MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 79
  1. #1
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default ik ben zwarte piet...

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    whaaaaaaaaaaaa

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    hahah wat een fail eigenlijk..
    Be a Warrior, not a Worrier

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    lmao

  6. #6
    Join Date
    Nov 2011
    Posts
    45
    vCash
    126000

    Default

    epic

  7. #7
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    wahahaha

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    Net alsof de sint trouwens antillianen ronselt als knecht... Hij kan beter een zootje Polen nemen. Wordt alleen af en toe lastig met van daken donderen.

    YouTube - Broadcast Yourself.

  9. #9
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    whhahahahahahaa
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  10. #10
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    Net alsof de sint trouwens antillianen ronselt als knecht... Hij kan beter een zootje Polen nemen. Wordt alleen af en toe lastig met van daken donderen.

    YouTube - Broadcast Yourself.

    lol @ serieus commentaar leveren op dit filmpje

  11. #11
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Hahahaha, mooie shit dit!

  12. #12
    Join Date
    Nov 2011
    Location
    Amsterdam
    Posts
    13
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    Net alsof de sint trouwens antillianen ronselt als knecht... Hij kan beter een zootje Polen nemen. Wordt alleen af en toe lastig met van daken donderen.

    YouTube - Broadcast Yourself.
    Ik denk dat al die dronken Polen te luidruchtig zijn, die schreeuwen het altijd van de daken.

  13. #13
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Enschede
    Posts
    1.697
    vCash
    126071

    Default

    Haha Wel een lastig uit te leggen feest aan bijv. Amerikanen! Tja, we hebben een feest en dat gaat over een grote witte bisschop die elk jaar samen met zijn legertje zwarte 'knechten' naar Nederland komt...

  14. #14
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by king View Post
    Haha Wel een lastig uit te leggen feest aan bijv. Amerikanen! Tja, we hebben een feest en dat gaat over een grote witte bisschop die elk jaar samen met zijn legertje zwarte 'knechten' naar Nederland komt...
    heel fout idd...
    alleen is Nederland nog niet klaar om het in te zien...

    vorig deed ik een deeltijd studie aan Inholland....had ik Engels en hadden we het over cultuurverschillen..
    m'n docent vertelde dat ze pa hem was komen opzoeken rond sinterklaas tijd hier in A'dam..
    In de stad werd z'n pa (blanke Engelsman) geconfronteerd met zwarte piet....vader tegen zijn zoon: 'Tom, should we call the police?!?!'......i lol'd

    zo fout komt die shit over

  15. #15
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default


  16. #16
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    heel fout idd...
    alleen is Nederland nog niet klaar om het in te zien...

    vorig deed ik een deeltijd studie aan Inholland....had ik Engels en hadden we het over cultuurverschillen..
    m'n docent vertelde dat ze pa hem was komen opzoeken rond sinterklaas tijd hier in A'dam..
    In de stad werd z'n pa (blanke Engelsman) geconfronteerd met zwarte piet....vader tegen zijn zoon: 'Tom, should we call the police?!?!'......i lol'd

    zo fout komt die shit over
    Tja gaan we die discussie weer voeren?
    Tering ! alles is racistisch tegenwoordig!

    Een knecht is geen slaaf!
    Knecht :Een knecht is iemand die als beroep hulptaken uitoefent die ter ondersteuning dienen van een hoofdtaak.

    Oja ze zijn zwart!!
    dan zal dit wel weer positieve discriminatie zijn dat hij alleen nog maar zwarte aanneemt, als blanke kom je er niet bij!!
    sowieso is het raar dat wij als racistisch land elk jaar die turk net zijn boot negers binnen laten!!
    Heeft die turk wel een werkvergunning?


    pfff waar kan je je druk over maken!!
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  17. #17
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    Net alsof de sint trouwens antillianen ronselt als knecht... Hij kan beter een zootje Polen nemen. Wordt alleen af en toe lastig met van daken donderen.

    YouTube - Broadcast Yourself.
    wordt je 's ochtends wakker, schoen leeg en dak vervangen en kamer gestuct...

  18. #18
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Tja gaan we die discussie weer voeren?
    Tering ! alles is racistisch tegenwoordig!

    Een knecht is geen slaaf!
    Knecht :Een knecht is iemand die als beroep hulptaken uitoefent die ter ondersteuning dienen van een hoofdtaak.

    Oja ze zijn zwart!!
    dan zal dit wel weer positieve discriminatie zijn dat hij alleen nog maar zwarte aanneemt, als blanke kom je er niet bij!!
    sowieso is het raar dat wij als racistisch land elk jaar die turk net zijn boot negers binnen laten!!
    Heeft die turk wel een werkvergunning?


    pfff waar kan je je druk over maken!!

    Het woord racistisch heb je mij nergens horen zeggen....(lees: typen)

    en je moet wel echt heel stom zijn om niet te kunnen begrijpen dat het aanstootgevend kan zijn voor Nederlanders met kleur als men zich 1 x per jaar zwart schminkt, een verwijzing naar de moren (negers) en dan als knecht van de goede sint rond huppelt....de link naar slavernij leg ik nog niet eens, maar goed dat je daar zelf over begint, want sommigen zien die link idd wel..

    ik vind het eerder beledigend naar je medemens toe.....overigens hebben ze in polen, duitsland (weet niet zeker) ook een sinterklaasfeest ook met piet....maar alleen in Nederland is ie zwart.....in Canada kunnen ze het gelukkig wel inzien dat het nogal aanstootgevend kan zijn....toch wel een integratie-fail van ons om te denken denken we zoiets mafs daar ook dachten te kunnen maken....

    nou weet ik gelukkig dat bij niemand hier ook echt die foute gedachte erachter zit...de intentie is er echt niet...dat geloof ik wel....en niemand die kids hun feestje niet gunt en wilt verpesten....maar waar zit de toegevoegde waarde van dat zwarte gezicht? jeugdsentiment misschien?....'ingorant-mode on': omdat het vroeger zo was, houden we het in stand...klaar!....

    De Hema....oerhollands bedrijf opent een vestiging in Londen en ook daar maken ze kennis met het sinterklaas feest....saillant detail; de pieten waren wit.....hoe zou dat toch komen?....precies....men weet dondersgoed dat het aanstootgevend is....not done...

    tijden veranderen Marchant....rekening houden met elkaar gevoelens en waarden, zoals in Canada bijv. is hartstikke normaal....we leven in de 21e eeuw....dit past niet echt in onze tijd....althans, dat vind de rest vd wereld waar dus ook geen draagvlak is voor dit soort crap...

    peaaccee

  19. #19
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Tradities ontstaan in de loop der jaren, die voer je niet in. De kern van een traditie is ook dat het al jaren hetzelfde is. Omdat het altijd zo gevierd is, is dus ook wel degelijk een zinvol argument. Ik begrijp dat als je dit in het buitenland doet in een publiek dat niet hiermee opgegroeid is, dat dan inderdaad een racistische link wordt gelegd. Ik denk zelfs, gezien de huidige staat van de katholieke kerk, dat een bisschop die ook een kindervriend is al verkeerd valt.

    Nederland is echter geen London en Sinterklaas is hier al helemaal niet nieuw.

    Jij erkent zelf dat niemand hier foute gedachtes heeft bij het sinterklaasfeest. Als blijkbaar niemand in Nederland racistische gedachtes koestert bij dit feest, dan is er toch geen aanleiding om met witte pieten te gaan werken?

    Om hier een punt van te maken vind ik een vorm van overdreven politieke correctheid en overgevoeligheid die de plank volledig misslaat.

  20. #20
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Tradities ontstaan in de loop der jaren, die voer je niet in. De kern van een traditie is ook dat het al jaren hetzelfde is. Omdat het altijd zo gevierd is, is dus ook wel degelijk een zinvol argument. Ik begrijp dat als je dit in het buitenland doet in een publiek dat niet hiermee opgegroeid is, dat dan inderdaad een racistische link wordt gelegd. Ik denk zelfs, gezien de huidige staat van de katholieke kerk, dat een bisschop die ook een kindervriend is al verkeerd valt.

    Nederland is echter geen London en Sinterklaas is hier al helemaal niet nieuw.

    Jij erkent zelf dat niemand hier foute gedachtes heeft bij het sinterklaasfeest. Als blijkbaar niemand in Nederland racistische gedachtes koestert bij dit feest, dan is er toch geen aanleiding om met witte pieten te gaan werken?

    Om hier een punt van te maken vind ik een vorm van overdreven politieke correctheid en overgevoeligheid die de plank volledig misslaat.
    wederom een vorm van ignorance

    'omdat de intentie er niet is, kan het ook nooit zo over komen'....toch voelt een grote groep mensen zich best wel klote wanneer ze ermee geconfronteerd worden....

    heeft niks te maken met politiek correct willen zijn....het is op zijn zachtst gezegd beledigend
    interessant om te zien dat steeds meer commercieele bedrijven zich minder inlaten met zwarte piet....men word huiveriger en wil niet geassocieerd worden met racisme

    er zijn overigens zat tradities die veranderen....heeft puur te maken met de tijd waarin we leven...

    en druk maken is een groot woord, maar nadenken en discussiëren vind ik prima....het zou saai zijn als iedereen dezelfde mening zou hebben

    in een interview van Humberto Tan zegt ie tegen de interviewer:

    Zou je Obama uitnodigen voor een diner en een schilderij van de sint en piet ophangen?

    'Uhhm uhmm dat is moeilijk'

    Waarom is dat moeilijk?

    'uhmm uhmmm'

    precies! denk daar eens over na


    Misschien dat ik overkom als een azijnpisser hoor, maar ik vind het gewoon een weird fenomeen....ben hier geboren en getogen, heb er als kind aan meegedaan, maar naarmate ik ouder werd ben ik erover na gaan denken en vond ik het niet echt relaxed

  21. #21
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post

    tijden veranderen Marchant....rekening houden met elkaar gevoelens en waarden, zoals in Canada bijv. is hartstikke normaal....we leven in de 21e eeuw....dit past niet echt in onze tijd....althans, dat vind de rest vd wereld waar dus ook geen draagvlak is voor dit soort crap...

    peaaccee
    Mooi dat je over canada begint hier een leuk verhaaltje voor het slapen gaan :

    " Oorspronkelijk had Sinterklaas slechts één helper. Gaandeweg de twintigste eeuw bedacht men dat als één Zwarte Piet leuk is, een heleboel Zwarte Pieten nóg leuker zou zijn. Sindsdien wordt Sinterklaas vergezeld door vele Pieten, tegenwoordig vaak met ieder een eigen taak. Terwijl Sinterklaas altijd statig en gedistingeerd is, gedragen de Pieten zich als acrobaten en grappenmakers die vaak kwajongensstreken uithalen.
    Dat dit gebruik in 1945 door Canadese soldaten bedacht zou zijn, is niet geheel juist. Al voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog vierden in 1939 Nederlandse gemobiliseerde soldaten het Sinterklaasfeest met twee Pieten.[2] Echter pas na de Tweede Wereldoorlog werd het voor Sinterklaas gebruikelijk om (zeer) veel Pieten mee naar Nederland te nemen. "



    Persoonlijk ga ik uit van het verhaal "piet zo zwart als roet " kwam hij niet door de schoorsteen?
    zou daar misschien de zwarte (roet) kleur vandaan kunnen komen? "
    Persoonlijk vindt ik het naar als lammetjes geslacht worden in een badkamer, slachtfeest ook maar afschaven ?
    in kader van rekening houden met andere gevoelens?


    en trouwens kerst feest.......... heeft de kerstman geen dwergjes in dienst? is dat niet aanstootgevend voor lilliputters?
    Paas haas = dierenmishandeling?

    en Suikerfeest houdt niet echt rekening met gevoelens van de diabetes in Nederland .


    zo kan je overal wel een negatieve bijsmaak aan geven.




    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  22. #22
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Voorbeeld van het interview vind ik niet erg sterk. Ik zie niet in waarom dat zo moeilijk is. Nee dat zou ik niet doen. Ik verwacht niet dat buitenlanders dit feest begrijpen, dat geef ik zelf al aan in mijn eerdere post. Dat zou bij president Sarkozy niet anders zijn. Al is het al gek om een schilderij van Sint en Piet in de huiskamer te hebben hangen natuurlijk, laat staan als het staatshoofd van de VS over de vloer komt

    Ik begrijp dat er een groep is die er misschien aanstoot aanneemt, dat wil niet zeggen dat dit een valide grond is de boel aan te passen.

    Overdreven politieke correctheid vind ik in het algemeen grote terughoudendheid om ook maar iets te doen waar mogelijkerwijs iemand aanstoot aan kan nemen. Om die reden een feest aanpassen dat in de kern helemaal niet racistisch bedoeld is, valt dus wel degelijk onder die noemer.

  23. #23
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post

    Misschien dat ik overkom als een azijnpisser hoor, maar ik vind het gewoon een weird fenomeen....ben hier geboren en getogen, heb er als kind aan meegedaan, maar naarmate ik ouder werd ben ik erover na gaan denken en vond ik het niet echt relaxed
    Wat vindt jij dan niet relaxed?
    Dat piet zwart is?
    Dat hij met / voor een blanke werkt?
    dus als in het filmpje van sinterklaas in Paramaribo gevierd wordt dan moeten al deze Surinamers zich volgens jou wit schminken?
    Of heb je iets tegen schminken? hekel aan clowns , mimespelers enzo? dan zeg ik ook carnaval afschaven.
    I
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  24. #24
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post

    Persoonlijk ga ik uit van het verhaal "piet zo zwart als roet " kwam hij niet door de schoorsteen?
    zou daar misschien de zwarte (roet) kleur vandaan kunnen komen? "
    Persoonlijk vindt ik het naar als lammetjes geslacht worden in een badkamer, slachtfeest ook maar afschaven ?
    in kader van rekening houden met andere gevoelens?


    Point taken Marchant!

    We spreken het volgende af....als jij een paar nachten via schoorstenen naar binnen kruipt bij mensen en vervolgens pikzwart, met kroes haar, dikke rode lippen en een Surinaams accent terug komt, krijg je de sleutels van m'n auto

    peaaccee

  25. #25
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    [QUOTE=Marchant;1102481]Wat vindt jij dan niet relaxed?
    Dat piet zwart is?



    Ik vind het niet relaxed dat in een land met een verleden als de onze anno 2011 mensen die met een tekst 'zwarte piet is rasicme' keihard door de politie worden aangepakt....daar schrik ik van...dat heeft de discussie dit jaar een andere wending gegeven....

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •