MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 90
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default Wil mijn gulden terug en af van 1 Europa

    Opzouten met Europa en dat corrupte Brussel. Wil mijn gulden terug, heb genoeg van die bodemloze put die Europa heet ........ laten we onze verliezen nemen en er zo snel mogelijk uitstappen want dit is een doorlopende weg !!

    Heb zo genoeg van al die bangmakerij dat als Griekenland omvalt heel Europa mee gaat.

    Nu pleurt Italie dus weer om en wij maar extra bezuinigen en betalen en waarvoor ........ ??? Eerst Ierland, toen de Grieken en nu weer Italie ??

    Alleen Italie is een veel groter probleem dan Ierland, Griekenland en Portugal bij elkaar want het is de 3e economie van Europa.

    En dat komt dan deze week naar buiten ? Zou die schuld van 850 miljard die Italie heeft van de week zijn gemaakt of weten onze politice en bankiers dit al jaren ? Vul zelf maar in ! Wie houdt wie nu voor de gek ? En Nederland maar betalen voor dat noodfonds en waarom ?? Om landen en de banken te redden, wie redt de gewone man hier in Nederland als die zijn hypotheek niet meer kan betalen ..... precies !!!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Dat het vroeger eventjes goed heeft gewerkt wil niet zeggen dat het in de toekomst ook zal gaan werken; we zullen ons moeten verenigen om nog tegen opkomende supermachten als China en India op te kunnen. Bovendien hebben we ook heel veel voordeel aan de euro gehad, denk eens aan hoeveel het vroeger kostte om naar andere euro landen te exporteren/importeren.

  3. #3
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Zo geweldig gaat het niet met de landen die hun eigen munt hebben. Alleen met Noorwegen gaat het goed als munt: Zweden, Engeland en IJsland zijn flink gedaald in hun munt.

  4. #4
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

  5. #5
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Heel die euro is een grote farce!

    Het argument van "erbij moeten horen" en "wapenen tegen opkomende supermachten is ook onzin...de economieen van Groot Britanie en Zwitserland (beiden geen euro) is de laatste jaren absoluut niet achtergebleven bij economieen van landen die wel aan die euro flauwekul meedoen...integendeel zelfs! De gulden terug,zal dan wel de D mark worden overgens,of nog beter en daar schijnt al over gesproken te worden een soort Noord Europese Euro.
    Een Euro voor landen als Duitsland,Frankrijk,Nederland,Belgie,Scandinavie en eventueel Engeland...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  6. #6
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    528
    vCash
    126000

    Default

    En het vervangen van de Euro door de Gulden gaat ons hoeveel kosten?

    Het gaat hier er niet om dat alléén Griekenland omvalt, het gaat erom dat áls Griekenland en Italië niet door de EU overeind gehouden worden de internationale investeerders van de staatsschuld van de EU-landen geen vertrouwen meer zullen hebben in de betalingsdiscipline van andere 'zwakke' EU-leden. Als dit vertrouwen wegvalt wordt het onmogelijk om de staatsschulden van deze landen te financieren. Als dit gebeurt gaan deze landen technisch gezien failliet. Een faillissement van een land zal de betreffende regering dwingen om veel verder te snijden in de uitgaven - sociale stelsel wordt als eerste weggesneden, duizenden ambtenaren moeten worden ontslagen, belastingen gaan omhoog en om de Euro niet nog verder omlaag te trekken zullen deze landen uit de monetaire unie van de EU moeten stappen. Dit betekent een zeer kostbare operatie want er moet een nieuwe munteenheid worden ingevoerd én dan heeft dit land nog steeds niets verdiend, want de staatsschuld zal toch moeten worden betaald, de overheid moet taken uitvoeren, er moet beleid worden gemaakt én de economie moet groeien. Allemaal zaken die geld kosten. Als je geen geld hebt wordt dat erg lastig.

    Dat er nu door de Nederlandse burger wordt betaald voor het wanbeleid van andere Europese regeringen én voor de risico's die de bankensector heeft genomen door veel geld te steken in fundamenteel zwakke economieën is erg treurig. Tegelijkertijd heeft Nederland zeer veel geprofiteerd van alle Europese integratie door een zeer sterk toegenomen export naar nieuwe EU-lidstaten, van de voordelen die het niet hebben van wisselkoersen binnen de monetaire unie biedt en van een sterke eenheidsmunt die inflatie beteugelt.


    Om even inzichtelijk te maken hoeveel we verkopen aan onze 'zwakke broeders':

    Exportcijfers NL over 2009:

    'Zwakke landen':
    Italië: 16 miljard
    Griekenland: 2,5 miljard
    Ierland: 2,5 miljard
    België: 34,6 miljard
    Portugal: 2,4 miljard

    Totaal: 58 miljard
    Totale Nederlandse export 2009: 309 miljard

    Maakt dus een 58/309*100= 18,8% de totale export van Nederland in 2009

    Bron: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...ws/default.htm en http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...8-animatie.htm.

    Wat mij betreft is de hele situatie in de EU als volgt: ik woon in een hoekhuis en het hoekhuis (Griekenland/Italië) aan de andere kant van het rijtje staat in de brand. De kinderen van het gezin (de Grieken/Italianen) hangen schreeuwend uit het raam terwijl de ouders (de regeringen van Griekenland en Italië) al buiten op straat staan en dronken zijn. Nu kan ik twee dingen doen:

    1. Ik scheld de ouders de tyfus, wens hun kinderen veel succes en ga weer naar bed in de verwachting dat het vuur vast niet overslaat naar de andere woningen en ik morgen nog een dak boven m'n hoofd heb.

    2. Ik ben pissig op mijn buren - stelletje dronken klootzakken - maar die kinderen hoeven daar de dupe niet van te worden. Samen met de andere buren ga ik dus helpen met blussen, probeer ik de kinderen te redden en er voor te zorgen dat het vuur niet naar de andere huizen overslaat. De volgende dagen ben ik nog steeds boos op mijn buren maar de andere buren en ik hebben nog wel een dak boven ons hoofd én de kinderen van de buren zijn nog in leven.

    Optie 2 lijkt mij de beste. Ik bepaal liever zelf of het vuur mijn huis bereikt dan dat ik ga slapen met het idee dat het vast niet zo ver zal komen.
    "I hope you've bet on me cuz this is going to last about diez secundos baby!"

  7. #7
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    als we terug gaan naar de gulden krijgen we pas echt stront aan de knikkert
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Ik ga voor optie 3, ik red de kinderen en laat hun huis gecontroleerd uitbranden !!

  9. #9
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Ik ga voor optie 3, ik red de kinderen en laat hun huis gecontroleerd uitbranden !!
    hoe zie je dat dan?

  10. #10
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    528
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Heel die euro is een grote farce!

    Het argument van "erbij moeten horen" en "wapenen tegen opkomende supermachten is ook onzin...de economieen van Groot Britanie en Zwitserland (beiden geen euro) is de laatste jaren absoluut niet achtergebleven bij economieen van landen die wel aan die euro flauwekul meedoen...integendeel zelfs! De gulden terug,zal dan wel de D mark worden overgens,of nog beter en daar schijnt al over gesproken te worden een soort Noord Europese Euro.
    Een Euro voor landen als Duitsland,Frankrijk,Nederland,Belgie,Scandinavie en eventueel Engeland...
    1. Zwitserland is één van de weinige kleine landen in de wereld dat economisch sterk is zónder in het bezit te zijn van grote hoeveelheden aardolie, -gas of andere dure grondstoffen. Zwitserland heeft een kleine bevolking, heeft een grote bancaire sector - waar enorme klappen zijn gevallen de afgelopen paar jaren, kijk maar naar UBS (de grootste bank van Zwitserland) - en een zeer sterke chemische en farmaceutische industrie. Maar ook in Zwitserland is het niet leuk geweest sinds 2008: https://www.cia.gov/library/publicat...k/geos/sz.html.

    2. Groot-Brittannië heeft z'n positie in de wereldhandel vooral te danken aan het feit dat het de Pond heeft laten devalueren ten opzichte van de Euro en de Dollar. Als de Engelsen geen eigen munt hadden zou het een stuk slechter gaan in Engeland. Het devalueren van een munt ten opzichte van andere munten is overigens altijd een zeer korte termijn oplossing: je verpest je relatie met andere regeringen - nooit handig - en andere landen gaan dat spelletje meespelen: je raakt je voordeel weer kwijt en hebt nu een lagere opbrengst uit je export --> economische krimp --> burgers niet blij.

    3. Zonder een gemeenschappelijke munt én een gemeenschappelijk monetair beleid worden de EU-lidstaten gewoon gepiepeld door landen als India en China. Het adagium is niet voor niets: "Divide and conquer".
    "I hope you've bet on me cuz this is going to last about diez secundos baby!"

  11. #11
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    528
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Ik ga voor optie 3, ik red de kinderen en laat hun huis gecontroleerd uitbranden !!
    En waar gaan de kinderen dan wonen? Neem jij ze in huis en betaal je de rekeningen tot ze 18 zijn?
    "I hope you've bet on me cuz this is going to last about diez secundos baby!"

  12. #12
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Ik stem voor een EU 2.0

    Enkel Scandinavie, GB, Nederland, Duitsland, Belgie, Luxemburg, Oostenrijk etc... met een gezamenlijke munt.. Denk dat je dan een hele sterke economische basis hebt.

    (toch durf ik te wedden dat zoiets in werkelijkheid natuurlijk heel anders in elkaar steekt )
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  13. #13
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    528
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    Ik stem voor een EU 2.0

    Enkel Scandinavie, GB, Nederland, Duitsland, Belgie, Luxemburg, Oostenrijk etc... met een gezamenlijke munt.. Denk dat je dan een hele sterke economische basis hebt.

    (toch durf ik te wedden dat zoiets in werkelijkheid natuurlijk heel anders in elkaar steekt )
    Tja, die vervelende werkelijkheid hè? Gooit altijd roet in het eten...
    "I hope you've bet on me cuz this is going to last about diez secundos baby!"

  14. #14

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Ik ga voor optie 3, ik red de kinderen en laat hun huis gecontroleerd uitbranden !!
    zo ken ik er nog meer natuurlijk, optie 4 , sprinkler instalatie, en rook melders, beter voorkomen dan genezen.

    Ik wil de dukaat terug, dat waren pas tijden.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Cave View Post
    En waar gaan de kinderen dan wonen? Neem jij ze in huis en betaal je de rekeningen tot ze 18 zijn?
    Nee de ouders huren een tent en gaan verantwoordelijk worden en hard werken tot ze weer geld hebben om op eigen benen te staan. Dat je onverantwoordelijk ben ontslaat je nog niet van je ouderschap en dat je zelf voor je kinderen moet zorgen.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony View Post
    Ik stem voor een EU 2.0

    Enkel Scandinavie, GB, Nederland, Duitsland, Belgie, Luxemburg, Oostenrijk etc... met een gezamenlijke munt.. Denk dat je dan een hele sterke economische basis hebt.
    Ja als we niet terug gaan naar de Gulden dan kies ik voor deze optie, maar zoals het nu gaat ................... echt niet !!

  17. #17
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Nederland is een kleine open economie we maken eigenlijk niks. Een gezamenlijke munt is het beste voor de export en dus voor Nederland. Als 99% van de economen zegt dat terug naar de gulden geen optie is omdat dat teveel geld kost en slecht is voor de groei dan moet het wel zo zijn.

    Snap niet dat mensen die er 0.0 verstand van hebben zeggen dat de gulden terug moet komen omdat vroeger alles beter zou zijn.
    Last edited by The Company; 11-11-2011 at 14:04.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Maar al die voorstanders en geweldige economen met visie geven geen antwoord op mijn vraag :

    Waarom wel landen en de banken redden als ze omvallen met vele miljarden maar niet de gewone man hier in Nederland als die zijn hypotheek niet meer kan betalen.

    Wie geeft antwoord ...... ???

  19. #19
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Maar al die voorstanders en geweldige economen met visie geven geen antwoord op mijn vraag :

    Waarom wel landen en de banken redden als ze omvallen met vele miljarden maar niet de gewone man hier in Nederland als die zijn hypotheek niet meer kan betalen.

    Wie geeft antwoord ...... ???
    Omdat als we de banken en landen niet redden heel het economische systeem instort. Daardoor komt er geen geld meer uit de pinautomaat, is geld niks meer waard, moeten we terug naar ruilhandel en zitten we 50 jaar terug in de tijd met ons BBP.

    Ik studeer economie btw.
    Last edited by The Company; 11-11-2011 at 14:11.

  20. #20

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Maar al die voorstanders en geweldige economen met visie geven geen antwoord op mijn vraag :

    Waarom wel landen en de banken redden als ze omvallen met vele miljarden maar niet de gewone man hier in Nederland als die zijn hypotheek niet meer kan betalen.

    Wie geeft antwoord ...... ???
    Omdat een hypotheek bij de supermarkt kan worden afgesloten. Daar hebben banken niets mee te maken.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  21. #21
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Cave View Post
    En het vervangen van de Euro door de Gulden gaat ons hoeveel kosten?

    Het gaat hier er niet om dat alléén Griekenland omvalt, het gaat erom dat áls Griekenland en Italië niet door de EU overeind gehouden worden de internationale investeerders van de staatsschuld van de EU-landen geen vertrouwen meer zullen hebben in de betalingsdiscipline van andere 'zwakke' EU-leden. Als dit vertrouwen wegvalt wordt het onmogelijk om de staatsschulden van deze landen te financieren. Als dit gebeurt gaan deze landen technisch gezien failliet. Een faillissement van een land zal de betreffende regering dwingen om veel verder te snijden in de uitgaven - sociale stelsel wordt als eerste weggesneden, duizenden ambtenaren moeten worden ontslagen, belastingen gaan omhoog en om de Euro niet nog verder omlaag te trekken zullen deze landen uit de monetaire unie van de EU moeten stappen. Dit betekent een zeer kostbare operatie want er moet een nieuwe munteenheid worden ingevoerd én dan heeft dit land nog steeds niets verdiend, want de staatsschuld zal toch moeten worden betaald, de overheid moet taken uitvoeren, er moet beleid worden gemaakt én de economie moet groeien. Allemaal zaken die geld kosten. Als je geen geld hebt wordt dat erg lastig.

    Dat er nu door de Nederlandse burger wordt betaald voor het wanbeleid van andere Europese regeringen én voor de risico's die de bankensector heeft genomen door veel geld te steken in fundamenteel zwakke economieën is erg treurig. Tegelijkertijd heeft Nederland zeer veel geprofiteerd van alle Europese integratie door een zeer sterk toegenomen export naar nieuwe EU-lidstaten, van de voordelen die het niet hebben van wisselkoersen binnen de monetaire unie biedt en van een sterke eenheidsmunt die inflatie beteugelt.


    Om even inzichtelijk te maken hoeveel we verkopen aan onze 'zwakke broeders':

    Exportcijfers NL over 2009:

    'Zwakke landen':
    Italië: 16 miljard
    Griekenland: 2,5 miljard
    Ierland: 2,5 miljard
    België: 34,6 miljard
    Portugal: 2,4 miljard

    Totaal: 58 miljard
    Totale Nederlandse export 2009: 309 miljard

    Maakt dus een 58/309*100= 18,8% de totale export van Nederland in 2009

    Bron: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...ws/default.htm en http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...8-animatie.htm.

    Wat mij betreft is de hele situatie in de EU als volgt: ik woon in een hoekhuis en het hoekhuis (Griekenland/Italië) aan de andere kant van het rijtje staat in de brand. De kinderen van het gezin (de Grieken/Italianen) hangen schreeuwend uit het raam terwijl de ouders (de regeringen van Griekenland en Italië) al buiten op straat staan en dronken zijn. Nu kan ik twee dingen doen:

    1. Ik scheld de ouders de tyfus, wens hun kinderen veel succes en ga weer naar bed in de verwachting dat het vuur vast niet overslaat naar de andere woningen en ik morgen nog een dak boven m'n hoofd heb.

    2. Ik ben pissig op mijn buren - stelletje dronken klootzakken - maar die kinderen hoeven daar de dupe niet van te worden. Samen met de andere buren ga ik dus helpen met blussen, probeer ik de kinderen te redden en er voor te zorgen dat het vuur niet naar de andere huizen overslaat. De volgende dagen ben ik nog steeds boos op mijn buren maar de andere buren en ik hebben nog wel een dak boven ons hoofd én de kinderen van de buren zijn nog in leven.

    Optie 2 lijkt mij de beste. Ik bepaal liever zelf of het vuur mijn huis bereikt dan dat ik ga slapen met het idee dat het vast niet zo ver zal komen.
    sterk voorbeeld.

    You must spread some Reputation around before giving it to Cave again.

  22. #22
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Cave View Post
    En het vervangen van de Euro door de Gulden gaat ons hoeveel kosten?

    Het gaat hier er niet om dat alléén Griekenland omvalt, het gaat erom dat áls Griekenland en Italië niet door de EU overeind gehouden worden de internationale investeerders van de staatsschuld van de EU-landen geen vertrouwen meer zullen hebben in de betalingsdiscipline van andere 'zwakke' EU-leden. Als dit vertrouwen wegvalt wordt het onmogelijk om de staatsschulden van deze landen te financieren. Als dit gebeurt gaan deze landen technisch gezien failliet. Een faillissement van een land zal de betreffende regering dwingen om veel verder te snijden in de uitgaven - sociale stelsel wordt als eerste weggesneden, duizenden ambtenaren moeten worden ontslagen, belastingen gaan omhoog en om de Euro niet nog verder omlaag te trekken zullen deze landen uit de monetaire unie van de EU moeten stappen. Dit betekent een zeer kostbare operatie want er moet een nieuwe munteenheid worden ingevoerd én dan heeft dit land nog steeds niets verdiend, want de staatsschuld zal toch moeten worden betaald, de overheid moet taken uitvoeren, er moet beleid worden gemaakt én de economie moet groeien. Allemaal zaken die geld kosten. Als je geen geld hebt wordt dat erg lastig.

    Dat er nu door de Nederlandse burger wordt betaald voor het wanbeleid van andere Europese regeringen én voor de risico's die de bankensector heeft genomen door veel geld te steken in fundamenteel zwakke economieën is erg treurig. Tegelijkertijd heeft Nederland zeer veel geprofiteerd van alle Europese integratie door een zeer sterk toegenomen export naar nieuwe EU-lidstaten, van de voordelen die het niet hebben van wisselkoersen binnen de monetaire unie biedt en van een sterke eenheidsmunt die inflatie beteugelt.


    Om even inzichtelijk te maken hoeveel we verkopen aan onze 'zwakke broeders':

    Exportcijfers NL over 2009:

    'Zwakke landen':
    Italië: 16 miljard
    Griekenland: 2,5 miljard
    Ierland: 2,5 miljard
    België: 34,6 miljard
    Portugal: 2,4 miljard

    Totaal: 58 miljard
    Totale Nederlandse export 2009: 309 miljard

    Maakt dus een 58/309*100= 18,8% de totale export van Nederland in 2009

    Bron: http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...ws/default.htm en http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...8-animatie.htm.

    Wat mij betreft is de hele situatie in de EU als volgt: ik woon in een hoekhuis en het hoekhuis (Griekenland/Italië) aan de andere kant van het rijtje staat in de brand. De kinderen van het gezin (de Grieken/Italianen) hangen schreeuwend uit het raam terwijl de ouders (de regeringen van Griekenland en Italië) al buiten op straat staan en dronken zijn. Nu kan ik twee dingen doen:

    1. Ik scheld de ouders de tyfus, wens hun kinderen veel succes en ga weer naar bed in de verwachting dat het vuur vast niet overslaat naar de andere woningen en ik morgen nog een dak boven m'n hoofd heb.

    2. Ik ben pissig op mijn buren - stelletje dronken klootzakken - maar die kinderen hoeven daar de dupe niet van te worden. Samen met de andere buren ga ik dus helpen met blussen, probeer ik de kinderen te redden en er voor te zorgen dat het vuur niet naar de andere huizen overslaat. De volgende dagen ben ik nog steeds boos op mijn buren maar de andere buren en ik hebben nog wel een dak boven ons hoofd én de kinderen van de buren zijn nog in leven.

    Optie 2 lijkt mij de beste. Ik bepaal liever zelf of het vuur mijn huis bereikt dan dat ik ga slapen met het idee dat het vast niet zo ver zal komen.
    Maak het nu niet te ingewikkeld voor sommige.... maar heel goed voorbeeld!
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  23. #23
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Nee de ouders huren een tent en gaan verantwoordelijk worden en hard werken tot ze weer geld hebben om op eigen benen te staan. Dat je onverantwoordelijk ben ontslaat je nog niet van je ouderschap en dat je zelf voor je kinderen moet zorgen.
    Dat is dus optie 3 Sjaak????

  24. #24
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Maar al die voorstanders en geweldige economen met visie geven geen antwoord op mijn vraag :

    Waarom wel landen en de banken redden als ze omvallen met vele miljarden maar niet de gewone man hier in Nederland als die zijn hypotheek niet meer kan betalen.

    Wie geeft antwoord ...... ???
    Misschien moeten mensen die hun hypotheek niet kunnen betalen eens bij zichzelf te rade gaan. De economische crisis is vier jaar geleden mede ontstaan doordat mensen in de VS massaal niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen en dat banken daardoor in de problemen kwamen. Het is niet de enige oorzaak natuurlijk, maar het is altijd makkelijk met het vingertje te wijzen naar de o zo kwade banken en overheden.

    Ik heb geen tijd om hier uitgebreider op in te gaan, maar het is duidelijk dat er een richting moet worden gekozen: wel Europa of geen Europa, niet de tussenweg die we nu hebben. Gaan we helemaal voor de EU dan zullen landen bevoegdheden op financieel vlak moeten afstaan. Houden we ermee op dan zal dat ook grote implicaties hebben.

    Ik denk dat puur rationeel het verstandig is dat EU een front vormt, maar gezien de grote culturele verschillen acht ik het onhaalbaar. Daarnaast is de EU te groot naar mijn mening. Door overstretch is het vrijwel onbestuurbaar geworden.
    Maargoed een kleinere EU is aantrekkelijk, maar stel je voor wat dat met de onderlinge verhoudingen doet. Een van de redenen dat de EU is opgericht is om onderlinge oorlog te voorkomen. Het is een ongelooflijk complex onderwerp en ik vind de openingspost dan ook weer veel te kort door de bocht. reps naar cave overigens.

  25. #25
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    al die opties wuahaha
    Be a Warrior, not a Worrier

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •