MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 46 of 46
  1. #26
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    106
    vCash
    126000

    Default

    jongens laat die jongen doen waar ie zin in heb, wat mij opvalt op deze form is als iemand aangevallen word doet iedereen mee vind wel jammer.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Amsterdam
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hnieb View Post
    x2

    en dan vooral dat stuk:
    dit zegt mij inderdaad genoeg. hou de eer lekker aan jezelf en doe dan gewoon niet mee met witte banders.... ?
    jou argument is een beetje als: "er deed niemand mee bij de senioren dus ik heb bij de jeugd maar effe de 1e prijs opgehaald ..." klinkt logisch?
    x3,

    Quote Originally Posted by Renshu Fights View Post
    [FONT=Tahoma]

    Mijn antwoord was toen; goed idee!! ik wist niet dat dit kon, ik heb zelfs gevraagd of ik bij de zwarte banders mee mocht doen...
    Je hebt 3 week BJJ ervaring en wilt graag tegen zwarte banders vechten? Maar in een ietsjes zwaardere klasse tegen blauwe banders ho maar ? Kan aan mij liggen maar dat klinkt vrij tegenstrijdig.

    De mensen die zeggen dat ik dus niet trots hoef te zijn en afgunstig reageren doen dat maar lekker.
    De eerste keer dat ik aan Grappling Ede meedeed deed ik dit ook gelijk bij de gevorderden, waar ik toen 2e werd, dit zegt wel genoeg.
    Ik denk niet dat de mensen afgunstig reageren op het behalen van het behaalde resultaat iedereen mag trots zijn eigen prestaties. Het is meer de manier waarop aangezien het feit dat er 3 a 5? in de poule zitten , en de gelegenheid is geboden om met een meer passend niveau / uitdaging mee te doen welke vervolgens word verworpen met zeer twijfelachtige argumenten

  3. #28
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Oss
    Posts
    16
    vCash
    126000

    Default

    En de Jiu-jitsu Factory natuurlijk, Remco ;-)
    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    @Briant: Zomaar lesgeven zonder ervaring is erg raar.
    Er zijn genoeg clubs zoals Aqua, Flexa en natuurlijk Gracie Barra, om maar een paar voorbeelden te noemen, waar hij kan trainen en hij zijn graduatie kan halen.

    Lesgeven is pas wenselijk vanaf nieuwe paarse band of je moet wel een hele goede blauwe bander zijn
    Grtx,
    Senta

  4. #29
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Oss
    Posts
    16
    vCash
    126000

    Default

    Hoi allemaal,

    Volgend jaar (2012) een jubileum-editie voor de BJJ Dutch Open; the tenth one! We zijn al druk aan het nadenken over wat we als 'extra's' kunnen organiseren. Hebben jullie nog ideëen?
    Grtx,
    Senta

  5. #30
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Amsterdam
    Posts
    174
    vCash
    126714

    Default

    Superfight !!
    My karma just ran over your dogma.

  6. #31
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Als je in Ede mee doet met de gevorderde klasse dan hoor je in BJJ thuis bij de blauwe banden, misschien paars.
    (tenzij je kampioen bent geworden zoals Hrach of zo.
    Dan heb je wel paars / bruine banden niveau

    Ik denk dat het heel goed zou zijn als er een handleiding geplaatst gaat worden dat mensen weten in te schatten in welke klasse ze mogen inschrijven bij BJJ / Grappling

  7. #32
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    ik vind deze publieke hangings eigenlijk altijd wel leuk Remco, zo leren mensen het toch ook .

  8. #33

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Als je in Ede mee doet met de gevorderde klasse dan hoor je in BJJ thuis bij de blauwe banden, misschien paars.
    (tenzij je kampioen bent geworden zoals Hrach of zo.
    Dan heb je wel paars / bruine banden niveau

    Ik denk dat het heel goed zou zijn als er een handleiding geplaatst gaat worden dat mensen weten in te schatten in welke klasse ze mogen inschrijven bij BJJ / Grappling
    x2 , goed plan, maar denk dat het in dit geval niet had geholpen. Al met al goede leer voor de volgende keer. Bij grappling gebeurd dit al, Beginner is a white belt BJJ or less than 2 years of experience in groundfighting. Advancedis a blue belt BJJ or higher or over 2 years of experience in groundfighting. Maar je zou eigenlijk verwachtten dat deelnemers dit soort acties zelf ook proberen te voorkomen.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  9. #34
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    x2 , goed plan, maar denk dat het in dit geval niet had geholpen. Al met al goede leer voor de volgende keer. Bij grappling gebeurd dit al, Beginner is a white belt BJJ or less than 2 years of experience in groundfighting. Advancedis a blue belt BJJ or higher or over 2 years of experience in groundfighting. Maar je zou eigenlijk verwachtten dat deelnemers dit soort acties zelf ook proberen te voorkomen.
    Ja maar probleem is dat 2 jaar judo over het algemeen niet gelijk staat aan blauwe band bjj. Zelfde geld voor worstelen. Enige waar het voor op gaat is grappling/mma.

  10. #35
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Senta View Post
    Hoi allemaal,

    Volgend jaar (2012) een jubileum-editie voor de BJJ Dutch Open; the tenth one! We zijn al druk aan het nadenken over wat we als 'extra's' kunnen organiseren. Hebben jullie nog ideëen?
    Team wedstrijden

  11. #36

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ja maar probleem is dat 2 jaar judo over het algemeen niet gelijk staat aan blauwe band bjj. Zelfde geld voor worstelen. Enige waar het voor op gaat is grappling/mma.
    Ja klopt hoor dat staat er ook bij dat dit geld voor grappling, andere optie is misschien deelnemers die niet aangesloten zijn bij een bjj club uitsluiten van deelname, maarja dat is ook weer zo rigoreus.

    Ben benieuwd naar eventuele goede richtlijnen voor een blauwe band, paarse band en bruine band nivo in vergelijking met het aantal jaren judo en/of worstelen?
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  12. #37
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Ja klopt hoor dat staat er ook bij dat dit geld voor grappling, andere optie is misschien deelnemers die niet aangesloten zijn bij een bjj club uitsluiten van deelname, maarja dat is ook weer zo rigoreus.

    Ben benieuwd naar eventuele goede richtlijnen voor een blauwe band, paarse band en bruine band nivo in vergelijking met het aantal jaren judo en/of worstelen?
    Is moeilijk, de ene judoka is de ander niet. De ene kan nauwelijks een armbar van de guard terwijl de andere over iedere blauwe bander heen walst. Beste manier om te kijken wat je niveau is, is om een keer een bjj club binnen te stappen en te rollen met verschillende banden.

    Andere deelnemers uitsluiten kun je doen als je sport groot genoeg is, nu is het juist wel leuk dat je van alles wat hebt rond lopen en kwa inkomsten en bekendheid is het natuurlijk ook positief.

  13. #38
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Dit is een eeuwige discussie waar enkel de BJJ scholen een einde aan kunnen maken. Organiseer jezelf in een bond en stel regels op. Zolang deze niet worden opgesteld, overtreedt niemand enige regel. Totaal niet relevant dat er in het Grappling wel regels voor judoka's zijn, het is een compleet andere sport.

    Marcel is niet de eerste nationaal judokampioen die 1e wordt bij de white belts. Over Jason Gawke hoor ik hier niemand en hij is zelfs nog actief judoka, Marcel is al even gestopt met wedstrijdjudo. De organisatie wist wie Marcel was en heeft niet ingegrepen. Ook vraagt Marcel of hij in zijn gewichtsklasse bij de hogere banden mag deelnemen, hier zijn echter geen deelnemers. Raar overigens, ik ken er wel een paar in die gewichtsklasse. Of willen die liever niet van een witte band verliezen?

    Verder blijkt uit het bericht van Marcel blijkt dat hij niet eens aan BJJ doet. Hoe kan je dan worden toegelaten aan een Dutch Open BJJ?

    Ik stel voor de alle judoka's die zich ooit hebben gekwalificeerd voor een NK Judo (junioren of senioren), zich enkel kunnen inschrijven voor blue belt of hoger, ook al hebben ze nog geen gekleurde band in BJJ. In NL is Sambo heeeeel erg klein dus die zou ik niet specifiek beschrijven. Worstelen kent geen subs dus ook dat is niet van belang. Daarnaast mag de organisatie altijd afwijken van de standaard (vb als Fedor in NL komt wonen).
    Verder enkel deelname indien je daadwerkelijk bent ingeschreven via een BJJ school (met een leraar met blue belt of hoger)

    Wie van de BJJ scholen voelt zich geroepen om een BJJ Bond op te starten zodat eea wat formeler wordt? Remco, wil jij als 2e dan het voortouw nemen?

  14. #39
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Oh ja, en hanteer de blue belt regel ook voor de traditionele Jiu Jitsuka´s die met Figthing aan het NK hebben deelgenomen. Ook daar lopen de nodige (oud) wedstrijdjudoka's rond.

  15. #40

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Dit is een eeuwige discussie waar enkel de BJJ scholen een einde aan kunnen maken. Organiseer jezelf in een bond en stel regels op. Zolang deze niet worden opgesteld, overtreedt niemand enige regel. Totaal niet relevant dat er in het Grappling wel regels voor judoka's zijn, het is een compleet andere sport.

    Marcel is niet de eerste nationaal judokampioen die 1e wordt bij de white belts. Over Jason Gawke hoor ik hier niemand en hij is zelfs nog actief judoka, Marcel is al even gestopt met wedstrijdjudo. De organisatie wist wie Marcel was en heeft niet ingegrepen. Ook vraagt Marcel of hij in zijn gewichtsklasse bij de hogere banden mag deelnemen, hier zijn echter geen deelnemers. Raar overigens, ik ken er wel een paar in die gewichtsklasse. Of willen die liever niet van een witte band verliezen?

    Verder blijkt uit het bericht van Marcel blijkt dat hij niet eens aan BJJ doet. Hoe kan je dan worden toegelaten aan een Dutch Open BJJ?

    Ik stel voor de alle judoka's die zich ooit hebben gekwalificeerd voor een NK Judo (junioren of senioren), zich enkel kunnen inschrijven voor blue belt of hoger, ook al hebben ze nog geen gekleurde band in BJJ. In NL is Sambo heeeeel erg klein dus die zou ik niet specifiek beschrijven. Worstelen kent geen subs dus ook dat is niet van belang. Daarnaast mag de organisatie altijd afwijken van de standaard (vb als Fedor in NL komt wonen).
    Verder enkel deelname indien je daadwerkelijk bent ingeschreven via een BJJ school (met een leraar met blue belt of hoger)

    Wie van de BJJ scholen voelt zich geroepen om een BJJ Bond op te starten zodat eea wat formeler wordt? Remco, wil jij als 2e dan het voortouw nemen?

    Goede post, alleen het vetgedrukte snap ik niet helemaal, ik neem aan dat er gewoon geen deelnemers waren blauwe band hoger in zijn gewichtsklasse, (zie resultatenlijst) of wil je zeggen dat die na het horen dat Marcel mee zou doen zich spontaan hebben teruggetrokken. Of begrijp ik het verkeerd.


    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Oh ja, en hanteer de blue belt regel ook voor de traditionele Jiu Jitsuka´s die met Figthing aan het NK hebben deelgenomen. Ook daar lopen de nodige (oud) wedstrijdjudoka's rond.

    x2
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  16. #41
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    170
    vCash
    126000

    Default

    Even een kick omdat ik dit nu pas zie.

    Wat een gejank in dit topic zeg :').

    Ik train met een jongen die nog nooit een Gi (geen judo, geen BJJ, niks)aan heeft gehad in zn leven en die heeft de afgelopen Ede in de gevorderden klasse met vrij veel overtuiging gewonnen.

    Zou hij dan bij een BJJ (!) tournooi bij blauwe banders/paarde banders mee moeten doen?

    Lijkt me onzin. Ik train pas sinds kort BJJ, maar al een aantal jaren no-gi grappling/MMA. Er zijn de afgelopen weken een paar zwarte banders/bruine banders judo langs gekomen, en die hebben 0,0 in te brengen tegen de meeste witte banders, maar volgens jullie logica zouden diegene maar met de blauwe banders mee moeten doen in zon toernooi?

    BJJ is NIET HETZELFDE als judo. Het verschilt zelfs per school hoeveel aandacht er wordt gegeven aan ne-waza. Zwarte band judo is ECHT NIET automatische blauwe band niveau BJJ, klinkklare onzin.

    Ik train en vecht al meer dan 5 jaar MMA, dan moet ik volgens jullie logica maar meteen een blauwe omgeknoopt krijgen? AUB zeg.

    En alleen omdat Remco Pardoel het zegt is het waar? Alle respect voor Remco, een van de pioneers van BJJ en MMA in Nederland, maar het is geen alwetende God jongens hoor, jullie mogen best zelf een mening formuleren ipv meteen die van hem over te nemen.

  17. #42
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    170
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Als je in Ede mee doet met de gevorderde klasse dan hoor je in BJJ thuis bij de blauwe banden, misschien paars.
    (tenzij je kampioen bent geworden zoals Hrach of zo.
    Dan heb je wel paars / bruine banden niveau

    Ik denk dat het heel goed zou zijn als er een handleiding geplaatst gaat worden dat mensen weten in te schatten in welke klasse ze mogen inschrijven bij BJJ / Grappling
    Vind dit nogal een rare opmerking. Jij zou als de besten moeten weten dat no-gi en gi een wereld van verschil is.

    Andersom werkt het beter; als je een blauwe band of hoger bent dan moet je zeker met gevorderden mee kunnen draaien in Ede.

    Maar beweren dat je misschien paarse band niveau hebt als je met de gevorderden mee doet in Ede, sorry Remco, dat vind ik nogal een twijfelachtige opmerking op z'n zachtst gezegd.

  18. #43
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    170
    vCash
    126000

    Default

    En als jullie dit al 'erg' vinden.. Flip hier dan maar van: http://www.bloodyelbow.com/2012/3/4/...nter-Open-2012

  19. #44
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    1.441
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Senta View Post
    Hoi allemaal,

    Volgend jaar (2012) een jubileum-editie voor de BJJ Dutch Open; the tenth one! We zijn al druk aan het nadenken over wat we als 'extra's' kunnen organiseren. Hebben jullie nog ideëen?
    Is al beken wanneer de Dutch wordt gehouden? En welke extra's worden georganiseerd?

    Zou een superfight tussen Pardoel en Peters wel mooi vinden. Of een 8 man tournement for blackbelts. Als ik die blackbelts maar kan zien draaien.
    "When I am fighting I am keeping my mind empty for any expectations. I am waiting for something unique, completely new.” - Rickson Gracie

  20. #45
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    leuk een discussie van een jaar oud.

    Quote Originally Posted by SebasMMA View Post
    Even een kick omdat ik dit nu pas zie.

    Wat een gejank in dit topic zeg :').

    -JA....

    Ik train met een jongen die nog nooit een Gi (geen judo, geen BJJ, niks)aan heeft gehad in zn leven en die heeft de afgelopen Ede in de gevorderden klasse met vrij veel overtuiging gewonnen.
    Zou hij dan bij een BJJ (!) tournooi bij blauwe banders/paarde banders mee moeten doen?

    - JA - een witte bander bjj traint soms maar 3 maanden en kan soms maar net valbreken. die zetten tegen iemand die dus al jarenlang traint en de gevorderde klasse kan winnen is ronduit oneerlijk en kan zelfs gevaarlijke situaties opleveren (ik spreek hier uit mijn eigen ervaring). laat maar meedoen met minimaal blauw, ook al verliest die dan in blauw, SO WHAT? Waarom is het meedoen in die blauwe banden klasse zo een big deal. je schrijf dan iemand in in wit dat hij beginners kan afknijpen? Gefeliciteerd, je traint al jarenlang en wint van mensen die net begonnen zijn met trainen.

    Lijkt me onzin. Ik train pas sinds kort BJJ, maar al een aantal jaren no-gi grappling/MMA. Er zijn de afgelopen weken een paar zwarte banders/bruine banders judo langs gekomen, en die hebben 0,0 in te brengen tegen de meeste witte banders, maar volgens jullie logica zouden diegene maar met de blauwe banders mee moeten doen in zon toernooi?

    BJJ is NIET HETZELFDE als judo. Het verschilt zelfs per school hoeveel aandacht er wordt gegeven aan ne-waza. Zwarte band judo is ECHT NIET automatische blauwe band niveau BJJ, klinkklare onzin.
    - afhankelijk van niveau, ik vind zelf dat de bjj leraar dit maar moet inschatten. Een zwarte band op een school waar ze alleen maar op katas trainen is inderdaad niet vergelijkbaar met een NK titel in judo.

    Ik train en vecht al meer dan 5 jaar MMA, dan moet ik volgens jullie logica maar meteen een blauwe omgeknoopt krijgen? AUB zeg.

    - Nee maar wel als je met gi vecht mee doen in blauwe banden klasse. ik bedoel, het is niet alsof het in de blauwe banden klasse ineens alleen godenzonen vechten waar je geen kans tegen hebt.

    En alleen omdat Remco Pardoel het zegt is het waar? Alle respect voor Remco, een van de pioneers van BJJ en MMA in Nederland, maar het is geen alwetende God jongens hoor, jullie mogen best zelf een mening formuleren ipv meteen die van hem over te nemen.

    - Mwah, overnemen nee, maar remco loopt al 35 jaar rond op judo, bjj en mma wedstrijden en is zelf heel actief in judo, jiu jitsu, bjj en mma geweest als vechter en (nog steeds) als trainer coach. Dus over dit soort inhoudelijke zaken nemen mensen zijn mening serieus, niet meer als normaal toch. Verder, ik lees hier heel veel verschillende meningen en nuances in dit topic.


  21. #46
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Inderdaad, superfights tussen Holland's meer ervaren blackbelts.
    Dus bijv. Pardoel - Peters, daar zou ik wel geld voor neerleggen iig.
    Of Martijn de Jong - Roy van der Wal, zoiets oid.

    Maarja, denk niet dat ze dat doen
    Reputatie/respect dingetje.
    Fighting is poetry in motion

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •