MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 28 FirstFirst 12345612 ... LastLast
Results 26 to 50 of 698
  1. #26
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    jij bent waarschijnlijk geen ondernemer..........alleen de zon gaat voor niks op. Iedere keer als er bijv een visa geregeld moet worden dan stapt er iemand in een auto om dit te gaan regelen. Dit is maar een heel klein voorbeeld van de dagelijkse praktijk die gewoon geld kosten.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    Over wat voor investeringen hebben we het dan?? Kosten boven baten? Die jongen is ooit begonnen met trainen en heeft daar lesgeld voor betaalt. Op een gegeven moment is hij wedstrijden gaan doen en toen hij daar geld voor ging krijgen, moest hij een deel afstaan aan zijn trainer/manager..
    Met Golden Glory hetzelfde hoor. Die hebben geen moment geld verloren aan Overeem!!!!
    Is dat zo? Ik kan me namelijk wel voorstellen dat een management kosten maakt voor de vechter die boven de kosten uitstijgen. Sterker nog, dat heb ik zelfs al als ‘amateur trainer’. In mijn geval heb je het over basale zaken als reiskosten, tijd die je investeert in trainingen etc. Geloof me wanneer ik zeg dat het (veel) meer kost dan dat het in financiλle zin oplevert. Voor mij geen enkel probleem omdat het voor mij hobby is en ik mijn geld verdien met m’n werk.

    Als je professioneel bezig bent dan heb je ongetwijfeld te maken met hogere kosten. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen en uit de gesprekken die ik heb gevoerd met managers en trainers lijkt het erop dat het in dit geval ook zo is.

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    En ieder mens kan een ongeluk krijgen, de kans dat je je nek breekt met vechtsport is toch echt geen reden om je als manager inhalig te gedragen.
    Dat zou wat zijn, dan zou iedere werkgever geld mogen inhouden op zijn werknemer, wanneer die persoon met sport of hobby de kans loopt op een ongeluk. Daar zijn trouwens verzekeringsmaatschappijen voor, dus GG heeft daar niets mee makken!!!
    Jij hecht een waardeoordeel aan het percentage en concludeert dat de manager inhalig is. Die conclusie deel ik niet. Als ik uitga van een evenredige verdeling van 10% trainer 1, 10% trainer 2 en 10% voor het management en 70% voor de vechter dan vind ik daar niks mis mee.

    De vergelijking die je maakt met de werkgever is op zich wel grappig, want onder bepaalde omstandigheden mag de werkgever inderdaad geld inhouden op het salaris bij ziekte ten gevolge van een sportblessure. Vraag me όberhaupt af in hoeverre je je als vechtsporter kunt verzekeren tegen ziekte/blessures. Denk dat een verzekeraar hier erg terughoudend mee omgaat, dus zijn we weer terug bij het management. Als je normaal in loondienst bent heb je in ieder geval een uitkering, wellicht een lager percentage indien sprake is van een sportblessure, maar dat terzijde.

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Wat is dat de reden geweest dat AO toch zelf een advocaat heeft ingeschakeld? Hij meldt dat GG hem niet kon ondersteunen in de VS, maw de ondersteuning was blijkbaar nog niet afgerond.
    Die conclusie zou ik niet meteen trekken. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom Alistair een eigen advocaat heeft ingeschakeld. Denk dat Alistair daar het beste een antwoord op kan geven.

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Ik begrijp wel dat het kan maar mijn vraag is waarom in de VS. Zijn overeenkomst met GG is in NL aangegaan onder het hier geldende recht. Ik heb het niet over het contract wat hij zou gaan tekenen met de UFC. Stuurt een rechter in de VS je niet gewoon terug naar een rechtbank in NL?
    Als in het contract tussen Golden Glory en Alistair is geregeld dat de Amerikaanse rechter bevoegd is dan zal deze zich in beginsel niet onbevoegd achten. Je stelt dat Nederlands recht van toepassing is, maar dat is nog maar de vraag en afhankelijk van wat er precies in het contract staat. Misschien staat er wel in dat Amerikaans recht van toepassing is omdat men ook veel zaken doet in de VS? Wie weet.

    Beetje offtopic: dit was wel een leuke geweest voor Vechtsport & Recht

  3. #28
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    hey Justinian ga je nou off topic

    tja, zo had ik het nog niet bekeken, ik ken voornamelijk de verhalen van de kant van de vechters, waarin naar voren komt hoe weinig ze eraan over houden.
    Gevoelsmatig lijkt het me sterk dat het management geld verliest aan een vechter, hoor.
    En ik vind ook dat trainers ed recht hebben op een percentage, begrijp me niet verkeerd, maar managers verdienen vaak niet alleen aan een percentage van het gage, terwijl vechters het daar wel mee moeten doen....

    toch?
    "If you have to stop and think, it's too late"

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    hey Justinian ga je nou off topic
    My bad, zal mezelf zo ff een infraction geven

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    tja, zo had ik het nog niet bekeken, ik ken voornamelijk de verhalen van de kant van de vechters, waarin naar voren komt hoe weinig ze eraan over houden.
    Gevoelsmatig lijkt het me sterk dat het management geld verliest aan een vechter, hoor.
    En ik vind ook dat trainers ed recht hebben op een percentage, begrijp me niet verkeerd, maar managers verdienen vaak niet alleen aan een percentage van het gage, terwijl vechters het daar wel mee moeten doen....

    toch?
    Vechters, zeker aan de top, verdienen veel meer dan alleen een gage. Denk aan sponsordeals, pvp-inkomsten (denk bijv. aan Brock Lesnar), seminars, merchandise, etc. etc.

  5. #30
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Fosuc Ik wil je iets uitleggen. Ik weet nog dat AO samen met zijn broer in Breda aankwam om te vragen of ze bij GG mochten. Dit is nu twaalf jaar geleden misschien nog wel langer. Al die tijd is er voor de broers "gezorgd" en men heeft ze laten vechten. Weet jij hoeveel talentvolle vechtsporters er rond lopen die zich zelf nooit in de kijker kunnen plaatsen. Er wordt bij GG geprobeerd om een vechter te brengen op het hoogste niveau. Dit duurt echter jaren en vaak lukt het helemaal nooit.
    Je denkt toch niet dat als AO toen niet bij GG was gekomen dat hij nu met zo΄n miljoenencontract bij de UFC zou vechten?

  6. #31
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default

    het word steeds lachwekkender.
    zonder GG geen Ali bij de UFC. dikke LOL

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    volgens mij is het verschil veroorzaakt door het feit dat Alistair nu ineens zelf een cheque ontvangt twv bijvoorbeeld 500.000 $ us... en ziet dat er over het grootste deel (vanaf 55K), 52% van naar de belastingdienst gaat. als er daarna nog eens 30 % vanaf gaat, of wellicht eerst 30% en daarna de 52% krijg je dus 500.000x0,7x0.52 (om het verschil met het lagere tarief te compenseren neem ik 50%IB = 175.000$... maken we hier tegen het huidige koers, ff eurootjes van, houdt ie 128.875 euro over.

    dan zou ik er wel bergip voor op kunnen brengen dat ie er niet meer zo blij mee is.

  8. #33
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    volgens mij is het verschil veroorzaakt door het feit dat Alistair nu ineens zelf een cheque ontvangt twv bijvoorbeeld 500.000 $ us...
    Hij stelde de percentages al voor dit contract contract tot stand kwam ter discussie als ik management en trainers mag geloven.

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    en ziet dat er over het grootste deel (vanaf 55K), 52% van naar de belastingdienst gaat. als er daarna nog eens 30 % vanaf gaat, of wellicht eerst 30% en daarna de 52% krijg je dus 500.000x0,7x0.52 (om het verschil met het lagere tarief te compenseren neem ik 50%IB = 175.000$... maken we hier tegen het huidige koers, ff eurootjes van, houdt ie 128.875 euro over.

    dan zou ik er wel bergip voor op kunnen brengen dat ie er niet meer zo blij mee is.
    Weet je... ik heb exact hetzelfde gevoel als ik op mijn loonstrookje kijk. Gaat weliswaar om lagere bedragen, maar ook ik zit in de 52% schaal en word er niet vrolijk van wat ik van mijn brutosalaris over hou. Met andere woorden, belasting is in dit geval niet relevant; iedereen moet belasting betalen. Voor de goede orde: belasting betaal je na aftrek van de kosten.

  9. #34
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    Dus eigenlijk maakt de prestatie van de vechter niet zo veel uit, het gaat om de contacten en GG heeft die als enige?
    Volgens mij is het teamwerk, dus een combinatie van talent van de vechter enerzijds en goed management en trainers anderzijds.

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    Als laatste heb je als een bedrijf, ondernemersrisico.
    En dat dek je dus op deze manier af...

  10. #35
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    Fosuc Ik wil je iets uitleggen. Ik weet nog dat AO samen met zijn broer in Breda aankwam om te vragen of ze bij GG mochten. Dit is nu twaalf jaar geleden misschien nog wel langer. Al die tijd is er voor de broers "gezorgd" en men heeft ze laten vechten. Weet jij hoeveel talentvolle vechtsporters er rond lopen die zich zelf nooit in de kijker kunnen plaatsen. Er wordt bij GG geprobeerd om een vechter te brengen op het hoogste niveau. Dit duurt echter jaren en vaak lukt het helemaal nooit.
    Je denkt toch niet dat als AO toen niet bij GG was gekomen dat hij nu met zo΄n miljoenencontract bij de UFC zou vechten?
    LMAO! First of all...iedereen mag van mij zijn geld verdienen,ook GG,zakelijke geschillen horen er nu eenmaal bij en daar hebben we rechters voor...
    Maar ik denk dat je heel wat dichter bij de waarheid zit wanneer je stelt dat wanneer Allistair Overeem NIET naar GG was gegaan hij al veel eerder bij UFC had gezeten en bovendien,daar gaan we weer,tegen Fedor gevochten had toen deze legende nog in zijn prime was! Meerdere wegen leiden naar Rome misschien is dat wat moeilijk zichtbaar met een GG bril op de neus....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  11. #36
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    ja kijk het zal mij verder worst wezen, zolang ik mijn rekeningen kan betalen, en knokken kan kijken.
    vind het vnl jammer dat het GG als Neerlands trots, in zo'n negatief daglicht wordt gezet. GG werd al in het rijtje met ATT AKA Greg Jackson enzo genoemd. Nu komt het over alsof het een stel op geld beluste hyena's zijn. en tja thats just wrong

  12. #37
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    LMAO! First of all...iedereen mag van mij zijn geld verdienen,ook GG,zakelijke geschillen horen er nu eenmaal bij en daar hebben we rechters voor...
    Maar ik denk dat je heel wat dichter bij de waarheid zit wanneer je stelt dat wanneer Allistair Overeem NIET naar GG was gegaan hij al veel eerder bij UFC had gezeten en bovendien,daar gaan we weer,tegen Fedor gevochten had toen deze legende nog in zijn prime was! Meerdere wegen leiden naar Rome misschien is dat wat moeilijk zichtbaar met een GG bril op de neus....
    En wie had hem daar dan heengebracht? Om te doen alsof GG alleen het geld heeft opgestreken en verder alleen met de duimen heeft lopen draaien slaat nergens op.

  13. #38
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    LMAO! First of all...iedereen mag van mij zijn geld verdienen,ook GG,zakelijke geschillen horen er nu eenmaal bij en daar hebben we rechters voor...
    Maar ik denk dat je heel wat dichter bij de waarheid zit wanneer je stelt dat wanneer Allistair Overeem NIET naar GG was gegaan hij al veel eerder bij UFC had gezeten en bovendien,daar gaan we weer,tegen Fedor gevochten had toen deze legende nog in zijn prime was! Meerdere wegen leiden naar Rome misschien is dat wat moeilijk zichtbaar met een GG bril op de neus....
    Het is een heel traject dat moet worden afgelegd voordat je in de UFC vecht op dit niveau. In Nederland had je - zeker toen - niet zo heel erg veel opties. In Amerika zou het waarschijnlijk makkelijker zijn geweest om een alternatief te vinden als amateur zijnde.

    Dus aan jou de vraag: hoe had Alistair het toen (eind jaren '90) dan moeten aanpakken om ervoor te zorgen dat hij 'veel eerder bij de UFC had gezeten'? Verhuizen naar Amerika? In theorie klinkt dat aardig, maar breng het eens in praktijk. Je zult er moeten voorzien in je levensonderhoud want als amateur verdien je nog niet zoveel. Sowieso, in die tijd was het MMA nog niet zo professioneel als nu. Het staande werk waarmee hij zich onderscheid van andere vechters heeft hij in Nederland geleerd. Als hij eerder naar de VS zou zijn gegaan zou hij deze basis niet hebben gehad. Allemaal koffiedik kijken en van veel variabelen afhankelijk...

  14. #39
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Mischa: met als..als..als.. kan ik niets hoor tijdmachines bestaan niet
    maar ik begrijp je redenering
    "If you have to stop and think, it's too late"

  15. #40
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Justinian, thanks voor je verslag en de reacties daarop. Wat ik begrijp uit de uitlatingen van AO is dat hij toen hij zijn handtekeningen ging zetten dingen in zijn contract zag die in zijn nadeel waren. Daaruit maak ik op dat hij (en zijn advocaat) daar niet van op de hoogte waren. Als dat zo is zal de rechter daar snel klaar mee zijn. Kan een interpretatiefout van mij zijn.

    Daarnaast verlies je 1 ding uit het oog: Amerikaans advocaten werken grotendeels op no cure no pay basis dus zijn advocaat zal echt wel een zaak zien.

    derde punt: wat er ook uit de zaak komt, arbeidsrelatie is verstoord dus zal er een afkoopsom komen. Als ao nu al weet dat hij grote sponsordeals kan maken maar dat onder de pet houd is het een rekensommetje om de boel te laten escaleren.

    Maar gezien zijn duidelijke uitspraken over het schenden van vertrouwen denk ik het eerste, maar ik maak uit jouw reacties op dat GG de zaak al in de zak heeft.

  16. #41
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    Gilbert Yvel, heeft ook na zijn GG avontuur op eigen houtje de UFC bereikt,veel eerder dan Alistair!
    Gilbert is bij de UFC gekomen via John Lewis. Met Lewis is hij weer in aanraking gekomen via Golden Glory, maar dat terzijde 'Veel eerder' is overigens wat sterk uitgedrukt want afgelopen jaar is Gilbert daar (pas) terecht gekomen en dat was precies mijn punt; het is een heel traject waarbij goede begeleiding (management en training) erg belangrijk is.

  17. #42
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    Gilbert Yvel, heeft ook na zijn GG avontuur op eigen houtje de UFC bereikt,veel eerder dan Alistair!
    Hij heeft 3 partijen gevochten waarvan hij er 2 had kunnen winnen, dus dat is hem zelf aan te rekenen dat hij niet meer in de UFC zit.
    Dit kan natuurlijk ook met Alistair gebeuren en dan is het avontuur ook over.
    klopt yvel kreeg 25000 dollar per partij en daar moest hij lewis nog vna betalen. GG heeft voor AO een iets betere deal uitonderhandeld.

  18. #43
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Justinian, thanks voor je verslag en de reacties daarop.
    Graag gedaan

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Daarnaast verlies je 1 ding uit het oog: Amerikaans advocaten werken grotendeels op no cure no pay basis dus zijn advocaat zal echt wel een zaak zien.
    Dat no cure no pay, anders dan in Nederland, in Amerika is toegestaan wil niet zeggen dat er in deze zaak op deze basis wordt gewerkt.

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    derde punt: wat er ook uit de zaak komt, arbeidsrelatie is verstoord dus zal er een afkoopsom komen. Als ao nu al weet dat hij grote sponsordeals kan maken maar dat onder de pet houd is het een rekensommetje om de boel te laten escaleren.
    Er is geen sprake van een arbeidsrelatie, je kunt dit zien als de relatie die bestaat tussen een artiest en een manager. Ben wel met je eens dat het praktisch lastig wordt om weer samen te gaan werken vanwege de vertrouwensbreuk.

  19. #44
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    De discussie of 35% redelijk is of niet doet niet ter zake toch? Volgens AO gaat het met name om het feit/de vraag dat hij door z'n eigen management verkeerd is voorgelicht over de inhoud van het contract.

    Edit: nog een vraagje. Stel dat AO verliest en dat is waarschijnlijk als ik dit allemaal lees. Hoe dan verder? Er zullen ook wel verplichtingen van GG in dat contract staan, hoe zijn de verhoudingen dan verder?
    Last edited by Facade; 13-11-2011 at 17:20.

  20. #45
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    De discussie of 35% redelijk is of niet doet niet ter zake toch? Volgens AO gaat het met name om het feit/de vraag dat hij door z'n eigen management verkeerd is voorgelicht over de inhoud van het contract.

    Edit: nog een vraagje. Stel dat AO verliest en dat is waarschijnlijk als ik dit allemaal lees. Hoe dan verder? Er zullen ook wel verplichtingen van GG in dat contract staan, hoe zijn de verhoudingen dan verder?
    het is 30% en als hij verliest moet hij gewoon zijn deel afstaan. Dit zou niet de eerste keer zijn in het verleden is precies hetzelfde gebeurt met Heath Herring. Dus toch betalen en dan ook nog je nieuwe management trainers etc etc

  21. #46
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by micha View Post
    klopt yvel kreeg 25000 dollar per partij en daar moest hij lewis nog vna betalen. GG heeft voor AO een iets betere deal uitonderhandeld.
    Dat zou ook niet best zijn als AO het zelfde zou krijgen als Yvel. Iets ander kaliber.

    Appels en peren vergelijken.

  22. #47
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    vind je het gek, met 3 belts, zo erg zijn als de deal niet beter was.
    en dat onderhandelen stelt niks voor, de ufc maakt een offer, daarop kan je jouw offer terugsturen, krijg je van hun een final offer en dan is het take it or leave it!
    ik hoor het al wel misschien moet jij sportmanagement gaan doen. Jij hebt er echt verstand van hoor ik wel

  23. #48
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    vind je het gek, met 3 belts, zo erg zijn als de deal niet beter was.
    en dat onderhandelen stelt niks voor, de ufc maakt een offer, daarop kan je jouw offer terugsturen, krijg je van hun een final offer en dan is het take it or leave it!
    Hahaha sorry kerel, ik probeer echt serieus in discussie te gaan maar jij maakt het me wel erg moeilijk. Ik hoop echt dat je hier een grap maakt en dat je niet zo simplistisch denkt...

  24. #49
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Pfffff, Team thefxr in 2012 met 6 vechters in de UFC, Bas kan het..........iedereen kan het. Het is allemaal zo makkelijk.

  25. #50
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    kom op, denk je nu echt dat de ufc elk contract apart maakt voor 250 fighters?
    dat zijn standaard contracten alleen de bedragen/percentages verschillen.
    Ok, je maakt dus geen grap... Ik zal nog een poging doen. Natuurlijk ligt er een modelcontract, maar waar het werkelijk omgaat is de invulling van het contract. Bedragen, looptijd, mogelijkheid tot tussentijds opzeggen zijn maar een maar elementen waarmee je kunt variλren. Aan de manager de belangrijke taak de belangen van zijn client zo goed mogelijk te behartigen en het onderste uit de kan te halen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •