MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 51 to 75 of 90
  1. #51
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by TOON View Post
    om een lang verhaal kort te maken, we hebben de euro, kunnen de tijd niet terugdraaien en das maar goed ook, we hebben er met z'n allen van geprofiteerd en nu doet het ff pijn....deal with it!
    Haha ik hoef de gulden ook niet terug,
    Ik reageer alleen op dat je argumenten nergens op slaan.
    Maar idd toon hoe hebben we er van geprofiteerd?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  2. #52
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    nou....het scheelde het bedrijf waar ik destijds werkte iig tonnen aan koersresultaat wat niet afgedekt hoefde te worden, bankkosten etc etc
    het bedrijfsleven heeft er iig enorm van geprofiteerd en dus wij ook indirect....structureel hele lage werkloosheid in NL....
    en wat ik al eerder zei, qua leefklimaat is het nog steeds een paradijs op aarde, zelfs ondanks die verfoeide euro volgens een aantal van jullie

    maar goed, je hoeft het van mij niet aan te nemen hoor, ik ben een absolute voorstander van een sterk europa met een sterke munt, deze crisis moeten we gewoon doorpakken en dan komen we er sterker uit, ben ik van overtuigd!

    zal zo eens ff gaan zoeken op het net, heb laatst eens een keer op m'n werk een mooi stukje over de voordelen van de euro gelezen, van de rabobank volgens mij....
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  3. #53
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  4. #54
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Nou. Dat het bedrijfsleven ervan heeft geprofiteerd staat als een paal boven water. Ik zelf kan echter geen voordelen bedenken die ik van de Euro heb gehad. Voor alles meer moeten betalen omdat het bedrijfsleven even van een gulden prijs een euro prijs maakte zie ik niet als profijt voor mij. Ondanks alle beloftes dat dat niet zou gebeuren. Waar ik toen ook al niks van geloofde.

  5. #55
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Als het bedrijfsleven (in de meest brede opvatting van het woord) van de euro profiteert kan het groeien. Hierdoor groeit onze economie ook weer. Door deze groei ontstaat er werkgelegenheid. Inwoners hebben werk nodig om geld te verdienen. Zo profiteer je dus van de euro...

  6. #56
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Als het bedrijfsleven (in de meest brede opvatting van het woord) van de euro profiteert kan het groeien. Hierdoor groeit onze economie ook weer. Door deze groei ontstaat er werkgelegenheid. Inwoners hebben werk nodig om geld te verdienen. Zo profiteer je dus van de euro...
    Als de lonen nou net zo hard waren gestegen als de prijzen maar ja...

  7. #57

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Als de lonen nou net zo hard waren gestegen als de prijzen maar ja...
    x2. ik wil die gulden niet terug, maar kan niet zeggen dat het er in vergelijking beter op is geworden. daarnaast is de economie niet alleen afhankelijk van een muntsoort. denk dat we over een jaartje of 3/4 beter chinees dan engels als 2e taal moeten gaan leren.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  8. #58
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Natuurlijk niet. Ik geef alleen maar aan dat wanneer het bedrijfsleven ergens van profiteert dat de Nederlandse burger daar dan ook indirect aan meeprofiteert. Als blijkbaar 'als een paal boven water staat' dat het bedrijfsleven van de euro profiteert dan moet je de daaruit volgende conclusie ook trekken.

  9. #59
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Het bedrijfsleven profiteert ook van loonmatigingen. Of dat echter nou zo profitabel is voor de burger...

  10. #60
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Als loonmatigingen ertoe leiden dat bedrijven er niet voor kiezen om te verkassen naar lage loon landen als China, ja dan profiteert de burger daar zeker van. Een minder betaalde baan is nog altijd beter dan geen baan.

  11. #61
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Het verplaatsen van banen naar loge loon landen is nog zoiets waar bedrijven van profiteren.

  12. #62
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Dat klopt, maar het gaat mij meer om het Nederlandse bedrijfsleven dat ook daadwerkelijk in Nederland gevestigd is waarvan jij aangeeft dat die duidelijk van de euro profiteren. Laten we niet elk mogelijk scenario proberen te vinden waarin de burger niet profiteert maar een bedrijf wel. Je punt is duidelijk en die van mij denk ik ook.

  13. #63
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Mijn punt is gewoon dat niet alles wat goed is voor bedrijven automatisch goed is voor de burger. En de euro mag dan wel goed zijn geweest voor bedrijven maar voor de burgers is het meer last dan lust geweest. Werkgelegenheid was er ook onder de gulden. En nu zitten we in een crisis die, als we de gulden hadden gehouden, waarschijnlijk minder was voor ons.
    Ik snap ook wel dat nu terruggaan naar de gulden onhandig is. We zitten vast aan de euro for worse or even worser. En we zullen ermee ten onder gaan.
    Last edited by blackadder; 14-11-2011 at 12:08.

  14. #64
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ja dat begreep ik wel. Maar goed dan zal ik mijn punt ook maar verduidelijken.
    Mijn punt is dat de burger niet alleen ergens van profiteert als de prijzen lager zijn in de supermarkt. Het is wel iets ingewikkelder dan dat. Verschillende onderzoeken tonen aan dat de NEDERLANDSE economie profiteert van de euro. Als het NEDERLANDSE bedrijfsleven ergens van profiteert, betekent dit niet alleen wat voor 'de hoge heren' maar ook voor de werknemers en werkzoekenden. Het betekent dat je je baan waarschijnlijk kan houden en voor werkzoekenden dat er meer mogelijkheden zijn. Nu is niet in 100% van de mogelijke gevallen dat het Nederlandse bedrijfsleven profiteert dit ook het geval bij de burger, maar als we ons toespitsen op dit geval dan lijkt mij dat zeer zeker wel het geval. We hebben het immers niet over bedrijven die verkassen. We hebben het nu puur over bedrijven in Nederland die het beter doen mét de euro dan zonder.

    Daarnaast weten we wat er is gebeurt nu we de euro hebben, maar is het onmogelijk na te gaan wat er zou zijn gebeurt als we de gulden nog hadden gehad, we zijn immers al bijna tien jaar verder. Zo wordt Engeland hier een paar keer genoemd, maar na Griekenland is Engeland het strengst aan het bezuinigen en dat is ook om de kredietwaardigheid te behouden terwijl zij nog steeds de Engelse pond hebben.

  15. #65
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mickey View Post
    We hebben dit dansje hier wel eerder gedanst. Als je voor de gulden terug bent, snap je er de kloten van!
    Geweldig dat al die getalenteerde economen een soort tunnelvisie ontwikkelen en niks anders meer roepen als de rest van de grijze muizen kudde economen "De euro is een zegen en het beste wat de economie in Europa is overkomen !!!! dus NOT !

    Als al die economen het zo goed weten hoe het moet, hoe kan het dan dat er bakken met miljarden guldens naar landen toegaan met geweldige economen ? Hebben al die geweldig onderlegde economen niet gezien dat Griekenland verrot is tot op het bot, gewoon failliet is en niet meer te redden ??, dat nu Italie een schuldenlast heeft van 850 miljard en heel Europa naar de afgrond trekt en ook niet meer te redden is ?? (probleem is zeker van de laatste week of wellicht ietsie langer ........ ) Dat Ierland, Spanje, Belgie, Portugal de volgende zijn en wellicht ook Frankrijk ???

    Als jullie "economen" het nu allemaal zo goed weten hoe het moet, hoe komen we nu dan aan dit financiele en economische debacle ??? gewoon blijven roepen dat de euro de oplossing is voor alles .............. nou geloof me misschien voor een paar bedrijven die er rijk van zijn geworden of een paar mensen aan de top maar de gewone man in Griekenland, Italie, Spanje, Ierland enz enz hebben bijna geen vreten meer op tafel en geen baan.

    Bedankt voor het geweldige economische advies ..... gewoon doorgaan hoor !!!!!!!!!!!!!!!

    Maar de wal gaat het schip keren en het is niet de vraag of het gaat gebeuren maar wanneer !!! We komen hier tzt wel op terug bij een volgend dansje !!!!!

  16. #66
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    lol @ tunnelvisie en grijze muizen kudde.. that goes both ways in deze discussie...
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  17. #67
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Geweldig dat al die getalenteerde economen een soort tunnelvisie ontwikkelen en niks anders meer roepen als de rest van de grijze muizen kudde economen "De euro is een zegen en het beste wat de economie in Europa is overkomen !!!! dus NOT !

    Als al die economen het zo goed weten hoe het moet, hoe kan het dan dat er bakken met miljarden guldens naar landen toegaan met geweldige economen ? Hebben al die geweldig onderlegde economen niet gezien dat Griekenland verrot is tot op het bot, gewoon failliet is en niet meer te redden ??, dat nu Italie een schuldenlast heeft van 850 miljard en heel Europa naar de afgrond trekt en ook niet meer te redden is ?? (probleem is zeker van de laatste week of wellicht ietsie langer ........ ) Dat Ierland, Spanje, Belgie, Portugal de volgende zijn en wellicht ook Frankrijk ???

    Als jullie "economen" het nu allemaal zo goed weten hoe het moet, hoe komen we nu dan aan dit financiele en economische debacle ??? gewoon blijven roepen dat de euro de oplossing is voor alles .............. nou geloof me misschien voor een paar bedrijven die er rijk van zijn geworden of een paar mensen aan de top maar de gewone man in Griekenland, Italie, Spanje, Ierland enz enz hebben bijna geen vreten meer op tafel en geen baan.

    Bedankt voor het geweldige economische advies ..... gewoon doorgaan hoor !!!!!!!!!!!!!!!

    Maar de wal gaat het schip keren en het is niet de vraag of het gaat gebeuren maar wanneer !!! We komen hier tzt wel op terug bij een volgend dansje !!!!!
    Denk je nou echt dat die grieken, fransen, italianen en weet ik wat meer wel te vreten hadden gehad zonder euro ?

  18. #68
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Geweldig dat al die getalenteerde economen een soort tunnelvisie ontwikkelen en niks anders meer roepen als de rest van de grijze muizen kudde economen "De euro is een zegen en het beste wat de economie in Europa is overkomen !!!! dus NOT !

    Als al die economen het zo goed weten hoe het moet, hoe kan het dan dat er bakken met miljarden guldens naar landen toegaan met geweldige economen ? Hebben al die geweldig onderlegde economen niet gezien dat Griekenland verrot is tot op het bot, gewoon failliet is en niet meer te redden ??, dat nu Italie een schuldenlast heeft van 850 miljard en heel Europa naar de afgrond trekt en ook niet meer te redden is ?? (probleem is zeker van de laatste week of wellicht ietsie langer ........ ) Dat Ierland, Spanje, Belgie, Portugal de volgende zijn en wellicht ook Frankrijk ???

    Als jullie "economen" het nu allemaal zo goed weten hoe het moet, hoe komen we nu dan aan dit financiele en economische debacle ??? gewoon blijven roepen dat de euro de oplossing is voor alles .............. nou geloof me misschien voor een paar bedrijven die er rijk van zijn geworden of een paar mensen aan de top maar de gewone man in Griekenland, Italie, Spanje, Ierland enz enz hebben bijna geen vreten meer op tafel en geen baan.

    Bedankt voor het geweldige economische advies ..... gewoon doorgaan hoor !!!!!!!!!!!!!!!

    Maar de wal gaat het schip keren en het is niet de vraag of het gaat gebeuren maar wanneer !!! We komen hier tzt wel op terug bij een volgend dansje !!!!!

    Je weet toch dat "de gulden" eigenlijk nooit een zelfstandige munt is geweest? Het heette misschien de gulden maar was direct gekoppeld aan de Deutsch Mark.

    Voor 1 Duitse Mark kreeg je altijd 1,10 guldens en dat was altijd constant... dus zo zelfstandig was NL economie helemaal niet


  19. #69
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Je weet toch dat "de gulden" eigenlijk nooit een zelfstandige munt is geweest? Het heette misschien de gulden maar was direct gekoppeld aan de Deutsch Mark.

    Voor 1 Duitse Mark kreeg je altijd 1,10 guldens en dat was altijd constant... dus zo zelfstandig was NL economie helemaal niet
    je was me net voor... ja echt
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  20. #70
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Je weet toch dat "de gulden" eigenlijk nooit een zelfstandige munt is geweest? Het heette misschien de gulden maar was direct gekoppeld aan de Deutsch Mark.

    Voor 1 Duitse Mark kreeg je altijd 1,10 guldens en dat was altijd constant... dus zo zelfstandig was NL economie helemaal niet
    Sinds de 15e eeuw werd het, mede door de Medici, een belangrijk financieel centrum. Het belang van Florence als handelsstad blijkt onder meer uit het feit dat de plaatselijke munt, de fiorino d'oro of Gouden Florijn, zijn naam leende aan veel andere munten, zoals de Hongaarse forint en de Nederlandse gulden, die aanvankelijk ook Gulden (=Gouden) Florijn heette.

    Niet heel relevant maar wel een leuk weetje.....
    Last edited by Marchant; 14-11-2011 at 19:38.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  21. #71

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Geweldig dat al die getalenteerde economen een soort tunnelvisie ontwikkelen en niks anders meer roepen als de rest van de grijze muizen kudde economen "De euro is een zegen en het beste wat de economie in Europa is overkomen !!!! dus NOT !

    Als al die economen het zo goed weten hoe het moet, hoe kan het dan dat er bakken met miljarden guldens naar landen toegaan met geweldige economen ? Hebben al die geweldig onderlegde economen niet gezien dat Griekenland verrot is tot op het bot, gewoon failliet is en niet meer te redden ??, dat nu Italie een schuldenlast heeft van 850 miljard en heel Europa naar de afgrond trekt en ook niet meer te redden is ?? (probleem is zeker van de laatste week of wellicht ietsie langer ........ ) Dat Ierland, Spanje, Belgie, Portugal de volgende zijn en wellicht ook Frankrijk ???

    Als jullie "economen" het nu allemaal zo goed weten hoe het moet, hoe komen we nu dan aan dit financiele en economische debacle ??? gewoon blijven roepen dat de euro de oplossing is voor alles .............. nou geloof me misschien voor een paar bedrijven die er rijk van zijn geworden of een paar mensen aan de top maar de gewone man in Griekenland, Italie, Spanje, Ierland enz enz hebben bijna geen vreten meer op tafel en geen baan.

    Bedankt voor het geweldige economische advies ..... gewoon doorgaan hoor !!!!!!!!!!!!!!!

    Maar de wal gaat het schip keren en het is niet de vraag of het gaat gebeuren maar wanneer !!! We komen hier tzt wel op terug bij een volgend dansje !!!!!
    Over tunnelvisie gesproken:

    Geertje laat onderzoek doen door een bedrijf genaamd lombardstreetresearch. oprichter van dit bedrijf is Tim Congdon.

    Laat diezelfde Tim nou chairman zijn van The Freedom Association .

    Deze man was al tegen de euro voordat de eerste euro munt geslagen werd. Uitkomst van dit onderzoek staat dus al vast.

    Wie gaat dat onderzoek betalen. En welke econoom gaat hiermee zijn zakken vullen?
    Last edited by cholitzu; 15-11-2011 at 00:35.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  22. #72
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Vandaag in het Ad : In de 8 jaar dat het goed ging, heeft de Euro Nederland relatief weinig opgeleverd, hooguit een extra weekloon per jaar. (bron : Directeur Teulings van Centraal Plan bureau)

    Maar dat was toen het zo goed ging ..... nu gaat het wat slechter en wat denk je dat het Nederland nu gaat opleveren .....

    En we hebben het over "wat slechter" maar als Griekenland failliet gaat (en dat houdt niemand tegen) en als Italie failliet gaat dan verlang je terug naar "wat slechter" .....

    Maar de wijze economen zeggen doorgaan !!!!!!

    Hebben ze in Griekenland en Italie geen wijze economen ??? En in Spanje, Portugal, Ierland enz .....

  23. #73
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Heel typisch om alleen het gedeelte te posten dat jou aanstaat. Zeker gezien het feit dat het CPB in datzelfde bericht pleit VOOR extra bevoegdheden voor de EU. Als er dus iemand hier lijdt aan tunnelvisie, ben je het zelf. Hier het hele nieuwsbericht van nos.nl.

    CPB: weinig extra welvaart door euro

    Toegevoegd: maandag 14 nov 2011, 14:01
    De invoering van de euro heeft Nederland relatief weinig welvaart opgeleverd. Die conclusie trekt het Centraal Planbureau (CPB) in het boek 'Europa in crisis'. Het voordeel van de euro is ongeveer een weeksalaris op een heel jaarinkomen.
    Het vrije handelsverkeer binnen Europa heeft Nederland veel meer winst opgeleverd, namelijk een maandsalaris. Dat voordeel loopt steeds verder op, schrijft het CPB.
    De onderzoekers waarschuwen voor het uiteenvallen van de eurozone. Die kosten zijn 'enorm' en zouden de welvaart aantasten.
    Het CPB zegt dat het goed zou zijn als er meer bevoegdheden aan Europese instellingen worden overgedragen.
    Last edited by Facade; 15-11-2011 at 14:09.

  24. #74
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Nee hoor niet typisch, ik post het gedeelte wat betrekking heeft op de gewone burger en dat bv de Shell 8 miljard winst maakt is niet relevant voor Jan Modaal. Iemand vroeg hier op het forum wat heeft het ONS nu precies opgeleverd en dat is precies wat ik post !!! Dat bedrijven rijker worden en dat het vrije handelsverkeer toeneemt zal me worst zijn want het levert ons blijkbaar niets op en dat is nu wel bewezen in 8 jaar euro !!!

    We zijn inderdaad in crisis en gedeelde smart is halve smart werkt niet bij de euro !! Gedeelde smart betekent alleen maar nog meer crisis in landen waar het wel goed gaat of goed mee ging.

    Nederland heeft in een referendum MASSAAL TEGEN de Europese grondwet gestemd met overweldigende meerderheid en als we toen (voor de euro) en nu (met de euro) weer een democratisch referendum houden zal je zien dat minimaal 80 % tegen de euro en 1 Europa is en waarschijnlijk nog veel hoger !! We zijn geen Europeanen en zullen het nooit worden, teveel verschillende culturen die nooit op 1 lijn zullen komen.

    De bobo's, politici en veel economen willen 1 groot sterk Europa zonder grenzen en verschillen en met 1 munt ....................... zie het als de dierentuin, open alle kooien en zeg wordt allemaal gelukkig met zijn allen en we gaan alles met zijn allen doen .............. gaat niet werken want iedereen weet de uitkomst !!!

    En je ziet wat er met Europa gebeurd .................. het gaat geweldig !!!!!!!

  25. #75
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Aha dus een extra maandsalaris heeft geen betrekking op de gewone man? Dat gaat natuurlijk linea recta richting shell.

    Maarja wat doen feiten er eigenlijk toe? Gewoon lekker schreeuwen toch? Het is allemaal hun schuld !

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •