MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 12 of 12
  1. #1
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default Trainen in Thailand

    Zit er al een hele tijd aan te denken om voor een x aantal maanden naar Thailand te gaan om daar te gaan trainen. Alleen zou graag ervaringen willen horen van Mixfightmembers die dit al eens gedaan hebben.
    Kostenplaatje, dagindeling met een Thaise trainingschool.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    339
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb getraind bij Sitpholek in Pattaya. Echt een super ervaring. De eigenaar Frank is een Nederlander dat maakt het makkelijk. Ik heb hem gemaild en mijn vluchtnummers doorgegeven hij heeft toen taxi en hotel geregeld. Check de site http://www.sitpholek.de.tl/ of mail [email protected] als je meer moet weten stuur me pm.

  3. #3
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Quote Originally Posted by Yogi1 View Post
    Ik heb getraind bij Sitpholek in Pattaya. Echt een super ervaring. De eigenaar Frank is een Nederlander dat maakt het makkelijk. Ik heb hem gemaild en mijn vluchtnummers doorgegeven hij heeft toen taxi en hotel geregeld. Check de site http://www.sitpholek.de.tl/ of mail [email protected] als je meer moet weten stuur me pm.
    Ziet er netjes uit, en de kosten vallen ook mee.
    Hoe lang heb je er gezeten?

  4. #4
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb 6 weken door Thailand gereisd en heb getraind in gyms in Bangkok, Chiang Mai, Phuket, Koh Samui. Ik heb er ook een uitgebreid verslag over geschreven. Dat kun je hier lezen: Dutch Muay Boran Foundation (DMBF) - Muay Thai trainen in Thailand: inleiding | Laatste nieuws

    Voor een losse training betaal je gemiddeld 400 baht (ongeveer €10). Als je een maand bij 1 gym traint betaal je tussen de €175 tot €225. Dan kun je twee keer per dag trainen, zes dagen per week.

    De training begint meestal met hardlopen of touwtje springen. Daarna rustig warmdraaien met schaduwboksen, combinaties voor de spiegel. Dan werken op de pads, clinchen en vervolgens sparren. Waar ik heb getraind duurde een training meestal 1,5 tot 2 uur, maar ik heb ook wel eens 3 uur getraind.

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Zelf op koh Samui getraind bij lamai Gym. Het officiele kamp van de grootste MuayThai bond ter wereld de WMC.

    Goede sfeer, vriendelijkeThaise trainers die vroeger grote kampioenen waren. Nokweed Davy was de Saenchai van de begin jaren 90. En een internationaal gezelschap traint daar.

    Werden ook netjes op vliegveld opgehaald en weggebracht. Veel topvechters trainen hier ook vaak en zijn daar ook opgeleid.

    Hier de site met alle info

    Lamai Muay Thai Camp: Sanctioned by the World Muay Thai Council



    http://www.youtube.com/watch?v=UgdyPgnT8qk


    http://www.youtube.com/watch?v=vUG_9...eature=related
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  6. #6
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Daar ben ik ook nog geweest. Vond dat een van de leukste en beste gyms om te trainen!

  7. #7
    Join Date
    May 2011
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default

    Ben zelf ook aan het denken om in de zomer 4 weken naar een gym te gaan in Thailand. Alleen hoor veel verschillende verhalen over alle gyms, zoals Tiger Muay Thai. De een zegt dat het te commercieel is en daardoor weinig aandacht (afgezien van de 1-op-1 trainingen) van trainers en teveel buitenlandse mensen. Andere zeggen weer dat dit Sinbi of Dragon aanhangers zijn.
    Echter hebben hun de mooiste website met meeste info. Iemand hier persoonlijk geweest?
    Zelf zou ik liever in een minder bekende gym trainen maar wel het 'echte' Thailand zien, iemand suggesties?

  8. #8
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    339
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb daar 1 maand getraind echt top. Alleen 1 op 1 training.

    Lamai heb ik ook geweest heb daar een week getraind ofzo ik vond dit zwaar tegen vallen. Word veel in groep lessen getraind en daarvoor ga ik niet in Thailand trainen. 1 op 1 lessen ongeveer €10,- vind ik erg duur als je lang gaat trainen.

  9. #9
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    42
    vCash
    126000

    Default

    Heb zelf bij Tiger in Phuket getraint, als je een bootcamp wil is dit een goed kamp, maar voor de rest is het niks bijzonders en kun je beter je geld ergens anders uitgeven. Ben ook naar Dragon geweest, zit zo'n 300 meter van Tiger af, en dit beviel veel beter, kleinere groepen en de focus is meer op het muay-thai, en daar kun je het jezelf zo zwaar maken als je zelf wil. Je hebt wel veel zelfdiscipline nodig bij Dragon. En als je bijvoorbeeld 5 of 8 rondjes achter elkaar op de pads wil is dat nooit een probleem. Zit ook een nieuw kamp, phuket top team en de verhalen zijn goed.

    Groet, mcboelens

  10. #10
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Het is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wilt.
    Als je gewoon als tourist in Thailand ben en je wil een keer een training meepakken kun je best naar iets als Tiger gaan waar je tussen de buitenlandse toeristen traint. Als je wilt trainen om wedstrijden te doen zijn er betere gyms lijkt me.

    Op Phuket heb je bijvoorbeeld Sinbi Muaythai, waar Saenchai en Saiyok trainen. Ook heeft Jomhod er een gym en Rawai Gym staat ook hoog aangeschreven.

  11. #11
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb een paar weken bij Tiger getraind. We kozen juist voor een wat commerciëlere gym vanwege de faciliteiten. Vooral voor mijn vriendin die wat minder heeft met vechtsport dan ik was dat wel belangrijk. Uiteindelijk hebben we erg veel MMA groepstrainingen gedaan bij Ray Elbe en private training met een andere instructeur. Mijn vriendin trok de relaxte Amerikaanse omgangsvormen beter dan de traditionele thaise instructeurs die voor ons doen best strikt waren. Ik vond de muay thai trainingen ook veel van hetzelfde worden en ben daarom ook wat meer bij de MMA blijven hangen.
    Ik hoorde daar al veel goede verhalen over Dragon Muay thai. Dus dat zou ik zeker proberen als je daar iig in de buurt bent. Waarom perse bij 1 gym blijven hangen? De andere gyms ken ik niet zo in die omgeving. Sinbi had wel veel vechters in Patong boxing stadium die het goed deden toen we gingen kijken.
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  12. #12
    Join Date
    May 2011
    Posts
    3
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by gimgamgommetje View Post
    Ik heb een paar weken bij Tiger getraind. We kozen juist voor een wat commerciëlere gym vanwege de faciliteiten. Vooral voor mijn vriendin die wat minder heeft met vechtsport dan ik was dat wel belangrijk. Uiteindelijk hebben we erg veel MMA groepstrainingen gedaan bij Ray Elbe en private training met een andere instructeur. Mijn vriendin trok de relaxte Amerikaanse omgangsvormen beter dan de traditionele thaise instructeurs die voor ons doen best strikt waren. Ik vond de muay thai trainingen ook veel van hetzelfde worden en ben daarom ook wat meer bij de MMA blijven hangen.
    Ik hoorde daar al veel goede verhalen over Dragon Muay thai. Dus dat zou ik zeker proberen als je daar iig in de buurt bent. Waarom perse bij 1 gym blijven hangen? De andere gyms ken ik niet zo in die omgeving. Sinbi had wel veel vechters in Patong boxing stadium die het goed deden toen we gingen kijken.
    Ja het is niet dat ik op 1 plek wil blijven hangen, alleen het aanbod is zo enorm groot op internet, en wil wel een klein beetje iets uitstippelen over wat en waar. Dat is ook waarom Tiger er zo uitspringt qua website en faciliteiten. Echter vraag ik me af of dit niet weer ten kostte van de lessen gaat zoals jij dus ook al zegt. Hoor van de trainer van maat van me dat SuperPro Samui ook behoorlijk goed schijnt te zijn.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •