MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 52
  1. #26
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Nee, als je zo ver mogelijk wil komen in MMA, dan moet je je in MMA gaan bekwamen.
    Of je grondvechten nou bestaat uit judo, BJJ, worstelen, Sambo, dat maakt niet uit.
    Je moet het kunnen gebruiken in een MMA wedstrijd. Dus moet je het oefenen op die manier.
    ten minste, dat is mijn mening...

    Kan anders Remco Pardoel daar niet eens wat over zeggen?

    Kan je door gewoon judo en het staande gevecht apart te beoefenen, goed worden in MMA?
    Wat is nou een goede manier om je te bekwamen in het MMA/free fight gebeuren???
    Is MMA dan alleen wrestling en Muay Thai? Lijkt mij juist effectief technieken te kunnen toepassen die je tegenstanders niet kennen, of ze gewoon helemaal niet in getraind zijn.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    No pain no gain

  2. #27
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben van menig dat je een groot voordeel / voorsprong hebt als vanaf kind al staande en grond gevechten hebt getraind.
    Vroeger was het nl niet anders. Nu kunnen kids al beginnen met MMA, wat weer het grootste voordeel oplevert.

    Dus als je nu de keuze hebt als je begint met vechtsport, kies dan MMA.

    Ik deed van mijn 5e tot mijn 11e jaar Judo. Toen Silat want ik wou slaan en schoppen.
    Maar ben Judo nooit vergeten. Toen ik rond 23e MMA ging doen was het even wennen.
    MMA kijken/bestuderen heeft me ook altijd veel geholpen.

    Het ligt ook aan je leraar. MMA is nog steeds voortgekomen uit alle traditionele vechtsporten.

  3. #28
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Ik ben van menig dat je een groot voordeel / voorsprong hebt als vanaf kind al staande en grond gevechten hebt getraind.
    Vroeger was het nl niet anders. Nu kunnen kids al beginnen met MMA, wat weer het grootste voordeel oplevert.

    Dus als je nu de keuze hebt als je begint met vechtsport, kies dan MMA.

    Ik deed van mijn 5e tot mijn 11e jaar Judo. Toen Silat want ik wou slaan en schoppen.
    Maar ben Judo nooit vergeten. Toen ik rond 23e MMA ging doen was het even wennen.
    MMA kijken/bestuderen heeft me ook altijd veel geholpen.

    Het ligt ook aan je leraar. MMA is nog steeds voortgekomen uit alle traditionele vechtsporten.
    Er is bij mij in de buurt wel een MMA school die geloof ik wel goed is. MMA Vlaardingen

    Ik heb daar een keertje mee getraind. Ze doen geloof ik 1dag wrestling en 1dagen Thaiboksen, en een dag beide. Maargoed dan heb je les die gewoon wrestling is, want daar slaan ze niet tussendoor. Andere dag thaiboksen. Dus ik dacht. Ik kom wel terug als ik zwarte band Jujitsu heb, en beter in Thaiboksen ben. Verder zie ik niet zoveel verschil. Alleen dan dat ik bij Jujitsu wat andere technieken leer, maar waar ik ze later wel mooi mee kan verassen. Bovendien waren die kerels bij MMA echt mijn gewicht niet (meer)
    No pain no gain

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ok, maar ik dacht ergens te lezen dat je eerder zei al zwarte bander te zijn...
    Anyway, haal die band want net stoppen voordat je zwart hebt krijg je geheid spijt van.
    Ga gewoon lekker meetrainen in de les waar je behoefte aan hebt.

    Mijn ervaring was dat de zwarte banders JJ, 9 van de 10 keer opgerold werden door de MMA jongens. En die hadden geen band.
    Dus doe gewoon je ervaring op.

  5. #30
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    Ok, maar ik dacht ergens te lezen dat je eerder zei al zwarte bander te zijn...
    Anyway, haal die band want net stoppen voordat je zwart hebt krijg je geheid spijt van.
    Ga gewoon lekker meetrainen in de les waar je behoefte aan hebt.

    Mijn ervaring was dat de zwarte banders JJ, 9 van de 10 keer opgerold werden door de MMA jongens. En die hadden geen band.
    Dus doe gewoon je ervaring op.
    Nee, ik heb op het moment de groene band in Jujitsu. Dat Jujitsuka's opgerold worden door MMA-vechters/wrestlers is ook vrij logisch. Jujitsu blijft een zelfverdedigingskunst, het grondvechten wat erin zit is meer als je word aangevallen terwijl je op het strand ligt te zonnen. Is dan ook de regels van MMA, met Jujitsu regels of wel geen regels word het een ander verhaal.

    Maargoed ik kan bij de thaiboksschool waar ik nu train ook meestal nog wel 2uurtjes per week MMA meepakken, maar de grote stap wil ik doen nadat ik de zwarte band heb in Jujitsu.
    No pain no gain

  6. #31
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by fighterboy View Post
    het grondvechten wat erin zit is meer als je word aangevallen terwijl je op het strand ligt te zonnen.
    haha heb ik inderdaad ook dagelijks last van, maar goed dat ze daar hele sport voor hebben uitgevonden lol
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  7. #32
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Mister T. View Post
    haha heb ik inderdaad ook dagelijks last van, maar goed dat ze daar hele sport voor hebben uitgevonden lol
    Het komt van de samoerijs, zodat ze zich nog konden verdedigen wanneer ze hun wapen verloren. Zonder Jujitsu was er ook geen Aikido, Judo, Karate, BJJ, Grappling, Hapkido en Sambo.
    No pain no gain

  8. #33
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Het originele juijutsu is voor het grootste deel verloren gegaan, en stond inderdaad aan de basis van judo die op de grond even effectief was qua submissies als BJJ, maar helaas werd judo een pure sport zonder daarbij de subs op nr.1 te zetten.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  9. #34
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Het originele juijutsu is voor het grootste deel verloren gegaan, en stond inderdaad aan de basis van judo die op de grond even effectief was qua submissies als BJJ, maar helaas werd judo een pure sport zonder daarbij de subs op nr.1 te zetten.
    Judo is een zachtere vorm van Jujitsu met stoten en wat klemmen weggelaten. Puur Judo is ook alweer anders, het is nu meer op wedstrijden gericht.
    No pain no gain

  10. #35
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Is het niet een afgeleide van het Aiki-jujitsu? waar de jitsu vormen de krijgskunsten vormden en de latere 'do' meer een filosofie aanhingen??
    "If you have to stop and think, it's too late"

  11. #36
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Is het niet een afgeleide van het Aiki-jujitsu? waar de jitsu vormen de krijgskunsten vormden en de latere 'do' meer een filosofie aanhingen??
    jutsu = kunst
    do = weg

    Aiki is harmonie, dus aikido is de harmonieuze weg. Ju-do is de zachte weg.

    Aiki-jutsu was onderdeel van ju-jutsu. De ju-jutsu stijlen die vroeger geleerd werden waren bedoeld om soldaten op te leiden voor de oorlog. Judo en andere do's zijn afgeleiden en of afsplitsingen van afgeleiden, die meer bedoeld waren vanuit educatieve doeleinden. Judo is bij uitstek geschikt voor jonge kinderen om normen en waarden te leren. Dit was nodig omdat mensen in Japan niet naar de kerk gaan.

  12. #37
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    the hague
    Posts
    374
    vCash
    126000

    Default

    Japanners gaan niet naar de kerk en dus hebben ze judo nodig om de kinderen waarden en normen bij te brengen?
    Echt de allergrootste nonsens die ik ooit heb gehoord zeg...wat een flauwekul.

  13. #38
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by willy123 View Post
    Japanners gaan niet naar de kerk en dus hebben ze judo nodig om de kinderen waarden en normen bij te brengen?
    Echt de allergrootste nonsens die ik ooit heb gehoord zeg...wat een flauwekul.
    Vroeger werden de mensen in nederland de christelijke normen en waarden aangeboden in de kerk. In japan hebben ze echter niet zo'n instituut. De regering heeft zodoende besloten Judo verplicht te maken op alle scholen (soort schoolzwemmen maar dan anders), vanwege de educatieve waardes die Judo met zich mee neemt. Er is hier namelijk veel aandacht voor respect, discipline en andere waarden en normen.

    Dit is trouwens nog best interessant met de ontkerking van Nederland in het oog (en opheffing van dienstplicht) en het zogenaamde verschuiven van die waarden en normen bij onze jeugd. Je ziet nu al dat sportclubs en scouting een grotere rol krijgen bij de opvoeding van de jeugd.

    Ik was wat kort door de bocht met mijn opmerking, maar ik zie dat het wel je aandacht getrokken heeft

  14. #39
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ik begrijp je punt, maar de normen en waarden die je in de kerk leert, zijn in mijn ogen vaak nogal egocentrisch en smalgeestig hoor.
    Ik zie geen verband met de ontkerking van Nederland en de verschuiving van normen en waarden.

    In kerkelijk Nederland gebeuren genoeg zaken die ieders normen en waarden ver te boven gaan, en dan vooral voor kerkelijk Nederland zelf, lol.

    Mja, dat is helaas een hele andere discussie.
    Religie leidt helaas tot de meest vreselijke ontmenselijking denkbaar.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  15. #40
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Waarom ga je die 2 dagen niet iets heel anders doen qua sport....iets waar je ook nog iets aan hebt voor het kickboksen/MMA...krachtsport bijvoorbeeld!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  16. #41
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Waarom ga je die 2 dagen niet iets heel anders doen qua sport....iets waar je ook nog iets aan hebt voor het kickboksen/MMA...krachtsport bijvoorbeeld!
    Ik ben 15
    No pain no gain

  17. #42
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Er zijn sportscholen waar je al wel als 15 jarige aan de gang mag...
    Als je als 15 jarige zwaar krachttraining gaat doen KAN dat je groeischijven beinvloeden maar dan zou je echt met bodybuilding/powerliften bezig moeten zijn en dan nog....maar wanneer jij krachttraining zou gaan doen moet het accent niet liggen op puur kracht maar op spierconditie/explosiviteit
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  18. #43
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    potverdorie Arjan V. heeft daar een heel goed punt, Fighterboy
    Krachttraining, mits goed uitgevoerd, zal in geen enkel opzicht je gezondheid schaden en kan zeker bijdragen aan je vorming als atleet!!!
    "If you have to stop and think, it's too late"

  19. #44
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Er zijn sportscholen waar je al wel als 15 jarige aan de gang mag...
    Als je als 15 jarige zwaar krachttraining gaat doen KAN dat je groeischijven beinvloeden maar dan zou je echt met bodybuilding/powerliften bezig moeten zijn en dan nog....maar wanneer jij krachttraining zou gaan doen moet het accent niet liggen op puur kracht maar op spierconditie/explosiviteit
    Ik heb ook wel het een en ander thuis liggen. Vechtsport gericht krachttraining is toch met lage gewicht lange herhalingen, en korte explosieve herhaling met zwaar gewichten?
    No pain no gain

  20. #45
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    voor jou vooral: werken met eigen gewicht en/of vrije gewichten itt machines, goede techniek aanleren, samengestelde oefeningen itt isolatieoefeningen (waarbij je 1 spier traint) , stabiliteit en correcte uitvoering.
    Of ga op gewichtheffen, daar zit het allemaal in...
    "If you have to stop and think, it's too late"

  21. #46
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    en goed eten en voor je het weet squat je zo 265kg
    "If you have to stop and think, it's too late"

  22. #47
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Thumbs up

    vooral die whey shakes met volle melk op nuchtere maag... hebben een anabool karakter

  23. #48
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    286
    vCash
    124708

    Default

    Met hoeveel gewicht kan ik het beste beginnen met squaten?

    En welke andere krachtoefeningen zijn handig voor vechtsport?
    No pain no gain

  24. #49
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by HUNEBED View Post
    vooral die whey shakes met volle melk op nuchtere maag... hebben een anabool karakter

    wat een bullshit

    rommelen in de marge noemen ze dat
    of verkoop je die dingen
    "If you have to stop and think, it's too late"

  25. #50
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    Emmermeer Z.O.D.
    Posts
    935
    vCash
    126000

    Default

    hahaha is geen bs vriend, nee verkoop ze niet dus maak je geen zorgen! Wanneer kom je weer eens op 108?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •