MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 51
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default Kickboxers vs Boxers

    Ik lees hier over het algemeen dat kickboxers geen potten kunnen breken in het prof boksen. Kan iemand dat mij uitleggen want de kickboxers zelf denken daar schijnbaar heel anders over.
    Een bokstrainer vertelde me dat ze geen schijn van kans zouden maken. Maar dat lijkt me toch ook wel heel sterk. Je kunt toch omswitchen van de ene sport andere.
    Een vechtershart is al aanwezig plus de conditie.

    Experts geef uw mening aub.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1.112
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    Ik lees hier over het algemeen dat kickboxers geen potten kunnen breken in het prof boksen. Kan iemand dat mij uitleggen want de kickboxers zelf denken daar schijnbaar heel anders over.
    Een bokstrainer vertelde me dat ze geen schijn van kans zouden maken. Maar dat lijkt me toch ook wel heel sterk. Je kunt toch omswitchen van de ene sport andere.
    Een vechtershart is al aanwezig plus de conditie.

    Experts geef uw mening aub.
    Ik ben geen expert, maar ik kan je wel bewijzen dat het bullshit is.
    Hier heb je een aantal voorbeelden van kickboksers die later zijn gaan boksen. En niet alleen dat, ze lieten de meeste boksers alle hoeken van de ring zien:

    Nordin Bensalah
    Eddie Smulders
    Lucia Rijker
    Said Ouali
    Vitali klitscko
    Wladimir Klitschko
    Samart Payakaroon
    Najim Ettouhlali
    Hassan Aitbassou

    Nog iets!! Kennen jullie Innocent Anyanwu? Hij is de Nederlands Kampioen boksen die zelfs bijna Europees Kampioen werd. Hij werd door Martin Jansen weleens meegenomen naar Mousid Gym omdat daar voldoende sparringspartners waren. Nou hij werd door deze kickboksers (o.a. Younnes en Mosab Amrani) regelmatig alle hoeken van de ring gewezen.

  3. #3
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    280
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mattie73 View Post
    Ik ben geen expert, maar ik kan je wel bewijzen dat het bullshit is.
    Hier heb je een aantal voorbeelden van kickboksers die later zijn gaan boksen. En niet alleen dat, ze lieten de meeste boksers alle hoeken van de ring zien:

    Nordin Bensalah
    Eddie Smulders
    Lucia Rijker
    Said Ouali
    Vitali klitscko
    Wladimir Klitschko
    Samart Payakaroon
    Najim Ettouhlali
    Hassan Aitbassou

    Nog iets!! Kennen jullie Innocent Anyanwu? Hij is de Nederlands Kampioen boksen die zelfs bijna Europees Kampioen werd. Hij werd door Martin Jansen weleens meegenomen naar Mousid Gym omdat daar voldoende sparringspartners waren. Nou hij werd door deze kickboksers (o.a. Younnes en Mosab Amrani) regelmatig alle hoeken van de ring gewezen.
    Wladimir Klitschko heeft voor zover ik weet nog nooit gekickbokst.

  4. #4
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1.112
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by mocro9 View Post
    Wladimir Klitschko heeft voor zover ik weet nog nooit gekickbokst.
    Jazeker wel. Hij is zelfs een keer KO geslagen door William van Roosmalen (vader van Robin).

    http://www.mixfight.nl/forum/showthr...a%EFne-in-rouw

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    kijk 1-0 voor de kickbox theorie.

  6. #6
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default

    Eddy Smulders moest trouwens noodgedwongen overstappen naar boksen vanwege zijn rotte enkels. Die overstap ging trouwens niet echt makkelijk maar uiteindelijk had hij toch een mooie bokscarriere.

  7. #7
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    411
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    kijk 1-0 voor de kickbox theorie.
    Ik denk; geen schijn van kans ! Maar ik hoop het zo..... en dan live op televisie...... alleen worden wij dan niet uit bed gehaald door onze pa om naar Ali te kijken maar wij halen onze kinderen uit bed om naar Badr, Tyrone, Gokhan te kijken.

    pfff dat zou wat wezen !

  8. #8
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1.112
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by rollermanskunk View Post
    Eddy Smulders moest trouwens noodgedwongen overstappen naar boksen vanwege zijn rotte enkels. Die overstap ging trouwens niet echt makkelijk maar uiteindelijk had hij toch een mooie bokscarriere.
    Hoe bedoel je mooie bokscariere; deze man is Europees kampioen geworden. Goede knokker was dat zeg. (Hij heeft zelfs voor de wereldtitel gebokst, maar helaas verloren)

  9. #9
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    411
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    Ik lees hier over het algemeen dat kickboxers geen potten kunnen breken in het prof boksen. Kan iemand dat mij uitleggen want de kickboxers zelf denken daar schijnbaar heel anders over.
    Een bokstrainer vertelde me dat ze geen schijn van kans zouden maken. Maar dat lijkt me toch ook wel heel sterk. Je kunt toch omswitchen van de ene sport andere.
    Een vechtershart is al aanwezig plus de conditie.

    Experts geef uw mening aub.
    Ik sprak Peter trouwens hierover en hij zei dat er bij hem een 8 voudig Nederlands kampioen traint van 80 kg die gewoon iedereen naar huis tikt Peter incluis, ik denk dat geen 1 kick bokser iets te zoeken heeft in de ring tegen de wereldtop in het boksen, netzomin als andersom trouwens......maar hopen mag altijd toch ?

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Boxers beweren dat Kickboxers geen kans hebben maar waarom niet dan?

  11. #11
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    de reden dat de Nederlandse kick/Thai boxers in de begin jaren toen de sport op kwam de Thai's alle hoeken van de ring lieten zien was toch wel omdat de meeste gewoon op boksles zaten in combinatie met kick/Thai boksen.boksen is gewoon een andere discipline
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  12. #12
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1.112
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by GM View Post
    ik denk dat geen 1 kick bokser iets te zoeken heeft in de ring tegen de wereldtop in het boksen, netzomin als andersom trouwens......maar hopen mag altijd toch ?
    En waarom hebben de kickboksers die ik genoemd heb het wel gered dan?????

  13. #13
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mattie73 View Post
    En waarom hebben de kickboksers die ik genoemd heb het wel gered dan?????
    Ik zie er geen wereldtopper boksen bijstaan, hoor. Of jij wel ? Het vrouwenboksen stelt sowieso op mondiaal niveau weinig voor. En die klitschov broertjes hebben nooit in de (sub) top van het kickboksen meegedraaid. Denk dat ze vroeger ook wel hebben gevoetbald. Dus kan een voetballer wereldkampioen boksen worden? Ja, dus.
    Last edited by BB; 10-10-2011 at 21:19.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Als het andersom is lachen wij ook allemaal.

    Stel je voor dat Vitali nu opeens K1 wil gaan doen en het gemunt heeft op Badr.

    Dan lacht hier iedereen zich scheel.
    (Al denk ik dat ie Badr zelfs in k1 pakt.)

    Different rules, Different game.
    Iedereen kan ergens in groeien en kampioen worden.
    Heeft gewoon tijd nodig, ze mogen allemaal dromen om de top te verslaan.
    En meteen smacktalk opzetten hoort toch bij het boksen? Stiekem vinden we het allemaal entertaining.

    So time will tell..


    Ik ga er zeker voor zitten tegen die tijd!

    Nee ik ben helemaal geen expert op dit gebied.

  15. #15
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1.112
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by BB View Post
    Ik zie er geen wereldtopper boksen bijstaan, hoor. Of jij wel ? .
    Ja ik wel:

    Samart Payakaroon (Wereldkampioen)
    Nordin Bensalah (Europees Kampioen)
    Eddie Smulders (Europees Kampioen en absolute wereldtop)
    Lucia Rijker (Wereldkampioen)
    Vitali klitscko (Wereldkampioen)
    Wladimir Klitschko (Wereldkampioen)

    Dit zijn feiten, en dan hoef je geen smoesjes er bij halen dat het vrouwenboksen nbiet voorstelt etc. Het gaat erom dat ze succesvol de overstap hebben gemaakt van het kickboksen naar het boksen. Terwijl sommige hier beweren dat dat onmogelijk is!

  16. #16
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Ik zou me voor kunnen stellen dat als iemand zijn hele leven alleen gebokst heeft dat het lastig is dat in te halen voor een kick-bokser. Maar volgens mij hebben de meeste kickboksers ook bokstraining dus ik zie het probleem niet zo.

    In ieder geval heb ik nog niemand gezien hier die met goede argumenten komt waarom het niet zou kunnen.

  17. #17
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    het zal een kickbokser gewoon een aantal jaren kosten om te switchen naar boksen, er zijn hele grote verschillen tussen beide sporten. bovendien vergeten we hier in Nederland nog wel eens hoeveel groter boksen mondiaal gezien is als kickboksen, boksen is vrij populair over de hele wereld en kickboksen eigenlijk vooral in Nederland, Thailand en Japan; de boks 'poule' is veel groter als die van het kickboksen, dus daarom is het ook veel moeilijker om tot de top door te breken. Wladimir Klitschko heeft bijvoorbeeld voordat hij ging profboksen zo'n 140(!) amateur partijen gedraaid waarvan hij er maar iets van 6 verloren en nu zit hij op 56 prof partijen waarvan maar 3 heeft verloren; dat geeft wel een beetje aan hoe groot de concurrentie is.

    Spong, Hari en Saki zijn allemaal getalenteerde vechtsporters, maar ze hebben niet de zelfde beproevingen doorgemaakt als Klitschko, Adamek en Haye. Veel mensen zeggen wel lekker makkelijk dat het zwaargewicht boksen helemaal niets meer voorstelt tegenwoordig; naar mijn idee wordt er niet echt minder hard gebokst als vroeger, maar is vooral de media aandacht een stuk minder geworden, daardoor lijkt het misschien wat minder.

    dus ik wens ze veel succes, maar ze kunnen hun borst maar beter nat maken.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    1.786
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mattie73 View Post
    Ik ben geen expert, maar ik kan je wel bewijzen dat het bullshit is.
    Hier heb je een aantal voorbeelden van kickboksers die later zijn gaan boksen. En niet alleen dat, ze lieten de meeste boksers alle hoeken van de ring zien:

    Nordin Bensalah
    Eddie Smulders
    Lucia Rijker
    Said Ouali
    Vitali klitscko
    Wladimir Klitschko
    Samart Payakaroon
    Najim Ettouhlali
    Hassan Aitbassou

    Nog iets!! Kennen jullie Innocent Anyanwu? Hij is de Nederlands Kampioen boksen die zelfs bijna Europees Kampioen werd. Hij werd door Martin Jansen weleens meegenomen naar Mousid Gym omdat daar voldoende sparringspartners waren. Nou hij werd door deze kickboksers (o.a. Younnes en Mosab Amrani) regelmatig alle hoeken van de ring gewezen.
    Khaosai Galaxy is ook een mooi voorbeeld.

    dat wil niet zeggen dat ik badr veel kans zie maken.

  19. #19
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    446
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    het zal een kickbokser gewoon een aantal jaren kosten om te switchen naar boksen, er zijn hele grote verschillen tussen beide sporten. bovendien vergeten we hier in Nederland nog wel eens hoeveel groter boksen mondiaal gezien is als kickboksen, boksen is vrij populair over de hele wereld en kickboksen eigenlijk vooral in Nederland, Thailand en Japan; de boks 'poule' is veel groter als die van het kickboksen, dus daarom is het ook veel moeilijker om tot de top door te breken.
    Wladimir Klitschko heeft bijvoorbeeld voordat hij ging profboksen zo'n 140(!) amateur partijen gedraaid waarvan hij er maar iets van 6 verloren en nu zit hij op 56 prof partijen waarvan maar 3 heeft verloren; dat geeft wel een beetje aan hoe groot de concurrentie is.

    Spong, Hari en Saki zijn allemaal getalenteerde vechtsporters, maar ze hebben niet de zelfde beproevingen doorgemaakt alKlitschko, Adamek en Haye. Veel mensen zeggen wel lekker makkelijk dat het zwaargewicht boksen helemaal niets meer voorstelt tegenwoordig; naar mijn idee wordt er niet echt minder hard gebokst als vroeger, maar is vooral de media aandacht een stuk minder geworden, daardoor lijkt het misschien wat minder.

    dus ik wens ze veel succes, maar ze kunnen hun borst maar beter nat maken.
    X2

    @mattie

    Eddy Smulders absolute wereld top? Met alle respect!, dat kun je niet menen.

  20. #20
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1.112
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    dus ik wens ze veel succes, maar ze kunnen hun borst maar beter nat maken.
    Tuurlijk makkelijk zal het niet worden. Ze zullen heel hard moeten trainen, en heel veel wedstrijden moeten vechten voordat ze misschien wereldtop kunnen worden. Misschien lukt het wel, misschien ook niet. De tijd zal het leren.

    Ik wordt alleen een beetje moe van die betweters die beweren dat het absoluut onmogelijk is. Terwijl het verleden anders heeft aangetoond.

    (Bovendien, in elk zichzelf respecterende kickboksschool wordt ook veel aan bokstraining gedaan. Het is niet zo dat ze van het turnen naar het voetbal overstappen.)

  21. #21
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mattie73 View Post
    Tuurlijk makkelijk zal het niet worden. Ze zullen heel hard moeten trainen, en heel veel wedstrijden moeten vechten voordat ze misschien wereldtop kunnen worden. Misschien lukt het wel, misschien ook niet. De tijd zal het leren.

    Ik wordt alleen een beetje moe van die betweters die beweren dat het absoluut onmogelijk is. Terwijl het verleden anders heeft aangetoond.

    (Bovendien, in elk zichzelf respecterende kickboksschool wordt ook veel aan bokstraining gedaan. Het is niet zo dat ze van het turnen naar het voetbal overstappen.)
    die reactie kun je ook wel een beetje verwachten als je hoog van de daken gaat schreeuwen dat je al die boksers wel eventjes gaat neer hoeken.

    en boksen is echt wel wat meer dan kickboksen zonder trappen.

  22. #22
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Broeder Mattie,

    Ik dacht er ook precies zo over tot ik me een beetje er in ging verdiepen. En boksen is toch echt een heel andere sport. Als simpel voorbeeld, barry groenteman, amsterdamse bokser. Heeft 2 weken terug tegen robert van nimwegen, een respectable A klasser gestaan tijdens een boks partij en heeft zoals je in de vid kan zien, robert alle hoeken laten zien. Ik dacht toen dus echt van, zooo he , die barry , die is gewoon heel erg goed. Toen zie ik ene paar dagen later de zelfde barry tegen een andere bokser vechten. EN nu was die barry kansloos. Boksen zit naar mijn mening echt op een ander niveau. Een doorsnee B klasse bokser kan de beste A klasse kickbokser alle hoeken laten zien in een bokspartij ben ik bang.

    Maar toch sta ik er achter dat badr, saki en spong wel potten zouden kunnen breken. Niet nu maar over 3 jaar echt zeker wel!

    http://www.fightstartv.com/videos/barry-groenteman-vs-robert-van-nimwegen-boxing/
    en barry vs bokser : Video Boxing Barry Groenteman vs Ghulliam Houssain - FightstarTV.com
    Last edited by Sadix; 10-10-2011 at 22:16.
    Home mtk-gym.nl


  23. #23
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Mattie73 View Post
    Tuurlijk makkelijk zal het niet worden. Ze zullen heel hard moeten trainen, en heel veel wedstrijden moeten vechten voordat ze misschien wereldtop kunnen worden. Misschien lukt het wel, misschien ook niet. De tijd zal het leren.

    Ik wordt alleen een beetje moe van die betweters die beweren dat het absoluut onmogelijk is. Terwijl het verleden anders heeft aangetoond.

    (Bovendien, in elk zichzelf respecterende kickboksschool wordt ook veel aan bokstraining gedaan. Het is niet zo dat ze van het turnen naar het voetbal overstappen.)
    Ja klopt maar toch is het boksen dat een kickboks trainer geeft anders als het boksen dat je in een boks school krijgt. De stand, afstand etc is toch allemaal anders. Als je net zo gaat kickboksen zoals je tijdens een boks wedstrijd bokst, dan worden je benen er sowieso afgetrapt en als je die jab heel de tijd blijft gooien, loop je ook op mawashi's.

    Hoeveel het ook op elkaar lijkt, het zijn in mijn ogen net die kleine cruciale verschillen die een kickbokser bijna kansloos maakt.
    Home mtk-gym.nl


  24. #24
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1.112
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    die reactie kun je ook wel een beetje verwachten als je hoog van de daken gaat schreeuwen dat je al die boksers wel eventjes gaat neer hoeken. .
    Dat is een ander verhaal, dat ben ik met je eens dat is nergens voor nodig. Maar misschien doen ze dat wel uit marketingtechnische overwegingen, dat weet ik niet.

  25. #25
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Rotterdam
    Posts
    1.112
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Broeder Mattie,

    Ik dacht er ook precies zo over tot ik me een beetje er in ging verdiepen. En boksen is toch echt een heel andere sport. Als simpel voorbeeld, barry groenteman, amsterdamse bokser. Heeft 2 weken terug tegen robert van nimwegen, een respectable A klasser gestaan tijdens een boks partij en heeft zoals je in de vid kan zien, robert alle hoeken laten zien. Ik dacht toen dus echt van, zooo he , die barry , die is gewoon heel erg goed. Toen zie ik ene paar dagen later de zelfde barry tegen een andere bokser vechten. EN nu was die barry kansloos. Boksen zit naar mijn mening echt op een ander niveau. Een doorsnee B klasse bokser kan de beste A klasse kickbokser alle hoeken laten zien in een bokspartij ben ik bang.

    Maar toch sta ik er achter dat badr, saki en spong wel potten zouden kunnen breken. Niet nu maar over 3 jaar echt zeker wel!

    http://www.fightstartv.com/videos/barry-groenteman-vs-robert-van-nimwegen-boxing/
    en barry vs bokser : Video Boxing Barry Groenteman vs Ghulliam Houssain - FightstarTV.com
    Op dat zelfde gala, vocht Hassan Ait Bassou (een kickbokser) tegen een proffesionele bokser uit Duitsland van wie ik de naam nu even kwijt ben. Hassan won op KO.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •