaan rappen, ga eerder gewoon naar school en krijg daardoor een goede baan, hoor je dan stoer praten over "rappers in de steden" in dit land kan iedereen normaal leven door alle hulp die de gulle overheid ze toestrekt, de manier waarop mensen ermee omgaan is meestal het probleem

  17. #17
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    53
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by iWJ View Post
    ..., ga eerder gewoon naar school en krijg daardoor een goede baan, ....
    Zit ik hier in een postbus 51 spotje of zo? Ik begrijp ,nu hoe jíj in elkaar zit. Fijn voor je dat je de hele dag op kantoor mag zitten. Gefeliciteerd. Hypotheek + 2 kids in de provincie ergens zeker? Nog een keer gefeliciteerd.

    Gelukkig zijn er nog veel mensen in Nederland met grotere ambities.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    op school leer je niet alleen voor een kantoorbaan... maar okay.

  19. #19
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Het is weer zover, de frikandellen schietten uit de grond, eerst de volks zangers en nu een rapper die denk dat ze in de hood leeft, ik denk dat als er een Holland in da hood seizoen 2 gemaakt word dat we dan Yennetje er eens heen sturen.

    En over die onzin zie je uitkraamt: "Gelukkig zijn er nog veel mensen in Nederland met grotere ambities." en "Fijn voor je dat je de hele dag op kantoor mag zitten. "

    Er is geen verschil tussen verschillende 'niveus' van ambitie, iedereen heeft het. Als je ambitie is om een snackbar te beginnen met een vrouw en 2 kinderen is dat niet veel anders dan een ambitie hebben als 'straat rapper'. En het is idd fijn om de hele dag op het kantoor te zitten, vooral als het vriest buiten, lekker met een warme choco met slagroom en al die 'mensen van de straat' kou leiden op straat. Feels good man.

  20. #20
    Join Date
    Oct 2011
    Posts
    1
    vCash
    126000

    Default

    Wahahaha jullie vatten het allemaal verkeerd op, die zin in deze tekst "in zware tijden, komen boontjes om hun loontjes" wordt bedoeld als op het moment dat men het zwaar krijgt je soms ook krijgt wat je verdiend. Wanneer je het soms moeilijk hebt in het leven ( wat iedereen overigens heeft, gangster rapper of een school juf) Lijkt alles vaak "Karma".

    Hier wordt niet gesproken over hoe moeilijk het leven is, hoe moeilijk zij ( artiest in deze clip) het wel niet heeft. Dat is totaal niet het geval, dit hoor je ook niet te zien als "Gangster rap" en omdat deze clip op straat is geschoten moet je het ook niet direct zien als een meid van de straten.

    Dat zijn allemaal vooroordelen en mensen in hokjes plaatsen. Een eigen mening kan je hebben, maar als jij een clip van iemand ziet op straat en het "gangster rap" gaat noemen en alles wat je hoort gaat vastleggen met "gevaarlijk willen doen", of "gevaarlijk willen zijn" dan heb je denk ik toch geen eigen mening meer?

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Near the coffee machine
    Posts
    4.894
    vCash
    126000

    Default

    In tegenstelling tot het overgrote deel van dit forum dig ik de nederlandse rap wel.. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zo'n fan ben van Yen, wil ik wel toegeven dat bijna alle reacties hierboven ietwat kort door de bocht zijn. Als je zo simpel denkt dan moet je ook kritiek leveren op het zoveelste liefdesliedje dat weer eens in de top40 komt. Dit soort teksten hoort nou eenmaal bij rap en het "leven van de straat". En ja, je kunt te pas en te onpas een uitkering aanvragen, maar wie zegt dat je het dan niet zwaar hebt?

    Je moet dit soort nummers meer zien als een beetje vermaak en er ook nog de lol van inzien.. Deze mensen volgen hun droom en dat kun je van het overgrote deel van NL niet zeggen.

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by iWJ View Post
    hou gewoon je mond jonge, de weg naar succes is niet met die schelle kutstem een beetje stoer gaan rappen, ga eerder gewoon naar school en krijg daardoor een goede baan, hoor je dan stoer praten over "rappers in de steden" in dit land kan iedereen normaal leven door alle hulp die de gulle overheid ze toestrekt, de manier waarop mensen ermee omgaan is meestal het probleem
    Kerel, je gaat veel te kort door de bocht. Ik weet uit ervaring dat er wel degelijk gezinnen zijn waar de koelkast op de woensdag gewoon leeg is en tot payday gewoon rijst met ei eten is. Toegegeven het is vergeleken met Afrika nog altijd een luxe leven, maar er zijn wel degelijk gezinnen waar er geen sprake is van overhouden. Alle door jou voornoemde "gulle overheidshulp" ten spijt.

    Wat betreft het genre zelf: het is denk ik geen geheim dat ik de nederlandse hiphopscene zeker digg. Ik wil best erkennen dat de themas wat aangedikt zijn bij tijd en wijlen, maar zoals Kempeboi al aangaf: dat is part of the scene. Brag and boast. Het verkoopt gewoon goed. Beefende rappers zijn uit op status. Status levert optredens op. Optredens leveren geld op.

    En daarnaast heb je natuurlijk de artiesten die het allemaal voor de liefde van het genre doen. The echte lyricists en beatmakers die leven voor de muziek en oprecht een boodschap uit te dragen hebben. Kortom: er zijn nogal grote niveauverschillen in de scene en de Nederlandse hiphop in general staat er al vele malen beter bij als een aantal jaren terug.
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  23. #23
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kempenboi View Post
    Dit is weer het bekende huilverhaal van de blanke middenklasse in nederland over rappers in de steden.

    Detail misschien maar de tekst van Yen gaat niet over ´struggle´, maar is eerder een licht agressieve brag and boast tekst.

    Over bevooroordeeld geproken.
    whahahahahaha
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  24. #24
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by kempenboi View Post
    Dit is weer het bekende huilverhaal van de blanke middenklasse in nederland over rappers in de steden.

    Detail misschien maar de tekst van Yen gaat niet over ´struggle´, maar is eerder een licht agressieve brag and boast tekst.

    Over bevooroordeeld geproken.
    die nerds weten niet wat straatleven is, zie hier: http://youtu.be/gtvnDuv2L4Q dit is pas ghetto en streetlife met problemen qua werkloosheid en zo... als zij zouden rappen over die shit, okee, maar hier in NL gaat dat gewoon niet op.. Overheid veegt nog net je kont niet af als je het niet red..
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  25. #25
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    In het algemeen sluit ik me aan bij de stelling dat in Nederland er altijd wel een of ander vangnet aanwezig is. Dit in tegenstelling tot landen als de VS en nu bijvoorbeeld Griekenland. (je hoeft dus niet eens naar Afrika)

    Kweet alleen niet of die kritiek op dit liedje van toepassing is. Ik kon het niet heel goed verstaan, maar volgens mij ging het niet zozeer over hoe moeilijk ze het had.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •