MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default BRAIN ENTRAINMENT

    Een klein poosje (klein weekje) ben ik met BRAIN ENTRAINMENT bezig door apps en muziek
    te beluisteren.

    Ik gebruik het om bv powernaps te maken en scherp te zijn voor studie...

    Zijn er meer mensen bekend met Alpha en Beta brainwaves door muziek en bv apps.?
    Het lijkt echt te werken voor mij, misschien komt het omdat ik altijd al gevoelig ben geweest voor muziek?. of heb ik nu het placebo effect? Wat het ook is, interessant is het zeker....

    wie heeft ook wel eens wat geprobeerd met deze muziek/trillingen voor je brein?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Nee ben er niet bekend mee, ben overigens wel bekend met powerFAPs

    Maar serieus, als het werkt voor je dan is dat een mooie bijkomstigheid!
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Jul 2011
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Als je ons kan vertellen wat Brain entrainment is???
    ,,,,,
    (>.<)

  4. #4
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default

    Okay in het kort:

    Het luisteren naar muziek waar trillingen in gebracht zijn, of trillingen met achtergrond geluid (kabelend water, regen, onweer).
    De trillingen zijn verschillend in frequentie per oor.. het verschil tussen de frequenties is de frequentie die je brein mee gaat resoneren..

    als die frequentie nu in bepaalde gebieden ligt kun je met die trillingen bepaalde situaties "opwekken" van rust/meditatie tot aan scherp, gefocussed...

    zie voor de gebieden:

    Frequency range Name Usually associated with:
    > 40 Hz Gamma waves Higher mental activity, including perception, problem solving, fear, and consciousness
    13–39 Hz Beta waves Active, busy or anxious thinking and active concentration, arousal, cognition, and or paranoia
    7–13 Hz Alpha waves Relaxation (while awake), pre-sleep and pre-wake drowsiness, REM sleep, Dreams
    4–7 Hz Theta waves deep meditation/relaxation, NREM sleep
    < 4 Hz Delta waves Deep dreamless sleep, loss of body awareness

    zo heb ik de materie een beetje begrepen... Meer of ander info is altijd welkom....
    Ik weet dat het al heel lang gebruikt wordt (1800 tot op heden) maar er is altijd de "placebo" vraag... Volgens mij deed Ad visser ook zoiets in het verleden maar dat heb ik nog niet opgezocht of hij dat ook deed... (schiet me te binnen met typen )


    Edited: Uit zijn WIKI:
    In 1994 werd de eerste van een serie Brainsessions ontwikkeld; muziek die volgens Visser rechtstreeks de hersenactiviteit beïnvloedt en de bewustzijnsstaat van de luisteraar verandert.


    PS: Ik heb mijn alu-hoedje opgezet en mijn geitenwollen sokken al gepakt
    Last edited by Bagheera; 01-11-2011 at 23:31. Reason: extra info
    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

  5. #5
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    193
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb hier al wel eens wat over gehoord tijdens een college Brein, hetgeen wat ik ervan begrepen had is dat het voor personen heel erg verschillend werkt. Maar de werking zou niet komen door één of andere resonatie. (Al dus hetgeen ik onthouden heb).


    P.S.
    Voor mijn studie vind ik het zelf ook interessant om te kijken naar BCI (Brain- Computer Interfacing).

  6. #6
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Neivra View Post
    Ik heb hier al wel eens wat over gehoord tijdens een college Brein, hetgeen wat ik ervan begrepen had is dat het voor personen heel erg verschillend werkt. Maar de werking zou niet komen door één of andere resonatie. (Al dus hetgeen ik onthouden heb).


    P.S.
    Voor mijn studie vind ik het zelf ook interessant om te kijken naar BCI (Brain- Computer Interfacing).
    bedoel je dit?
    Brain-Computer Interfaces - De site van het netwerk van Technisch Wetenschappelijk Attachés van het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie
    Want dat is idd gaaf....
    Over de werking kunnen we twisten want ik zou veel meer moeten lezen (verschillende invalshoeken) om te bepalen of dat wat ik ergens gelezen heb klopt.... Daar heb ik nu geen tijd voor... komt denk ik nog wel.....

    gr. Peter
    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

  7. #7
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    193
    vCash
    126000

    Default

    Met BCI bedoelde ik inderdaad dat. En ja ik denk niet dat het een punt van twisten is over Brain Entrainment, ik meende me dat te herinneren, maar heb er ook geen onderzocht naar gedaan. En kan er dus ook verder niks over zeggen.

    Persoonlijk vind ik het lastig om met omgevingsgeluid in slaap te vallen. Waar ik het sowieso mee eens ben is de werking van powernaps op de bevordering van de productiviteit (helaas is het niet mogelijk/praktisch om even tussen de colleges door te gaan slapen).

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •