MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 32 of 32
  1. #26
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Misschien hadden ze beter moeten trainen over het hele jaar heen, of misschien halen ze de top 10 toch niet hoe jammer dat ook is
    Ik denk dat je hoe dan ook een probleem (ofwel goot nadeel) hebt als je als b.v. niet weight cuttende 155 pounder(70kg) moet tegen iemand die 175 pound(80kg) weegt. Dat heeft niet zozeer met jezelf te maken, maar ook met je tegenstander. En omdat iedereen het doet moet je zelf ook wel, anders kom je tegen een veel groter en sterker iemand te staan. En op hoog niveau waar de verschillen klein zijn wil je dat er niet bij hebben.

    (Maakt de prestatie van Frankie Edgar trouwens wel uitzonderlijker)

    De enige oplossing van het (Water)cutten is de weigh in's vlak voor de wedstrijd doen. Helaas gaan er dan partijen die uitvallen vlak voordat ze moeten beginnen, wat commercieel niet handig is voor de promoties.
    Last edited by YoMarK; 17-10-2011 at 11:17.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    1.956
    vCash
    126000

    Default

    Misschien toch een maximaal dalingspercentage instellen ofzo. In relatie met je BMI ofzo.

    Je kan zeggen van vecht op je eigen gewicht. Maar als jij normaal 186 weegt en dan dus in de LHW-divisie uit moet komen ben je zwaar in het nadeel.

  3. #28
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Ik kan jongens als Frankie Edgar daarom ook zo waarderen... Hij cut helemaal niks en loopt gewoon het hele jaar rond op 155.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  4. #29
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    X2!
    Quote Originally Posted by Tony View Post
    Ik kan jongens als Frankie Edgar daarom ook zo waarderen... Hij cut helemaal niks en loopt gewoon het hele jaar rond op 155.

  5. #30
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Ik ben voorstander om een dag en een / twee uur voor de partij een weging te houden.
    Dan kunnen mensen niet meer cutten.
    Dat houden ze simpelweg niet vol als ze te veel bezig zijn geweest

    Ze hebben de keuze die simpel is.
    ze kunnen alleen maar draaien op een natuurlijk gewicht
    En dan is het gewoon simpel voor iedereen. Ben je een halve kilo te zwaar (wat de max is) dan lever je per 100 gram 10% van je gage in.
    Ik denk dat iedereen dan wel op gewicht is

    Dit zijn wel mooie argumenten allemaal hierboven

  6. #31
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Ik ben voorstander om een dag en een / twee uur voor de partij een weging te houden.
    Dan kunnen mensen niet meer cutten.
    Dat houden ze simpelweg niet vol als ze te veel bezig zijn geweest

    Ze hebben de keuze die simpel is.
    ze kunnen alleen maar draaien op een natuurlijk gewicht
    En dan is het gewoon simpel voor iedereen. Ben je een halve kilo te zwaar (wat de max is) dan lever je per 100 gram 10% van je gage in.
    Ik denk dat iedereen dan wel op gewicht is

    Dit zijn wel mooie argumenten allemaal hierboven
    Dan hou je best een mooie reserveploeg beschikbaar om in te vallen op je gala voor al die gasten die plots "ziek" geworden zijn ...

    M.i. is een weging de dag zelf gevaarlijker omdat je dan een aantal gasten zal hebben die gedehydrateerd aan hun wedstrijd beginnen, met alle risico's vandien.

  7. #32
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lodewijk View Post
    Dan hou je best een mooie reserveploeg beschikbaar om in te vallen op je gala voor al die gasten die plots "ziek" geworden zijn ...

    M.i. is een weging de dag zelf gevaarlijker omdat je dan een aantal gasten zal hebben die gedehydrateerd aan hun wedstrijd beginnen, met alle risico's vandien.
    Ik denk dat de risico's op de korte termijn groter worden en dat een ringarts dan een belangrijke rol heeft. Hij/zij zal extra moeten letten op de fysieke gevolgen van het extreem vochtafdrijven op het laatste moment (bij de ufc houden ze hier toezicht op). En zij nemen een beslissing of het verantwoord is voor een vechter. Natuurlijk is de trainer/ vechter zelf er ook nog bij. Als je extreem last hebt van dehydration, dan zijn de fysieke effecten dusdanig, dan een vechter aanzienlijk minder presteert in de cage. En tegen gelijkwaardige tegenstanders red je het dan gewoon niet. Op de lange termijn zullen de risico's dan ook minimaal zijn.

    Prima dus een weging op de dag zelf!
    Last edited by basblue; 17-10-2011 at 17:24.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •