MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 59
  1. #26
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    Alkmaar
    Posts
    258
    vCash
    126000

    Default

    Blehh ziek filmpje net zoals onverdoofd slachten.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    en in welk stuk generaliseer ik? niet zo snel op je pikkie getrapt zijn.
    Je zegt eerst: Amerikaanse soldaten tijdens het Offerfeest
    Vervolgens laat je een filmpje zien waarop Amerikaanse soldaten op brute wijze een dier vermoorden.
    Waarop je concludeert: beelden zeggen genoeg...

    Wil je nu zeggen dat dit geen generalisatie is?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #28
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Italian*Berlusconi* View Post
    verder was dit een totaal andere discussie geweest als dit schreeuwende "berg moslims' waren geweest, dan was het ineens een groot probleem voor de mensen die hier nu "zacht" op reageren.. maar goed dat is weer een andere discussie..
    Ook dan zie ik het probleem niet hoor. Je kan hier zo tig YouTube filmpjes neerzetten van islamieten die een geit slachten, al dan niet onder gelach. Ik word er niet warm of koud van.

    Verder ben ik het met Marchant eensch... die gast mag van mij zo een bermbom oprijden..
    En een doodswens voor dit, serieus....?


  4. #29
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Op basis waarvan beweer jij dat dit geen uitzonderingen zijn?
    Idd heb ik meerdere dingen mee gemaakt met Amerikaanse militairen oa in Irak, ik kan nu al zo veel voorbeelden geven (wat ik niet ga doen) waardoor dit helaas voor mij persoonlijk meer regelmaat is ipv een uitzondering.
    Ik heb idd in Irak veel met amerikanen moeten werken en hoe raar en slecht het ook klinkt, toen ik terug kwam uit Irak had ik een hekel aan Amerikanen. en dit terwijl ik toch pro Amerikaans ben opgevoed( denk bijna iedereen) in een west Europa.
    Dit is puur gekomen door de acties , handelingen die zij deden naar de lokale bevolking.
    Wij als Nederlandse militairen werden door hun(amerikanen) als familie behandeld omdat ze ons nodig hadden, maar de lokale Irakse bevolking werd als stront en soms nog minder behandeld en dan heb ik het niet over gevangenen of misdadigers maar gewone mensen die slachtoffer waren van een oorlog.
    Gelukkig is dit gevoel na terugkomst weer weg gezakt(naar een paar maanden) en ik weet dat niet alle amerikanen het zelfde zijn en dat er natuurlijk ook heel veel normale amerikanen zijn.
    Maar dit soort filmpjes brengt toch weer een naar gevoel naar boven.

    @ Facade
    dat jij er moeite mee hebt dat siert jou, dat betekent dat jij van de goedheid uit gaat van mensen,natuurlijk kan iki niet spreken over het hele Amerikaanse leger maar van het gedeelte waar ik mee heb moeten werken waren een boel het wel, en heb daar ook met Engelsen,Italianen, Zuid Koreanen en dat was wel normaal.

    @ Fyodor

    Waarom genuanceerd zijn naar deze gasten? (Jou voorbeeld volgend
    Er rijden honderden (normale )mensen op Bern bommen waarom deze gasten niet?.
    Maar serieus gast ga je dit soort bullshit nu echt vergelijken met het slachten van een geit met een roestig mes?
    Hadden die afrikanen een scherp mes en dachten zij laten we voor de gein het botte roestige mes gebruiken?
    en je vergelijking met cultuur /traditie slaat helemaal de plak mis!!!!
    Of wordt er volgens jou altijd op die dag in Amerika een dier lachend dood geknuppeld? is dat de Amerikaanse cultuur??
    Last edited by Marchant; 09-11-2011 at 21:05.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  5. #30
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Idd heb ik meerdere dingen mee gemaakt met Amerikaanse militairen oa in Irak, ik kan nu al zo veel voorbeelden geven (wat ik niet ga doen) waardoor dit helaas voor mij persoonlijk meer regelmaat is ipv een uitzondering.
    Ik heb idd in Irak veel met amerikanen moeten werken en hoe raar en slecht het ook klinkt, toen ik terug kwam uit Irak had ik een hekel aan Amerikanen. en dit terwijl ik toch pro Amerikaans ben opgevoed( denk bijna iedereen) in een west Europa.
    Dit is puur gekomen door de acties , handelingen die zij deden naar de lokale bevolking.
    Wij als Nedelandse militairen werden door hun(amerikanen) als familie behandeld omdat ze ons nodig hadden, maar de lokale Irakse bevolking werd als stront en soms nog minder behandeld en dan heb ik het niet over gevangenen of misdadigers maar gewone mensen die slachtoffer waren van een oorlog.
    Gelukkig is dit gevoel na terugkomst weer weg gezakt(naar een paar maanden) en ik weet dat niet alle amerikanen het zelfde zijn en dat er natuurlijk ook heel veel normale amerikanen zijn.
    Maar dit soort filmpjes brengt toch weer een naar gevoel naar boven.
    @ Facade
    dat jij er moeite mee hebt dat siert jou, dat betekent dat jij van de goedheid uit gaat van mensen,natuurlijk kan iki niet spreken over het hele Amerikaanse leger maar van het gedeelte waar ik mee heb moeten werken waren een boel het wel, en heb daar ook met Engelsen,Italianen, Zuid Koreanen en dat was wel normaal.

    @ Fyodor

    Waarom genuanceerd zijn naar deze gasten? (Jou voorbeeld volgend
    Er rijden honderden (normale )mensen op Bern bommen waarom deze gasten niet?.
    Maar serieus gast ga je dit soort bullshit nu echt vergelijken met het slachten van een geit met een roestig mes?
    Hadden die afrikanen een scherp mes en dachten zij laten we voor de gein het botte roestige mes gebruiken?
    en je vergelijking met cultuur /traditie slaat helemaal de plak mis!!!!
    Of wordt er volgens jou altijd op die dag in Amerika een dier lachend dood geknuppeld? is dat de Amerikaanse cultuur??
    Denk niet dat alle Amerikanen hetzelfde zijn... Tijdens de Vietnam oorlog hadden burgers ook niet door wat er gebeurde in de ''echte oorlog''.... Het is waarschijnlijk hetzelfde verhaal in het heden.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #31
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post

    @ Fyodor

    Waarom genuanceerd zijn naar deze gasten? (Jou voorbeeld volgend
    Er rijden honderden (normale )mensen op Bern bommen waarom deze gasten niet?.
    Maar serieus gast ga je dit soort bullshit nu echt vergelijken met het slachten van een geit met een roestig mes?
    Hadden die afrikanen een scherp mes en dachten zij laten we voor de gein het botte roestige mes gebruiken?
    en je vergelijking met cultuur /traditie slaat helemaal de plak mis!!!!
    Of wordt er volgens jou altijd op die dag in Amerika een dier lachend dood geknuppeld? is dat de Amerikaanse cultuur??
    Ik gaf dat voorbeeld alleen maar om het een beetje in het perspectief te plaatsen. Wereldwijd worden zeer veel dieren geslacht, vaak onverdoofd dus wordt er ook pijn geleden. Hier gebeurt het met een knuppel en op sadistische wijze, maar wel met dezelfde uitkomst (pijnlijke dood). Dat is waarom ik aangeef een beetje genuanceerd te zijn. Of de 'daders' in het filmpje nou Amerikanen, Afrikanen, Islamieten of whatever zijn dat maakt mij verder niets uit.


  7. #32
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Heel herkenbaar Marchant!

  8. #33
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    @ Marchant
    Dankje voor je antwoord. Ik ga inderdaad uit van mensen die normaal opgevoed zijn. In de VS wordt dit in de normale maatschappij niet geaccepteerd, dus waarom zou dit in het leger fundamenteel anders zijn? Dat is een van de kanttekeningen die ik in m'n achterhoofd heb bij dit soort conclusies. Ik begrijp echter wel heel goed dat jij zo over het Amerikaanse leger denkt als jij zo veelvuldig op een dergelijke manier met die mensen in aanraking komt.

    Aan de andere kant denk ik los van jouw ervaringen wel eens dat wij Europeanen vaak denken dat we alles beter weten dan de VS over vrijwel elk denkbaar onderwerp, maar vaak niet bereid zijn onze nek uit te steken waar de VS dit vaak wel doet. Als het dan misgaat, komt de EU in een keer uit de leunstoel met het vingertje te wijzen op allerlei rechten. Dat vind ik altijd te makkelijk.

    Ik denk daarnaast dat dit filmpje op youtube is geplaatst met een bepaald motief en ik kan dit dus ook niet van elkaar scheiden. Je wordt in feite aan alle kanten gemanipuleerd. Beide kanten laten elkaars gruwelen zien om maar te laten zien hoe verschrikkelijk 'de vijand' wel niet is. Het is een moderne variant van propaganda waar ik weiger in mee te gaan. Het is juist door die gekleurde berichtgeving en informatieverstrekking dat ik eigenlijk elk incident op zichzelf beoordeel en niet de groepen waar dezen of genen bij horen.

  9. #34
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Denk niet dat alle Amerikanen hetzelfde zijn... Tijdens de Vietnam oorlog hadden burgers ook niet door wat er gebeurde in de ''echte oorlog''.... Het is waarschijnlijk hetzelfde verhaal in het heden.
    Dat klopt niet alle Amerikanen zijn het zelfde, geld trouwens ook voor Marokkanen maar dat is een andere discussie

    En dat zeg ik ook !
    alleen gun ik deze gasten het zelfde lot als dit beest
    wat zij voor de lol, en niet uit geloof of traditie of zelfs uit honger hebben doodgeslagen.
    En dan zullen sommige het niet met me eens zijn maar dat interesseert me geen reet, dit meen ik serieus
    als deze gast voor me in de fik vliegt zal ik hem niet eens uit pissen.

    En ik ben geen vegetariër, eet graag een stuk vlees en heb ook geen moeite met een lam/schaap of wat dan ook te slachten voor consumptie .
    maar puur uit verveling/lol ja daar heb ik problemen mee
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  10. #35
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fyodor View Post
    En een doodswens voor dit, serieus....?
    yepz serieus.. als mensen al zo met dieren omgaan zijn dat 9 van de 10 keer sadisten die ook zo met mensen om zullen gaan...
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  11. #36
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    @ fyodor
    Het maakt voor mij ook geen verschil wat voor nationaliteit deze gasten hebben .De verwensing blijft het zelfde.

    @ Richelieu
    Thanks !

    @facade

    Natuurlijk is het propaganda wat is geen propaganda......
    Maar dit is niet iets wat hier in het westen de aandacht krijgt dit zie je niet op het acht uur journaal bijvoorbeeld daar zie je belangrijk nieuws zoals Frans Bauer die zijn 100.000 fan een bak koffie inschenkt.
    Maar serieus natuurlijk is het propaganda maar het laat ook een beeld zien wat wij hier anders niet te zien krijgen.
    Ik heb mensen gesproken in Irak (Irakezen) die dachten dat zij de eerste golf oorlog hadden gewonnen!!!
    Dat hebben zij geleerd op school , stond in de kranten schoolboeken werd getoond op de tv en alles!!
    Toen zei ik dat dat niet zo was dat het westen deze had gewonnen,
    ik had er geen antwoord op om hem te overtuigen hoe ik dat wist.........
    Ik weet dit van de westerse kranten en tv.
    Ik bedoel wat weet je nu echt zonder dat je het zelf meemaakt?
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  12. #37
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Dat klopt niet alle Amerikanen zijn het zelfde, geld trouwens ook voor Marokkanen maar dat is een andere discussie

    En dat zeg ik ook !
    alleen gun ik deze gasten het zelfde lot als dit beest
    wat zij voor de lol, en niet uit geloof of traditie of zelfs uit honger hebben doodgeslagen.
    En dan zullen sommige het niet met me eens zijn maar dat interesseert me geen reet, dit meen ik serieus
    als deze gast voor me in de fik vliegt zal ik hem niet eens uit pissen.

    En ik ben geen vegetariër, eet graag een stuk vlees en heb ook geen moeite met een lam/schaap of wat dan ook te slachten voor consumptie .
    maar puur uit verveling/lol ja daar heb ik problemen mee
    Wat leestekens wel niet kunnen doen

    Ik las in de eerste instantie: ''Dat klopt niet. Alle Amerikanen zijn het zelfde, geld trouwens ook voor Marokkanen maar dat is een andere discussie
    ''
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #38
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Dat is een interessante stelling inderdaad. Wat je weet en wat je perceptie van de werkelijkheid is, wordt gekleurd door de informatie die je binnenkrijgt.

    Waar het mij echter omgaat is dat de emoties altijd heel erg hoog oplopen bij dit soort dingen. Ik zie hier een gevaar in omdat de waarheid en de nuance dan vaak de eerste slachtoffers zijn. Ik verbaas me altijd erg over de haat die bij de bespreking van dit soort dingen zit. ik begrijp dat het in dit geval vooral gericht is tegen deze personen op beeld en daar kan ik nog wel mee leven, maar om nou direct het hele Amerikaanse leger te veroordelen ging me wat te ver. Gelukkig ging het ook niet echt die kant op, maar ik wilde toch even wat preventief tegengas geven.

  14. #39
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Wat leestekens wel niet kunnen doen

    Ik las in de eerste instantie: ''Dat klopt niet. Alle Amerikanen zijn het zelfde, geld trouwens ook voor Marokkanen maar dat is een andere discussie
    ''
    haha
    idd iets teveel vanuit mijn hart gesproken ipv uit mijn hoofd ,
    dan wil je wel eens je Nederlandse les vergeten.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  15. #40
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Dat is een interessante stelling inderdaad. Wat je weet en wat je perceptie van de werkelijkheid is, wordt gekleurd door de informatie die je binnenkrijgt.

    Waar het mij echter omgaat is dat de emoties altijd heel erg hoog oplopen bij dit soort dingen. Ik zie hier een gevaar in omdat de waarheid en de nuance dan vaak de eerste slachtoffers zijn. Ik verbaas me altijd erg over de haat die bij de bespreking van dit soort dingen zit. ik begrijp dat het in dit geval vooral gericht is tegen deze personen op beeld en daar kan ik nog wel mee leven, maar om nou direct het hele Amerikaanse leger te veroordelen ging me wat te ver. Gelukkig ging het ook niet echt die kant op, maar ik wilde toch even wat preventief tegengas geven.
    Dat klopt !
    Ook niet alle Duitsers waren slecht in 40/45, maar wat heeft het een tijd gekost voor de Europeanen om dat in te zien,
    en sommige zien het nog steeds niet
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  16. #41
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    nou nou.. onverdoofd slachten kun je niet vergelijken met dit.. daar slachten ze met een doel.. ze moeten namelijk eten.. zij staan onder ons in de voedselketen...

    maar wat in het filmpje gebeurd: dat is gewoon een dier vermoorden voor je plezier.. dat is heeeeelllllllll wat anders!

    resultaat is misschien wel zelfde, maar motief niet.

    als jij iemand vermoord: maar die persoon wou jou eerst vermoorden.. krijg je 4 jaar ofzo
    als jij iemand vermoord omdat je daar geil van werdt, nou dan krijg je 15 jaar plus levenslange tbs..

    resultaat is echter zelfde, maar motief niet.. dit maakt een wereld van verschil.

  17. #42
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    Altijd leuk die threads waarin Marchant actief is.
    Waren er maar meer Marchants.

  18. #43
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    nou nou.. onverdoofd slachten kun je niet vergelijken met dit.. daar slachten ze met een doel.. ze moeten namelijk eten.. zij staan onder ons in de voedselketen...

    maar wat in het filmpje gebeurd: dat is gewoon een dier vermoorden voor je plezier.. dat is heeeeelllllllll wat anders!

    resultaat is misschien wel zelfde, maar motief niet.

    als jij iemand vermoord: maar die persoon wou jou eerst vermoorden.. krijg je 4 jaar ofzo
    als jij iemand vermoord omdat je daar geil van werdt, nou dan krijg je 15 jaar plus levenslange tbs..

    resultaat is echter zelfde, maar motief niet.. dit maakt een wereld van verschil.
    Volgens mij valt uit het filmpje niet af te leiden of ze hem wel of niet gaan opeten....?


  19. #44
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    "Amerikaanse soldaten tijdens een offerfeest.." Vreemd.??!

    Nu lijkt het wel alsof iedereen over 1 kam geschoren wordt,en als er een filmpje geplaatst word over terroristen is het metteen "niet iedere moslim is een terrorist" Maar nu een hele natie over 1 kam scheren mag wel? Beetje krom als je het mij vraagt.


  20. #45
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Peter0711 View Post
    "Amerikaanse soldaten tijdens een offerfeest.." Vreemd.??!

    Nu lijkt het wel alsof iedereen over 1 kam geschoren wordt,en als er een filmpje geplaatst word over terroristen is het metteen "niet iedere moslim is een terrorist" Maar nu een hele natie over 1 kam scheren mag wel? Beetje krom als je het mij vraagt.

    Precies wat ik zeg... Alleen ik ben dan volgens sadix ''te snel op mijn pikkie getrapt'' ...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  21. #46

    Default

    This video has been removed because its content violated YouTube's Terms of Service.
    Sorry about that.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  22. #47
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    wat had ik dan moeten schrijven? hoe had ik dit filmpje moeten beschrijven?

    een stel gekken die een schaap in elkaar rammen?

    Ik heb niets verdraaid, ik heb niets anders gedaan als dat de realiteit was. Dit zijn idd een stel amerikaanse soldaten, die tijdens het offerfeest een schaap dood slaan.

    Hoe had ik het anders moeten formuleren?
    Home mtk-gym.nl


  23. #48
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    wat had ik dan moeten schrijven? hoe had ik dit filmpje moeten beschrijven?

    een stel gekken die een schaap in elkaar rammen?

    Ik heb niets verdraaid, ik heb niets anders gedaan als dat de realiteit was. Dit zijn idd een stel amerikaanse soldaten, die tijdens het offerfeest een schaap dood slaan.

    Hoe had ik het anders moeten formuleren?
    Je legt de nadruk op ''Amerikaanse soldaten''... Vervang het door koerden en je zal het snappen
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  24. #49
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Wat een bullshit.........
    Het gaat er toch om dat dit Amerikaanse soldaten zijn of niet.
    Waarom zou je dit anders moeten schrijven.
    misschien Poolse padvinders tijdens sinterklaas......

    weer een beetje de discussie zoeken dit ..... Jammer
    En als dit Koerdische soldaten waren had Sadik ook deze tekst gewoon overgenomen en dat ook vermeld dat weet ik zeker!!
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  25. #50
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Wat een bullshit.........
    Het gaat er toch om dat dit Amerikaanse soldaten zijn of niet.
    Waarom zou je dit anders moeten schrijven.
    misschien Poolse padvinders tijdens sinterklaas......

    weer een beetje de discussie zoeken dit ..... Jammer
    En als dit Koerdische soldaten waren had Sadik ook deze tekst gewoon overgenomen en dat ook vermeld dat weet ik zeker!!
    Daar ken ik hem niet goed genoeg voor, maar het kwam wel een beetje als propaganda over....
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •