MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 28 1234511 ... LastLast
Results 1 to 25 of 698
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default Golden Glory Gate – the trial!

    It was big news, the fact that Alistair Overeem left his longtime management Golden Glory. To many this came as a big surprise, As Overeem and Golden Glory were doing business together for over a decade. Even more peculiar is the timing; right after signing a multi-million dollar deal with the UFC! Mixfight.nl spoke with Golden Glory trainer and thus former trainer of Alistair, Cor Hemmers.

    17 september 2011. On the forum of Mixfight.nl, a source close to Alistair posts that Alistair has decided to leave Golden Glory management. The reason of this is not clear at that time but as time goes by things seem to become more and more clear. Cor Hemmers has a clear explanation “The management made a great deal for Alistair with the UFC. Alistair was very happy with this deal himself. During the negotiations the management spoke with Alistair about the changes being made to all of the agreements, and during the final stages of the negotiations both the management and UFC sent Alistair all of the documents for his comments and approval. Alistair went on his way to ZUFFA headquarters in Las Vegas where he would sign the contract himself. And that’s where Alistair decided to change course…”

    “I feel it’s a setup” says Cor, “because Alistair wasn’t satisfied with the percentages for the trainers and the management . In fact, he tried to lower the percentages for the trainers when it became clear that his income would increase in the near future. Alistair wanted to discuss a new compensation system more in the form of a fixed fee and not based on percentages. Although we have no say in this – it’s a deal between the management and Alistair – he talked about this with Martijn de Jong and me after a training session. I am disappointed in the way he acts now and the financial proposal that he made to Martijn which was way below the regular percentage for trainers. I have always felt it’s a team effort to get these boys including Alistair to the highest level of the sport.

    “I know Golden Glory’s US lawyer has sent Alistair an official breach letter, which resulted in him suing Golden Glory. It’s sad things have to go this way, but I am confident the court will rule in favor of Golden Glory; a contract is a contract, it’s that simple if you ask me.” And with this statement we finish our interview. Like in all trials there are two sides of the story. Which party is right will be made clear by the court. So far it is clear that the long-term and successful relationship between Alistair Overeem and Golden Glory will likely come to an end.

    Mixfight.nl
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.202
    vCash
    126052

    Default

    Hoor en wederhoor toch ? nu een stukje van AO !

  3. #3
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Idd, dit is een mooie 50% van het verhaal.

    Thanks Roy en Cor.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by bryan View Post
    Hoor en wederhoor toch ? nu een stukje van AO !
    Ik heb contact opgenomen met Cor omdat we vanuit Golden Glory zo weinig hebben gehoord. Sterker nog, daar 'zeurt' menig forumlid op het forum over. Leek me dus goed om ook die kant van het verhaal te belichten. Ik heb al wel via zijn woordvoerder met Alistair gesproken (die nu in de VS zit) en mogelijk kom Alistair zelf met een reactie. Dan zit je dus meteen bij de bron

  5. #5
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Ik heb contact opgenomen met Cor omdat we vanuit Golden Glory zo weinig hebben gehoord. Sterker nog, daar 'zeurt' menig forumlid op het forum over. Leek me dus goed om ook die kant van het verhaal te belichten. Ik heb al wel via zijn woordvoerder met Alistair gesproken (die nu in de VS zit) en mogelijk kom Alistair zelf met een reactie. Dan zit je dus meteen bij de bron
    Inderdaad, meerdere mensen die zeer dicht bij Overeem staan zijn lid van dit forum, dus ze zijn vrij om daarover met een verklaring te komen.

  6. #6
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Misschien kan MF ook het verhaal van Boon en Niquist navragen.

  7. #7
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Misschien kan MF ook het verhaal van Boon en Niquist navragen.
    Zou inderdaad kunnen Marcel, maar denk je niet dat Bas allang zelf had gereageerd op de zaak als hij dat zou wilen

  8. #8
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Goed een reactie te lezen van Cor Hemmers.

    Als zijn verhaal tegen over die van AO lees, dan zie ik overeenkomsten.....

    Maar ook dat volgens hem veranderingen wel zijn aangekondigd aan AO.
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  9. #9
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    Top dat mixfight international gaat! goed stuk Justi!
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Misschien kan MF ook het verhaal van Boon en Niquist navragen.
    Ik heb ook met Nyqvist en Bas Boon gesproken en het verhaal komt op hetzelfde neer. Je zult ongetwijfeld begrijpen dat men vanwege de rechtszaak niet hier volop in discussie gaat

  11. #11
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    De trainers en het management vinden dus dat za altijd recht hebben op hetzelfde percentage dat ze kregen toen er 50% van de inkomsten binnen kwam. Zelfde probleem als bij Bonjanski-Mannaart en Hari-Harinck volgens mij. Ik kan me goed voorstellen dat je als vechter op een gegeven moment denkt dat je management niet meer dan een nominaal bedrag verdient, aangezien het werk hetzelfde blijft. Misschien wel minder werk voor het management omdat ze geen gevechten meer hoeven te zoeken en de gage ook al vast staat voor een aantal partijen.
    Dit zal wel aan Allistair vertelt zijn toen hij in Vegas aan kwam.

    Contract is contract, maar er zijn dingen als positieverbetering en redelijkheid en billikheid die ontbinding misschien kunnen toestaan. Maar ik ben geen jurist.....dus dat merken we vanzelf.
    Vind alleen wel dat Hemmers hier doet voorkomen alsof A.O. hen minder wil gaan betalen, terwijl ze er nominaal waarschijnlijk op vooruit waren gegaan tov zijn huidige inkomsten.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    De trainers en het management vinden dus dat za altijd recht hebben op hetzelfde percentage dat ze kregen toen er 50% van de inkomsten binnen kwam. Zelfde probleem als bij Bonjanski-Mannaart en Hari-Harinck volgens mij. Ik kan me goed voorstellen dat je als vechter op een gegeven moment denkt dat je management niet meer dan een nominaal bedrag verdient, aangezien het werk hetzelfde blijft. Misschien wel minder werk voor het management omdat ze geen gevechten meer hoeven te zoeken en de gage ook al vast staat voor een aantal partijen.
    Dit zal wel aan Allistair vertelt zijn toen hij in Vegas aan kwam.

    Contract is contract, maar er zijn dingen als positieverbetering en redelijkheid en billikheid die ontbinding misschien kunnen toestaan. Maar ik ben geen jurist.....dus dat merken we vanzelf.
    Vind alleen wel dat Hemmers hier doet voorkomen alsof A.O. hen minder wil gaan betalen, terwijl ze er nominaal waarschijnlijk op vooruit waren gegaan tov zijn huidige inkomsten.
    Wat ik ervan begrijp is dat de trainers en het management inderdaad vinden dat ze recht hebben op hetzelfde percentage. In alle eerlijkheid denk ik dat ze vanuit juridisch oogpunt op zich sterk staan. Sterker nog, ik vind het zelfs erg redelijk. Ik zal je ook vertellen waarom. Als je 11 jaar met iemand samenwerkt dan houdt dit in dat je samen naar een doel toe werkt. Het is alsof je de Mount Everest met een team beklimt en zodra je de top bereikt je team vriendelijk bedankt, maar zegt dat het hier toch echt ophoudt. Vervolgens ga je in je eentje dat allerlaatste stuk, pakt de hoofdprijs en strijkt in je eentje met de eer Dat is niet redelijk, want zonder het team zou je waarschijnlijk nooit zover zijn gekomen.

    Bovendien is het zo dat het Amerikaanse recht een stuk harder is dan het Nederlandse recht, waar ‘redelijkheid en billijkheid’ mogelijk een rol kunnen spelen. In Amerika, zo heb ik mij laten vertellen, gelden die softe principes niet. Daar wordt gewoon gekeken naar het contract en wat er precies is afgesproken. Staat er in het contract dat je een bepaald percentage moet afstaan, dan moet je dat afstaan.

    Er is een contract met de UFC/Zuffa afgesloten op het moment dat de percentages golden uit het contract. Als je het met deze percentages niet eens bent dan zou je naar mijn mening het management deze contractonderhandelingen niet moeten laten voeren. Ik zou menen dat je, nu de deal is beklonken, niet weer moet gaan tornen aan de percentages met als reden dat je nu toch wel erg veel geld zou moeten afstaan. Beetje mosterd na de maaltijd.

  13. #13
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    It was big news, the fact that Alistair Overeem left his longtime management Golden Glory. To many this came as a big surprise, As Overeem and Golden Glory were doing business together for over a decade. Even more peculiar is the timing; right after signing a multi-million dollar deal with the UFC! Mixfight.nl spoke with Golden Glory trainer and thus former trainer of Alistair, Cor Hemmers.

    17 september 2011. On the forum of Mixfight.nl, a source close to Alistair posts that Alistair has decided to leave Golden Glory management. The reason of this is not clear at that time but as time goes by things seem to become more and more clear. Cor Hemmers has a clear explanation “The management made a great deal for Alistair with the UFC. Alistair was very happy with this deal himself. During the negotiations the management spoke with Alistair about the changes being made to all of the agreements, and during the final stages of the negotiations both the management and UFC sent Alistair all of the documents for his comments and approval. Alistair went on his way to ZUFFA headquarters in Las Vegas where he would sign the contract himself. And that’s where Alistair decided to change course…”

    “I feel it’s a setup” says Cor, “because Alistair wasn’t satisfied with the percentages for the trainers and the management . In fact, he tried to lower the percentages for the trainers when it became clear that his income would increase in the near future. Alistair wanted to discuss a new compensation system more in the form of a fixed fee and not based on percentages. Although we have no say in this – it’s a deal between the management and Alistair – he talked about this with Martijn de Jong and me after a training session. I am disappointed in the way he acts now and the financial proposal that he made to Martijn which was way below the regular percentage for trainers. I have always felt it’s a team effort to get these boys including Alistair to the highest level of the sport.

    “I know Golden Glory’s US lawyer has sent Alistair an official breach letter, which resulted in him suing Golden Glory. It’s sad things have to go this way, but I am confident the court will rule in favor of Golden Glory; a contract is a contract, it’s that simple if you ask me.” And with this statement we finish our interview. Like in all trials there are two sides of the story. Which party is right will be made clear by the court. So far it is clear that the long-term and successful relationship between Alistair Overeem and Golden Glory will likely come to an end.

    Mixfight.nl
    Alistair beweerdt dat ie amicaal is vertrokken bij Cor en Martijn. Maar dat klinkt er niet echt naar.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Wat ik ervan begrijp is dat de trainers en het management inderdaad vinden dat ze recht hebben op hetzelfde percentage. In alle eerlijkheid denk ik dat ze vanuit juridisch oogpunt op zich sterk staan. Sterker nog, ik vind het zelfs erg redelijk. Ik zal je ook vertellen waarom. Als je 11 jaar met iemand samenwerkt dan houdt dit in dat je samen naar een doel toe werkt. Het is alsof je de Mount Everest met een team beklimt en zodra je de top bereikt je team vriendelijk bedankt, maar zegt dat het hier toch echt ophoudt. Vervolgens ga je in je eentje dat allerlaatste stuk, pakt de hoofdprijs en strijkt in je eentje met de eer Dat is niet redelijk, want zonder het team zou je waarschijnlijk nooit zover zijn gekomen.

    Bovendien is het zo dat het Amerikaanse recht een stuk harder is dan het Nederlandse recht, waar ‘redelijkheid en billijkheid’ mogelijk een rol kunnen spelen. In Amerika, zo heb ik mij laten vertellen, gelden die softe principes niet. Daar wordt gewoon gekeken naar het contract en wat er precies is afgesproken. Staat er in het contract dat je een bepaald percentage moet afstaan, dan moet je dat afstaan.

    Er is een contract met de UFC/Zuffa afgesloten op het moment dat de percentages golden uit het contract. Als je het met deze percentages niet eens bent dan zou je naar mijn mening het management deze contractonderhandelingen niet moeten laten voeren. Ik zou menen dat je, nu de deal is beklonken, niet weer moet gaan tornen aan de percentages met als reden dat je nu toch wel erg veel geld zou moeten afstaan. Beetje mosterd na de maaltijd.
    fijn dat iemand die juridisch is onderlegd dit goed uitlegd. Thanks justinian

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by thefxr View Post
    een beetje goede Advokaat zegt dat: "kijk, je hebt gevoelsmatig gelijk,maar juridisch gezien kunnen we deze zaak niet winnen!"
    Ligt eraan wiens belangen de advocaat vertegenwoordigt

  16. #16
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

  17. #17
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Thanks, je kan het goed verwoorden Roy
    Be a Warrior, not a Worrier

  18. #18
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Wat ik begrijp is dat GG niet in de VS was en AO zelf een jurist heeft gezocht om hem te ondersteunen. Normaliter had GG dit geregeld. Daar wordt het al vreemd. De grootste deal ooit voor GG en ze zijn er niet bij om alles af te ronden. Was er al eerder iets aan de hand dat GG er niet was? Had Bas het te druk met onderhandeling met Ishii om de K1 een vervolg te geven? Geen idee maar wel raar.
    Wat AO nu als reden aangeeft is dat in het opgestelde contract blijkbaar een aantal extra zaken waren opgenomen die voornamelijk goed waren voor het management van GG en waar hij geen voordeel aan had. Hij kwam hier enkel achter omdat GG hem op het laatste moment niet kon ondersteunen in de VS. Leest hij dat contract dan niet al eerder? Vind het een steeds vreemder verhaal worden.
    In de laatste episode van The Reem meldt AO dat GG al erg weinig voor hem deed, hij regelde zo ongeveer alles al. Waarom heb je een eigen mannetje voor van alles als dit normaliter door GG geregeld wordt? Wil je dan niet gewoon al lang van het contract met GG af? GG kost wel een aantal centjes die je eigenlijk zelf wel wilt hebben. (terecht hoor als je alles zelf regelt)
    Heeft AO een val opgezet en het in de VS laten escalleren? Waarom ga je naar een rechtbank in de VS als GG en AO beiden gevestigd zijn in NL.
    Ik denk dus dat er veel meer aan de hand is dan wat we nu zien. Iemand nog aanvullingen op deze conspiracy theory?

  19. #19
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Alkmaar
    Posts
    988
    vCash
    126000

    Default

    Allistair had het over een breuk in zijn vertrouwen, nadat hij ergens achter kwam door zijn advocaat. deze porocenten zijn altijd hetzelfde gebleven, dus daar kan ie niet opeens zijn vertrouwen door kwijtraken toch? Het moet iets zijn wat hij niet wist, en misschien zijn trainers ook niet want die hebben het alleen over die procenten.

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Wat ik begrijp is dat GG niet in de VS was en AO zelf een jurist heeft gezocht om hem te ondersteunen. Normaliter had GG dit geregeld. Daar wordt het al vreemd. De grootste deal ooit voor GG en ze zijn er niet bij om alles af te ronden. Was er al eerder iets aan de hand dat GG er niet was? Had Bas het te druk met onderhandeling met Ishii om de K1 een vervolg te geven? Geen idee maar wel raar.
    Wat AO nu als reden aangeeft is dat in het opgestelde contract blijkbaar een aantal extra zaken waren opgenomen die voornamelijk goed waren voor het management van GG en waar hij geen voordeel aan had. Hij kwam hier enkel achter omdat GG hem op het laatste moment niet kon ondersteunen in de VS. Leest hij dat contract dan niet al eerder? Vind het een steeds vreemder verhaal worden.
    Misschien het verhaal nog een keer goed lezen. Het management heeft de deal uitonderhandeld. Ik ga er vanuit dat hier advocaten bij betrokken zijn geweest. Dat is ook logisch en dat is ook hetgeen Golden Glory aangeeft. Het UFC-contract is vervolgens aan Alistair meegegeven en hij hoefde er alleen nog maar een krabbel onder zetten, althans dat begrijp ik uit het verhaal van Cor en de andere leden van Golden Glory die ik heb gesproken. In dat geval heeft de ondersteuning dus al plaats gevonden.

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    In de laatste episode van The Reem meldt AO dat GG al erg weinig voor hem deed, hij regelde zo ongeveer alles al. Waarom heb je een eigen mannetje voor van alles als dit normaliter door GG geregeld wordt? Wil je dan niet gewoon al lang van het contract met GG af? GG kost wel een aantal centjes die je eigenlijk zelf wel wilt hebben. (terecht hoor als je alles zelf regelt)
    Heeft AO een val opgezet en het in de VS laten escalleren? Waarom ga je naar een rechtbank in de VS als GG en AO beiden gevestigd zijn in NL.
    Ik denk dus dat er veel meer aan de hand is dan wat we nu zien. Iemand nog aanvullingen op deze conspiracy theory?
    Op de laatste vraag kan ik je een algemeen juridisch antwoord geven; forumkeuze en rechtskeuze. Dit houdt in dat je in het contract kunt bepalen welke rechter bevoegd is en welk recht van toepassing is.

  21. #21
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Wat ik ervan begrijp is dat de trainers en het management inderdaad vinden dat ze recht hebben op hetzelfde percentage. In alle eerlijkheid denk ik dat ze vanuit juridisch oogpunt op zich sterk staan. Sterker nog, ik vind het zelfs erg redelijk. Ik zal je ook vertellen waarom. Als je 11 jaar met iemand samenwerkt dan houdt dit in dat je samen naar een doel toe werkt. Het is alsof je de Mount Everest met een team beklimt en zodra je de top bereikt je team vriendelijk bedankt, maar zegt dat het hier toch echt ophoudt. Vervolgens ga je in je eentje dat allerlaatste stuk, pakt de hoofdprijs en strijkt in je eentje met de eer Dat is niet redelijk, want zonder het team zou je waarschijnlijk nooit zover zijn gekomen.
    Hier heb ik dus een probleem mee. Je doet alsof A.O. zijn trainers en managers niet meer wilde betalen. Volgens mij is het punt dat hij ze percentueel minder wilde betalen, omdat het nominale bedrag anders, volgens hem, in geen verhouding meer stond tot de geleverde diensten. Het is uiteindelijk A.O. die de Mount Everest opgeklommen is met een veel zwaardere rugzak dan Golden Glory.
    Zoals ik al eerder aangaf zie je dit probleem veel vaker (Hari, Bonjanski) dus het is niet nieuw.

    Ik denk niet dat mensen als Leonard Ellerbe of Freddie Roach 35% van de gage en sponsorinkomsten vangen. Als dat idd het percentage was....Dus dan zou ik ook gaan piepen.

    Maar je hebt gelijk. Hij had dat van te voren moeten regelen. Helaas kan ik me voorstellen dat de UFC niet gaat zitten wachten op een eventueel langdurende onderhandeling tussen Allistair en zijn management. En als er dan mondeling dingen worden afgesproken die niet worden nagekomen, dan leidt dat tot dit soort taferelen.

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Hier heb ik dus een probleem mee. Je doet alsof A.O. zijn trainers en managers niet meer wilde betalen. Volgens mij is het punt dat hij ze percentueel minder wilde betalen, omdat het nominale bedrag anders, volgens hem, in geen verhouding meer stond tot de geleverde diensten. Het is uiteindelijk A.O. die de Mount Everest opgeklommen is met een veel zwaardere rugzak dan Golden Glory.
    Zoals ik al eerder aangaf zie je dit probleem veel vaker (Hari, Bonjanski) dus het is niet nieuw.
    Laat duidelijk zijn dat ik in mijn tekst niet heb bedoeld te zeggen dat hij ophoudt te betalen, dan neem je de analogie iets te letterlijk. Je zegt dat Alistair met een veel zwaardere rugzak de Everest is beklommen. Het is ook niet voor niets dat hij 70% krijgt en de trainers ieders 10% (als ik uitga van een evenredige verdeling tussen management en trainers). Dat lijkt me qua percentage toch wel in verhouding staan. Bovendien is er in de beginfase vanuit het management meer geïnvesteerd; de kost gaat voor de baten uit. Stel nou dat Alistair zijn nek had gebroken en nooit meer zou kunnen vechten. In dat geval zou het management in financiële zin niets van haar investering terug zien en trainers niets van de geïnvesteerde tijd. Zij zouden dan dus verlies lijden. Dat is het risico dat (bewust) is genomen door het management en daar mag wat tegenover staan.

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Ik denk niet dat mensen als Leonard Ellerbe of Freddie Roach 35% van de gage en sponsorinkomsten vangen. Als dat idd het percentage was....Dus dan zou ik ook gaan piepen.
    In dit geval ging het om 30% als ik me niet vergis, dat (evenredig?) werd verdeeld over management en de twee trainers. Piepen staat je natuurlijk vrij en als ik de advocaat van Overeem was zou ik dat ook zeker doen, maar de kans op succes schat ik vrij laag in. Zeker in Amerika! Zoals altijd is er voor beide kanten wat te zeggen, maar hij zou in moeten zetten op een schikking denk ik.

    Quote Originally Posted by appelsap View Post
    Maar je hebt gelijk. Hij had dat van te voren moeten regelen. Helaas kan ik me voorstellen dat de UFC niet gaat zitten wachten op een eventueel langdurende onderhandeling tussen Allistair en zijn management. En als er dan mondeling dingen worden afgesproken die niet worden nagekomen, dan leidt dat tot dit soort taferelen.
    Om heel eerlijk te zijn begrijp ik de discussie ook niet zo goed. Afspraak is afspraak en contract is contract. Punt. Je kunt van mening zijn dat nu er (na een intensief onderhandelingstraject) een mooi contract ligt je eigenlijk wel een hoger percentage voor jezelf zou willen hebben, maar recht heb je er allerminst op.

    Het is ook niet zo dat de deal met de UFC uit de lucht is komen vallen, daar gaat zoals gezegd een lang onderhandelingstraject aan vooraf. Bovendien geldt dat er ook van tevoren weinig te regelen was lijkt me. Dat contract lag er nou eenmaal en heeft een bepaalde looptijd. Tenzij hierin de mogelijkheid werd geboden tussentijds op te zeggen of eenzijdig te wijzigen, kun je er van vinden wat je wil, maar veel doe je er mijns inziens niet aan naar Amerikaans recht.

    In Nederland ligt het qua opzegging/wijziging mogelijk anders vanwege de derogerende werking van redelijkheid en billijkheid, maar ook daarvan denk ik dat je niet ver komt. Hier is volgens mij echt sprake van een teamprestatie en niet een individu die de klus in zijn eentje heeft geklaard. Als je in je eentje zo ver bent gekomen en je huurt dan een trainer in, dan is een nominaal bedrag op zijn plaats. Daar zit hem in dit geval toch echt het verschil; een jarenlange intensieve samenwerking!

    Of er grond is voor ontbinding is een vraag die je moet beantwoorden op basis van de feiten en die ken ik onvoldoende goed. Op basis van de informatie die nu naar buiten is gebracht vraag ik me dat af. De ene partij zegt dat hij verkeerd is geïnformeerd, de andere partij stelt te kunnen bewijzen dat alle (correcte) informatie vooraf is toegestuurd. Voer voor juristen

  23. #23
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Misschien het verhaal nog een keer goed lezen. Het management heeft de deal uitonderhandeld. Ik ga er vanuit dat hier advocaten bij betrokken zijn geweest. Dat is ook logisch en dat is ook hetgeen Golden Glory aangeeft. Het UFC-contract is vervolgens aan Alistair meegegeven en hij hoefde er alleen nog maar een krabbel onder zetten, althans dat begrijp ik uit het verhaal van Cor en de andere leden van Golden Glory die ik heb gesproken. In dat geval heeft de ondersteuning dus al plaats gevonden.
    Wat is dat de reden geweest dat AO toch zelf een advocaat heeft ingeschakeld? Hij meldt dat GG hem niet kon ondersteunen in de VS, maw de ondersteuning was blijkbaar nog niet afgerond.

    [/QUOTE]
    Op de laatste vraag kan ik je een algemeen juridisch antwoord geven; forumkeuze en rechtskeuze. Dit houdt in dat je in het contract kunt bepalen welke rechter bevoegd is en welk recht van toepassing is.[/QUOTE]

    Ik begrijp wel dat het kan maar mijn vraag is waarom in de VS. Zijn overeenkomst met GG is in NL aangegaan onder het hier geldende recht. Ik heb het niet over het contract wat hij zou gaan tekenen met de UFC. Stuurt een rechter in de VS je niet gewoon terug naar een rechtbank in NL?

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

  25. #25
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Bovendien is er in de beginfase vanuit het management meer geïnvesteerd; de kost gaat voor de baten uit. Stel nou dat Alistair zijn nek had gebroken en nooit meer zou kunnen vechten. In dat geval zou het management in financiële zin niets van haar investering terug zien en trainers niets van de geïnvesteerde tijd. Zij zouden dan dus verlies lijden. Dat is het risico dat (bewust) is genomen door het management en daar mag wat tegenover staan.

    Over wat voor investeringen hebben we het dan?? Kosten boven baten? Die jongen is ooit begonnen met trainen en heeft daar lesgeld voor betaalt. Op een gegeven moment is hij wedstrijden gaan doen en toen hij daar geld voor ging krijgen, moest hij een deel afstaan aan zijn trainer/manager..
    Met Golden Glory hetzelfde hoor. Die hebben geen moment geld verloren aan Overeem!!!!

    En ieder mens kan een ongeluk krijgen, de kans dat je je nek breekt met vechtsport is toch echt geen reden om je als manager inhalig te gedragen.
    Dat zou wat zijn, dan zou iedere werkgever geld mogen inhouden op zijn werknemer, wanneer die persoon met sport of hobby de kans loopt op een ongeluk. Daar zijn trouwens verzekeringsmaatschappijen voor, dus GG heeft daar niets mee makken!!!
    "If you have to stop and think, it's too late"

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •