MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default Dames EK boksen bij de DWDD

    Net bij de DWDD/Jakhalzen een item over dames EK boksen en welke van de twee dames naar de OS2012 in Londen mag. Blijkbaar mag maar 1 kandidaat worden uitgezonden namens NL.... De Jakhalzen heeft soms een beetje een flauwe manier van presenteren, maar ik vond het best een positief stuk!

    Later meer bij uitzending gemist....
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  2. #2
    Join Date
    Oct 2011
    Posts
    104
    vCash
    126000

    Default

    Twijfel zelf ook wie er naar de OS zou moeten. Marichelle als bekroning op haar carriere en afscheid als bokster of Nouchka op jonge leeftijd en gewoon gaan knallen daar. Een partij tegen elkaar zou toch het verschil moeten maken naar mijn mening. Als de coaches kiezen is de verliezer sowieso meer teleurgesteld omdat je zonder onderling rechtstreeks duel geen duidelijke winnaar hebt.

  3. #3
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Last edited by basblue; 25-10-2011 at 22:35.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  4. #4
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Moeilijk idd. Nouschka bokste niet erg goed, maar vocht wel als een leeuw in de finale en Marichelle bokste wel goed, maar komt heel wat kilootjes te kort.
    Qua uiterlijk moeit het igg. Nouschka worden;-)

  5. #5
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    270
    vCash
    126000

    Default

    We kunnen tot nu toe alleen maar speculeren. Marichelle moet gewoon snel partijen tegen wereldtop in de -75kg klasse gaan draaien. Dan wordt denk ik snel duidelijk waar ze wel en niet toe instaat is.

    Ik vond het wel opvallend dat ze in de -69kg klasse tijdens het EK steeds kleiner was dan haar tegenstandsters. Dit verschil zal in de -75kg klasse niet kleiner worden, daarentegen is Nouchka echt fysiek geschapen voor die klasse. Maar goed Marichelle combineerde veel beter, waar Nouchka enkelvoudig en weinig verrassend was. Maar goed de vorm van het moment zal ook vast meespelen, want heb Nouchka ook betere partijen zien neerzetten dan het afgelopen EK.

  6. #6
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Ik kijk nooit boksen en ik heb er 0 verstand van: Waarom boksen ze hier met helmen? Is dit alleen zo bij vrouwen?
    Want ik zie de Klichko's en ander bekende boksers altijd gewoon zonder boksen.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by The Company View Post
    Ik kijk nooit boksen en ik heb er 0 verstand van: Waarom boksen ze hier met helmen? Is dit alleen zo bij vrouwen?
    Want ik zie de Klichko's en ander bekende boksers altijd gewoon zonder boksen.
    Olympisch (amateur) boksen is altijd met helm.

  8. #8
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    270
    vCash
    126000

    Default

    Voorwaarde van de Olympische commissie, anders kon boksen niet een Olympische sport blijven. Tevens de leeftijdsregel die bepaald dat Olympische boksers wedstrijden mogen boksen tot en met hun 34ste levensjaar en de afspraak dat boksers geen wedstrijdgeld mogen ontvangen, zijn door de Olympische commissie gestelde voorwaarden. Vandaar ook een duidelijke scheiding tussen profboksen en Olympisch boksen.

  9. #9
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ch3f1 View Post
    Voorwaarde van de Olympische commissie, anders kon boksen niet een Olympische sport blijven. Tevens de leeftijdsregel die bepaald dat Olympische boksers wedstrijden mogen boksen tot en met hun 34ste levensjaar en de afspraak dat boksers geen wedstrijdgeld mogen ontvangen, zijn door de Olympische commissie gestelde voorwaarden. Vandaar ook een duidelijke scheiding tussen profboksen en Olympisch boksen.
    Thanx. Misschien een lastige vergelijking, maar ik heb de indruk dat amateurboksers echt technisch een stuk beter is dan profboksers. In de top 3 zal het verschil niet eens zo heel groot zijn, maar als je de top 10 bij de olympische spelen met de top 10 profboksen, bij alle gewichtklassen, vergelijkt. Dan is er wel een verschil.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    het niveau ligt veel hoger in profland hoor
    misschien lijkt het zo omdat ze in profland ook echt elkaars lichtje uit kunnen en willen slaan
    "If you have to stop and think, it's too late"

  11. #11
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    270
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    het niveau ligt veel hoger in profland hoor
    misschien lijkt het zo omdat ze in profland ook echt elkaars lichtje uit kunnen en willen slaan
    persoonlijk denk ik dat wanneer een profbokser vs Olympische bokser 3x3 draaien, de prof minder kans op succes heeft. Anderzijds als een Olympische bokser op meer dan drie rondes moet gaan draaien hij het niet redt zonder aanpassing van techniek en tactiek tegen een prof.

    Olympische boksen maakt tijdens 3x3 over het algemeen veel maar acties dan een profbokser over 3 rondes doet. Dan doel ik niet specifiek op het stoten zetten, maar juist ook op het in- en uit verplaatsen en het wegdraaien e.d.. Dit gaat niet altijd op en er zullen vast voorbeelden zijn wanneer dit juist andersom het geval is. Maar over het algemeen is bovenstaande situatie wel het geval, dit omdat het Olympisch boksen simpelweg binnen drie rondes beslist moet worden.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •