MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 26 to 50 of 79
  1. #26
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    De politie heeft zaterdag vier mensen aangehouden die tijdens de intocht van Sinterklaas in Dordrecht ongeoorloofd zouden hebben gedemonstreerd. Omstanders menen dat de demonstranten onevenredig hard aangepakt werden. Op Youtube is een filmpje gepubliceerd van het incident. Een woordvoerster van de politie wilde niets kwijt over de aard van het protest. Volgens bronnen op internet hadden zij de leus 'Zwarte Piet is racisme' op hun T-shirt staan.

    De politie had de twee mannen en de twee vrouwen zaterdagochtend al gewaarschuwd. Toen agenten ze later op de dag opnieuw tegenkwamen en zij 'nog steeds een platform zochten voor hun mening', is het viertal gearresteerd.

    Onevenredig hard aangepakt
    Omstanders menen dat de demonstranten onevenredig hard aangepakt werden. Op Youtube is een filmpje gepubliceerd van het incident. De uploader vraagt zich af waarom deze mensen weg moesten. 'Ze waren toch op de openbare weg en zij verstoorden niemand.'

    Recht van vrije meningsuiting
    De actievoerder zou op rustige toon hebben gevraagd: 'Waarom moet ik weg, wat heb ik gedaan? Ik heb toch het recht van vrije meningsuiting?' Volgens ooggetuigen werd de demonstrant op de grond geduwd door de politie en begon de agent klappen uit te delen zonder dat de actievoerder zich verzette.
    ---------------- Ad.nl
    Je doelt hierop neem ik aan.

    Ik denk dat je in het algemeen dit op een normale manier kan bespreken. Het is ook maar de vraag of de reactie van de agenten ook maar iets te maken had met de reden waarom deze vier personen demonstreerden. Het lijkt me niet dat agenten de straat opgestuurd worden met de opdracht om 'sinterklaas demonstranten' neer te halen.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Facade,

    Ja daar ben ik best van geschrokken, omdat die gasten na de waarschuwing al weg wilden gaan, spandoeken waren niet uitgerold, maar de shirts hadden ze wel aan....vond het vreemd dat er zo hard is opgetreden....vrijheid van meningsuiting toch?

    En de reden dat ik het buitenland erbij haal is omdat er in westerse landen nergens begrip is voor de zwarte pieten, sterker nog, men kwalificeert het als rasictisch. Het verbaast me dan ook dat er zolang wordt vastgehouden aan zo'n klein element (het zwarte gezicht) van het feest, wat blijkbaar erg aanstootgevend is.

    zie Canada, waar het nu wordt weggelaten

    Elsevier.nl - Cultuur & Televisie - Zwarte Piet verbannen bij Sinterklaasfeest in Canada

  3. #28

    Default

    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  4. #29
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Facade,

    Ja daar ben ik best van geschrokken, omdat die gasten na de waarschuwing al weg wilden gaan, spandoeken waren niet uitgerold, maar de shirts hadden ze wel aan....vond het vreemd dat er zo hard is opgetreden....vrijheid van meningsuiting toch?

    En de reden dat ik het buitenland erbij haal is omdat er in westerse landen nergens begrip is voor de zwarte pieten, sterker nog, men kwalificeert het als rasictisch. Het verbaast me dan ook dat er zolang wordt vastgehouden aan zo'n klein element (het zwarte gezicht) van het feest, wat blijkbaar erg aanstootgevend is.

    zie Canada, waar het nu wordt weggelaten

    Elsevier.nl - Cultuur & Televisie - Zwarte Piet verbannen bij Sinterklaasfeest in Canada
    Je hebt vrijheid van meningsuiting en je hebt verstoring van de openbare orde, volgens mij heb je ten alle tijden toestemming nodig om te demonstreren.
    dus jij bent hiervoor de vrijheid van mening? als nu niet deze mensen hadden lopen roepen over rasisme maar de stichting Martijn (die pedo's) over hun ideeën op een kinder intocht? durf te wedden dat er nu dan een discussie was dat ze niet hard genoeg hebben opgetreden.

    het is een traditie een kinderfeest waarin zwarte mannen in voorkomen , waarom inderdaad in 2011 daar een probleem over maken?
    door de geschiedenis??
    Ja Nederland heeft donkeren slaven gehad zoals bijna elk Europees land en ook Amerika en Canada.
    Maar ook Afrikaanse landen hadden slaven, stammen die andere stammen veroverden en verkochten aan de blanken.
    Ook waren er blanke slaven.........

    mijn punt is wat heeft dit met een kinderfeest te maken en zou je druk maken over een man of vrouw die zich zwart schminkt om daar mee wat kinderen blij te maken.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  5. #30
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Je moet een vergunning hebben om te protesteren, vrijheid van meningsuiting doet daar niets aan af. Ik denk dat het ongepast en gevaarlijk is bij de nationale intocht te gaan protesteren. Als je zo'n groepje er tussen hebt staan gaat dat ergernis opwekken (bij mij in ieder geval wel) en dan kan het nog wel raar lopen. Daarom is er misschien ook wel zo excessief gereageerd. Ik weet er het fijne niet van, maar laten we niet doen alsof dit onderwerp doorgaans niet bespreekbaar is. Ik denk alleen dat er betere momenten zijn om het te doen.

    Op het moment dat er in dit typisch Nederlandse feest gesneden zou moeten worden enkel omdat de gevoelens van sommigen gekwetst worden, zou ik daar aanstoot aan nemen en ik denk velen met mij.
    Het is een uiting van onze cultuur en als dat aangepast zou moeten worden t.b.v. mensen die het als racistisch bestempelen zou ik nog liever hebben dat het hele feest wordt afgeschaft. Het is dus ook een gevoelskwestie. Het feest is zoals het is, met een wit paard een oude sinterklaas, een zwarte piet en heeeeel veel cadeau's.

    Als je zwarte piet zou veranderen naar multi culti piet om maar een lullig voorbeeld te noemen, zou dat een erkenning zijn dat het feest ook daadwerkelijk racistisch is, terwijl het helemaal niet zo is. Daarom wordt dat dus ook niet gedaan.

    Ik vind het daarnaast een kwestie van als je zoekt naar racisme, zul je het vinden ook. Het sinterklaasfeest als racistisch bestempelen vind ik een bijzonder hatelijk voorbeeld daarvan. Een maatschappij die echt niet stil staat bij racisme is een maatschappij die niet achter alles het ergste zoekt. Maak hier niet een politiek probleem van. Laat iedereen gewoon Sinterklaas vieren zoals het altijd gegaan is. Het is een feest voor kinderen die meestal nog helemaal niet stil staan bij dit soort dingen en dat zouden wij ook niet moeten doen. Pas dan zou de maatschappij een stuk gezonder zijn.

  6. #31
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Ik pik even de mening Theodor Holman uit het Parool, gewoon omdat ik lui ben, en hij precies zegt hoe ik erover denk :

    Hoe erg moet je gekwetst zijn om tijdens de feestelijke intocht van Sint Nicolaas tegen racisme te demonstreren op het Leidseplein, waar honderden kinderen op de goedheilig man en zijn pietermannen wachten?

    Ikzelf heb in mijn jeugd alleen maar heel domme Pieten gezien, die krom spraken, je in de zak stopten als je iets slechts had gedaan, en voor het schoolbord het antwoord niet wisten op de vraag: 'Piet, hoeveel is één plus één?'

    'Dat is drie, Sinterklaas.' Hilariteit.

    Ik durf te zweren dat ik noch mijn klasgenootjes daar in hun latere leven racistische gedachten aan hebben overgehouden. Eigenlijk ken ik niemand die, als ze op latere leeftijd een neger zagen, zeiden: 'Tja, het is een Zwarte Piet; die zal waarschijnlijk niet weten hoeveel één plus één is.'

    Goed, die zullen er ongetwijfeld zijn. Maar dan nóg. Zijn er echt zwarten die, als ze een Piet zien, in zo'n rare pofbroek en met zo'n hoedje met een veer, zich zwaar beledigd en gekwetst voelen? Wat voelen ze dan? Wilt u mij dat mailen? Ik weet het niet.

    Bent u gekwetst omdat een relatie wordt gelegd tussen zwart en dom? Dat heb ik eigenlijk sinds mijn kindertijd nooit meer gezien of gehoord, maar stel dat het zo is, dan nóg zie ik de generalisering niet. Zwarte Pieten zijn misschien dom, maar zwarten toch niet?

    Het zou hetzelfde zijn als vrouwen zich verzetten tegen heksen in sprookjes omdat heksen in sprookjes altijd vrouwen zijn. En altijd slecht. Sterker: vrouwen worden zelfs uitgescholden voor heks! Weg met die sprookjes!

    Zo zit het, dacht ik, ook met Zwarte Piet. Die intocht is volkstoneel dat we elk jaar opvoeren. Die Zwarte Pieten hebben bij mijn weten nooit echt bestaan. Ik, als atheïst, neem het de burgemeester van Amsterdam toch ook niet kwalijk dat hij de scheiding tussen kerk en staat met voeten treedt door de goedheilig man in zijn stad uitgebreid welkom te heten? ('En dat moet de belastingbetaler zeker allemaal betalen, mijnheer de burgemeester! Laat de kerk dat doen!')

    Wie tijdens de intocht van de Sint tegen racisme demonstreert, is dus eigenlijk zelf iemand die in Sinterklaas gelooft. Zo iemand vind ik nog veel dommer dan de domste Zwarte Piet.

  7. #32
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Liever Zeurpieten dan Zwarte Pieten'

    Frank Ligtvoet − 17/11/11, 06:00

    © ZWARTE PIET IS RACISME. De twee actievoerders tegen Zwarte Piet bij de intocht van Sinterklaas in Dordrecht
    Zwarte Pieterij hoort thuis in een rijtje oer-Hollandse tradities, die we nu als achterlijk beschouwen. Dat stelt neerlandicus Frank Ligtvoet.

    • Een vriendelijke witte baas met vrolijke zwarte knechten is het gevolg van gruwelijke historische gebeurtenissen.



    Het is in het Nederlandse politieke klimaat - en bovendien zo net voor het gezellige Sinterklaasfeest - misschien wel het minst populaire onderwerp om over te schrijven, omdat het raakt aan wat naar veel mensen veronderstellen, een van die vele bedreigde oer-Hollandse waarden en tradities is. Voor je het weet, krijg je als je er iets lelijks over zegt bedreigingen van mensen die tot dan hoe heel vreedzaam opereerden.

    Traditie
    Omdat ik niet in Nederland woon, durf ik het wel te zeggen: die Zwarte Pieterij hoort niet thuis in de reeks chocoladeletters, pepernoten, surprises en mijters, maar in een rijtje oer-Hollandse tradities die tot diep in de moderne tijd voortwoekerden en die we nu als achterlijk beschouwen: antisemitisme, nationalisme, vrouwen- en homodiscriminatie.

    In het veilige Brooklyn waar ik woon surfte ik naar de website van de brave actievoerders die in het brave Dordrecht omdat ze een T-shirt droegen waarop de tekst gedrukt stond 'Zwarte Piet is Racisme' hardhandig door de politie werden gearresteerd. Daar vind je de foto van voor de politionele actie, een foto van twee beetje ironisch en verlegen kijkende mannen, die zich met hun protest-T-shirts voor een boekhandel hebben geposteerd.

    De man rechts heeft een slappe beletterde lap in zijn hand die vermoedelijk even té voor het spandoek was, dat op verzoek van de politie vanwege het ontbreken van een protestvergunning (sic) verdwijnen moest. Het zijn geen fanatieke anti-racistische actievoerders - al zou ik ook daar geen bezwaar tegen hebben gehad - maar gewoon aardige jongens, aardige zwarte jongens die zonder opdringerigheid even willen laten zien dat zij die oer-Hollandse traditie niet op prijs stellen.

    Vriendelijke witte baas
    Met een beetje moeite moeten toch ook de meeste fervente Sinterklaasvierders zich wel kunnen inleven in het standpunt van de actievoerders. Een vriendelijke witte baas die alleen maar vrolijke zwarte knechten heeft, is nu eenmaal geen toevallige omstandigheid, maar het gevolg van historische gebeurtenissen die voor mensen van Afrikaanse afkomst gruwelijk en vaak met dodelijke afloop waren.

    Het is wat demagogisch, maar wat te denken van een van oorsprong Duits kinderfeest in een toekomst die er gelukkig nooit gekomen is, een feest met een Arische leider die een gezellige club snoep uitdelende Joden als knechten om zich heen verzameld heeft.

    De Joodse gemeenschap zou daar in die toekomst toch wel bezwaar, al was het maar ironisch, tegen mogen maken, lijkt me. Rechtse mensen vinden de actievoerders azijnpissers en hun woedende commentaren bij de artikelen op het web liegen er niet om. Linkse mensen zijn natuurlijk 'Jenseits' van het racisme en vinden die aardige jongens humorloze, politiek correcte Zeurpieten. De keuze tussen hen en Zwarte Pieten valt mij echter niet zwaar.

    Frank Ligtvoet is neerlandicus en freelance journalist. Hij woont in New York.



    'Liever Zeurpieten dan Zwarte Pieten' - opinie - VK

  8. #33
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Liever Zeurpieten dan Zwarte Pieten'

    Frank Ligtvoet − 17/11/11, 06:00
    http://static1.volkskrant.nl/static/...xl_1014517.jpg
    © ZWARTE PIET IS RACISME
    ...Het is wat demagogisch, maar wat te denken van een van oorsprong Duits kinderfeest in een toekomst die er gelukkig nooit gekomen is, een feest met een Arische leider die een gezellige club snoep uitdelende Joden als knechten om zich heen verzameld heeft......

    Frank Ligtvoet is neerlandicus en freelance journalist.....

    'Liever Zeurpieten dan Zwarte Pieten' - opinie - VK
    Gelukkig vind dhr Ligtvoet het ook wat demagogisch....ik vind het makkelijk scoren.
    Maar goed, hij is dan ook freelance journalist en de kachel moet branden. Met gelul in de marge scoor je niet dus leg je link met de holocaust.
    Dat slaat altijd aan in NL.

  9. #34
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    idd who the fuck is "Frank Ligtvoet".
    En makkelijk scoren om er Joden en Duitsers bij te halen.
    Ik zie de vergelijking niet.
    En een jood als knecht die snoep uitdeelt???
    hahaha

    "wie van de kindjes wil er pepernoten kopen?"
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  10. #35
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Marchant,

    Je zult het waarschijnlijk nooit begrijpen, valt je ook niet kwalijk te nemen. Het zit er dusdanig ingebakken dat men meteen in de verdeding schiet zonder zich te verplaaten in anderen. Het is eigenlijk een verloren zaak.

    Snap je reacties volkomen

  11. #36
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik ben nog weinig rationele argumenten tegengekomen die een ingrijpende wijziging zouden rechtvaardigen. Het is dan wel makkelijk om dit uit te leggen als gebrek aan inlevingsvermogen.

  12. #37
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    * gives up *


    Last edited by Illest; 28-11-2011 at 13:59.

  13. #38
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Marchant,

    Je zult het waarschijnlijk nooit begrijpen, valt je ook niet kwalijk te nemen. Het zit er dusdanig ingebakken dat men meteen in de verdeding schiet zonder zich te verplaaten in anderen. Het is eigenlijk een verloren zaak.

    Snap je reacties volkomen
    Klopt, er valt ook niets te begrijpen.
    Sinterklaas is een kinderfeest met zwarte pieten wat niets met discriminatie te maken heeft.
    Het is een onderdeel van de Nederlandse cultuur, en in tijden dat er zoveel geroepen wordt dat je andere culturen moet respecteren.
    waarom dan niet deze?
    En als je je onzeker voelt over een blanke man / vrouw die zich zwart schminkt om tijdens een kinderfeest kinderen blij te maken vraag ik me af of je dan niet een klein beetje een minderwaardigheid complex hebt of gewoon verzuurd bent .
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  14. #39
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    sorry tot 2.94 volgehouden
    maar hoor nog steeds niet waarom hij het racistisch vindt. hij draai wel leuk de boel om om te vragen waarom het niet racistisch is.
    "Studenden vinden het leuk om surprise te doen en samen te zijn, daarom is zwarte piet niet nodig".
    Begrijpt hij het feest wel? het is geen feest voor studenten!! dus deze beste man kan beter verder gaan met zijn kamer op te ruimen ipv goedkoop te willen scoren met zijn t-shirts en youtube filmpjes .


    en als ik het goed begrijp is dus je zelf zwart schminken racistisch?
    rood ook ivp indiaanen?
    geel met asiaten?

    zwarte eyeliner mag dat nog wel? bij welk percentage wordt het racistisch?
    en stel we schaven zwarte piet af, dus de goede zwarte man die al het werk voor sinterklaas deed wordt vervangen door een blanke.
    is dat dan niet racistisch ik bedoel dan krijgt die blanke alle eer!!
    Last edited by Marchant; 28-11-2011 at 14:07.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  15. #40
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Nog een kleine weerlegging van de holocaust vergelijking of de verklaring voor een zwarte piet te zoeken in het koloniale verleden van Nederland.

    "Vermoedelijk deed Zwarte Piet aan het begin van de 19e eeuw zijn intrede in de folklore van de Lage Landen. Voor die tijd opereerde Sinterklaas alleen, of werd hij begeleid door de duivel. Tussen een duivel en een Moor bestond in het bewustzijn van toenmalige Europeanen weinig verschil. Oorspronkelijk was er slechts één Zwarte Piet.

    Naarmate de traditie dat de Sint afkomstig zou zijn uit het voormalige Morenland Spanje, populairder werd, evolueerde de knecht van de goedheiligman tot een Moor. Een andere verklaring kan zijn dat Algerijnse en Turkse kapers onze kusten afstruinden op zoek naar "christenen" om als slaven te verkopen. Daadwerkelijk werden ook veel kinderen ontvoerd van kustplaatsen en eilanden.[1] Zwarte Piet is dan geen knecht, maar staat verder af van Sinterklaas. Wie zoet is krijgt lekkers, maar wie niet oppast wordt door de Moren meegenomen. Het past in de traditie van goed en kwaad, en de gewoonte van Sinterklaas om met een boot te komen.
    Tot ver in de tweede helft van de 20e eeuw was Piet, in lijn met ingesleten koloniale tradities, een niet zo slimme helper die zich van een brabbeltaaltje bediende. Toen immigratie vanuit de voormalige koloniën ervoor zorgde dat Europeanen beter vertrouwd raakten met Afrikanen, ontwikkelde Piet zich tot een respectabele assistent van de vaak verstrooide Sinterklaas.

    Een andere verandering die Zwarte Piet doormaakte was dat hij door de jaren heen steeds minder als kinderschrik ging fungeren. In de 19e eeuw werd van Zwarte Piet vaak verteld dat hij het hele jaar door voor Sinterklaas bekeek wat de kinderen deden (Alles ziet die slimme Piet, zich vergissen kan hij niet). Was je stout, dan liep je het risico dat je in de zak werd meegenomen naar Spanje, alwaar je je voor de Sint moest uitsloven."


    Hieruit blijkt het volgende

    1. Zwarte Piet vertegenwoordigt niet de talloze mensen die in voormalige koloniën als slaven zijn behandeld.

    2. Zwarte Piet vertegenwoordigt wel de voormalige vijand uit het Morenland en ook een bedreiging die op dat moment heel reëel was. Veel kinderen waren vroeger ook bang voor zwarte piet omdat ze dachten meegenomen te worden naar Spanje. De vergelijking met de holocaust gaat dus ook niet op. Zwarte piet duidt immers niet op een minderwaardige levensvorm zoals de Duitsers de joden zagen maar op een geduchte vijand. Als de Duitsers een dergelijk feest zouden willen maken in WOII zou dus eerder een dikke Amerikaan of theedrinkende engelsman de Zwarte piet zijn en niet een jood.

    Naar mijn mening berust de interpretatie van de mensen die zich gekwetst voelen dus op lucht. De enige reden om dus een wijziging door te voeren zouden dus die gevoelens zijn. De vraag blijft echter of die gevoelens gerechtvaardigd zijn en of het misschien niet die groep zelf is die bij zichzelf te rade moet gaan of hun gevoelens wel terecht zijn. Niet alleen hun begrijpelijke gevoelens spelen een rol, maar ook het daadwerkelijke karakter van het feest en de gevoelens van de mensen die er waarde aan hechten. Het een staat niet boven het ander alleen omdat het magische woord 'racisme' erbij getrokken wordt.
    Last edited by Facade; 28-11-2011 at 14:07.

  16. #41
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Klopt, er valt ook niets te begrijpen.
    Sinterklaas is een kinderfeest met zwarte pieten wat niets met discriminatie te maken heeft.
    Het is een onderdeel van de Nederlandse cultuur, en in tijden dat er zoveel geroepen wordt dat je andere culturen moet respecteren.
    waarom dan niet deze?
    En als je je onzeker voelt over een blanke man / vrouw die zich zwart schminkt om tijdens een kinderfeest kinderen blij te maken vraag ik me af of je dan niet een klein beetje een minderwaardigheid complex hebt of gewoon verzuurd bent .
    Lol...om de Nederlandse cultuur te respecteren, moet een racistische uiting in stand gehouden worden?

    Het 'kinderen blij maken' gedeelte is hetgeen waardoor je niet kunt inzien dat het concept van de sint en zwarte pieten stimatiserend is.
    Want wie komt verdomme nou aan zo'n onschuldig kinderfeest..!??!

    nogmaals ik begrijp je reactie volkomen, de discussie is niet aan jou besteed....

  17. #42
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Lol...om de Nederlandse cultuur te respecteren, moet een racistische uiting in stand gehouden worden?
    Dat is niet aangetoond, dat is alleen wat jij beweert.

  18. #43
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Lol...om de Nederlandse cultuur te respecteren, moet een racistische uiting in stand gehouden worden?

    Het 'kinderen blij maken' gedeelte is hetgeen waardoor je niet kunt inzien dat het concept van de sint en zwarte pieten stimatiserend is.
    Want wie komt verdomme nou aan zo'n onschuldig kinderfeest..!??!

    nogmaals ik begrijp je reactie volkomen, de discussie is niet aan jou besteed....
    Quote Originally Posted by Illest View Post
    Het woord racistisch heb je mij nergens horen zeggen....(lees: typen)
    peaaccee
    dus het was toch jou insteek, jammer dat je dat na mijn eerste post nog ontkende.

    maar zoals ik al aangaf heeft dit feest niets met racisme te maken, jammer dat je niet met feiten komt behalve wat mongolen op internet waar nog nooit iemand van gehoord heeft.
    wat is er racistisch aan om je tijdens een kinderfeest zwart te schminken en waarom is het niet racistisch om je bijv bij carnaval als indiaan te verkleden??
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  19. #44
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    De reden waarom er overigens hard werd ingegrepen is vanwege die zelfde kinderen. Die geloven dat het echt is en mogen dus niet worden geconfronteerd met mensen die lopen te roepen dat het niet echt is en dat het stigmatiserend is.

    Die gasten die erover zeuren hebben zelf geen kinderen joh.

  20. #45
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    2.471
    vCash
    126000

    Default Kopstoot voor Zwarte Piet

    ALMERE - Twee Zwarte Pieten in Almere zijn belaagd vanwege hun geschminkte huid. Een negroïde man kon niet verkroppen dat het duo verkleed was als knechten van Sinterklaas, dat hij een van hen een kopstoot gaf.


    In een bus ter hoogte van halte Kruidenwijk uitte de belager zijn onvrede over de verkleed- en schminkpartij. De belager werd boos en pakte een van de mutsen af. Toen hij daarmee de bus uitliep, ging een van de pieten hem achterna. Deze moest dit bekopen met een kopstoot, meldt Dichtbij Almere.

    Een getuige vertelt dat omstanders de verklede mannen niet te hulp schoten


    http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...t__.html?p=4,1

  21. #46
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    De een ziet het als iets aparts, iets wat er heel fout uitziet en de ander verklaart hem voor gek omdat de insteek nooit zo bedoeld zou zijn.
    Ik kan wel tot het volgende sinterklaasfeest blijven posten om duidelijk te maken, waarom ik het fout vind, maar om eerlijk te zijn, word het een gebed zonder eind.
    Zelf gebruik ik liever het woordje ‘fout’ zoals in het begin, maar eerlijk is eerlijk, de meesten die de zwarte piet maar niks vinden, noemen het racisme en daar valt wel wat voor te zeggen.

    Als je het met de mantel der liefde ‘het is een kinderfeest’ blijft bedekken, moet je dat vooral blijven doen.

    Ik vind het opvallend dat het alleen nog maar in Nederland kan en dat nu ook een winkelketen als de V&D er vanaf ziet. Althans zo lijkt het… Waarom zouden ze dat nou doen?
    Misschien dat het toch niet meer zo marketable is als voorheen blijkbaar. Dat zo’n grote winkelketen dit signaal af geeft vind ik een goede ontwikkeling.

    Zoals ik al zei, tijden veranderen…je zult toch een manier moeten vinden om daarmee te dealen….wij allemaal eigenlijk….


    http://www.vd.nl/index.jsf


    @ justsomeone:


    trieste shit...

  22. #47
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Wanneer is nou iets racistisch dan volgens jou? Doet de insteek van een uitspraak of in dit geval feest totaal niet ter zake? Zeker als er geen racistische motieven ergens aan ten grondslag liggen, dan moet dat toch meewegen? Gaat het alleen maar om de gevoelens van de groep in kwestie en is iets racistisch omdat zij dat vinden?

  23. #48
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Illest View Post
    De een ziet het als iets aparts, iets wat er heel fout uitziet en de ander verklaart hem voor gek omdat de insteek nooit zo bedoeld zou zijn.
    Ik kan wel tot het volgende sinterklaasfeest blijven posten om duidelijk te maken, waarom ik het fout vind, maar om eerlijk te zijn, word het een gebed zonder eind.
    Zelf gebruik ik liever het woordje ‘fout’ zoals in het begin, maar eerlijk is eerlijk, de meesten die de zwarte piet maar niks vinden, noemen het racisme en daar valt wel wat voor te zeggen.

    Als je het met de mantel der liefde ‘het is een kinderfeest’ blijft bedekken, moet je dat vooral blijven doen.

    Ik vind het opvallend dat het alleen nog maar in Nederland kan en dat nu ook een winkelketen als de V&D er vanaf ziet. Althans zo lijkt het… Waarom zouden ze dat nou doen?
    Misschien dat het toch niet meer zo marketable is als voorheen blijkbaar. Dat zo’n grote winkelketen dit signaal af geeft vind ik een goede ontwikkeling.

    Zoals ik al zei, tijden veranderen…je zult toch een manier moeten vinden om daarmee te dealen….wij allemaal eigenlijk….


    http://www.vd.nl/index.jsf


    @ justsomeone:


    trieste shit...
    De reden dat v&d er niet meer aan meedoet is dat hun speelgoedafdeling niet meer zo groot is en ze het dus meer van de kerst moeten hebben. dan ga je de kosten van de extra koopavonden en het verbouwing van de winkel besparen.

    Heeft niks met racisme te maken.

    Ik wordt helemaal dol van dat politiek correcte gelul. Ik vier met mijn kinderen sinterklaas net zoals ik dat vroeger ook deed en mijn ouders en voorouders ook. En wil je dat niet ? Dan laat je het toch lekker.

  24. #49
    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    2.930
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    De reden dat v&d er niet meer aan meedoet is dat hun speelgoedafdeling niet meer zo groot is en ze het dus meer van de kerst moeten hebben. dan ga je de kosten van de extra koopavonden en het verbouwing van de winkel besparen.

    Heeft niks met racisme te maken.

    Ik wordt helemaal dol van dat politiek correcte gelul. Ik vier met mijn kinderen sinterklaas net zoals ik dat vroeger ook deed en mijn ouders en voorouders ook. En wil je dat niet ? Dan laat je het toch lekker.
    Ooh dat was het! my bad...

    En vier het feest, doe je ding en accepteer dat anderen het ook doen, alleen zonder de zwarte piet.
    Iedereen blij, simpel zat toch

  25. #50

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    De reden dat v&d er niet meer aan meedoet is dat hun speelgoedafdeling niet meer zo groot is en ze het dus meer van de kerst moeten hebben. dan ga je de kosten van de extra koopavonden en het verbouwing van de winkel besparen.

    Heeft niks met racisme te maken.

    Ik wordt helemaal dol van dat politiek correcte gelul. Ik vier met mijn kinderen sinterklaas net zoals ik dat vroeger ook deed en mijn ouders en voorouders ook. En wil je dat niet ? Dan laat je het toch lekker.
    Dat is imo niet de reden. Tenzij er op de schmink wordt bezuinigt.

    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •