MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 37
  1. #1
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    99
    vCash
    126000

    Default Daar is-ie weer: Pro Fight Karate

    Osu allen,

    Dit zijn de highlights van het nieuwe Pro Fight Karate (gala in Parijs afgelopen week), waar ik al eerder mee op het forum heb gestaan. Mix van kyokushin, kickboksen en MMA, met beperkt grondgevecht (5 seconden). Sterk in opkomst in Frankrijk, veel televisie erbij en BF-ers (Bekende Fransen) etc.

    Nog steeds zijn ze op zoek naar goede Nederlandse vechters. Gezien het niveau kunnen die nog wel wat potten breken daar denk ik. Reis en vebrlijf natuurlijk vergoed, startgeld is minimaal 500 euro, prijzen varieren en kunnen oplopen tot 2500 - 5000 euro. In de toekomst nog meer. Volgend jaar is er een groot gala in Bercy, Parijs, met CanalPlus erbij en veel grote sponsors.

    Info is te vinden op Pro Fight Karat professionnel.

    De link met highlights:

    voici le best de l’événement

    http://www.youtube.com/watch?v=Yfm-GtBBoZg (best of karate pro fight levallois)

    Wie meer wil weten kan altijd even PM-en.

    Koen
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Mooie highlights, bedankt Koen!
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    417
    vCash
    126000

    Default

    Mooi filmpje.Ik vind het ook een mooie stijl van vechten.
    IF FEAR HAS A STRANGLEHOLD ON YOUR LIFE, TURN AROUND, FACE IT...AND BEAT THE SHIT OUT OF IT!

  4. #4
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    348
    vCash
    126000

    Default

    Mooie highlight. Regels spreken me ook erg aan.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Quote Originally Posted by fightlove View Post
    Mooi filmpje.Ik vind het ook een mooie stijl van vechten.
    Oef, dat is wel wat hard... mooi om te zien wel.
    Durf ik nog niet aan mee doen...

  6. #6
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    mooi om te zien heeft alleen weinig met Karate te maken maar goed dat is mijn mening
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  7. #7
    Join Date
    May 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    129
    vCash
    126000

    Default

    No shit... Wel hard hoor!
    Do You always Point Your Finger At The Badguy?
    But What If The Badguy Points A Finger At You?


    Ringspeaker nodig!? [email protected]

  8. #8
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    348
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blade View Post
    mooi om te zien heeft alleen weinig met Karate te maken maar goed dat is mijn mening
    Wat is jou visie van karate? Grondvechten? Karate is volgens mij voornamelijk staand weet niet of kyokushin grondwerk heeft andere stylen sowiso wel.

  9. #9
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    99
    vCash
    126000

    Default

    Blade heeft gelijk wat betreft de beelden op het filmpje: het lijkt vooral op kickboksen en MMA (met dan die 5 seconden op de grond). De kyokushin-component zit er vooral in voor wat betreft de discipline en etiquette en het vechten op de mat, alsmede veel gevarieerde (ook hoge) beentechnieken.

    Net als de vorige keer: ze willen graag goede Nederlandse vechters hebben, kijk eens om je heen als je wilt!

    Osu

  10. #10
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    is er een klasse systeem?

    dus A B C klasse etc?
    Home mtk-gym.nl


  11. #11
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Limburg
    Posts
    1.426
    vCash
    126000

    Default

    Vette shit!
    Aoki - Hellboy - Gomi - Diaz Bros - GSP - Sonnen - Barnett

  12. #12
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    99
    vCash
    126000

    Default

    Sadix,

    in beginsel is het 'open', dus eigenlijk A-klasse.

    Koen

  13. #13
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Quote Originally Posted by ageingshinbone View Post
    Blade heeft gelijk wat betreft de beelden op het filmpje: het lijkt vooral op kickboksen en MMA (met dan die 5 seconden op de grond). De kyokushin-component zit er vooral in voor wat betreft de discipline en etiquette en het vechten op de mat, alsmede veel gevarieerde (ook hoge) beentechnieken.

    Net als de vorige keer: ze willen graag goede Nederlandse vechters hebben, kijk eens om je heen als je wilt!

    Osu
    Ik vermoed dat je in de karate in Nederland/ België niet zoveel gaat vinden omdat we dat niet gewoon zijn. Wel wat doorsnee mmaer die een witten band aan doet maar die gaan hun spel tegen deze gasten niet kunnen spelen. Met een takedown zijn ze niks met 5 sec.

    Ik vermoed dat mmaers daar en pakslaag gaan krijgen en doorsnee Kyokushiners ook vanwege het stoten naar gezicht. Misschien gewoon wat B-klasse Thai boxers.

    Jammer dat het Daido Jukku niet goed is doorgekomen of het systeem van Royama met stoten naar het hoofd...

  14. #14
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    99
    vCash
    126000

    Default

    Klopt Goro.
    Ik denk zelf met name aan kickboksers met karate-achtergrond (dat zijn er relatief veel in Nederland, kijk maar naar de leraren) en/of MMA-ers die heel goed staande uit de voeten kunnen. Sommige kyokushin-vormen (zoals IBK e.d.) hebben veel overeenkomsten met deze vorm.

    We wachten af, het is wel een erg interessante ontwikkeling. Omdat MMA in Frankrijk heel moeilijk ligt is de markt erg groot, ook met sponsoren en media-aandacht.

  15. #15
    Join Date
    Sep 2011
    Posts
    1.062
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by goro View Post
    Ik vermoed dat je in de karate in Nederland/ België niet zoveel gaat vinden omdat we dat niet gewoon zijn. Wel wat doorsnee mmaer die een witten band aan doet maar die gaan hun spel tegen deze gasten niet kunnen spelen. Met een takedown zijn ze niks met 5 sec.

    Ik vermoed dat mmaers daar en pakslaag gaan krijgen en doorsnee Kyokushiners ook vanwege het stoten naar gezicht. Misschien gewoon wat B-klasse Thai boxers.

    Jammer dat het Daido Jukku niet goed is doorgekomen of het systeem van Royama met stoten naar het hoofd...


    dat dacht ik ook ook al omdat het weinig heeft met karate. alleen de slagen wisselingen al is meer boksen .Thai/kick boksers komen meer tot hun recht met deze vorm.maar goed desalniettemin is het wel leuk en spectaculair om naar te kijken het heeft wel een toekomst iig
    beter een gat in een olietanker dan een olietanker in je gat

  16. #16
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    100
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het een erg mooi concept maar ik vraag me af wie of welke bond in Nederland dit zou durven en kunnen organiseren.
    Het is niet onbekend dat verschillende karate bonden niet met elkaar door één deur kunnen.

  17. #17
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    99
    vCash
    126000

    Default

    Goolings,

    het is een 'open' concept. Net zoals K-1 dat was/is. Iedereen kan meedoen, ongeacht achtergrond en stijl, mits de regels natuurlijk worden gerespecteerd.

    Koen

  18. #18
    Join Date
    Aug 2010
    Posts
    100
    vCash
    126000

    Default

    Oké dat is duidelijk. thanx!!
    Ik ben benieuwd, hopelijk slaat het aan in Nederland..

  19. #19
    Join Date
    May 2010
    Location
    Full Mount
    Posts
    89
    vCash
    126000

    Default

    Leuk concept. Heeft ook wel wat weg van Sanda.

  20. #20
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Dit moet je combineren met shooto. gewoon op zondag op de mat in een sporthal.
    veel (korte) partijen.

    Nodig je voor de shooto de grondcollega's van judo, worstelen, jui-jitsu uit en voor dit de staande jongens (pencak, karate kickboxen etc)

    Geen gezeur met burgemeesters en mma groeit ondergronds.

  21. #21
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Het is jammer dat het kyokushin / shinkyokushin zich niet met de tijd hebben aangepast in hun wedstrijd systemen. Anders konden we nu meer vuist bieden op wat mma betreft. En hadden we meer GSP´s. En had de kyokushin zwaarder kunnen doorwegen in het hele mma gebeuren.

    De Bjjers deden dat wel met dit resultaat tot gevolg. MMAers zeggen dat ze hun Bjj gaan aanscherpen.

    Misschien met deze Pro fight systeem kan het knockdown karate zich toch meer ontwikkelen naar mma toe, maar betwijfel de overgang.

  22. #22
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ik vind het wel een goede ontwikkeling

    Ik kan me trouwens ook nog herinneren dat er ooit in een of ander MA tijdschrift een interview stond met een of andere Japanse sensei vanuit het Kyokushin of Ashihara (shit kan het nog vager, excuses ), die ook ontevreden was over het full contact wedstrijden systeem en dat vanwege het feit dat er niet naar het hoofd gestoten mocht worden. (tering wat een zin, sorry hoor mensen).

    Hij probeerde een wedstrijdsysteem te promoten, waarbij de vechters body armor droegen zoals in het taekwondo gebruikt wordt -met bijpassende hoofdbescherming- en er voluit naar het lichaam en het hoofd geslagen mocht worden. Hij wilde per se geen bokshandschoenen, omdat de impact van de karatestoten dan beter tot zijn recht kwam.

    Ik vond het best een mooie gedachtegang, maar ik heb er nooit meer iets van gehoord. Helaas, want hoe mooi en hard karate ook is, het niet mogen slaan naar het hoofd is in mijn ogen een groot gemis.

    Grondwerk...ach het is is 'in'
    gaat wel weer over..
    "If you have to stop and think, it's too late"

  23. #23
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Onder invloed van de mainstream gaat in de ufc het lay n pray er wel weer af. je hoort de mensen in de zaal al fluiten als ze langer dan 30sec op de grond liggen en onder invloed van fox gaan ze dan vast de regels veranderen want anders gaat de gemiddelde amerikaan zappen.

    Dus ik zie in deze vorm van mixed martial arts (want dat is het uiteindelijk toch) wel toekomst.

  24. #24
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Rotterdam e.o.
    Posts
    2.741
    vCash
    126000

    Default

    Gaaaaaaaaaaf deze highlights. Smaakt naar meer !! Dank je wel.

  25. #25
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    345
    vCash
    126000

    Default

    zo dit ziet er gaaf uit....
    Max 400x125

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •