MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 26 to 50 of 90
  1. #26
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    omg... waar klagen jullie om? Kunnen jullie je sigaretten of andere nutteloze producten niet meer betalen?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #27
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    omg... waar klagen jullie om? Kunnen jullie je sigaretten of andere nutteloze producten niet meer betalen?
    Ik heb een huis, dus een hypotheek, kinderen die geld kosten, ouders die van een pensioen moeten rondkomen.
    Dus voor mij heeft het meer gevolgen als jouw studiefinanciering en je kost en inwoning thuis.

  3. #28
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    omg... waar klagen jullie om? Kunnen jullie je sigaretten of andere nutteloze producten niet meer betalen?

  4. #29
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ik heb een huis, dus een hypotheek, kinderen die geld kosten, ouders die van een pensioen moeten rondkomen.
    Dus voor mij heeft het meer gevolgen als jouw studiefinanciering en je kost en inwoning thuis.
    In dit topic wordt net gedaan alsof we een 3e wereld land zijn... Natuurlijk kunnen we rijker worden, maar het geklaag van jullie zal toch niet ophouden... Nederland wil toch altijd beter.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #30
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    NL en Duitsland komen vanzelf nog wel in de problemen. Of ze sparen zich helemaal kapot wat het economische herstel zal belemmeren of ze zijn gedwongen zich dieper in de schulden te steken om de rest overeind te houden wat dan weer maatregelen vanuit Brussel zal opleveren. En omwille van de geloofwaardigheid zal men daaraan moeten voldoen. De Duitse economie zal wel sneller herstellen. Maar net als de laatste jaren zal dat vooral gedragen worden door de export. De thuissituatie zal er niet veel op vooruit gaan dankzij bezuinigingen. Tegelijkertijd zal dat waarschijnlijk weer inhouden dat het aantal zogenaamde mini-jobbers nog meer zal toenemen. Dat zijn mensen met een bijbaan en aanvullende uitkering. De situatie in NL zal niet veel anders zijn. Het zal nog heel wat slechter worden voordat het weer beter gaat. En ondertussen zal Brussel proberen nog meer macht naar zich toe te trekken. Zijn ze nu al mee bezig. Ze proberen de situatie te gebruiken om controle over de nationale begrotingen te krijgen.

  6. #31
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    NL en Duitsland komen vanzelf nog wel in de problemen. Of ze sparen zich helemaal kapot wat het economische herstel zal belemmeren of ze zijn gedwongen zich dieper in de schulden te steken om de rest overeind te houden wat dan weer maatregelen vanuit Brussel zal opleveren. En omwille van de geloofwaardigheid zal men daaraan moeten voldoen. De Duitse economie zal wel sneller herstellen. Maar net als de laatste jaren zal dat vooral gedragen worden door de export. De thuissituatie zal er niet veel op vooruit gaan dankzij bezuinigingen. Tegelijkertijd zal dat waarschijnlijk weer inhouden dat het aantal zogenaamde mini-jobbers nog meer zal toenemen. Dat zijn mensen met een bijbaan en aanvullende uitkering. De situatie in NL zal niet veel anders zijn. Het zal nog heel wat slechter worden voordat het weer beter gaat. En ondertussen zal Brussel proberen nog meer macht naar zich toe te trekken. Zijn ze nu al mee bezig. Ze proberen de situatie te gebruiken om controle over de nationale begrotingen te krijgen.
    Dat lijkt mij vrij logisch omdat bijna alle overheden hun begroting niet op orde hebben.

  7. #32
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by The Company View Post
    Dat lijkt mij vrij logisch omdat bijna alle overheden hun begroting niet op orde hebben.
    Want de EU staat er bekend om dat ze zuinig en verantwoord met andermans geld omgaan. Helemaal afgezien dat dit zou verdere centralisatie van de EU en minder souvereiniteit voor de lidstaten inhoudt. En de burger uiteraard weer eens wordt gepasseerd.

  8. #33
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by The Company View Post
    Dat lijkt mij vrij logisch omdat bijna alle overheden hun begroting niet op orde hebben.
    Daarnaast heeft de EU slagkracht nodig wil het ook maar iets kunnen oplossen. Nu is het zo dat bij wijze van Luxemburg als enige de besluitvorming kan tegenhouden, wat het vertrouwen in de EU als bestuursorgaan nog verder doet afnemen. Je zag het met dat achterlijke referendum van Papandreou. Hij kan gewoon op eigen houtje iets anders beslissen en er is bijna niks wat je er tegen kan doen. Uiteindelijk komt dat dan goed, maar de schade was al aangericht. Ik vraag me af of we deze discussie uberhaupt zouden hebben gehad als die vent z'n klep had gehouden.

    Het vertrouwen in het politiek bestuur is dus heel belangrijk. België komt bijvoorbeeld niet alleen in de problemen omdat ze zoveel schulden hebben, maar vooral omdat het vertrouwen afneemt dat ze er wat aan kunnen doen doordat ze geen regering hebben. Bestuurskracht is dus heel belangrijk en dat is net wat de EU mist.

  9. #34
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    1.898
    vCash
    121250

    Default

    De Volkskrant en HP/De Tijd hebben allebei in een onderzoek geen enkele econoom kunnen vinden die voor een terugkeer naar de gulden is.

    Onderzoeker Rens van Tilburg: 'Om als Nederland als enige uit de euro te stappen, staat gelijk aan economische zelfmoord.'

    Universitair econoom Mark Sanders: 'Ik denk dat de terugkeer naar de gulden een stap terug is.'

    Hoogleraar Harald Benink: 'Een nieuwe gulden zou enorm in waarde stijgen. Tegelijkertijd zou onze exportpositie moeilijker worden'.

    Een econoom van De Nederlandse Bank zegt: 'Nederland is te klein om alleen te kunnen functioneren. Het is eigenlijk ondenkbaar dat wij uit de euro stappen en Duitsland niet.'

  10. #35
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    2.710
    vCash
    113250

    Default

    opdonderen met die gulden!! nu hoef ik gelukkig mijn geld niet te wisselen. overigens bullshit landen zonder euro zoals engeland etc. zijn er echt niet beter op geworden door hunt munt te houden deze economische crisis is een wereldcrisis en heeft niks met euro of gulden te maken. dat had geen donder uitgemaakt als we nu de gulden hadden!

  11. #36
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    doe mij maar de florijn... pff wat een simpele gedachten zitten er in dit topic haha.. ach ja, echte economen
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  12. #37
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Petrosyan188 View Post
    opdonderen met die gulden!! nu hoef ik gelukkig mijn geld niet te wisselen. overigens bullshit landen zonder euro zoals engeland etc. zijn er echt niet beter op geworden door hunt munt te houden deze economische crisis is een wereldcrisis en heeft niks met euro of gulden te maken. dat had geen donder uitgemaakt als we nu de gulden hadden!

    Zweden , Denemarken, Noorwegen doen het anders nog prima met hun munteenheid.
    Zij zijn er in ieder geval niet slechter van geworden.
    Dat de crisis niets met de euro of gulden te maken heeft daar geef ik je gelijk in.

    @Italian

    Ja de florijn dat waren pas tijden!
    Lekker roven en plunderen op de zeeën! tropische eilanden bezetten en ondertussen rijk worden............
    Waar blijft de tijd.............
    Last edited by Marchant; 11-11-2011 at 17:54.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  13. #38
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Met Zweden en Denemarken gaat helemaal niet goed de munt is flink gezakt en de werkeloosheid is hoog voor Scandinavische begrippen.

  14. #39
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post
    Met Zweden en Denemarken gaat helemaal niet goed de munt is flink gezakt en de werkeloosheid is hoog voor Scandinavische begrippen.
    Zweden groeit dit jaar aanzienlijk harder dan EU

    Door de wereldwijde economische crisis zag het exportgeoriënteerde Zweden in zowel 2008 als 2009 zijn bbp dalen. De uitvoer nam stevig af, terwijl ook de bedrijfsinvesteringen fors in volume daalden. De Scandinavische economie blijkt echter over een behoorlijke veerkracht te beschikken; de groei is inmiddels teruggekeerd. En hoe. Voor dit jaar verwacht de Zweedse Centrale Bank (de Riksbank) een bbp-groei van 4,1 procent, tegenover 1,4 procent voor de gehele EU.

    bron.
    Home | Agentschap NL
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  15. #40
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    dit is echt een never ending story.....terug gaan naar de gulden, naar die goede oude tijd.....alle vooraanstaande economen zeggen dat het een enorme stap achteruit zou zijn en absoluut niet wenselijk is en dan wordt daar aan getwijfeld...het zijn geen politici he met een agenda, zoals de PVV die dit te pas en te onpas roept omdat ze weten dat veel mensen met weemoed terugdenken aan de gulden en de tijd dat alles nog beter was om maar weer lekker makkelijk te scoren....

    Nederlanders behoren gemiddeld tot de gelukkigste mensen op deze aardkloot, scoren alles hoog tot zeer hoog in vergelijking met de rest van de wereld, werk, gezondheid, zorg, voorzieningen etc etc....op Denemarken na geven WIJ Nederlanders allerlei facetten van het leven de hoogste score....en toch vertalen we dit niet door naar het land Nederland als geheel of de politiek die toch voor zo'n leefklimaat zorgen en dus indirect ook Europa of de Euro....daar blijven we maar op kankeren....

    en andere landen met een eigen munt nu in de vergelijking meenemen is onzin. Je weet niet waar die landen gestaan hadden waren ze WEL meegegaan met de euro en je weet niet hoe NL er voor had gestaan als we NIET meegegaan waren met de euro....we zijn samen in dit bootje gestapt en we moeten nu ook in mindere tijden het toch samen oplossen....
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  16. #41
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Ik woon in grensregio, niet aan 1 grens maar aan 2 grenzen, de euro is een zegen. De gulden terug is Calimero gedrag, Nederlandse bedrijven die zaken doen over de grens hebben zoveel financieel voordeel ervan. Zaken doen met elkaar zonder rekening te hoeven houden met dagelijkse wisselkoersen is extreem gunstig.

    Je voorraad waarde is bv stabiel, je koopt iets in voor bv 1 euro en je verkoopt voor 1 euro 50 en je hoeft geen geld af te schrijven omdat in het ene land de valuta is gedaald en je feitelijk nog maar 1 euro 45 voor je podukt krijgt.


  17. #42
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Ik woon in grensregio, niet aan 1 grens maar aan 2 grenzen, de euro is een zegen. De gulden terug is Calimero gedrag, Nederlandse bedrijven die zaken doen over de grens hebben zoveel financieel voordeel ervan. Zaken doen met elkaar zonder rekening te hoeven houden met dagelijkse wisselkoersen is extreem gunstig.

    Je voorraad waarde is bv stabiel, je koopt iets in voor bv 1 euro en je verkoopt voor 1 euro 50 en je hoeft geen geld af te schrijven omdat in het ene land de valuta is gedaald en je feitelijk nog maar 1 euro 45 voor je podukt krijgt.
    We hebben dit dansje hier wel eerder gedanst. Als je voor de gulden terug bent, snap je er de kloten van. De economie globaliseert en het gaat om economy of scopes. Kortom: kostenvoordelen door schaalverbreding. Dit is nodig om te kunnen concurreren met de opkomende aziatische economie.

    Daarnaast betekent de Euro uitvoeren het opnieuw invoeren van handelsbeperkingen en opheffing van het vrij verkeer van personen en goederen. Niet goed voor een exportland als Nederland.

    Tot slot heeft Pansier voor een belangrijk deel gelijk. We hebben het in Nederland altijd over eerste wereld problemen. Dat gaat voorlopig ook niet veranderen. Kut voor je dat je minder luxe artikelen kunt kopen. Je hebt een dak boven je hoofd en je hebt eten. STFU, next!
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  18. #43
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mickey View Post
    Daarnaast betekent de Euro uitvoeren het opnieuw invoeren van handelsbeperkingen en opheffing van het vrij verkeer van personen en goederen. Niet goed voor een exportland als Nederland.
    Mijns inziens is dit geen automatisme; ook zonder Euro kun je prima vrij verkeer van personen en goederen hebben. Enige waar je tegenaan loopt is het probleem van de wisselkoersen.

  19. #44
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by TOON View Post
    ...we zijn samen in dit bootje gestapt en we moeten nu ook in mindere tijden het toch samen oplossen....
    Serieus samen in dit bootje gestapt??
    Ik weet dat andere landen referendums hebben gehad maar wij hier niet hoor!
    Dat we nu bijna niet meer terug kunnen en samen een oplossing moeten zoeken oké,maar ga het niet laten lijken of de mensen hier een keuze in hebben gehad!
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  20. #45
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Serieus samen in dit bootje gestapt??
    Ik weet dat andere landen referendums hebben gehad maar wij hier niet hoor!
    Dat we nu bijna niet meer terug kunnen en samen een oplossing moeten zoeken oké,maar ga het niet laten lijken of de mensen hier een keuze in hebben gehad!
    Sterk punt Marchant, wat was ook alweer de uitspraak van het Nederlandse volk op het laatste referendum aangaande een Europese aangelegenheid?......percies

  21. #46
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Wanneer heb je ergens een stem in dan? Zover ik weet leven we in een democratie, je stemt op een partij en je verdiept je toch even in de standpunten van die partij ook op EU gebied? Ik denk dat weinigen genoeg kennis hebben om hierover te oordelen en daarom lijkt mij een referendum over de Euro niet verstandig. Je ziet hier al dat iedereen het van een andere punt benadert en dat het gewoon heel ingewikkeld is allemaal.

    Dat de huidige problemen niet door de euro veroorzaakt worden ben ik het overigens niet mee eens. De originele kredietcrisis is misschien in de VS ontstaan maar heeft verschillende vormen aangenomen. Eerst waren het de banken die omvielen, toen de reële economie die terugviel en nu juist de kredietwaardigheid van sommige overheden die ter discussie staat.

    Het is naar mijn mening geen toeval dat de markten juist vertrouwen verliezen in de EURO landen terwijl landen als de VS en Japan ook torenhoge schulden hebben. Ik ben voor m'n studie een keer op bezoek geweest bij de ECB en nog een stel van die instellingen en daar werd ook verteld dat de huidige situatie half werk is. Wel een gezamenlijke munt maar niet de centralisatie van financiële bevoegdheden die daarbij horen. Daarom zijn er onvoldoende mogelijkheden om electorale belangen te omzeilen en hard in te grijpen, waar een soevereine staat als de VS dit wel kan.

    De recessie die nu ontstaat, komt doordat alle overheden bezuinigen om de euro overeind te houden. Immers, als landen te hoge staatsschulden opbouwen, verliezen markten vertrouwen in deze landen en stijgen de rentes op de leningen. Voor je het weet zit je dan in hetzelfde schuitje als Griekenland, Italië, Spanje en Portugal. Er is dus wel degelijk een link tussen de euro en de huidige situatie. Maar om dan maar gewoon terug te gaan naar de gulden lijkt me veel te simpel.

  22. #47
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Serieus samen in dit bootje gestapt??
    Ik weet dat andere landen referendums hebben gehad maar wij hier niet hoor!
    Dat we nu bijna niet meer terug kunnen en samen een oplossing moeten zoeken oké,maar ga het niet laten lijken of de mensen hier een keuze in hebben gehad!
    mmm ik dacht altijd dat we in een democratie op volksvertegenwoordigers/partijen stemmen zodat ze beslissingen kunnen nemen namens het volk....
    als jou mening met de minderheid overeenkomt krijg je niet je zin nee....
    dus ik zou zeggen....stem op de PVV de volgende keer, wellicht krijgen ze genoeg stemmen om het een en ander tegen te werken...
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  23. #48
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by TOON View Post
    mmm ik dacht altijd dat we in een democratie op volksvertegenwoordigers/partijen stemmen zodat ze beslissingen kunnen nemen namens het volk....
    als jou mening met de minderheid overeenkomt krijg je niet je zin nee....
    dus ik zou zeggen....stem op de PVV de volgende keer, wellicht krijgen ze genoeg stemmen om het een en ander tegen te werken...
    de minderheid Toon? serieus?? .
    volgens mij was bijna 76 % tegen de invoering van de euro destijds
    volgens mij is het zelfde percentage nu voor het uit 1 Europa stappen dus kom geen verhaaltjes vertellen.
    en pvv was tijdens invoering van de euro nog niet eens opgericht
    dus je opmerkingen slaan nog kant of wal...
    Natuurlijk hebben wij hier een gekozen regering maar heben ze dat in landen als Denemarken, Engeland , Ierland niet dan?
    want daar zijn wel referendums gehouden
    zijn die nog democratischer???
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  24. #49
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    om een lang verhaal kort te maken, we hebben de euro, kunnen de tijd niet terugdraaien en das maar goed ook, we hebben er met z'n allen van geprofiteerd en nu doet het ff pijn....deal with it!
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  25. #50
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TOON View Post
    om een lang verhaal kort te maken, we hebben de euro, kunnen de tijd niet terugdraaien en das maar goed ook, we hebben er met z'n allen van geprofiteerd en nu doet het ff pijn....deal with it!
    Uuh...hoe precies heb ik van de Euro geprofiteert?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •