Quote Originally Posted by Facade View Post
Ja het was een goede discussie over een lastig onderwerp. Sowieso reps voor Illest dat ie het in z'n eentje op een normale manier de discussie aanging. Het is altijd lastig de grens te bepalen, ongeacht of het nou over sinterklaas gaat, of iets racisme is of niet.
Heb je de originele Jesus Christ Superstar wel eens gezien? Judas is zwart. Racisme? We weten niets van de beweegredenen van de casting, maar ik denk dat er zat mensen zijn die zeggen dat we deze film moeten boycotten omdat zij hier een racistisch element in terugzien. Overigens niet bedoeld om de discussie opnieuw op te starten, maar een voorbeeld van dat het lastig is te zien waar de grens ligt.

Iemand poste hier een keer een youtube filmpje van Morgan Freeman en zijn kijk op racisme. Ik vond dat wel inspirerend en dat was ook het bredere punt dat ik probeerde duidelijk te maken. Misschien moeten wij allemaal wel een voorbeeld nemen aan de kinderen die Sinterklaas vieren die oprecht geen raciale linken leggen en mensen zien als mensen.

Klopt wat je zegt over die grens...die film ken ik idd en het is dat je het zegt, ik had die link niet 1,2,3 gelegd namelijk.

De felheid van Freeman...mooi om te zien...je begrijpt 'm meteen....sterk.

@justsomeone:

De maaltijd is op...de mosterd mag de koelkast in